Buren klagen over katten

21-03-2020 16:57 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Voor mij de eerste keer dat ik iets plaats op dit forum (wel heel lang bij van alles meegelezen, Hihi). Het gaat om mijn katten.
Ik woon in een studentencomplex met een huisgenootje en twee katten. We hebben een woning op de begane grond met een strook gras ervoor (openbare weg), met tuindeuren, maar zonder eigen tuin. De laatste tijd met het lekkerdere weer laat ik mijn katten zo nu en dan naar buiten (denk een uurtje per dag hoogstens). Dit is voor de buren aanleiding geweest om vaker te komen klagen. Zij hebben wat plantjes voor hun ramen geplant, in die grasstrook. De buurvrouw wil niet dat mijn katten voor haar ramen langs lopen of aan de planten snuffelen. Dit omdat de buurvrouw zegt allergisch te zijn en de katten haren achter laten op de planten en zij daar dan last van heeft als ze haar raam open heeft (?). Daarnaast is ze bang dat de katten tussen haar planten gaan poepen of een vogel vangen voor haar deur, wat beiden nog nooit gebeurd is.
De enige keren dat ik haar of haar vriend/man/huisgenoot (geen idee) heb gesproken, is als ze komen klagen over de meest uiteenlopende dingen. De keren dat ik heb voorgesteld om samen een keer te praten, zijn ze er niet op ingegaan.
Nog een kleine sidenote wat het verhaal vreemder maakt is dat deze mensen ongeveer 50 zijn en nog steeds in een studentencomplex wonen. Ik weet dus ook niet goed waarom ze hier eigenlijk wonen.
Wat ik mij nu afvraag:
In hoeverre kunnen zij mijn katten verbieden over het gras te lopen?
En wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik wil liever niet dat mijn katten de dupe worden van zoiets onzinnigs.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
23-03-2020 10:52
Even terug naar dit stuk

Kan je daar geen hekje links en rechts zetten?

Ik zie hier ook huizen waar je als je de voordeur uitstapt gelijk uitkomt op een stoep.
Sommigen hebben daar dan toch een smal tuintje van gemaakt. Daar ga je dus ook niet in staan. Het is een duidelijke afrastering. Kan je niet zoiets bij jullie 'tuin' maken Skittelkat?
Ja dit had ik ook altijd al als idee, maar dit mag in principe niet. Ben wel sinds gisteren weer bezig met hiernaar informeren. Lastige is dat de medewerkers van de huisvester vaak niet zo goed op de hoogte zijn van dat soort dingen. Daardoor loop het vaak nogal langzaam...
Gelukkig sinds vandaag een nieuwe baan! Dus nu kan ik eindelijk gaan zoeken naar een nieuw huis, yay. Een tuin lost alles op waarmee ik met de katten zit :)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-03-2020 19:47
Die gunfactor moet wel beide kanten op gaan.
Dat zeg ik toch ook?

Wacht effe met een huis kopen. Ik vrees dat de markt zo gaat instorten. Dat kan gunstig uitpakken als je moet kopen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
24-03-2020 12:47
Wacht effe met een huis kopen. Ik vrees dat de markt zo gaat instorten. Dat kan gunstig uitpakken als je moet kopen.
Dat hou ik in gedachten, maar denk dat het mee gaat vallen. Als het zo was geweest dat er genoeg huizen gebouwd waren afgelopen jaren, dan had ik daar ook in geloofd. Maar er is nog zo’n groot tekort... daarnaast is direct kopen waarschijnlijk niet aan de orde. Maar we gaan zien :)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop voor je dat je niet in het westen woont. Vooral niet in de randstad. Want daar lopen de prijzen de spuigaten uit en ben je kansloos. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Yes dat woon ik wel, nog nooit buiten de Randstad gewoond ondanks dat ik dat graag zou willen. Helaas was de keuze qua stad om te werken niet zo groot, ik kan binnen Nederland überhaupt al bijna niet aan het werk. Dus het wordt lekker duur! Ach we gaan het zien.
Dankjewel iig :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven