Deel hier je beste anti-hitte tips!

20-06-2019 17:43 708 berichten
Hey allemaal,

Vanaf zondag krijgen we te maken met een hittegolf. Nu heb ik een enorm slecht geisoleerd huis, dus ijskoud op zolder in de winter en bloedheet in de zomer. Een kant met enkel glas ramen op het oosten het andere op het westen, dus de hele dag bloedheet. Ik had vorig jaar dunne witte gordijnen en nu verduisterende dus dat zal wel wat schelen maar met de pasen was het ook al aardig heet.

Vorig jaar ben ik meerdere keren beneden in de huiskamer gaan slapen. Ik heb nu ook alweer een luchtbed bij mijn moeder gehaald zodat ik niet met mijn matras hoef te sjouwen. Ik ga dus in de woonkamer slapen waar het koeler is.
Ondanks dat, was het vorig jaar niet te harden beneden. Zelfs met 2 ventilators niet. Een mobiele airco zit niet in mijn budget helaas en een zwembad past niet op mijn balkon. :cry:

Maar nu zie ik die aircoolers voorbij komen, soort ventilator die koele lucht blaast. Die zijn wel betaalbaar met mijn budget maar ik betwijfel of ze werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zet s'ochtends voor de zon opkomt alles open en doe het dan potdicht in huis. S'avonds als het wat afkoelt alles open. Dit jaar ga ik ook in de nacht met de ramen open slapen. Dat durfde ik vorig jaar niet vanwege mijn kat. Maar ik vermoed dat die toch buiten gaat slapen volgende week. Ik ben volgende week een week vrij en vermoed dat ik veel in de bios ga zitten ( in de airco! ). Ook raden ze aan online om je TV en andere apparaten die warmte afgeven niet te gebruiken. Ik ga dus ook maar naar de bieb om wat boeken te scoren. :proud:

Nu lijkt het me leuk ( en handig ) om in dit topic jullie best tips en tricks tegen de hitte te horen.
En ja een airco is vast de beste optie maar dus niet haalbaar ( ik woon ook in een sloophuis en dit is waarschijnlijk de laatste zomer hier ).

Nou ik ben benieuwd naar jullie ideetjes. Hoe bewapenen jullie je tegen de hitte?
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
24-06-2019 19:00
Niet dat ik weet. Ik heb niets anders gedaan dan normaal, maar ja ik poer dus wel veel te veel met die wattenstaafjes in mijn oor. Dat kan het ook veroorzaakt hebben. Verder niets raars gedaan, geen klappen op het hoofd gehad of gevlogen.
Maar ja, gaat wel weer over. Het doet gelukkig geen pijn.

Het is hier nu echt niet te harden trouwens binnen. 28 graden en benauwd. Ik stik de moord. Als het straks afkoelt gaat alles weer open met ventilators erop.
Houden jullie het nog een beetje uit?
Wat betreft je oren, ik heb snel last van verstopte oren en liet die soms uitspuiten bij de huisarts. Inmiddels kan ik dat zelf, ik heb otowax besteld (in Duitsland), een soort balgje dat je met water kunt vullen en daarmee spuit ik ze nu zelf uit. Wellicht heb je iets aan deze tip.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Van harte Madrid. Maak er, na een lekker dutje, een mooie dag van. :)

Ik heb bijna acht uur geslapen, dus ik mag niet klagen, al voel ik met wel alsof de intercity over me heen is gedenderd, maar dat komt wel weer goed met een beetje bewegen en een beker koffie.
De hitte in de slaapkamer viel wel mee, dat komt omdat de zon die kamer niet kan raken, ook al bevind deze zich op het zuiden. Ik heb wel geslapen met niets over me heen en dat was zalig, kan niets velen nu, veel te benauwd.

Ik vraag me af hoe ik de kip vers van de Appie naar huis krijg vandaag. Heb geen koeltas en volgens mij zijn ze niet meer te koop. Weten jullie dat?
Moet je heel ver met je boodschappen Cateautje?

Ik heb een keer een leuke (rugzak)koeltas gekocht bij de kruidvat en die gebruik ik meestal bij het boodschappen doen, dus een echte tas en niet zo'n plastic versie. Was maar een paar euro.
Pinda-Kaas schreef:
25-06-2019 10:48

Ik heb een keer een leuke (rugzak)koeltas gekocht bij de kruidvat en die gebruik ik meestal bij het boodschappen doen, dus een echte tas en niet zo'n plastic versie. Was maar een paar euro.
Nee, niet echt, maar een kwartier met kip door 33 graden vind ik niet okay. Maar goed, ik heb Appie gebeld en die hebben die koeltassen wel gewoon te koop, dus doe ik dat maar.
Ik zal het Kruidvat eens bellen. Bedankt voor de tip :)
Hoop dat de AH open is. Ze hadden een grote kassastoring vanochtend.
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
25-06-2019 10:54
Hoop dat de AH open is. Ze hadden een grote kassastoring vanochtend.
Als jouw AH zelfscankassa's heeft istie in ieder geval open, maar dan moet het wel met pin.
Cateautje schreef:
25-06-2019 10:51
Nee, niet echt, maar een kwartier met kip door 33 graden vind ik niet okay. Maar goed, ik heb Appie gebeld en die hebben die koeltassen wel gewoon te koop, dus doe ik dat maar.
Ik zal het Kruidvat eens bellen. Bedankt voor de tip :)
een kwartier is wel op het randje inderdaad, gelukkig hebben ze die tasjes nog :)
Belle73 schreef:
25-06-2019 10:38
Wat betreft je oren, ik heb snel last van verstopte oren en liet die soms uitspuiten bij de huisarts. Inmiddels kan ik dat zelf, ik heb otowax besteld (in Duitsland), een soort balgje dat je met water kunt vullen en daarmee spuit ik ze nu zelf uit. Wellicht heb je iets aan deze tip.
Dank je.
De assistente en de dokter zeiden dat mijn oren verder helemaal schoon waren en dat uitspuiten van het oor waar geen gaatje in zat daarom niet nodig was. Ik blijf dat vaag vinden, je mag niet in je oren zitten met een wattenstaafje want dan raken je oren zogenaamd verstopt met oorsmeer en dat doe ik dus 2x per dag en volgens hen waren mijn oren helemaal schoon. Hoe kan dat dan? Ik doe dit dus al jaren zo, zolang ik me kan herinneren. Dan zouden mijn oren toch vol oorsmeer moeten zitten, aangezien je het zogezegd met een staafje verder je oren in duwt.
Ik blijf het maar vreemd vinden allemaal. Ik denk dat het gaatje is ontstaan door teveel gebruik van dezelfde oordop. Misschien heb ik die te ver mijn oor in geduwd.

Iedereen verder bedankt voor de felicitaties. Ik heb een klein taartje voor mezelf gehaald en lig nu lekker op de bank te lezen. Vanavond gezellig uit eten met mijn familie. Het schijnt hier vandaag niet heter dan 29 graden te worden, koeler dus dan gisteren. :yes:
Het is ook nog steeds bewolkt.
Hier is het 32 graden, volgens 'mijn' weerbericht wordt het niet warmer.

Het enige voordeel van deze warmte is, dat het goed is voor mijn spieren/gewrichten.
Kwebbeltje91 schreef:
25-06-2019 13:48
Hier is het 32 graden, volgens 'mijn' weerbericht wordt het niet warmer.

Het enige voordeel van deze warmte is, dat het goed is voor mijn spieren/gewrichten.

Voor de mijne niet. Ik heb chronische zenuwpijn (neuropathie), fibromyalgie en gewrichtsklachten.
Hel dit.
Gefeliciteerd Madrid! Hoop dat je tijdens het etentje niet al te hard op apegapen ligt!

Hier valt het tot nu toe mee met de hitte in huis. Gisteravond was het rond de 25 graden binnen (en buiten boven de 33 graden), dus om elf uur alles opengezet, maar slapen ho maar. Ben er om half twee maar uitgegaan en ben om een uurtje of 5 in slaap gevallen op de bank. Helaas gaat de wekker van man om zes uur, dus toen hij beneden kwam, werd ik weer wakker. Om zeven uur alles weer potdicht gedaan en heb gelukkig vanaf 8 tot 1 nog kunnen slapen. Ben nog steeds kapot, ik kan heel slecht tegen deze warmte. Van mezelf hoef ik vandaag niets te doen (behalve koken) en hang dus op de bank te hopen dat het snel weer over gaat. Het is buiten hier zo tussen de 34 en 36 graden...
Morgen is het ook nog pan, met 28 graden max en nog eens een hete nacht. Ik vermoed dat ik ook dan compleet uitgeblust ben. Pas donderdag word het iets aangenamer, met vooral 's nachts weer temperaturen onder de 20 graden. Kan niet wachten!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Dank je Hasse!

Wat balen dat je ook zo slecht geslapen hebt en zoveel last van de hitte hebt. Woon je in het zuiden of oosten dat het daar nu buiten zo stikheet is? Ik kan me voorstellen dat het pittig is om iets te doen met die hitte. Doe het rustig aan vandaag, alles een tempo lager. Blijft het daar morgen ook nog heet? Ik dacht dat het overal wel wat ging afkoelen.
Sterkte ermee.

En ik red me wel vanavond hoor, ik kan super slecht tegen hitte maar heel goed tegen heel weinig slaap, gelukkig. Dat ben ik wel gewend vanuit vroeger. Maar met die warmte er ook bij merk ik wel dat ik het slechter kan hebben dan normaal. Ik word dan nog veeel slomer. Nog drie uurtjes dan zit ik in de airco. Ik twijfel wel of ik alles thuis al open zal zetten voor ik wegga. We gaan om half 7 eten maar al eerder weg. Ik kan vast boven het raam open doen maar dan laat ik wel heel veel hitte naar binnen. Geen tussendeuren verder ofzo. Ik denk dat ik het toch maar dicht laat.
Pinda-Kaas schreef:
25-06-2019 10:48

Oh goed om te weten. Die ga ik morgen eens kopen!
EHR schreef:
25-06-2019 14:06
Voor de mijne niet. Ik heb chronische zenuwpijn (neuropathie), fibromyalgie en gewrichtsklachten.
Hel dit.
:hug:
Ik heb nog wel een goede tip trouwens: laat je TV uit als je een oudere TV hebt. Dus nog een dikkere, geen smart TV. Dat ding warmt enorm op namelijk als hij aan staat. Viel me gisteravond ineens heel erg op. Het is hier in huis nu echt niet meer leuk. 28,5. Heb boven het raam open gezet, voelde weinig verschil tussen buiten en binnen en het begint een beetje te waaien.

De kat ligt constant voor pampus buiten in de schaduw of op het balkon. Die is niet vooruit te branden met dit weer.
Heb je je werk overleefd Kwebbel?
Kwebbeltje91 schreef:
25-06-2019 15:47
Oh goed om te weten. Die ga ik morgen eens kopen!
je kan m ook bestellen! https://www.kruidvat.nl/search?q=koelta ... ype=manual
alleen kreeg ik net wel een melding van PostNL dat er vertraging op de pakjes zit vanwege de warmte + grote hoeveelheid pakketten
al die bezorgers sjouwen zich een breuk aan ventilatoren/aircoolers/airco's waarschijnlijk
Madrid87 schreef:
25-06-2019 15:44
Dank je Hasse!

Wat balen dat je ook zo slecht geslapen hebt en zoveel last van de hitte hebt. Woon je in het zuiden of oosten dat het daar nu buiten zo stikheet is? Ik kan me voorstellen dat het pittig is om iets te doen met die hitte. Doe het rustig aan vandaag, alles een tempo lager. Blijft het daar morgen ook nog heet? Ik dacht dat het overal wel wat ging afkoelen.
Sterkte ermee.

En ik red me wel vanavond hoor, ik kan super slecht tegen hitte maar heel goed tegen heel weinig slaap, gelukkig. Dat ben ik wel gewend vanuit vroeger. Maar met die warmte er ook bij merk ik wel dat ik het slechter kan hebben dan normaal. Ik word dan nog veeel slomer. Nog drie uurtjes dan zit ik in de airco. Ik twijfel wel of ik alles thuis al open zal zetten voor ik wegga. We gaan om half 7 eten maar al eerder weg. Ik kan vast boven het raam open doen maar dan laat ik wel heel veel hitte naar binnen. Geen tussendeuren verder ofzo. Ik denk dat ik het toch maar dicht laat.
Ik woon in het oosten. Daar duurt de ellende nog een dag langer. Ik sla me er wel doorheen hoor, gelukkig werk ik momenteel niet, dus hoef de straat niet op (behalve donderdag, want marktdag) en kan ik dutten wanneer ik wil.
Ik zou alles nog dicht laten, tegen de tijd dat je thuis komt zal het wel wat meer afgekoeld zijn en dan alles tegen elkaar open zetten. Ook voor de veiligheid, bijvoorbeeld!
Hoorde net van een vriendin van mij in Engeland, dat ze daar nu enorme wateroverlast hebben van een storm. Gek he? Zo dicht bij en dan zo anders...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Pinda-Kaas schreef:
25-06-2019 16:03
je kan m ook bestellen! https://www.kruidvat.nl/search?q=koelta ... ype=manual
alleen kreeg ik net wel een melding van PostNL dat er vertraging op de pakjes zit vanwege de warmte + grote hoeveelheid pakketten
al die bezorgers sjouwen zich een breuk aan ventilatoren/aircoolers/airco's waarschijnlijk
Ah.. Ik moet morgen toch in de stad werken, dus schiet dan wel even snel de kruidvat in. :proud:
Gefeliciteerd met je verjaardag Madrid! :cat:

Ik heb twee snikhete dagen op het werk overleefd, heb er wel knallende koppijn en brandende ogen aan overgehouden.
Laat die verfrissende zeewind nu maar komen, liefst zo snel mogelijk.
Gisterenavond/nacht was het 28,5 graden in mijn slaapkamer en heb ik de ramen dicht moeten doen omdat er tot diep in de nacht een bollenboer met gigantische apparaten die veel herrie maakten in het land aan het werk was. Grrr. Gelukkig brachten de ventilator en de icepacks nog iets van verkoeling maar ik viel pas om 4 uur in slaap. Nu moe :yawnee:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Sodeju wat is het buiten heet. Volgens de ene site 34, volgens de andere zelfs 36 graden. Voelt als 38, staat er ook nog bij O_o

Binnen is het 27 graden, het begint nu op te lopen zelfs.
Hebben jullie ervaring met het hangen van natte doeken voor het open raam, 's nachts? Schijnt de lucht goed te koelen. Omdat deze hitte vrij droog is wordt het niet zo gauw benauwd, lijkt me.
Ik vrees dat het niet zo'n fijne nacht gaat worden, het ziet er niet naar uit dat de koele noordenwind vandaag nog iets gaat brengen.

Net de was op zolder gehangen, ik denk dat het daar boven de 40 is. Het spul is vast binnen een paar uur droog.
nounou
29.5 graden in huis en tot mijn grote verbazing doet het pijn als ik mezelf knijp, dacht dat ik allang doodgebraden was, maar ik ben er dus nog.

Morgen wordt het hier een zalige 22 graden, dan 23 en dan 25, precies goed, al denk ik dat ik de hitte niet meer uit huis krijg, want aan alle kanten de zon de hele dag.
Nou ja, beter dan koude.
In huis is de temperatuur opgelopen tot 31 graden. Boven in de slaapkamers wil ik niet eens weten hoe warm het is. Ik schat dat het daar richting de 40 graden gaat :-?
Ik doe koelelementen uit de diepvriezer in de diepvriestas als ik naar de super ga.
Bijna 10 uur in de avond, eindelijk kan alles weer open omdat het buiten niet veel warmer meer is dan binnen :@@:
De enige wind die er is komt van mijn kleine ventilator, buiten is alles vrijwel bladstil.
Wil iemand vanuit de kant van de zee even wat frisse lucht deze richting op blazen?
Het is hier nog steeds 29 graden.
nounou
Hier is het 25 graden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven