Deel hier je beste anti-hitte tips!

20-06-2019 17:43 708 berichten
Hey allemaal,

Vanaf zondag krijgen we te maken met een hittegolf. Nu heb ik een enorm slecht geisoleerd huis, dus ijskoud op zolder in de winter en bloedheet in de zomer. Een kant met enkel glas ramen op het oosten het andere op het westen, dus de hele dag bloedheet. Ik had vorig jaar dunne witte gordijnen en nu verduisterende dus dat zal wel wat schelen maar met de pasen was het ook al aardig heet.

Vorig jaar ben ik meerdere keren beneden in de huiskamer gaan slapen. Ik heb nu ook alweer een luchtbed bij mijn moeder gehaald zodat ik niet met mijn matras hoef te sjouwen. Ik ga dus in de woonkamer slapen waar het koeler is.
Ondanks dat, was het vorig jaar niet te harden beneden. Zelfs met 2 ventilators niet. Een mobiele airco zit niet in mijn budget helaas en een zwembad past niet op mijn balkon. :cry:

Maar nu zie ik die aircoolers voorbij komen, soort ventilator die koele lucht blaast. Die zijn wel betaalbaar met mijn budget maar ik betwijfel of ze werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zet s'ochtends voor de zon opkomt alles open en doe het dan potdicht in huis. S'avonds als het wat afkoelt alles open. Dit jaar ga ik ook in de nacht met de ramen open slapen. Dat durfde ik vorig jaar niet vanwege mijn kat. Maar ik vermoed dat die toch buiten gaat slapen volgende week. Ik ben volgende week een week vrij en vermoed dat ik veel in de bios ga zitten ( in de airco! ). Ook raden ze aan online om je TV en andere apparaten die warmte afgeven niet te gebruiken. Ik ga dus ook maar naar de bieb om wat boeken te scoren. :proud:

Nu lijkt het me leuk ( en handig ) om in dit topic jullie best tips en tricks tegen de hitte te horen.
En ja een airco is vast de beste optie maar dus niet haalbaar ( ik woon ook in een sloophuis en dit is waarschijnlijk de laatste zomer hier ).

Nou ik ben benieuwd naar jullie ideetjes. Hoe bewapenen jullie je tegen de hitte?
Goeiemorgen dames.

Lekker koel nog he, Zaza! Viel mij ook op. Ik zit nog met een vestje aan in huis. Heerlijk. Het waait een beetje door en gaat straks nog harder waaien, dat is wel fijn. Lucht het huis straks wat beter door dan dinsdag.
Oh herkenbaar, ik heb ook een enorme leesachterstand. Heb nog zoveel boeken liggen die ik wil lezen maar ik neem er de tijd niet voor. Ja het is echt niet normaal heet in overige delen van Europa. Echt maf. Wat dat betreft hebben we nog geluk hier.

Denk dat ik straks een boek meeneem naar de bios, ga ik daarna bij de Starbucks in de airco zitten lezen. Ik wil juist vooral s'middags niet in mijn huis zijn. Dan is het hier op zijn heetst. Ga rond kwart voor 12 naar de bios, daarna door de mediamarkt ( zo langzaam mogelijk ) en dan even lezen bij de Starbucks. Ik heb gisteren veel geld verdiend via MP, dus ga mezelf eens een beetje trakteren.

Ik ga ook graag naar de ochtendvoorstelling Anna, niet alleen voor de korting maar ook vanwege de koelte. Welke film ga je zien?
Ik ga naar Rocketman. Niet echt Elton John fan, maar goed, voor Bohemian Rhapsody was ik ook nog geen Queen fan dus dat kan verkeren. Nu hangt er een groot Freddie schilderij boven mijn TV. :proud: :heart:
Succes met je sollicitatiebrief! Zit je momenteel zonder werk of ben je op zoek naar iets anders? Ik vind het altijd heel moeilijk om er zo een te schrijven. Ik kan goed schrijven maar dat soort dingen ben ik echt een ramp in. De gesprekken trouwens ook.

Ik zie ook op tegen vanavond en vannacht. Ik heb mijn luchtbed alweer opgeruimd dus zal toch boven moeten slapen. Ik vermoed zomaar dat de kat weer buiten gaat slapen. Die had gisteren twee moorden gepleegd, een jong musje en een muis. :|
Monster.
Ik heb werk maar ben niet zo tevreden en ik zag deze vacature die me erg leuk leek dus daarom ga ik solliciteren... best wel spannend want het is een tijdje geleden.

Ik ben van plan morgen naar de film Yesterday te gaan. Die leek me wel leuk bij de beschrijving en draait op een gunstige tijd (12:50).

Ja, als je kat dan moordenaar blijkt... die van mijn broer neemt regelmatig een duif mee naar binnen en is dan heel trots. Ik was daar niet zo blij mee toen ik een keer aan het oppassen was.
Alle reacties Link kopieren
Wat brandt de zon enorm, hè? Ik kreeg er hoofdpijn van, dat heb ik vrijwel nooit.
Het lijkt erop dat het iets minder warm is dan gedacht, het is hier nu 30 graden buiten, maar er was 33 verwacht. In huis is het 24 graden, dat is goed te doen.
Ik heb ijs in huis, maar taal er eigenlijk helemaal niet naar. Wel naar zoute drop.
Gelukkig heb ik daar een voorraadje van :$

Hopelijk is het in het diepe zuiden en oosten ook nog een beetje uit te houden.
nounou
Het was inderdaad goed heet gisteren, maar toch minder heet voor mijn gevoel dan dinsdag. Minder benauwd ofzo.
Ik heb het overleefd, al was het weer een klamme nacht. Kat buiten geslapen en ik boven op bed met de ventilator aan. Ging nog best goed. Ik ben naar Rocketman geweest en vond hem echt prachtig, wel erg verdrietig. Maar heel mooi.
Het was in de bios precies goed qua temperatuur, ik had een topje aan en even bang dat het te koud zo zijn maar het was net lekker. Ik heb het heel soms een beetje fris gehad, maar liever te koud dan te warm.

Toen ik thuis kwam rond 15.00 uur was het hier binnen nog maar 23 graden. Viel heel erg mee.
Het is maar 26 graden hier geworden gisteravond en nu alweer 24. Het waait nu eindelijk lekker door. Vanavond koelt het weer lekker verder af en morgen weer normaal weer. Ik had juist nog maar een ijsje in huis Zaza, en had er wel trek in. Ik dacht dat ik er nog meer had, nou ja. Ik ga vandaag wel nieuwe halen.
Hebben jullie de nacht een beetje overleefd? Ik heb nog wel aardig geslapen, raam open en ventilator en om 5 uur op. Kat lag nog lekker buiten te snurken dus ben weer naar bed gegaan tot 7 uur en warempel nog geslapen ook. Ik voel me wel oke nu.

Hoe ging het schrijven van je brief Anna? Begrijpelijk dat je weg wil, als je niet meer happy bent zou ik ook wat anders zoeken.
Veel plezier in de bios straks! Ja mijn kat is zeker een moordmachine. Hij vermoordt wel vaker muizen maar nu moeten de vogels het ook ontgelden.

Ik zit eraan te denken van dat raamfolie te kopen tegen de warmte, heeft iemand daar ervaring mee? Of lichte gordijnen, ik heb blijkbaar met mijn zwarte verduisterende precies het soort in huis dat alleen maar warmte aantrekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook alles openstaan beneden. Boven alles dicht incl rolgordijnen, alleen roosters open. Beneden ventilator aan. Het was gisteren hier in het oosten ook warm (34 graden), maar toch was het gelukkig niet zo extreem als afgelopen dinsdag ( toen was het 40 graden hier :P ). Vandaag wordt het weer warm. Morgen gelukkig weer iets normaler weer(lekker 23 graden). :daisy:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook goed geslapen, dankzij mijn nieuwe ventilator, wat was het heerlijk 'koel' vannacht in mijn slaapkamer! Het ding is echt stil, ik vroeg me bij het tussendoor even wakker worden alleen af wat ik nou eigenlijk hoorde, het is best een geruststellend zoemend geluid.
Hier is het uiteindelijk gisteren buiten nog 32 graden geworden, en de slaapkamer veel te warm.
Omdat ik pas om 8 uur echt wakker werd heb ik geen koelte buiten meegemaakt, het is nu alweer warm, 25 graden, maar het wordt (zeggen ze) niet veel hoger meer.
Een onverwacht goede nachtrust geeft gelukkig wel moed.

Zal je net zien, Madrid, de ijsjes zijn daar waar ze niet gebruikt worden :D

Informeer je goed over raamfolie voor je het opplakt, ik hoorde al meerdere berichten over ruiten gebarsten door de hitte.
Ik heb ook donkere gordijnen, dat verduistert beter, maar ze zijn wel van natuurlijke stoffen. Waarschijnlijk houden synthetische gordijnen meer de warmte vast?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de luchtkoeler van de Action nog weten te bemachtigen?
Hier uitverkocht.
Het is weer even voorbij! Dinsdag wordt hier 19 graden verwacht :yes:
Hier heerlijk koel nu. Ik heb zelfs nog even buiten gezeten, dat doe ik bijna nooit, maar het was precies de goede temperatuur (en wonderbaarlijk rustig, de buren lijken hier meest actief bij boven de 30 graden maar als het dan afkoelt zijn ze ineens weg, ik begrijp ze niet in ieder geval)

Mijn brief is ook af. Ik ben er best tevreden mee maar maak me ook meer zorgen om een eventueel gesprek. Bij schrijven kan ik er tenminste even over nadenken. Maar goed eerst maar eens kijken of ik uitgenodigd word.

Vanmiddag airco in de bios was ook lekker, film wel ok maar daar kwam ik eigenlijk toch niet voor.

Gaan jullie nog leuke dingen doen in de komende koele week?
Zo, met het oog op de komende hete week heb ik maar een torenventilator besteld bij Bol. Die komt morgen binnen. Ik had een cadeaubon dus ik vond dat ik mezelf wel even mocht trakteren. Mijn ventilators zijn op hun retour en werken niet optimaal meer dus tijd voor vernieuwing.
Ik zie er alweer als een berg tegenop maar deze ventilator krijgt hele goede recensies dus ik heb hoop dat hij me in elk geval gaat helpen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die torenventilators echt top. De airco's die ik ook besteld had, heb ik teruggestuurd/afbesteld want ik red het prima met die ventilatoren. Eentje kwam van Koopjedeal, die werd ook maar niet geleverd en toen bleek de tent failliet te zijn ! Gelukkig had ik hem met Visa betaald en krijg ik van Visa toch mijn geld terug :-D
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn torenventilator krijgt haar vuurdoop, volgende week. Ze heeft bij de vorige hittegolf alleen de laatste nacht, toen het al minder warm was, gedraaid.
Ik ben bijna blij dat het toch nog warm wordt, anders had ik haar voor niets gekocht :roll:
Bijna.
nounou
Ik ben benieuwd naar de ventilator. Ook naar die van jou Zaza. Ik hoop voor ons dat het echt gaat schelen. Mede dankzij Impala's enthousiaste recensies heb ik hem toch besteld. Eigenlijk geen geld voor maar ja ik moet toch deze maand aan de spaarrekening komen dankzij het ongeluk van mijn kat en de belastingdienst rekeningen.
Ik heb een Princess variant besteld. Met alleen maar goede reviews. Ben heel benieuwd. Ga hem morgen meteen even uitproberen.

Ik wil eigenlijk ook een nieuw luchtbed want deze ligt ruk maar ja dat doe ik nu maar even niet. Ik zat ook te kijken naar een mini aircooler die je op je bureau kan zetten enzo. Die schijnen heel goed te zijn en zijn ook niet zo duur. Maar toch maar voor de torenventilator gegaan, wellicht bestel ik nog zo'n ding volgend jaar. Ik hoop eigenlijk dat het na komende week gedaan is voor dit jaar. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Ik moet wel werken dit keer dus ik hoop dat ik goed kan slapen.
Madrid! :hello:
Hoe gaat het met je meis?

Ik ga volgende week een midweek weg. Buiten NL, maar wel met die overheerlijke (not) tropische temperaturen. Gelukkig wel een zwembad in het hotel dus 1 keer raden waar ik veel zit ;)

Hopelijk blijft het dan bij die ene week, want eind juli moet ik weer beginnen met werken.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
19-07-2019 12:51
Mijn torenventilator krijgt haar vuurdoop, volgende week. Ze heeft bij de vorige hittegolf alleen de laatste nacht, toen het al minder warm was, gedraaid.
Ik ben bijna blij dat het toch nog warm wordt, anders had ik haar voor niets gekocht :roll:
Bijna.
Welke heb jij gekocht?
.
Kwebbeltje91 schreef:
19-07-2019 19:08
Madrid! :hello:
Hoe gaat het met je meis?

Ik ga volgende week een midweek weg. Buiten NL, maar wel met die overheerlijke (not) tropische temperaturen. Gelukkig wel een zwembad in het hotel dus 1 keer raden waar ik veel zit ;)

Hopelijk blijft het dan bij die ene week, want eind juli moet ik weer beginnen met werken.
Hey schat! Ja gaat gelukkig alweer wat beter. Ik kom weer wat in mijn werkritme na de weken vrij en al het gedoe met mijn kat. Ik ben nog wel steeds erg moe, vooral gisteren was ik echt kapot maar het gaat langzaam weer wat beter.
Oh ja je gaat op vakantie volgende week. Heb je er al zin in? Ik hoop voor je dat het niet te heet is. Je ging met je vakantiemaatje toch? Ik hoop dat het gezellig wordt.
Fijn dat je een zwembad hebt. Geniet je verder van je vakantie? Nog leuke dingen gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Duux ventilator gekocht een paar dagen geleden voor in de slaapkamer. Echt zo goed als geruisloos, fijn! Vandaag ook een Duux mobiele airco besteld. Ik vertik het om nog een hittegolf zonder airco door te moeten komen.

Iemand ervaring met dat merk?
Life is short. Eat dessert first.
Heeft iemand hier ervaring met een mini aircooler zoals deze? De recensies zijn nogal gemengd; de een vindt het goed werken en de ander zegt je hebt er niets aan. Ik vind ze iets te prijzig om ermee te gokken.

https://www.bol.com/nl/p/domo-do154a-mi ... 089120041/
Alle reacties Link kopieren
Als je er vlak voor gaat zitten, zal je wel koelte voelen, maar ik denk niet dat zo'n kleine aircooler de temperatuur ook maar één graad naar beneden kan halen.

Ik had een grote aircooler en dat was heel fijn, maar de temperatuur bleef hetzelfde. Een veredelde ventilator, vond ik. Als je voortdurend ijs bijvulde, bleef er een koele luchtstroom uitkomen, maar dat ijs smelt natuurlijk razendsnel.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2019 19:15
Welke heb jij gekocht?

Die van de Hema. Die heb jij ook, dacht ik?

@Madrid, jouw ventilator is waarschijnlijk die van 50 watt? Die is krachtiger en ook groter (en duurder). Die van mij is maar 70 cm hoog, en 30 watt. Aangezien ik hem vermoedelijk toch alleen in de laagste, de stilste, stand gebruik (anders slaap ik niet door de herrie) vond ik het wel best zo.
Misschien dat ik wel anders ga piepen als het wekenlang 35-40 graden wordt.
Volgende week twee dagen 35 graden. Ik zag net op Weeronline dat in Eindhoven zelfs weer 38 graden verwacht wordt o_o

Ik hoop alleen niet dat de ventilator snel kapot gaat. Ook al zit er garantie op, bijdragen aan de stroom goedkope meuk die na een paar maanden afgedankt wordt wil ik natuurlijk niet.
Mijn ervaring met dit soort Hema-apparaten is redelijk goed.
nounou
Naar dat ding heb ik ook zitten kijken Rik. Ik vroeg me dat dus ook af, of dat wel nut heeft. Voor die prijs durfde ik het ook niet te proberen. Dus maar de torenventilator.
Ja Zaza, een 50 watt inderdaad. Ik ben benieuwd, hoop hem zo uit te mogen proberen al is het nu niet heet. Deze schijnt heel stil te zijn en een goede nachtstand te hebben. Je mag hier altijd komen piepen hoor, ik piep met je mee. :proud:

Het wordt hier ook de hele week 33 plus, ook nog in het weekend 30 graden. Bleh. Hoop maar dat het nog bijgesteld word.
Madrid87 schreef:
19-07-2019 19:43
Hey schat! Ja gaat gelukkig alweer wat beter. Ik kom weer wat in mijn werkritme na de weken vrij en al het gedoe met mijn kat. Ik ben nog wel steeds erg moe, vooral gisteren was ik echt kapot maar het gaat langzaam weer wat beter.
Oh ja je gaat op vakantie volgende week. Heb je er al zin in? Ik hoop voor je dat het niet te heet is. Je ging met je vakantiemaatje toch? Ik hoop dat het gezellig wordt.
Fijn dat je een zwembad hebt. Geniet je verder van je vakantie? Nog leuke dingen gedaan?
Ah fijn dat het weer wat beter gaat meis.
Ja, ik heb veel zin in de vakantie. Helaas even niet met vakantiemaatje door omstandigheden, maar dat maken we later dit jaar helemaal goed ;)
Ik ga op vakantie met een familielid. Met zijn gezondheid gaat het niet goed, (zacht uitgedrukt) dus we willen even vooral nu extra gaan genieten, omdat we niet weten hoe zijn situatie over een tijdje is.

Verder heerlijk aan het genieten van mijn vrije tijd. In augustus weer werken, maar heb tussendoor ook wel leuke dingen gepland staan.
Fuck it, ik bestel 'm gewoon, die mini aircooler. De kamer gaat het niet koelen maar zo'n ding schijnt wel heel relaxed te zijn voor op bureau of nachtkastje.
Ik ken wel mensen die de grote variant hebben van een aircooler en die zijn er heel blij mee. Dat koele briesje maakt de warmte een stuk draaglijker.
Ik ben benieuwd wat deze doet. Jammer dat 'ie aan de dure kant is maar ze hebben de prijzen van alle ventilatoren en airco's logischerwijs flink opgevoerd.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
20-07-2019 12:28
Die van de Hema. Die heb jij ook, dacht ik?

@Madrid, jouw ventilator is waarschijnlijk die van 50 watt? Die is krachtiger en ook groter (en duurder). Die van mij is maar 70 cm hoog, en 30 watt. Aangezien ik hem vermoedelijk toch alleen in de laagste, de stilste, stand gebruik (anders slaap ik niet door de herrie) vond ik het wel best zo.
Misschien dat ik wel anders ga piepen als het wekenlang 35-40 graden wordt.
Volgende week twee dagen 35 graden. Ik zag net op Weeronline dat in Eindhoven zelfs weer 38 graden verwacht wordt o_o

Ik hoop alleen niet dat de ventilator snel kapot gaat. Ook al zit er garantie op, bijdragen aan de stroom goedkope meuk die na een paar maanden afgedankt wordt wil ik natuurlijk niet.
Mijn ervaring met dit soort Hema-apparaten is redelijk goed.
Ja ik heb die Hema. En een grotere, duurdere , met meer opties. Die Hema is prima, heel stil. Alleen jammer dat er geen timer op zit en geen ab. Dus ik heb die andere in de slaapkamer staan. Ik hoorde dat het 38 graden gaat worden. Dat is wel heel extreem!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een torenventilator en die blaast op de hoogste stand zo hard dat ik ‘m echt behoorlijk koud vind. Deze is het: https://www.bol.com/nl/p/bestron-aft760 ... uctPageUrl

Ik vind ‘m wel aan de lage kant. Hij staat naast mijn bed op een krukje, anders komt hij niet boven mijn bed uit.

Ik ben nu trouwens op vakantie in het heetste deel van het land, hier wordt het inderdaad 38 graden. Maar we zitten in een chalet met airco. :heart:
Laat je even weten of het helpt Rik? Ik overweeg het ook nog steeds. Welke heb je besteld?

Ik heb mijn torenventilator binnen en was eerst nogal verbaasd omdat er geen afstandsbediening bij zat. Hele doos afgezocht maar niets. Heel vreemd, dus ik werd al een beetje chagrijnig. Lag hij onder dat piepschuim onderin de doos.
Tja, daar denk je toch niet aan? Maar goed, hij staat, zelf in elkaar gezet ( heel knap voor mijn doen ) en hij werkt als een tierelier.
Ik heb geen idee of het nut gaat hebben me de hitte, maar daar komen we nog wel achter. Hij is zeker krachtiger dan mijn andere ventilatoren. En hoog ook. Die komt wel boven mijn bed uit.

Oh lekker Drackie, dat je in de airco zit! Ik ben jaloers. Geniet van je vakantie.
Hier zijn de voorspellingen alweer wat naar beneden gegaan, het was eerst de hele week 33 tot aan volgende week maandag, maar nu is het hier vrijdag alweer lager, 27. Zeggen ze dan he.
Dus alleen dinsdag tot donderdag snikheet ( 34 ) en dan weer omlaag. Ik hou me daar maar even aan vast denk ik.
Fijn dat het morgen ook nog max 25 wordt, dat was hier eerst ook al 29.

Geniet van je vakantie Kwebbeltje. Jammer dat je niet met je vakantiemaatje gaat maar met een familielid is vast ook heel gezellig. Dan weet je wel wat je aan elkaar hebt natuurlijk. Het wordt vast super leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven