Deel hier je beste anti-hitte tips!

donderdag 20 juni 2019 om 17:43
Hey allemaal,
Vanaf zondag krijgen we te maken met een hittegolf. Nu heb ik een enorm slecht geisoleerd huis, dus ijskoud op zolder in de winter en bloedheet in de zomer. Een kant met enkel glas ramen op het oosten het andere op het westen, dus de hele dag bloedheet. Ik had vorig jaar dunne witte gordijnen en nu verduisterende dus dat zal wel wat schelen maar met de pasen was het ook al aardig heet.
Vorig jaar ben ik meerdere keren beneden in de huiskamer gaan slapen. Ik heb nu ook alweer een luchtbed bij mijn moeder gehaald zodat ik niet met mijn matras hoef te sjouwen. Ik ga dus in de woonkamer slapen waar het koeler is.
Ondanks dat, was het vorig jaar niet te harden beneden. Zelfs met 2 ventilators niet. Een mobiele airco zit niet in mijn budget helaas en een zwembad past niet op mijn balkon.
Maar nu zie ik die aircoolers voorbij komen, soort ventilator die koele lucht blaast. Die zijn wel betaalbaar met mijn budget maar ik betwijfel of ze werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zet s'ochtends voor de zon opkomt alles open en doe het dan potdicht in huis. S'avonds als het wat afkoelt alles open. Dit jaar ga ik ook in de nacht met de ramen open slapen. Dat durfde ik vorig jaar niet vanwege mijn kat. Maar ik vermoed dat die toch buiten gaat slapen volgende week. Ik ben volgende week een week vrij en vermoed dat ik veel in de bios ga zitten ( in de airco! ). Ook raden ze aan online om je TV en andere apparaten die warmte afgeven niet te gebruiken. Ik ga dus ook maar naar de bieb om wat boeken te scoren.
Nu lijkt het me leuk ( en handig ) om in dit topic jullie best tips en tricks tegen de hitte te horen.
En ja een airco is vast de beste optie maar dus niet haalbaar ( ik woon ook in een sloophuis en dit is waarschijnlijk de laatste zomer hier ).
Nou ik ben benieuwd naar jullie ideetjes. Hoe bewapenen jullie je tegen de hitte?
Vanaf zondag krijgen we te maken met een hittegolf. Nu heb ik een enorm slecht geisoleerd huis, dus ijskoud op zolder in de winter en bloedheet in de zomer. Een kant met enkel glas ramen op het oosten het andere op het westen, dus de hele dag bloedheet. Ik had vorig jaar dunne witte gordijnen en nu verduisterende dus dat zal wel wat schelen maar met de pasen was het ook al aardig heet.
Vorig jaar ben ik meerdere keren beneden in de huiskamer gaan slapen. Ik heb nu ook alweer een luchtbed bij mijn moeder gehaald zodat ik niet met mijn matras hoef te sjouwen. Ik ga dus in de woonkamer slapen waar het koeler is.
Ondanks dat, was het vorig jaar niet te harden beneden. Zelfs met 2 ventilators niet. Een mobiele airco zit niet in mijn budget helaas en een zwembad past niet op mijn balkon.

Maar nu zie ik die aircoolers voorbij komen, soort ventilator die koele lucht blaast. Die zijn wel betaalbaar met mijn budget maar ik betwijfel of ze werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zet s'ochtends voor de zon opkomt alles open en doe het dan potdicht in huis. S'avonds als het wat afkoelt alles open. Dit jaar ga ik ook in de nacht met de ramen open slapen. Dat durfde ik vorig jaar niet vanwege mijn kat. Maar ik vermoed dat die toch buiten gaat slapen volgende week. Ik ben volgende week een week vrij en vermoed dat ik veel in de bios ga zitten ( in de airco! ). Ook raden ze aan online om je TV en andere apparaten die warmte afgeven niet te gebruiken. Ik ga dus ook maar naar de bieb om wat boeken te scoren.

Nu lijkt het me leuk ( en handig ) om in dit topic jullie best tips en tricks tegen de hitte te horen.
En ja een airco is vast de beste optie maar dus niet haalbaar ( ik woon ook in een sloophuis en dit is waarschijnlijk de laatste zomer hier ).
Nou ik ben benieuwd naar jullie ideetjes. Hoe bewapenen jullie je tegen de hitte?

zaterdag 27 juli 2019 om 08:34
Hier is het nu 20 graden en bewolkt, net heeft 't een klein beetje licht geregend. En gisteren op buienrader maar hel en verdoemenis voorspellen voor mijn regio. Maar tis 't telkens nét niet
Binnen begint het nu eindelijk terug te koelen gelukkig.
Zwembad is nog een heerlijke 28 graden dus ga zo lekker ff een duik nemen.

Binnen begint het nu eindelijk terug te koelen gelukkig.
Zwembad is nog een heerlijke 28 graden dus ga zo lekker ff een duik nemen.

zaterdag 27 juli 2019 om 08:58
Ik zit in Haarlem, ook onderin Noord Holland dus.
Maar alles open en er gebeurt niets.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 27 juli 2019 om 09:33

zaterdag 27 juli 2019 om 10:17
Ga dan maar naar de keuken en zet de deurtjes van de kastjes open.
De hitte komt er uit. Ik krijg daar de hitte er niet uit.
Zag net dat dit topic een min of meer vast karakter gaat krijgen.
O ja, gekoppeld aan die keukenkastjes die op kleine kacheltjes lijken.
Hetzelfde geldt voor de meterkast.
En waarvoor ik eigenlijk hier kwam. Een waarschuwing tegen mogelijke parasieten.
Maak die kastjes schoon! Het kan een broedkamer zijn voor iets wat hier op een kakkerlak leek.
De vorige keer heb ik alles dus goed schoon gemaakt. Dat beest zat op een kopje.
Neem dit maar over zonder te quoten a.u.b.
Er zijn er hier een aantal die meer frequent op het forum zitten.
Ja, ik heb mijn naasten lief. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Kakkerlakken wil je niet in huis. Ik had er een gevangen en twee dagen met een ander kopje er bovenop.
Toen werd dat beest traag. Was het toch iets anders. Ik hoef ze geen van tweeën.

zaterdag 27 juli 2019 om 10:18
Jemig waarom zou je ijsjes in je vagina steken? Wat een maf idee. Ik stop ze liever in mijn mond.
Nog nooit van gehoord.
Solo, dan zit jij minder dan 20 kilometer bij mij vandaan. Raar dat het zoveel kan verschillen op zo'n kleine afstand.
De zon was hier net even terug en toen was het best warm ineens, maar hij is alweer weg. Wolken hier en een lekker windje. Zo even boodschappen doen, stofzuigen en verder lekker relaxen en bijkomen.
Nog nooit van gehoord.
Solo, dan zit jij minder dan 20 kilometer bij mij vandaan. Raar dat het zoveel kan verschillen op zo'n kleine afstand.
De zon was hier net even terug en toen was het best warm ineens, maar hij is alweer weg. Wolken hier en een lekker windje. Zo even boodschappen doen, stofzuigen en verder lekker relaxen en bijkomen.

zaterdag 27 juli 2019 om 10:23
Likkebarend lekker? koel koel sissende pepsi?
O nee, het gaat over ijsjes... Lees ik hierna.
Ijstampons... Ij stamp ons... rampen?
Ik kwam hier alleen voor waarschuwing met hitte in de kasten.
Lees ik weer zoiets...
Die kan ik niet verzinnen.
O nee, het gaat over ijsjes... Lees ik hierna.
Ijstampons... Ij stamp ons... rampen?
Ik kwam hier alleen voor waarschuwing met hitte in de kasten.
Lees ik weer zoiets...
Die kan ik niet verzinnen.

anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 27-07-2019 10:24
1.43% gewijzigd

zaterdag 27 juli 2019 om 10:23
RikM schreef: ↑27-07-2019 09:33Nou dames, de beste tip kwam deze week van de experts:
Stop geen ijsjes in je vagina
![]()
Dank je voor het artikel Rik, ik zal het aan me mannetje laten zien als hij weer eens van bil wil.

zaterdag 27 juli 2019 om 10:27
Maud*de*Braose schreef: ↑27-07-2019 10:23Dank je voor het artikel Rik, ik zal het aan me mannetje laten zien als hij weer eens van bil wil.![]()
Als 'ie 'm nou eerst een tijdje in de koelkast hangt dan heb je er misschien nog wat aan.

zaterdag 27 juli 2019 om 10:28

Voor iedereen een groene tuin

zaterdag 27 juli 2019 om 10:30
Ik kan er ook geen chocola van maken. Kan komen doordat ik nog wat slaaptekort heb van de afgelopen nachten.
zaterdag 27 juli 2019 om 10:39
Als ik naar het temperatuuroverzicht keek vanochtend was het het warmst in een band over het midden van het land.Madrid87 schreef: ↑27-07-2019 10:18Jemig waarom zou je ijsjes in je vagina steken? Wat een maf idee. Ik stop ze liever in mijn mond.
Nog nooit van gehoord.
Koeler dan gisteren, maar nog steeds warm, vochtig.
Dus: het zit tussen jouw oren.

David Dunning
David Dunning

zaterdag 27 juli 2019 om 12:01
Vannacht eindelijk eens 8 uur geslapen. Werd wel rond 5 uur even wakker wakker van gedonder dus m'n raam maar op een kier gezet zodat het niet binnen zou regenen mocht het gaan hozen. Toen ik wakker werd weer alles op gegooid en het is nu lekker koel in huis. Of nouja het voelt koel doordat het de afgelopen dagen zo bloedheet was. Echt daar knapt een mens van op. Hoor de vogeltjes weer vrolijk fluiten. Het zou vandaag weer 27 graden moeten worden met noodweer maar het is nu nog 21 graden.
zaterdag 27 juli 2019 om 12:15
Het is zeker koeler dan de afgelopen dagen, maar ik heb net in de zon op de bus staan wachten en echt koel is het nog niet.
Veel vocht in de lucht.
Tssssssk, word ik toch nog een klagerT.
Jullie schuld.

David Dunning
David Dunning

zaterdag 27 juli 2019 om 13:13
Ja ja, onze schuld. Lekker dan.
Je had wel gelijk, het is hier ook nu alweer een stuk warmer dan vanochtend. Ik zit binnen ook alweer op de 26,5 graden. Balen hoor. Maar ja. Buiten warmt het alweer snel op. Ik heb wel alles open staan want er staat wind. Vanavond koelt het gelukkig weer af, vannacht zelfs 19 graden. Lekker weer alles open zetten. Morgen een stukje koeler volgens de app, max 24 graden.
Hier nog geen regen gezien, jij wel in Haarlem?

Je had wel gelijk, het is hier ook nu alweer een stuk warmer dan vanochtend. Ik zit binnen ook alweer op de 26,5 graden. Balen hoor. Maar ja. Buiten warmt het alweer snel op. Ik heb wel alles open staan want er staat wind. Vanavond koelt het gelukkig weer af, vannacht zelfs 19 graden. Lekker weer alles open zetten. Morgen een stukje koeler volgens de app, max 24 graden.
zaterdag 27 juli 2019 om 13:31
Gisternacht om 3 uur regende het.Madrid87 schreef: ↑27-07-2019 13:13Ja ja, onze schuld. Lekker dan.![]()
Sindsdien niet meer.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 27 juli 2019 om 13:44
Heerlijk Redbull!
Iets onder Haarlem hier. Het is nu alweer echt (te) warm, 28,5 graden. Er staat geen zuchtje wind.
Ik snak naar een flinke regenbui maar vrees dat we niets krijgen.
Iets onder Haarlem hier. Het is nu alweer echt (te) warm, 28,5 graden. Er staat geen zuchtje wind.
Ik snak naar een flinke regenbui maar vrees dat we niets krijgen.
calamitycat wijzigde dit bericht op 27-07-2019 13:44
1.34% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
zaterdag 27 juli 2019 om 13:44
Zoveel water gevallen?

Life is short. Eat dessert first.