Cv ketel bijvullen na 2 maanden

26-01-2021 13:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Begin oktober heb ik een nieuwe cv ketel gekregen, is vanuit de woningbouw geregeld, aangezien het een oud model was. Ik woon inmiddels al 2.5 jaar in dit huis en heb nooit de cv ketel bij hoeven vullen totdat er dus een nieuwe ketel is geplaatst...in december heb ik hem moeten bijvullen, dit heb ik gedaan tot 1.5 bar, daarna moest ik hem 3 weken terug ook bijvullen omdat het water dus weer op was. Ik heb m destijds bijgevuld tot 2.6 en hij loopt alweer terug, alleen dit keer langzamer. Ik heb overal gecheckt op eventuele lekkages maar ik kan niks vinden. Heeft iemand tips, of weet iemand hoe het kan dat het zo snel terugloopt? Ik heb overigens de monteur gebeld, maar ze gaven aan om nog even af te wachten.
Je expansievat kan lek zijn. Even met de woningbouw bellen, dan komen ze hem vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Daar dacht ik ook aan, maar ik zie er niks aan en volgens mij is die ook nieuw...
Dit probleem heb ik ook gehad, jaren lang en zelfs na het plaatsen een nieuwe cv ketel. Bij mij bleek het inderdaad om een lek te gaan maar dan in de pijp naar het rookkanaal, en een koolmonoxidelek. Trek maar aan de bel want zo vaak bijvullen klopt niet en zoals je al aangaf had je dat voorheen bij die andere ketel niet.
Alle reacties Link kopieren
Als de cvketel net nieuw is is het niet heel bijzonder. Er zit allemaal 'vers' water in. Maar als je hierna nog een keer moet bijvullen zou ik wel weer aan de bel trekken.

Het advies af te wachten of het nog eens moet is dus wel logisch.
Dit is normaal, en hadden wij ook.

Het water dat in je cv zit is zuurstofrijk. Na een korte tijd verdwijnt deze zuurstof uit het water en moet je dus opnieuw bijvullen.

Na deze keer bijvullen moet het voor lange tijd goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als het bijvullen is gestart na het plaatsen van de nieuwe ketel is het mogelijk dat in de ketel of in da aansluiting op de leidingen een minuscuul lek zit. Ik praat hier over een druppel water per minuut of paar minuten. Dit is haast niet te zien maar zorgt na een paar weken wel voor drukdaling. Het toevoegen van wat kleurstof aan het water in het warmwatercircuit kleurt na verloop van tijd de locatie van het lek.
Mocht je zelf of iemand uit je omgeving niet technisch aangelegd zijn, bel dan de woningbouw.
Houd je verbruik ook even goed in de gaten, kan ook bewijs zijn dat er iets niet goed werkt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het eerste jaar met een nieuwe ketel elke keer na 2 maanden bijgevuld, de laatste 2 keer was het nauwelijks nodig. Daarna zo eens per halfjaar.
Alle reacties Link kopieren
bijvullen tot 2,6 bar lijkt mij wel heel erg veel, 1,5 bar trouwens te weinig Wat staat er op de ketel als advies druk?

Bel de cv monteur of woningbouw en bespreek het.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
anoniem1995 schreef:
26-01-2021 13:51
Daar dacht ik ook aan, maar ik zie er niks aan en volgens mij is die ook nieuw...

Meestal is er in het expansievat binnenin wat kapot. Aan de buitenkant valt dan niks te zien, geen lekkage of wat dan ook.

Er kan ook een andere oorzaak zijn.

Dus een CV-monteur erbij halen/ Woningbouw berichten.
smaldeel schreef:
26-01-2021 15:16
Als het bijvullen is gestart na het plaatsen van de nieuwe ketel is het mogelijk dat in de ketel of in da aansluiting op de leidingen een minuscuul lek zit. Ik praat hier over een druppel water per minuut of paar minuten. Dit is haast niet te zien maar zorgt na een paar weken wel voor drukdaling. Het toevoegen van wat kleurstof aan het water in het warmwatercircuit kleurt na verloop van tijd de locatie van het lek.
Mocht je zelf of iemand uit je omgeving niet technisch aangelegd zijn, bel dan de woningbouw.
Ik zou gewoon meteen bellen en niet gaan knutselen of uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
26-01-2021 18:30
Ik zou gewoon meteen bellen en niet gaan knutselen of uitproberen.
Dit. Het voordeel van een huurhuis is dat je dit soort zaken niet zelf hoeft op te lossen.
meelezertjuh schreef:
26-01-2021 18:38
Dit. Het voordeel van een huurhuis is dat je dit soort zaken niet zelf hoeft op te lossen.
Niet mag. Als je in een huurhuis woont mag je absoluut niet zelf gaan beunen aan je cv ketel. Daar staat een boete op als ze erachter komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven