Deel hier je beste anti-hitte tips!

20-06-2019 17:43 708 berichten
Hey allemaal,

Vanaf zondag krijgen we te maken met een hittegolf. Nu heb ik een enorm slecht geisoleerd huis, dus ijskoud op zolder in de winter en bloedheet in de zomer. Een kant met enkel glas ramen op het oosten het andere op het westen, dus de hele dag bloedheet. Ik had vorig jaar dunne witte gordijnen en nu verduisterende dus dat zal wel wat schelen maar met de pasen was het ook al aardig heet.

Vorig jaar ben ik meerdere keren beneden in de huiskamer gaan slapen. Ik heb nu ook alweer een luchtbed bij mijn moeder gehaald zodat ik niet met mijn matras hoef te sjouwen. Ik ga dus in de woonkamer slapen waar het koeler is.
Ondanks dat, was het vorig jaar niet te harden beneden. Zelfs met 2 ventilators niet. Een mobiele airco zit niet in mijn budget helaas en een zwembad past niet op mijn balkon. :cry:

Maar nu zie ik die aircoolers voorbij komen, soort ventilator die koele lucht blaast. Die zijn wel betaalbaar met mijn budget maar ik betwijfel of ze werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zet s'ochtends voor de zon opkomt alles open en doe het dan potdicht in huis. S'avonds als het wat afkoelt alles open. Dit jaar ga ik ook in de nacht met de ramen open slapen. Dat durfde ik vorig jaar niet vanwege mijn kat. Maar ik vermoed dat die toch buiten gaat slapen volgende week. Ik ben volgende week een week vrij en vermoed dat ik veel in de bios ga zitten ( in de airco! ). Ook raden ze aan online om je TV en andere apparaten die warmte afgeven niet te gebruiken. Ik ga dus ook maar naar de bieb om wat boeken te scoren. :proud:

Nu lijkt het me leuk ( en handig ) om in dit topic jullie best tips en tricks tegen de hitte te horen.
En ja een airco is vast de beste optie maar dus niet haalbaar ( ik woon ook in een sloophuis en dit is waarschijnlijk de laatste zomer hier ).

Nou ik ben benieuwd naar jullie ideetjes. Hoe bewapenen jullie je tegen de hitte?
Ik vind al die geluiden ook ruk als je met je raam open slaapt. Ik mag helaas geen oordop in doen dus ik kan het geluid ook niet echt blokkeren. Dat is jammer. Ik heb geen last van de vogels gehad, wel van het onweer, de ventilator en het wapperen van het alu folie tegen mijn raam.
Ik hoor vrijwel alles met oordoppen, dus dat helpt ook niks.
Oh echt? Ik hoor niets met mijn oordop in. Ik doe hem alleen in mijn rechteroor want ik ben aardig doof aan de linkerkant. Helaas heb ik nou juist rechts een gaatje in mijn trommelvlies waardoor ik er dus niets in mag doen. En nu dus lastiger slaap.
Wat voor oordoppen heb je dan? Ik vind die cilindervormige van de Etos erg fijn, die heb je in alle kleuren en zet zich uit in je oor. Werkt bij mij perfect.

Ik ga nu lekker de airco in bij het winkelcentrum.
Echt, allemaal, probeer eens te slapen zonder iets over je heen. Onder een hoes of laken blijft de hitte hangen en daar heb je in de open lucht geen last van. Ik heb heerlijk geslapen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
25-07-2019 19:45
Ik heb mijn mannelijkheid opzij gezet en een koud voetenbad neergezet. ;-D Dat helpt verdomd goed trouwens. :thumbsup:

Dit deed ik vorig jaar toen ik hoogzwanger was tijdens een hittegolf. Man, wat was dat heerlijk!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Ik slaap in deze hitte alleen in een hempje en ga gewoon zo op m'n matras liggen. Vannacht m'n dekbed uit m'n hoes gehaald omdat ik toch iets over me heen wilde kunnen trekken als de ventilator te vervelend werd.

Door die klote hitte is m'n lichaam inmiddels ook wat ontregelt, fijn! :'( En het schijnt morgen de hele dag te gaan onweren met flinke regen. De regen vind ik helemaal niet erg maar gezien het weer kan het een hele pittige onweersbui worden en dat vind ik wat minder.
Eettip: koude soep, gazpacho of komkommersoep. Bij de Jumbo was de stevige erwtensoep in de aanbieding?! Ik weet niet hoe die smaakt als-ie koud is...
TsumTsum schreef:
26-07-2019 11:00
En het schijnt morgen de hele dag te gaan onweren met flinke regen. De regen vind ik helemaal niet erg maar gezien het weer kan het een hele pittige onweersbui worden en dat vind ik wat minder.
Ik hou mijn hart vast voor onweer na deze warmte, met hagelstenen zo groot als tennisballen vrees ik voor mijn zonnepanelen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
26-07-2019 11:00
Ik slaap in deze hitte alleen in een hempje en ga gewoon zo op m'n matras liggen. Vannacht m'n dekbed uit m'n hoes gehaald omdat ik toch iets over me heen wilde kunnen trekken als de ventilator te vervelend werd.

Door die klote hitte is m'n lichaam inmiddels ook wat ontregelt, fijn! :'( En het schijnt morgen de hele dag te gaan onweren met flinke regen. De regen vind ik helemaal niet erg maar gezien het weer kan het een hele pittige onweersbui worden en dat vind ik wat minder.
Ik slaap zonder kleding onder dekbedhoes onder ventilator met ramen open. Gaat prima, ondanks dat het warm is op de slaapkamer.

Hoe en wat over het onweer van morgen is nog niet duidelijk. Het lijkt er nu op dat dat in het zuiden heftiger zal zijn dan in het noorden. De verschillende weersites verschillen daarover van mening. Dit soort buien zijn ook lastig te voorspellen dus zullen gewoon morgen af moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dit topic nu pas... maar wie weet voor de komende warme dagen :facepalm:
Ik vul een rubbere kruik (niet bol) met water en stop deze in de vriezer.
Als ik na bed ga bij het voeten eind leggen en mijn voeten erop, een verademing!
-
De temperatuur begint hier, zuidwesten van het land, te zakken. De wind is ook naar het westen gedraaid. Houden zo!
Ja ik woon in het zuiden. En eerst was er het hele weekend onweer voorspelt maar ik zag gister alleen bij zaterdag een onweerswolkje.

Heb net weer een uur geslapen, zomaar weer in slaap gevallen. Niet dat het iets heeft geholpen.
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
26-07-2019 13:25
De temperatuur begint hier, zuidwesten van het land, te zakken. De wind is ook naar het westen gedraaid. Houden zo!
Ik zei al tegen de kinderen dat we naar Zeeland moesten.
Maar ze vinden het te ver (vanuit Haarlem ;-) ).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Net na werk nog even met 2 collega's de stad in geweest, maar jeetje. Dat is bijna niet te doen :(

Werk is ook amper te doen. Plat dak + geen airco + geen ramen die open kunnen... Voor deze periode heb ik bij de Action een sportfles van 2 liter gekocht, die leg ik 's nachts half gevuld in de vriezer en 's ochtends vul ik hem bij met water. Dan is werk een stuk beter te doen ;-D
¡Apagando las luces!
Naakt slapen lukt me dan weer niet met deze hitte. Stom eigenlijk want ik doe dat wel vaker zonder problemen. Qua oordopjes werken voor mij de gele herrie stoppers nog het beste. Van veel dopjes krijg ik na een paar dagen irritaties en van m'n Pluggerz krijg ik echt zo'n jeuk dat ik niet kan slapen van de jeuk. Schijnt een bekend probleem te zijn bij Pluggerz.
Hopelijk valt het bij ons mee :woa: : https://www.nu.nl/tour-de-france/597100 ... rance.html
Okee wie ging hier naar de AH om bij de koeling af te koelen?! Kijk nou wat je hebt aangericht :rofl: : https://www.nu.nl/economie/5971009/ruim ... hitte.html

Maar even serieus, wat zonde van al dat eten wat nu weggegooid moet worden (of gratis weg geven misschien?). Het is toch wel erg hoor want de AH heeft airco en dan nog kan de koeling het niet aan.
Lekker dagje met moeder op stap geweest. Was heel gezellig en het viel qua hitte nog mee vergeleken bij gisteren. Het voelde hier ( regio Amsterdam ) veel minder heet aan dan gisteren. Nu heb ik al alles open gezet, het waait heerlijk door met frisse lucht. Ik kijk nu al uit naar weer normaal slapen vannacht!! :cheer:

Cateautje, ik slaap dan ook zonder iets over me heen, in mijn ondergoed, maar dan nog kom ik niet in slaap. Met laken ook niet trouwens.

Wij hadden dat vorig jaar ook op bepaalde locaties, dat onze koelingen het niet meer trokken. Logisch ook want er was geen airco in de bedrijfskantine dus de koelingen konden het niet aan. Dus daar gaat al je kaas, vleeswaar etc. Echt achterlijk dat ze in bedrijfsrestaurants geen airco hebben. Je werkt toch met eten!

Ik heb lang geleden bij de La Place gewerkt in Tilburg toen ik daar nog woonde, tijdens de hete zomer van een jaar of 10 geleden. Bovenin de V&D, geen airco of niks. Met dikke kleding aan eten maken en serveren. Ik heb na drie dagen ontslag genomen, was niet te harden. Ik was al een paar keer bijna onwel geworden.
Ik hoor het rommelen, het begint meer te waaien en er komt volgens buienradar een grote rode vlek aan: De verkoeling komt!! :blob: :cheer2: :cheer:
Madrid87 schreef:
26-07-2019 18:32
Lekker dagje met moeder op stap geweest. Was heel gezellig en het viel qua hitte nog mee vergeleken bij gisteren. Het voelde hier ( regio Amsterdam ) veel minder heet aan dan gisteren. Nu heb ik al alles open gezet, het waait heerlijk door met frisse lucht. Ik kijk nu al uit naar weer normaal slapen vannacht!! :cheer:

Cateautje, ik slaap dan ook zonder iets over me heen, in mijn ondergoed, maar dan nog kom ik niet in slaap. Met laken ook niet trouwens.

Wij hadden dat vorig jaar ook op bepaalde locaties, dat onze koelingen het niet meer trokken. Logisch ook want er was geen airco in de bedrijfskantine dus de koelingen konden het niet aan. Dus daar gaat al je kaas, vleeswaar etc. Echt achterlijk dat ze in bedrijfsrestaurants geen airco hebben. Je werkt toch met eten!

Ik heb lang geleden bij de La Place gewerkt in Tilburg toen ik daar nog woonde, tijdens de hete zomer van een jaar of 10 geleden. Bovenin de V&D, geen airco of niks. Met dikke kleding aan eten maken en serveren. Ik heb na drie dagen ontslag genomen, was niet te harden. Ik was al een paar keer bijna onwel geworden.
Ik draag een t-shirt en een kort afgeknipte legging, tegen het plakken en daarmee lukt het prima. Moet wel zeggen dat ik niet zomaar slaap met die hitte, maar diep bewusteloos ben en in de morgen moeite heb met focussen de eerste tien minuten.
Ik zet ramen tegen elkaar open. Dan waait het aanzienlijk door.
Alle reacties Link kopieren
Het beste tegen de warmte is toch de manana mentaliteit. Alles gewoon een stuk langzamer doen en je niet druk maken.
De verkoeling is er! Hozen, hagel, flink waaien en wat gedonder. Alles staat tegen elkaar open nu tenzij het echt binnen regent. Heerlijk :cheer2:
Dat is zeker waar Sara, je kan je er beter niet te druk om maken. Gisteren had ik er ook veel minder moeite mee dan de dag ervoor. Op een gegeven moment accepteer ik het maar gewoon en dan is het al wat minder. Dan nog heb ik wel hoofdpijn en voel ik me niet lekker maar je er heel druk om maken werkt alleen maar tegen je.

Ik heb alles open gehad vannacht en het is van 30 naar 25 gegaan. Heerlijk. Ik leef weer helemaal op. :cheer2:
Net de afwas gedaan ( was nodig want al in geen dagen gedaan ), en vanavond maar weer eens koken ipv salades en brood.
Nu een was erin en zo even stofzuigen. Ook dat in geen dagen gedaan. Kat is weer binnen nu, die heeft nog een nachtje buiten geslapen. Hij eet nu eindelijk weer wat meer. Hij had ook niet zoveel honger de afgelopen dagen.

Is het bij jullie ook zo lekker koel?
Alle reacties Link kopieren
Ik blijk vandaag bij de noordelijke helft van het land te horen.
Oftewel: niks 'lekker koel'.
:'(
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven