Buren boos

15-09-2020 12:41 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van mij afschrijven en horen of ik nu zo iets asociaals heb gedaan. Eigenlijk kan ik met iedereen in de straat wel door één deur alleen met de buren aan één kant botert het niet zo. Ik ben overigens niet de enige die overlast van dit huis ervaart. Denk aan bijna elke avond tot laat (diep in de nacht in de tuin zitten), muziek zo hard draaien dat de hele buurt mee kan genieten, parkeren op parkeerplaatsen van anderen (elk huis heeft zijn eigen genummerde plek), continue schreeuwen tegen elkaar in de tuin, gerust om 3 uur snachts een gat in de muur boren. In de winter hoor ik ze zelden maar in de zomer speelt hun hele leven zich buiten af.

In hun huis hebben ze een aantal tapijten die ze kennelijk uitgewassen hadden. En ik kom net naar beneden en zie dat ze die al druipend over de schutting hebben gehangen. Vol over de planten die ik aan deze kant heb groeien. Ik was er echt even helemaal klaar mee en had geen zin weer het gesprek aan te gaan. Daarom heb ik de tapijten terug gegooid in hun tuin. Nu had ik net een briesende buurman aan mijn deur. Wat zouden jullie hebben gedaan?
S-Groot schreef:
15-09-2020 13:12
Nou van hen uit was het ondoordacht (dachten er niet bij na dat ze je planten konden vernaggelen), van jou uit was het bewust. Dat maakt veel uit.

Het is niet het enige waar TO last van heeft/had hè....
Het is niet aso, je hebt diverse keren getracht om het op een sociale manier op te lossen en dat heeft letterlijk nergens toe geleidt, dit is blijkbaar de taal die ze wel verstaan. Als hij razend is zou ik ook gewoon zeggen dat het weliswaar niet netjes was maar dat ze misschien eens na moeten denken hoe hun gedrag voor hun buren is.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-09-2020 13:07
Ja het was inderdaad een kutstreek. Maar dat was het vanuit hun kant ook. Normaal ben ik niet zo oog om oog, tand om tand.
Zijn jouw planten beschadigd?

Je bent nu rustig. Ik zou gewoon even aanbellen en sorry zeggen voor die actie, maar er wel bij zeggen waardoor het kwam. Misschien snappen ze het dan eindelijk eens.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
15-09-2020 13:12
Nou van hen uit was het ondoordacht (dachten er niet bij na dat ze je planten konden vernaggelen), van jou uit was het bewust. Dat maakt veel uit.
Daar heb je gelijk aan maar het is ook wel een hele gemakkelijke opstelling natuurlijk. Om 3 uur ‘s nachts in de straat voetballen, om 2 uur in de nacht een gat in de muur boren, een nat tapijt over een schutting waar planten tegenaan groeien gooien. Het is allemaal misschien niet opzettelijk maar met een klein beetje nadenken begrijpen ze ongetwijfeld dat dit overlast veroorzaakt en de rest van de straat dit niet leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-09-2020 13:07
Ja het was inderdaad een kutstreek. Maar dat was het vanuit hun kant ook. Normaal ben ik niet zo oog om oog, tand om tand.
Je hebt gereageerd op deze manier op hun actie. Als je nu vind dat het gerechtvaardigd was en je niet excuus gaat aanbieden, bereid je dan voor op een loopgraven oorlog vanaf nu met de buren. En dan is mijn vraag aan jou: heb je daar zin in?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-09-2020 13:16
Daar heb je gelijk aan maar het is ook wel een hele gemakkelijke opstelling natuurlijk. Om 3 uur ‘s nachts in de straat voetballen, om 2 uur in de nacht een gat in de muur boren, een nat tapijt over een schutting waar planten tegenaan groeien gooien. Het is allemaal misschien niet opzettelijk maar met een klein beetje nadenken begrijpen ze ongetwijfeld dat dit overlast veroorzaakt en de rest van de straat dit niet leuk vind.

Je hebt gelijk, het was helemaal geen kutstreek. Ga zo door :loveit: .
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-09-2020 13:16
Daar heb je gelijk aan maar het is ook wel een hele gemakkelijke opstelling natuurlijk. Om 3 uur ‘s nachts in de straat voetballen, om 2 uur in de nacht een gat in de muur boren, een nat tapijt over een schutting waar planten tegenaan groeien gooien. Het is allemaal misschien niet opzettelijk maar met een klein beetje nadenken begrijpen ze ongetwijfeld dat dit overlast veroorzaakt en de rest van de straat dit niet leuk vind.
Blijkbaar niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Je weet zelf ook wel dat je met dit gedrag een conflict veroorzaakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
S-Groot schreef:
15-09-2020 13:18
Je hebt gelijk, het was helemaal geen kutstreek. Ga zo door :loveit: .

Ben jij TO's buurman?
madamecannibale schreef:
15-09-2020 13:16
Daar heb je gelijk aan maar het is ook wel een hele gemakkelijke opstelling natuurlijk. Om 3 uur ‘s nachts in de straat voetballen, om 2 uur in de nacht een gat in de muur boren, een nat tapijt over een schutting waar planten tegenaan groeien gooien. Het is allemaal misschien niet opzettelijk maar met een klein beetje nadenken begrijpen ze ongetwijfeld dat dit overlast veroorzaakt en de rest van de straat dit niet leuk vind.
En toch staan al die dingen los van elkaar.

Hadden ze nu altijd al jouw planten (onbewust) geterroriseerd en heb je er eerder wat van gezegd dan was het een logische actie van je.

Of als je al 10x in de nacht hebt aangebeld voor nachtelijk geboor en je de 11e keer je geduld verliest.

Maar ik kan me echt voorstellen dat ze het niet zien. Niet iedereen denkt (helaas) zoals jij.
anoniem_399996 wijzigde dit bericht op 15-09-2020 13:22
1.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even los van of het gerechtvaardigd was, het was in elk geval geen de-escalerende actie van jouw kant. Daar heb je nu zelf last van. Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt, maar ik zou snel m'n excuses aanbieden als ik jou was. Uitleggen waarom je zo nijdig werd, zou ik bewaren voor een ander moment als de emoties weer wat zijn bedaard.

En bedenk goed wat je dierbaarder is: je gelijk of je geluk.
Ik had meteen al aangegeven dat hun kleden jouw planten stuk hebben gemaakt en dat je van schrik de kleden naar hun kant hebt gegooid. En dan de vraag hoe ze dat willen oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
15-09-2020 13:18
Je hebt gereageerd op deze manier op hun actie. Als je nu vind dat het gerechtvaardigd was en je niet excuus gaat aanbieden, bereid je dan voor op een loopgraven oorlog vanaf nu met de buren. En dan is mijn vraag aan jou: heb je daar zin in?
Nee zeker niet, ik heb het liefste normaal contact. Ik ben normaal gesproken ook erg aardig tegen ze hoor, ze lenen geregeld gereedschap (om dat vervolgens midden in de nacht te gebruiken ;) ) en ik maak ook altijd een praatje. Toen de schutting tussen onze tuinen op omvallen stond hebben wij een nieuwe geplaatst omdat zij het geld er niet voor hadden. Normaal gesproken ben ik juist erg redelijk. En om de lieve vrede te bewaren ga ik zo denk ik ook even sorry zeggen en met ze praten. Maar ik voel me daar nu nog te pissig voor.
madamecannibale schreef:
15-09-2020 13:22
Nee zeker niet, ik heb het liefste normaal contact. Ik ben normaal gesproken ook erg aardig tegen ze hoor, ze lenen geregeld gereedschap (om dat vervolgens midden in de nacht te gebruiken ;) ) en ik maak ook altijd een praatje. Toen de schutting tussen onze tuinen op omvallen stond hebben wij een nieuwe geplaatst omdat zij het geld er niet voor hadden. Normaal gesproken ben ik juist erg redelijk. En om de lieve vrede te bewaren ga ik zo denk ik ook even sorry zeggen en met ze praten. Maar ik voel me daar nu nog te pissig voor.
In dat geval zou ik toch ook even kijken of die schutting niet is beschadigd. (En ze daar eventueel ook voor vragen hoe ze dat gaan oplossen.)
madamecannibale schreef:
15-09-2020 13:22
Nee zeker niet, ik heb het liefste normaal contact. Ik ben normaal gesproken ook erg aardig tegen ze hoor, ze lenen geregeld gereedschap (om dat vervolgens midden in de nacht te gebruiken ;) ) en ik maak ook altijd een praatje. Toen de schutting tussen onze tuinen op omvallen stond hebben wij een nieuwe geplaatst omdat zij het geld er niet voor hadden. Normaal gesproken ben ik juist erg redelijk. En om de lieve vrede te bewaren ga ik zo denk ik ook even sorry zeggen en met ze praten. Maar ik voel me daar nu nog te pissig voor.
Sterkte straks!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-09-2020 13:21
Je weet zelf ook wel dat je met dit gedrag een conflict veroorzaakt.
Dat is flauw, dat conflict was er al door het gedrag van de buren. Klussen om 3 uur snachts kun je met de beste wil van de wereld niet per ongeluk noemen natuurlijk.
TO ik snap je volkomen maar niet erg handig dit...
Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn....
Nogmaals ik snap je frustraties, heb ook van die Tokkie buren gehad, harde muziek, harde muziek, schreeuwen, aso kinderen die over het hek klimmen, bal 100 x in de tuin schoppen en rustig door je planten rousen en als je eens 1 x niet vriendelijk naar hun bent dan heb je de poppen aan het dansen.
Blijkbaar hebben ze niet door hoe aso ze zelf zijn.
Kun je weinig aan doen ben ik bang behalve zo min mogelijk olie op het vuur gooien en tot 10 tellen....
Niet erg fair, i know maar blijkbaar hebben jouw buren niet zoveel hersencelletjes...
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 15-09-2020 13:29
7.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
15-09-2020 13:27
TO ik snap je volkomen maar niet erg handig dit...
Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn....
Nogmaals ik snap je frustraties, heb ook van die Tokkie buren gehad, harde muziek, harde muziek, schreeuwen, aso kinderen die over het hek klimmen, bal 100 x in de tuin schoppen en rustig door je planten rousen en als je eens 1 x niet vriendelijk naar hun bent dan heb je de poppen aan het dansen.
Blijkbaar hebben ze zelf niet door hoe aso ze zelf zijn.
Kun je weinig aan doen ben ik bang behalve zo min mogelijk olie op het vuur gooien en tot 10 tellen....
Nou ja, die stroop heeft al zo vaak niet gewerkt hier...
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-09-2020 13:21
Je weet zelf ook wel dat je met dit gedrag een conflict veroorzaakt.
Er was al een conflict.
Eze schreef:
15-09-2020 13:28
Nou ja, die stroop heeft al zo vaak niet gewerkt hier...
:hihi: Dan helpt azijn al heulemaal niet....
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-09-2020 13:29
Er was al een conflict.
Nou ja er was niet echt een conflict maar wel erg veel irritatie. Dit komt inderdaad niet uit de lucht vallen, bij de andere buren zou ik inderdaad wel gewoon aangebeld hebben.
Alle reacties Link kopieren
ga even een eindje lopen. frisse neus halen. En bij terugkomst eerst even aanbellen, excuus aanbieden en meteen afspreken niet meer de tapijten over de schutting te hangen en dan weer naar je eigen huis. Succes!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik vind dat je groot gelijk hebt en ik had hetzelfde gedaan. Zij kunnen niet zien wat jij aan jouw kant van de schutting hebt hangen, een mooie klimop? Een mooi buitenschilderij? Dingen die maar zo beschadigd hadden kunnen raken. Daarnaast is het gewoon asociaal om dit zo zonder overleg te doen. Ze hadden prima vooraf even kunnen aanbellen met de vraag "Goh buurvrouw, we hebben de vloerkleden gewassen maar geen plek om ze goed uit te hangen, vind je het een probleem als we ze even over de schutting hangen?". Dat zijn gewoon normale beleefde omgangsvormen die zij kennelijk nalaten.

Ga je alsjeblieft niet schuldig voelen dat hun vloerkleden hebt teruggegooid. Zij handelen asociaal, niet jij.
Ik begrijp niet dat zoveel mensen hier zeggen dat TO haar verontschuldigingen moet maken terwijl de buren raar handelen. Het uitspreken, ok, maar sorry zeggen terwijl je niks verkeerd hebt gedaan, nee, doe normaal. Je hoeft niet te kruipen voor asociale mensen enkel om de vrede te bewaren, geeft ze enkel een vrijbrief om door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
15-09-2020 13:42
Ik begrijp niet dat zoveel mensen hier zeggen dat TO haar verontschuldigingen moet maken terwijl de buren raar handelen. Het uitspreken, ok, maar sorry zeggen terwijl je niks verkeerd hebt gedaan, nee, doe normaal. Je hoeft niet te kruipen voor asociale mensen enkel om de vrede te bewaren, geeft ze enkel een vrijbrief om door te gaan.
Het gaat er niet om of jij moet kruipen voor een ander, maar of je daar zelf nog wel een beetje prettig kunt wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven