De buurvrouw

13-09-2019 16:50 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leed dat bovenbuurvrouw heet,

Sinds 2016 woon ik samen met mijn vriend in een leuk appartementencomplex,(koop)
nooit problemen gehad en de
linker en rechterburen zijn schatten van mensen maar alleen de buurvrouw die recht boven mij woont

Ik ben een roker,
Ik rookte altijd gewoon op mijn balkon
En de bovenbuurvrouw schreeuwde regelmatig woorden als
asociaal, rook, ellende, hoer
Niet wetende dat mevrouw het tegen mij bleek te hebben.

Totdat ik zon week of drie geleden mijn hoofd over de rand stak na de zoveelste scheldkannonade om te vragen of mevrouw het tegen mij had en of ze er last van had...
En dat had ze
Netjes gesproken beloofd rekening te houden met haar en omdat zij het nodig vind om 24/7 alle ramen en deuren open te hebben ben ik verplaatst naar de afzuigkap...
Nu wil het feit dat ik de afgelopen drie weken continue lastig word gevallen
Ze belt aan soms om 10 uur savonds om te klagen over de lucht en de ventilatie en dat ze een sterke reuk heeft
Ze gaf aan gepensioneerd te zijn
Dus die zit de hele dag thuis,

Afgelopen dinsdag was de druppel
Mevrouw kwam met veel bombarie aan de deur heftig snuffelend naar een "wietgeur"
Ik rook eens in de zoveel tijd een jointje inmiddels met Hg nare geurtjes in de hand
Maar direct werd er gedreigd met politie brandweer en meester visser en de VVE, toch mevrouw beleefd te woord gestaan
Ik heb nieuwe koolstoffilters voor de zuigkap besteld een scala aan verfrissers en dergelijke...

Wat moet ik hiermee? Ik voel mij een vreemde in mijn eigen huis

ik snap dat je anno 2019 een paria bent als je rookt.. Maar wat kan ik hiermee?
Is het terecht dat ze bij elke scheet aan de deur komt?
Alle reacties Link kopieren
dus omdat we toch al schadelijke stoffen inademen kan die sigarettenrook er ook nog wel bij?
Alle reacties Link kopieren
Ramen dicht en binnen roken. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik rook nu buiten.
winkelfanaat schreef:
15-09-2019 16:16
Ook als niet roker kan je ziektes krijgen van rook. Tweedehands rook en zelfs derdehands rook is gewoon kankerverwekkend. Dan houdt het inderdaad op een gegeven moment op💀
Natuurlijk. Zo’n vaart zal het vast niet lopen met wat sigarettenlucht in de buitenlucht. Dan ben ik maar naïef.
Alle reacties Link kopieren
MaryJaneH schreef:
15-09-2019 16:35
Misschien moeten we massaal mondkapjes aanschaffen,
per dag adem je ook allemaal schadelijke stoffen in die per persoon gelijk staan aan 5 sigaretten

Dat de buurvrouw er last van heeft is ethiek versus moraal
Ik snap haar en ik probeer daar rekening mee te houden...

Het is niet zo dat ik express de rook in haar raam blaas zodat ze mee mag delen in de vele en verscheidene longziekten die ik uitblaas met mijn zogenaamde kankerstokjes

Ik word ook niet vrolijk van het baarmoederfruit wat hier elke dag de promenade onveilig maakt met hun gekrijs en die de ijzeren railing als een soort uniek drumstel bespelen met een stok , moeten de kinderen dan maar stoppen met spelen?

Mensen hebben tegenwoordig,
(en vroeger blijkbaar ook)
Overal wat over te zeuren,

Mijn vraag is hoe ga je daar mee om?
Ik geloof dat de meeste hedendaagse rokers wel de risico's en gevaren kennen, dat word overal door je strot geduwd en meestal door mensen die zichzelf dan even een klopje op de schouder willen geven omdat die dan niet roken.
Het wegwuiven van jouw ongezonde verslaving onder het mom van mondkapjes is natuurlijk belachelijk. Dat jij zelf kiest om te roken moet je zelf weten, maar val er anderen niet mee lastig. Je hebt trouwens nog niet verteld waarom je op het balkon of onder de afzuigkap rookt. Ik ben daar nog steeds benieuwd naar.
Haar baarmoederfruit zal niet voor ziektes zorgen, hoeveel last je er waarschijnlijk ook van hebt. Wel vervelend dat dat baarmoederfruit ook nog jouw rook moet inademen.
Nogmaals, dat jij rookt helemaal prima, maar waarom doe je dit niet gewoon lekker in je appartementje? Je gaat een ander toch niet in jouw stank laten zitten? Daarbij ben je ook nog op de hoogte van de gevaren, die zijn inmiddels door je strot geduwd. Wees dan ook zo stoer om anderen niet lastig te vallen met de gevaren.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-09-2019 21:48
Natuurlijk. Zo’n vaart zal het vast niet lopen met wat sigarettenlucht in de buitenlucht. Dan ben ik maar naïef.
Goede zelfkennis👍 Niks meer aan toe te voegen.
MaryJaneH schreef:
15-09-2019 16:35
Misschien moeten we massaal mondkapjes aanschaffen,
per dag adem je ook allemaal schadelijke stoffen in die per persoon gelijk staan aan 5 sigaretten

Dat de buurvrouw er last van heeft is ethiek versus moraal
Ik snap haar en ik probeer daar rekening mee te houden...

Het is niet zo dat ik express de rook in haar raam blaas zodat ze mee mag delen in de vele en verscheidene longziekten die ik uitblaas met mijn zogenaamde kankerstokjes

Ik word ook niet vrolijk van het baarmoederfruit wat hier elke dag de promenade onveilig maakt met hun gekrijs en die de ijzeren railing als een soort uniek drumstel bespelen met een stok , moeten de kinderen dan maar stoppen met spelen?

Mensen hebben tegenwoordig,
(en vroeger blijkbaar ook)
Overal wat over te zeuren,

Mijn vraag is hoe ga je daar mee om?
Ik geloof dat de meeste hedendaagse rokers wel de risico's en gevaren kennen, dat word overal door je strot geduwd en meestal door mensen die zichzelf dan even een klopje op de schouder willen geven omdat die dan niet roken.

Ik wist niet dat de schadelijke stoffen in sigaretten ook het denkvermogen aantastten.
Ik vind het gescheld van je buurvrouw erger dan jouw gerook.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend zo’n blowende en rokende onderbuurvrouw. De rook trekt naar boven. Ga gewoon binnen roken.
Iedere dag is gehaktdag
To;

Je houdt genoeg rekening met je buurvrouw door binnen te roken.

Als jij in huis wilt blowen, gewoon doen. Het komt niet door de muren heen. Of staat ze ook aan de deur als je pannekoeken bakt?

Ik had haar flink de waarheid gezegd.
winkelfanaat schreef:
15-09-2019 22:27
Goede zelfkennis👍 Niks meer aan toe te voegen.
Flauw. En onzin. Maar oké.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
15-09-2019 22:31
Ik wist niet dat de schadelijke stoffen in sigaretten ook het denkvermogen aantastten.
Kinderachtige reactie, dooddoener.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
15-09-2019 22:44
To;

Je houdt genoeg rekening met je buurvrouw door binnen te roken.

Als jij in huis wilt blowen, gewoon doen. Het komt niet door de muren heen. Of staat ze ook aan de deur als je pannekoeken bakt?

Ik had haar flink de waarheid gezegd.

sinds wanneer is de geur van pannenkoeken slecht voor je gezondheid dan
VGM1980 schreef:
16-09-2019 07:50
sinds wanneer is de geur van pannenkoeken slecht voor je gezondheid dan
Ze klaagt over de stankoverlast. En daarbij; roken in je eigen huis is niet slecht voor de gezondheid van de buren.

Mijn buurman rookt. Gigantisch veel en shag. Als hij rookt en zn voordeur open heeft, dan ruik ik dat als ik langs zijn huis loop. In mijn huis, merk ik er niets van. Hetzelfde geldt voor zijn koken.

Als je nergens last van wilt hebben, Kun je beter op een hutje van de hei gaan wonen.
Net lekker buiten een sigaret gerookt en nu zit ik binnen aan een electrische sigaret.
Met een beetje geluk is over een tijdje heel de stank van sigaretten uit mijn huis.
Noia schreef:
16-09-2019 08:25
Ze klaagt over de stankoverlast. En daarbij; roken in je eigen huis is niet slecht voor de gezondheid van de buren.

Mijn buurman rookt. Gigantisch veel en shag. Als hij rookt en zn voordeur open heeft, dan ruik ik dat als ik langs zijn huis loop. In mijn huis, merk ik er niets van. Hetzelfde geldt voor zijn koken.

Als je nergens last van wilt hebben, Kun je beter op een hutje van de hei gaan wonen.

Yahtzee!!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een Funda link voor hutje op de hei? :steam:
RikM schreef:
16-09-2019 09:59
Yahtzee!!
:HA:
Alle reacties Link kopieren
als we nou de rokers in een hutje op de hei ( trailer park) zetten?
VGM1980 schreef:
16-09-2019 11:07
als we nou de rokers in een hutje op de hei ( trailer park) zetten?

Zonde van de hei. Ik stel voor dat we een waddeneiland opofferen.
RikM schreef:
16-09-2019 11:18
Zonde van de hei. Ik stel voor dat we een waddeneiland opofferen.
Brengen we daar ook al die ‘toeristen’ heen die voor ‘Amsterdam’ komen.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
16-09-2019 11:07
als we nou de rokers in een hutje op de hei ( trailer park) zetten?
Goed idee! Alle zeikerds bij mekaar :yes:
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
16-09-2019 11:20
Brengen we daar ook al die ‘toeristen’ heen die voor ‘Amsterdam’ komen.

die zitten in een coffeeshop, daar ga je neem ik aan als niet-roker lekker een bakkie doen :-P
VGM1980 schreef:
16-09-2019 11:57
die zitten in een coffeeshop, daar ga je neem ik aan als niet-roker lekker een bakkie doen :-P
Ze zijn ook op straat en daar gewoon flink overlastgevend.
Alle reacties Link kopieren
op straat kan je als niet-roker dat uit de weg gaan. als de rook in je eigen huis komt wordt dat lastiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven