Deel hier je beste anti-hitte tips!

20-06-2019 17:43 708 berichten
Hey allemaal,

Vanaf zondag krijgen we te maken met een hittegolf. Nu heb ik een enorm slecht geisoleerd huis, dus ijskoud op zolder in de winter en bloedheet in de zomer. Een kant met enkel glas ramen op het oosten het andere op het westen, dus de hele dag bloedheet. Ik had vorig jaar dunne witte gordijnen en nu verduisterende dus dat zal wel wat schelen maar met de pasen was het ook al aardig heet.

Vorig jaar ben ik meerdere keren beneden in de huiskamer gaan slapen. Ik heb nu ook alweer een luchtbed bij mijn moeder gehaald zodat ik niet met mijn matras hoef te sjouwen. Ik ga dus in de woonkamer slapen waar het koeler is.
Ondanks dat, was het vorig jaar niet te harden beneden. Zelfs met 2 ventilators niet. Een mobiele airco zit niet in mijn budget helaas en een zwembad past niet op mijn balkon. :cry:

Maar nu zie ik die aircoolers voorbij komen, soort ventilator die koele lucht blaast. Die zijn wel betaalbaar met mijn budget maar ik betwijfel of ze werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zet s'ochtends voor de zon opkomt alles open en doe het dan potdicht in huis. S'avonds als het wat afkoelt alles open. Dit jaar ga ik ook in de nacht met de ramen open slapen. Dat durfde ik vorig jaar niet vanwege mijn kat. Maar ik vermoed dat die toch buiten gaat slapen volgende week. Ik ben volgende week een week vrij en vermoed dat ik veel in de bios ga zitten ( in de airco! ). Ook raden ze aan online om je TV en andere apparaten die warmte afgeven niet te gebruiken. Ik ga dus ook maar naar de bieb om wat boeken te scoren. :proud:

Nu lijkt het me leuk ( en handig ) om in dit topic jullie best tips en tricks tegen de hitte te horen.
En ja een airco is vast de beste optie maar dus niet haalbaar ( ik woon ook in een sloophuis en dit is waarschijnlijk de laatste zomer hier ).

Nou ik ben benieuwd naar jullie ideetjes. Hoe bewapenen jullie je tegen de hitte?
Madrid87 schreef:
26-06-2019 08:51
Oh Coconuts, wat een hel zeg. Pfff. Ik moet er niet aan denken. Sterkte ermee meid. Kan je ergens de airco op gaan zoeken?
Gisteren had ik het echt heet. Nu is he heerlijk in de achtertuin. 31 graden in de schaduw met af en toe een zacht briesje. Van mij mag het wel zo blijven of een klein beetje koeler. Alles onder de 25 graden vind ik te koud. Dus zoals vandaag en de rest van de week lijkt me prima. Maar niet zoals gisteren, plak hitte.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
26-06-2019 07:12
En? Zijn ze nog binnen gekomen vannacht? Mijne had die optie niet dus die is lekker buiten gebleven. Zwaar mauwen en beledigd kwam hij net binnen. Wel heel fijn dat je je er nu geen zorgen om maakt. Ik weet dat je dat normaal wel doet als ze niet binnen komen ( snap ik ook hoor ).
Ik begin er ook makkelijker in te worden maar ik heb natuurlijk een kat die in een straal van 20 meter van zijn huis blijft. Hij gaat op de container liggen slapen of op de grond en dat was het wel.
Dus ja weinig wegloop gevaar hier. Ja hij kan ruzie krijgen met andere katten maar hij kan wel voor zichzelf zorgen, hij is de grootste kater van de straat. De kat waar hij zoveel ruzie mee had woont hier nu niet meer. Die was nog groter.

Fijn dat je ook lekker vrij bent vandaag. Als het goed is word het hier alleen zaterdag nog 30 graden en is het zondag ook alweer over. Dus nog een dagje afzien zaterdag en dan weer gewone temperaturen tot 24 graden. Dat vind ik goed te doen. Ik ga nu zeker genieten van mijn vakantie.

Hoe heeft iedereen geslapen trouwens?
Ze waren er alle drie toen ik naar bed ging, mazzeltje :) Ze kunnen hier gelukkig veilig naar buiten want geen wegen, wel veel andere buurtkatten maar er wordt gelukkig tot nu toe weinig tot niet gevochten. Het is inderdaad wel fijn er wat relaxter in te staan, als ze binnen zijn tegen de tijd dat ik naar bed ga wil ik wel dat ze binnen blijven maar zijn ze buiten dan ga ik niet meer de halve nacht de hele buurt afzoeken om ze te vinden en val ik gelukkig ook gewoon redelijk snel in slaap :$
Echt fijn dat jouw Jaime nu ook lekker de vrijheid heeft. Grappig hoe dat werkt, wel buiten willen zijn maar vervolgens zwaar beledigd als je slaapt en hij dus niet naar binnen kan :biggrin:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Zazamaenade schreef:
26-06-2019 07:58
Oh wat erg, nog een paar graden erbij in huis. Hopelijk is het uiteindelijk wel afgekoeld, met de ramen open, en slaap je nu nog ;)
Het zal nu toch wel echt koeler zijn waar jij woont?

Vannacht heb ik dankzij mijn ventilatortje (en mijn extreme vermoeidheid) zelfs goed en diep geslapen, alleen niet zo lang. Toen de powerbank leeg was voelde het gelijk weer een paar graden warmer. Ik kan het iedereen die twijfelt over welke ventilator te nemen aanraden hoor, als extra luchtblazer erbij. 6 euro bij de Hema zag ik, met een usb-stekker, dus je hebt nog wel een bron nodig, laptop of powerbank. Het beestje draait 10 uur op een powerbank van 5000 mah, en je kunt het overal mee naartoe nemen, zelfs naar de wc.
Powerbank is natuurlijk ook heel handig voor nood om telefoon, mp3 speler etc op te laden. Je moet er alleen wel aan denken om hem altijd direct op te laden, maar dat wordt een gewoonte. Tot zover dit reclamepraatje :)

Het was hier zo mooi bewolkt met een lekker windje, nog wel boven de 20 graden, maar nu gaat de zon weer schijnen. Beneden was het vanmorgen 27 graden, nu een graadje lager, maar het gaat vandaag buiten hier weer richting de 30 vrees ik.
Ik ben zo jaloers op de noorder- en de westerlingen.
Op het tijdstip van je bericht sliep ik inderdaad nog. En ook nog wat uurtjes daarna ;-D
Kreeg het gewoon een beetje koud later vannacht met alleen een lakentje over me heen, het was afgekoeld tot een heerlijke 22 graden in de slaapkamer! Wat een genot. De ketel doet gelukkig ook weer normaal. Moet het ding maar een keer laten vervangen want het is knap irritant.

Zwaar bewolkt hier nu en geen zon, BR geeft aan 17.8 graden. Van wat ik nu zie is het in het oosten en zuiden nu ook flink afgekoeld?
Ik hoop het zo voor jou en ook de anderen hier die de tropische temperaturen vreselijk vinden.
Oh jij houdt dus van de warmte, Coconuts? Dat lijkt me zo fijn. Dat heb ik helaas niet haha. 31 graden in de schaduw vind ik niet goed te doen. Dan smelt ik. :proud:
Aan de andere kant ben ik blij dat ik wel goed tegen de kou kan en van gematigde temperaturen houd, dus 8-18 graden. Dat is mijn ideale temperatuur denk ik.
Dat is toch meestal een beetje het gemiddelde hier in NL vermoed ik. Als het hier altijd zo warm zou zijn als gisteren ga ik emigreren naar Ijsland. :P
Daar zou ik enorm chagrijnig van worden.

Calamitycat, ja ik snap je. Het is goed om ze los te laten. Ze redden het echt wel. Maar ja als je katten hebt die ver van huis gaan snap ik wel dat je je sneller zorgen maakt. Wel fijn dat je qua weg zo lekker rustig woont, hoef je je daar geen zorgen om te maken. Katten vechten ook niet zo snel, alleen als het niet anders kan.

Jaime heeft nu dus 3 nachten buiten geslapen, op oud en nieuw en nu 2 nachten. Dit jaar heeft hij echt huisarrest op oudejaarsavond. Ik ga niet nogmaals de halve avond zoeken naar hem. Dan zal hij pas boos op me zijn, als ik zijn hele dag buiten van hem af pak. :P

Wat fijn dat je ketel weer normaal doet!
Het is hier nu ook weer bewolkt, net was het best zonnig en toen ik boodschappen ging doen al best wel warm in de zon, maar nu niks meer. Het waait best wel hard en alles staat open zodat het doorlucht. Vanavond eindelijk weer op tijd naar bed.
Het enige voordeel van zo vroeg op staan is dat je zo'n lange dag hebt.
Calamitycat schreef:
26-06-2019 11:36
Op het tijdstip van je bericht sliep ik inderdaad nog. En ook nog wat uurtjes daarna ;-D
Kreeg het gewoon een beetje koud later vannacht met alleen een lakentje over me heen, het was afgekoeld tot een heerlijke 22 graden in de slaapkamer! Wat een genot. De ketel doet gelukkig ook weer normaal. Moet het ding maar een keer laten vervangen want het is knap irritant.

Zwaar bewolkt hier nu en geen zon, BR geeft aan 17.8 graden. Van wat ik nu zie is het in het oosten en zuiden nu ook flink afgekoeld?
Ik hoop het zo voor jou en ook de anderen hier die de tropische temperaturen vreselijk vinden.

Fijn dat je zo lang geslapen hebt en dat het koel is. Nu nog je CV-ketel tot de orde roepen :D

Gelukkig is het inderdaad hier niet veel verder opgewarmd, en er zijn wat wolken en een min of meer frisse wind.
Ik moet niet meer op Buienradar kijken, want hun verwachtingen zijn vaak te extreem, en ik raak daar gestresst van.
Gisteren had ik zelfs in de loop van de avond een lichte angstaanval omdat het maar niet afkoelde, en ik me zo opgesloten voelde in huis, en het buiten ook niet te verdragen was. Een soort irrationele gedachtenworm dat dat nooit meer voorbij zou gaan :|

Ik heb geen auto met airco (helemaal geen zelfs) en voorzieningen met airco zijn een eindje weg op de fiets.
nounou
En welk museum ben je geweest Madrid? (Ik heb niet helemaal teruggelezen) Ik ga vanmiddag naar het kroller muller 8-)
Anna2208 schreef:
26-06-2019 12:20
En welk museum ben je geweest Madrid? (Ik heb niet helemaal teruggelezen) Ik ga vanmiddag naar het kroller muller 8-)
Geen. :proud:
Ik maak altijd wel plannen maar doe het vervolgens op de dag zelf zelden. Het was mij te warm om in die stikhete bus te gaan zitten 3 kwartier lang. Het geld was ook een beetje op. Dus ja toch maar niets. Wel gisteravond uit eten geweest ( helaas ook zonder airco ).

Leuk, daar ben ik ook wel eens geweest. Veel plezier!
Ik heb geen idee of ze ver weg gaan Madrid, en ik weiger om ze een gps om te doen want ik wil echt niet weten of ze ver weg gaan en zo ja, hoe ver. Dan zou ik me pas zorgen maken ;-D
Voor zover ik mijn katten ken zijn ze wel in mijn eigen tuin of in de tuin van een van de buren of op een schuurdak maar zijn ze gewoon Oost-Indisch doof als ik ze roep omdat ze lekker buiten willen blijven. Typisch kat dus.
Ik snap heel goed dat je Jaime niet meer buiten laat op oudejaarsavond, ik weet nog hoeveel zorgen je je toen maakte. Zo'n zenuwslopende avond wil je niet nog eens meemaken natuurlijk.
Nou eindelijk weer lekker slapen vannacht in normale temperaturen, heerlijk. Ik kijk er ook zo naar uit!

Coconuts, het lijkt me erg fijn als je zo goed tegen hoge temperaturen kan. Dat je alles onder de 25 graden koud vindt kan ik me echt helemaal niets bij voorstellen :$ Maar echt fijn voor je dat het nu nog zo warm is bij jou en je heerlijk zit te genieten in je tuin.
Ik gedij net zoals Madrid beter bij wat lagere temperaturen, tot ongeveer 22 graden trek ik het wel goed maar alles daarboven vind ik al snel te warm. Heb ook erg last van opvliegers dus als het dan 30+ graden is en ik krijg er weer een heb ik het idee dat ik ter plekke een flauwte krijg. Maandag en gisteren op de fiets naar huis vanaf mijn werk vond ik ook al zo'n drama. Als ik kon fietsen ging het wel maar ik heb redelijk veel stoplichten onderweg en tijdens het stilstaan werd ik echt zwart voor mijn ogen. Helemaal bezweet zijn vind ik ook echt een vies gevoel, dat alles plakt, bah. Ik geniet dus nu echt van de koelte :)
Zazamaenade schreef:
26-06-2019 12:18
Fijn dat je zo lang geslapen hebt en dat het koel is. Nu nog je CV-ketel tot de orde roepen :D

Gelukkig is het inderdaad hier niet veel verder opgewarmd, en er zijn wat wolken en een min of meer frisse wind.
Ik moet niet meer op Buienradar kijken, want hun verwachtingen zijn vaak te extreem, en ik raak daar gestresst van.
Gisteren had ik zelfs in de loop van de avond een lichte angstaanval omdat het maar niet afkoelde, en ik me zo opgesloten voelde in huis, en het buiten ook niet te verdragen was. Een soort irrationele gedachtenworm dat dat nooit meer voorbij zou gaan :|

Ik heb geen auto met airco (helemaal geen zelfs) en voorzieningen met airco zijn een eindje weg op de fiets.
Ik ken dat gevoel Zaza, echt niet fijn zo'n angst-/paniekgevoel :hug: <-- knuffel met een icepack ertussen :biggrin:
Fijn dat er bij jou ook een beetje een fris windje is nu. Buienradar is inderdaad extreem, ik heb me al zo vaak voorgenomen niet meer te kijken maar het lukt me maar zelden. Terwijl ik weet dat ik me er echt niet beter van ga voelen :facepalm:

Ik heb ook geen auto dus moet 4 dagen per week 30 km. heen en weer naar mijn werk (wel op een e-bike) maar dat was de afgelopen twee dagen amper te doen. Ik kan dan ook in paniek raken omdat ik het gevoel heb dat ik geen lucht krijg. Op mijn werk was het ook nog eens bloedheet dus heb echt een paar slechte dagen achter de rug. Des te meer geniet ik dus nu van de afkoeling.
Calamitycat schreef:
26-06-2019 12:33
Ik ken dat gevoel Zaza, echt niet fijn zo'n angst-/paniekgevoel :hug: <-- knuffel met een icepack ertussen :biggrin:
Fijn dat er bij jou ook een beetje een fris windje is nu. Buienradar is inderdaad extreem, ik heb me al zo vaak voorgenomen niet meer te kijken maar het lukt me maar zelden. Terwijl ik weet dat ik me er echt niet beter van ga voelen :facepalm:

Ik heb ook geen auto dus moet 4 dagen per week 30 km. heen en weer naar mijn werk (wel op een e-bike) maar dat was de afgelopen twee dagen amper te doen. Ik kan dan ook in paniek raken omdat ik het gevoel heb dat ik geen lucht krijg. Op mijn werk was het ook nog eens bloedheet dus heb echt een paar slechte dagen achter de rug. Des te meer geniet ik dus nu van de afkoeling.

Ah, lief, dank je wel.

Ja, op een fiets zitten, zelfs met traphulp, is met die hitte 's middags niet te doen. De wegen warmen zo krankzinnig op. Ik zou als ik jou was toch eens gaan kijken voor zo'n sport-koelvest.

Over die opvliegers, hè, ik had ze vorig jaar met die hittegolf nog, en raakte daar ook wat paniekerig van.
Sinds ik monnikspeper gebruik heb ik ze vrijwel niet meer, dat is zo'n opluchting. Vanwege veel borstkanker in de familie wil ik geen hormonen gebruiken maar de overgang uitzitten was ik zo zat. Laatst heb ik het middel twee weken niet gebruikt om te testen of de overgangsverschijnselen al minder worden (twee jaar na de laatste menstruatie) maar ze kwamen weer terug.
Als je meer wilt weten (ik weet een niet zo'n duur maar goed middel) pb me maar-ik heb er geen privébelang bij, hoor. Of het je aanspreekt en of het bij jou aanslaat weet ik natuurlijk niet.

Sorry mensen, voor dit particuliere geklets :$
nounou
Môgge! Het koelde maar niet af vannacht. Van de voorspelde 29 graden is nog niks te merken, maar het is buiten nu net zo warm als binnen (bijna 25 graden), dus ik laat de gordijnen en deuren nog maar even dicht. Man was iets te voortvarend dus die had om 7 uur alles boven weer potdicht gedaan..
Met een beetje mazzel koelt het vanavond wél af, want ik heb geen beste nacht achter de rug....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hier is het lekker afgekoeld vannacht en vanochtend was het maar 21,5 graad binnen. Inmiddels is de zon weer gaan schijnen, maar ik denk niet dat het vandaag heet wordt.
De temperaturen liggen vandaag wel erg ver uit elkaar geloof ik. Ik zit in de randstad en het is hier al de hele dag bewolkt, het waait en het is maar 20 graden. Heerlijk!
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
snipsnaps schreef:
26-06-2019 14:12
De temperaturen liggen vandaag wel erg ver uit elkaar geloof ik. Ik zit in de randstad en het is hier al de hele dag bewolkt, het waait en het is maar 20 graden. Heerlijk!
Hier alles hetzelfde, behalve de wind, nog geen zuchtje hier.
Gebruna schreef:
26-06-2019 00:05
Ik doe dit vaak niet met een handdoek, maar met een sjaal (katoen of zo'n hydrofiel achtig stofje).
Vaak zien mensen het niet eens: ik draag dat rustig naar een vergadering, in de supermarkt, op de fiets.

Ik heb dan een heel luchtig jurkje aan en over mijn nek/schouders/bovenarmen drapeer ik die natte sjaal.
Er zijn overal toiletten, dus je kan hem regelmatig opnieuw koud en nat maken.
Zo profiter je van ieder zuchtje wind/airco; het trekt echt de warmte uit je lijf.

Ik zit nu ook achter de PC met die natte sjaal om mijn nek/schouders. En mijn blote voeten rusten op een natte theedoek (in een teiltje waar verder geen water in zit; voeten rusten op de ene helft van de theedoek en de andere helft heb ik om mijn voeten geslagen). Werkt echt goed.
Ohja dat is een stuk eleganter dan mijn handdoekje! Die ga ik onthouden!
Zazamaenade schreef:
26-06-2019 13:02
Ah, lief, dank je wel.

Ja, op een fiets zitten, zelfs met traphulp, is met die hitte 's middags niet te doen. De wegen warmen zo krankzinnig op. Ik zou als ik jou was toch eens gaan kijken voor zo'n sport-koelvest.

Over die opvliegers, hè, ik had ze vorig jaar met die hittegolf nog, en raakte daar ook wat paniekerig van.
Sinds ik monnikspeper gebruik heb ik ze vrijwel niet meer, dat is zo'n opluchting. Vanwege veel borstkanker in de familie wil ik geen hormonen gebruiken maar de overgang uitzitten was ik zo zat. Laatst heb ik het middel twee weken niet gebruikt om te testen of de overgangsverschijnselen al minder worden (twee jaar na de laatste menstruatie) maar ze kwamen weer terug.
Als je meer wilt weten (ik weet een niet zo'n duur maar goed middel) pb me maar-ik heb er geen privébelang bij, hoor. Of het je aanspreekt en of het bij jou aanslaat weet ik natuurlijk niet.

Sorry mensen, voor dit particuliere geklets :$
Ik ga achter zo'n sport-koelvest aan ja, lijkt me toch veel prettiger op de fiets in die verzengende hitte.
Ga je een pb sturen :)
Madrid87 schreef:
26-06-2019 12:24
Geen. :proud:
Ik maak altijd wel plannen maar doe het vervolgens op de dag zelf zelden. Het was mij te warm om in die stikhete bus te gaan zitten 3 kwartier lang. Het geld was ook een beetje op. Dus ja toch maar niets. Wel gisteravond uit eten geweest ( helaas ook zonder airco ).

Leuk, daar ben ik ook wel eens geweest. Veel plezier!
Jammer maar begrijpelijk. En je kunt altijd nog eens gaan he. Want het is wel een aanrader hoor, ik heb vandaag heerlijk rondgelopen in het museum.
Ja misschien ga ik zaterdag wel Anna. Dan is het vroeg op de dag nog koel, dus kan ik op tijd weg en de ergste hitte daar doorbrengen. Of ik ga bij mijn moeder in huis zitten, kan ook. Daar is het zo lekker koel.

Hoe is het met iedereen in het oosten en zuiden? Het was volgens mijn weer app daar ook gisteravond goed afgekoeld en is er nu koel-toch?
Hasse, hoe is het? Nog zo heet geworden als je dacht? Ik heb niet zulke extreme temperaturen voorbij zien komen op nu.nl. Ik hoop dat het meeviel voor je.

Ik ga straks even wandelen in het bos en dan met moeder naar de Ikea. Kat is ook goed opgeknapt, die slaapt weer lekker binnen. Het is hier nu maar 20 graden binnen! Heerlijk. Alles staat weer open en het waait goed. En ik ben om 23.00 naar bed gegaan ( doodmoe ) en werd pas om 9 uur wakker. Goed nachtje gehad.

En Zaza, hier mag over alles geklets worden weet je nog? Het is een vrij topic. :proud:

Geniet van de koelte allemaal! :yes:
Het is hier buiten echt goed afgekoeld. Gistermiddag en -avond zo'n verrukkelijk koele wind, je kon bijna alles zien herademen, ook de planten, bomen en dieren.
Droog is het wel.
In huis nu 24 graden, dat is mij iets te warm, maar dat zakt nog wel want buiten is het 16 graden.

Ik ga vanmiddag ook naar het bos, en misschien maar eens wat in huis doen :proud:
Misschien, perhaps, vielleicht, peut être of niet :P
nounou
Lekker doen waar je zin in hebt, meid. Wat super fijn dat het daar ook zo lekker afgekoeld is nu. Het is je gegund. Ik zie het hier ook ja, dat de beesten wat actiever zijn. Het is hier ook erg droog, ik heb al bakjes water staan voor de vogels enzo. Al verzuipen daar dan wel weer insecten in. Maar als ik het zie haal ik die eruit. Ik hou er niet van als beesten verdrinken.
Ik ben echt een doetje wat dat betreft. :$

Er is ook niets fijners dan een lekker keuvel dagje waar je gewoon lekker wat aanrommelt. Gisteren heb ik gestofzuigd, beetje opgeruimd, boodschappen gedaan en daarna lekker Fox Sports genomen zodat ik de Copa America kan kijken. Ik mis voetbal. Dus ik heb de rest van de middag lekker liggen chillen op de bank.
Niets hoeft, alles mag. Ik heb ook zo'n schrijf bordje in huis hangen met de tekst: the only rule is this: in this house there are no fucking rules.
Kat en ik doen wat we willen, wanneer we willen en alles mag. Ik vind het heerlijk om alleen te wonen. Heb ik ergens geen zin in, sla ik een dagje over. De ultieme vrijheid. :proud:
Het viel gister alles mee.. Maar wel een beetje sufk*ttig van me. Zat namelijk met alles potjedicht te zweten als een otter. Bedacht mij dat ik nog een wasje moest ophangen. Zuchtend en steunend opgestaan, was uit de machine gehaald en deed de achterdeur open. Toen bleek het daar, vanwege een heerlijk briesje, verduveld aangenaam te zijn. Fluks de was opgehangen, kussentjes, boek, water en shag gehaald en héérlijk op een tuinstoel neergeploft. (wel eerst even alles tegen elkaar open gezet uiteraard...). Soms vertrouw ik echt teveel op de weerapp's en sites in plaats van uit het raam te kijken :rofl:
Kreeg overigens na een uurtje een enorme slaapkick, dus ben er maar bij gaan liggen en heb dus nog een paar uurtjes in de schaduw geslapen.. :-$
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Die plotselinge vermoeidheid (ik had staand in slaap kunnen vallen) had ik ook, gisteravond, en halverwege deze ochtend weer. Alsof nu de hitte (even) voorbij is pas de ontspanning komt.
nounou
Nog een dagje afzien en dan zijn we er weer doorheen.

Gaan jullie nog iets doen vandaag? Ik heb nu nog alles open staan want het is hier nu nog 14 graden maar straks gaat alles weer dicht. Dan vanmiddag maar naar de film ofzo, als ik zin heb. Was alweer vroeg op, had een glaasje teveel op gisteren, dan word ik altijd vroeg wakker.
Ik heb wel heerlijk bijgeslapen de afgelopen nachten, zelfs een nacht van 10 uur gemaakt. Niet slecht.

Sterkte ermee vandaag! Het is weer bijna voorbij. :yes:
Goeiemorgen!

Het is hier ook zo heerlijk koel, 14 graden, en binnen 21. Ik moest een jasje aan binnen, nu alles tegen elkaar openstaat :O
Voor de ochtend heb ik nog heel wat te doen, oa naar de markt en schoonmaken, maar verder zie ik het wel. In huis schuilen, vanmiddag, denk ik. Ik heb zóveel 'leesachterstand' (krant, tijdschriften, boeken die al een tijd op de stapel liggen).
Omdat het in huis redelijk koel is en het maar één dag duurt zal het wel meevallen.
Het viel me vanochtend vroeg, om 6 uur, op dat het zonlicht een erg doordringende kleur en felheid heeft, zelfs zo vroeg op de ochtend.

In Zuid- en Oosteuropa is het op het moment echt erg, ook in Duitsland en Zwitserland.
Een warmterecord van 45,9 graden in Frankrijk, en een gigantische bosbrand in Noordoost-Spanje.
's Nachts komt het op sommige plaatsen niet onder de 25 graden.
nounou
Ik ga vandaag een sollicitatiebrief schrijven... Heeft natuurlijk niets met de hitte te maken maar het voelt wel heel nuttig voor een dag die anders toch 'verloren' zou zijn. En ik denk dat het pas later op de dag binnen weer warm zal zijn dus hopelijk is hij dan af.

Ik maak me eigenlijk meer zorgen om vannacht/morgenochtend omdat de voorspelling niet onder de 20 graden uitkomt... dus ik denk dat ik morgen ga afkoelen in de bios met een vroege voorstelling.

Succes iedereen vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven