Buren boos

15-09-2020 12:41 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van mij afschrijven en horen of ik nu zo iets asociaals heb gedaan. Eigenlijk kan ik met iedereen in de straat wel door één deur alleen met de buren aan één kant botert het niet zo. Ik ben overigens niet de enige die overlast van dit huis ervaart. Denk aan bijna elke avond tot laat (diep in de nacht in de tuin zitten), muziek zo hard draaien dat de hele buurt mee kan genieten, parkeren op parkeerplaatsen van anderen (elk huis heeft zijn eigen genummerde plek), continue schreeuwen tegen elkaar in de tuin, gerust om 3 uur snachts een gat in de muur boren. In de winter hoor ik ze zelden maar in de zomer speelt hun hele leven zich buiten af.

In hun huis hebben ze een aantal tapijten die ze kennelijk uitgewassen hadden. En ik kom net naar beneden en zie dat ze die al druipend over de schutting hebben gehangen. Vol over de planten die ik aan deze kant heb groeien. Ik was er echt even helemaal klaar mee en had geen zin weer het gesprek aan te gaan. Daarom heb ik de tapijten terug gegooid in hun tuin. Nu had ik net een briesende buurman aan mijn deur. Wat zouden jullie hebben gedaan?
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
15-09-2020 17:07
wat erg!!

je zou ze bijna vastspijkeren en dan zeggen dat je dacht dat het nieuwe schutting bekleding was.
😂
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
15-09-2020 17:07
wat erg!!

je zou ze bijna vastspijkeren en dan zeggen dat je dacht dat het nieuwe schutting bekleding was.
:rofl:

Nou deze mensen weten dus prima
Dat ze aso’s zijn. Ze kiezen er gewoon voor zich er geen reet van aan te trekken!
Ik zou zo graag mijn kat in allemaal grappige katten memes willen taggen met: “haha dit ben jij”
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
15-09-2020 17:07
je zou ze bijna vastspijkeren en dan zeggen dat je dacht dat het nieuwe schutting bekleding was.
:proud:

TO, ik vind helemaal niet dat jij je excuses aan moet gaan bieden. Vandaag niet en morgen ook niet. Je hebt vaker gezegd dat ze overlast veroorzaken, met een 'sorry' en het vervolgens weer doen ben je niets opgeschoten. Snap echt wel dat je het gewoon echt even zat was en buurman zou eerder excuses mogen maken omdat hij briesend aan de deur kwam. En helemaal na je update met hun laatste actie dat ze er gewoon weer hangen zou ik het helemaal uit mijn hoofd laten om excuses te gaan maken. Dan hebben ze je helemaal waar ze je hebben willen. Ze blijven er toch wel mee wegkomen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-09-2020 13:52
Want nu gaan de buren TO het leven zuur maken?
Zo erg is het ook niet als dit soort mensen een keer een koekje van eigen deeg krijgen.
En dit ja.
Alle reacties Link kopieren
Snel een paar graffiti tags zetten op die tapijten. En daarna ben je uiteraard de vermoorde onschuld..
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je als je een bal in je tuin vindt? Dan leg je die veilig binnen totdat iemand hem komt halen. Binnen halen dus. En als buurman dan weer boos aan de deur staat de vermoorde onschuld spelen. "Oh, waren die van jóu! Wat een pech. Ik heb ze net meegegeven aan ene Aladin en die had ook een heel aannemelijk verhaal." :A:

(Niet serieus natuurlijk.) Maar wat hondsbrutaal van je buren zeg, om zo openlijk schijt aan je te hebben. Daar mag je best wat van zeggen.
Ik vind hier dingen van.
Het-groepje schreef:
15-09-2020 17:19
Mijn zus noemt dat 'protocol mensen'. Zelf de achterlijkste dingen uithalen maar als iemand reageert gaat er een zelfbedacht eenzijdig protocol in werking, waarbinnen men diegene dient aan te spreken.
Zo werkt het niet en ik ga niet in die gekte mee.
Zo ik heb bijna zin om nog ff naar mijn vorige wijk te gaan om dit mijn toenmalige ***buren te vertellen...
GinnyJones schreef:
15-09-2020 13:42
Ik begrijp niet dat zoveel mensen hier zeggen dat TO haar verontschuldigingen moet maken terwijl de buren raar handelen. Het uitspreken, ok, maar sorry zeggen terwijl je niks verkeerd hebt gedaan, nee, doe normaal. Je hoeft niet te kruipen voor asociale mensen enkel om de vrede te bewaren, geeft ze enkel een vrijbrief om door te gaan.
+1
Sabeltant ben het volledig met je eens maar ben bang dat het weinig zin heeft..
madamecannibale schreef:
15-09-2020 17:03
Lijkt me heel vervelend als je jezelf zo op zit te vreten. En fijn dat het zo opgelost is. Het is elke keer iets anders. En er komt wel vaak een sorry, maar het onaangepaste gedrag blijft ook. Ik vind het echt niet erg als mensen een keertje een feestje hebben of in de tuin zitten. Maar dit is de hele zomer lang. Overigens hoor ik ze in de winter amper.

Iemand vroeg nog hoe het afgelopen is. Ik was even naar de supermarkt en toen ik terug kwam hingen de tapijten er weer maar nu verderop aan de schutting. Ik heb er even de energie niet voor bij ze aan te bellen en met ze in gesprek te gaan. Morgen weer een nieuwe dag.
Jemig. Ja kan ik me voorstellen. Ik zou ook iets smerig zoeken om uit te spoelen en morgen terug te hangen. Schutting is nu mooi schoon van hun tapijten. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had hetzelfde gedaan TO
Toch maar even aanbellen TO, aangeven dat hun kleden jouw planten kapot maken en dat je niet wil dat ze wat over jouw schutting heen hangen.
Als je dit niet doet denken ze dat je het ok vind en hangen ze er steeds van alles aan.
Alle reacties Link kopieren
Ze steken dus gewoon een dikke middelvinger naar je op.
Echt, doe hier iets aan TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu last van bovenburen (er zitten 4 verdiepingen tussen) die ook een nat tapijt over de balkon reling hangen..
Het leek wel of er een stortregen naar beneden kwam. :(

Dus geen genade, TO. Als ik erbij zou kunnen had ik het wel geweten. Gewoon dat ding weghalen en wachten tot ze het komen ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
15-09-2020 19:39
Toch maar even aanbellen TO, aangeven dat hun kleden jouw planten kapot maken en dat je niet wil dat ze wat over jouw schutting heen hangen.
Als je dit niet doet denken ze dat je het ok vind en hangen ze er steeds van alles aan.
Dit inderdaad. Wat een stel kleuters.
Zou het een gebruik op bijvoorbeeld een kamp kunnen zijn. Wij hadden een dergelijk figuur vreselijk gedrag precies zoals bij jou en hij gebruikte de schutting ook alsof het een waslijn was. De buurman daarnaast duwde het dan weer van de schutting af, die had geen trek in de wasgoed van een ander. Uiteraard werd het daar de derde wereldoorlog waarna de leuke buurman verhuisde. Maar ja, hij moest vroeg op en harde muziek duurde tot 14.00 uur in de nacht. Verder nachtelijke feestjes, een pitbullfokkerij, kattenfokkerij waarbij de dekkaters in de rondte piesten.

Drama drama.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
15-09-2020 20:27
Zou het een gebruik op bijvoorbeeld een kamp kunnen zijn. Wij hadden een dergelijk figuur vreselijk gedrag precies zoals bij jou en hij gebruikte de schutting ook alsof het een waslijn was. De buurman daarnaast duwde het dan weer van de schutting af, die had geen trek in de wasgoed van een ander. Uiteraard werd het daar de derde wereldoorlog waarna de leuke buurman verhuisde. Maar ja, hij moest vroeg op en harde muziek duurde tot 14.00 uur in de nacht. Verder nachtelijke feestjes, een pitbullfokkerij, kattenfokkerij waarbij de dekkaters in de rondte piesten.

Drama drama.
Het kan dus nog veel erger O_O

Ze hebben geen Westerse achtergrond maar ik denk niet dat het met cultuur te maken heeft. Het is gewoon onaangepast gedrag en geen rekening houden met andere buren.
madamecannibale schreef:
15-09-2020 20:49
Het kan dus nog veel erger O_O

Ze hebben geen Westerse achtergrond maar ik denk niet dat het met cultuur te maken heeft. Het is gewoon onaangepast gedrag en geen rekening houden met andere buren.
In sommige culturen worden inderdaad de kleden geschrobt en over schuttingen en aanverwanten gehangen. Maar zou in dit geval uitleg niet helpen? Je kunt ook eens contact opnemen met de organisatie in je gemeente die vergunninghouders begeleiden.
madamecannibale schreef:
15-09-2020 12:48
Ja ik ben ook een beetje bang dat het een soort van rijdende rechter conflict wordt. Ik was vooral boos dat ze de kleden over mijn planten heen hebben gegooid. Ik ben een aantal keer het gesprek aan gegaan, vooral toen ze midden in de nacht steeds aan het klussen waren.
En de buren even halen om te laten zien was te veel moeite?
madamecannibale schreef:
15-09-2020 12:52
Nee dan zeggen ze wel sorry. Maar de volgende keer gebeurd het gewoon weer. Het was denk ik vooral de druppel die de emmer deed overlopen. Ik heb er nu ook een beetje spijt van. Maar met steeds het gesprek aangaan kom ik ook niet echt verder helaas.
Ze wassen die kleden iedere maand of zo?
Alle reacties Link kopieren
De meeste conflicten spelen zich af aan de grenzen van het territorium.

Dus je woede is normaal; je had je al vreselijk op staan vreten over overlast dus dit was de druppel.

Of je gerechtigd bent iemands tapijten in het gras te gooien weet ik niet maar het werkt niet de-escalerend. Ik zou wel de buurman erbij halen en eisen dat hij de tapijten van mijn schutting haalt; gebeurt het niet meteen dan zou ik de politie erbij halen.

Op die manier weten ze dat jij je grenzen kenbaar hebt gemaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gewoon die tapijten weghalen. Klaar met dit gelazer. Als ze na een week niet opgehaald zijn, doe je ze weg.
lisanneee schreef:
15-09-2020 14:34
Ik snap heel goed dat je er klaar mee bent, maar weten de buren dat ook? Misschien weten de buren wel helemaal niet dat jij, een andere buurtgenoten, last van ze hebben. Heb je het al eens met ze besproken?

Heb al meer dan genoeg gelezen. Midden in de nacht gaan boren, voetballen. Kom op zeg iedereen met normaal verstand weet toch dat je dit niet kan maken maar blijkbaar hebben zij dat niet. Wij hebben hier ook wat van dit soort nieuwe wijkbewoners gekregen de laatste jaren. Midden in de nacht in de tuin gaan zitten roken, blowen en drinken. Natuurlijk hoort een potje voetbal daar ook bij met veel geschreeuw en bij de mensen in de straat aanbellen, pizza's laten bezorgen om 24 uur. Dat soort fratsen.

Ik vind vloerkleden drogen over een schutting waarbij je weet dat de buren hier ook naar moeten kijken al heel absurd. NB ook nog eens een schutting betaalt door TO. Weet niet wat voor vloerkleden maar zijn het van die zware tapijten, nou die wegen nogal wat.

Ik had ze zelf niet over de schutting gegooid, want een aso reactie kun je verwachten natuurlijk maar had ze gevraagd om deze weg te halen als ik zelf thuis zou zijn.

Wij hebben ook van die aso buren een paar huizen verderop die elke dag het kleed uit de hondenmand (hele grote hond) luchten over de schutting met hun buren. Gadver goor hoor, kleed zit onder de hondenharen en stinkt. Snap echt niet dat iemand daar nou niet bij stil staat. Gewoon simpel aso gedrag, meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het afgelopen TO
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad. Hoe gaat het nu met je?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Leuk die interesse nog :)
De tapijten hebben er twee dagen gehangen. Overigens is het nu super stil al een paar dagen. Ik heb wel besloten dat als er nog een keer wat voorvalt ik direct bij ze aan bel. En als ik een grote mond krijg dan stuur ik ook direct een brief naar de woningbouw vereniging. Ook al schiet je daar in mijn ervaring vrij weinig mee op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven