Deel hier je beste anti-hitte tips!

20-06-2019 17:43 708 berichten
Hey allemaal,

Vanaf zondag krijgen we te maken met een hittegolf. Nu heb ik een enorm slecht geisoleerd huis, dus ijskoud op zolder in de winter en bloedheet in de zomer. Een kant met enkel glas ramen op het oosten het andere op het westen, dus de hele dag bloedheet. Ik had vorig jaar dunne witte gordijnen en nu verduisterende dus dat zal wel wat schelen maar met de pasen was het ook al aardig heet.

Vorig jaar ben ik meerdere keren beneden in de huiskamer gaan slapen. Ik heb nu ook alweer een luchtbed bij mijn moeder gehaald zodat ik niet met mijn matras hoef te sjouwen. Ik ga dus in de woonkamer slapen waar het koeler is.
Ondanks dat, was het vorig jaar niet te harden beneden. Zelfs met 2 ventilators niet. Een mobiele airco zit niet in mijn budget helaas en een zwembad past niet op mijn balkon. :cry:

Maar nu zie ik die aircoolers voorbij komen, soort ventilator die koele lucht blaast. Die zijn wel betaalbaar met mijn budget maar ik betwijfel of ze werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zet s'ochtends voor de zon opkomt alles open en doe het dan potdicht in huis. S'avonds als het wat afkoelt alles open. Dit jaar ga ik ook in de nacht met de ramen open slapen. Dat durfde ik vorig jaar niet vanwege mijn kat. Maar ik vermoed dat die toch buiten gaat slapen volgende week. Ik ben volgende week een week vrij en vermoed dat ik veel in de bios ga zitten ( in de airco! ). Ook raden ze aan online om je TV en andere apparaten die warmte afgeven niet te gebruiken. Ik ga dus ook maar naar de bieb om wat boeken te scoren. :proud:

Nu lijkt het me leuk ( en handig ) om in dit topic jullie best tips en tricks tegen de hitte te horen.
En ja een airco is vast de beste optie maar dus niet haalbaar ( ik woon ook in een sloophuis en dit is waarschijnlijk de laatste zomer hier ).

Nou ik ben benieuwd naar jullie ideetjes. Hoe bewapenen jullie je tegen de hitte?
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
27-07-2019 13:44
Zoveel water gevallen? :hihi:
:proud:
...
doornroosje9 schreef:
27-07-2019 13:44
Zoveel water gevallen? :hihi:
:rofl:
Gvd!!!
Het is hier weer zooo heet. Binnen alweer27,5 graden. Stom kutweer.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
27-07-2019 13:44
Heerlijk Redbull!

Iets onder Haarlem hier. Het is nu alweer echt (te) warm, 28,5 graden. Er staat geen zuchtje wind.
Ik snak naar een flinke regenbui maar vrees dat we niets krijgen.
Haarlem is ineens het ijkpunt vandaag. :hihi:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Het is hier nog steeds 21 graden, het regent, de zon laat zich niet zien en het waait goed. Heb nu een kort zomer jurkje aan want het zou 27-28 graden worden maar ik twijfel of ik dadelijk niet een broek aan zal trekken als ik ga wandelen. Door al die hitte van de afgelopen dagen voelt 21 graden wat fris. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
27-07-2019 13:50
Gvd!!!
Het is hier weer zooo heet. Binnen alweer27,5 graden. Stom kutweer.
Zo'n 130 km ten zuidoosten van Haarlem.
:biggrin:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-07-2019 13:54
Zo'n 130 km ten zuidoosten van Haarlem.
:biggrin:
:rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
27-07-2019 13:52
Het is hier nog steeds 21 graden, het regent, de zon laat zich niet zien en het waait goed. Heb nu een kort zomer jurkje aan want het zou 27-28 graden worden maar ik twijfel of ik dadelijk niet een broek aan zal trekken als ik ga wandelen. Door al die hitte van de afgelopen dagen voelt 21 graden wat fris. :facepalm:
Ruilen? :biggrin: . Hier in het oosten buiten 32 graden en binnen 26,5/27 :|
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fauteuil. Groot, breed, heerlijk. Ik pas er helemaal in.
Ding is van stof en met deze warmte is het onaangenaam om in die fauteuil te zitten.
Dus dan zit ik op de bank.
Maar daar zit vandaag een kind.
(6)
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
27-07-2019 13:54
Zo'n 130 km ten zuidoosten van Haarlem.
:biggrin:
Ja en geen ikea te bekennen :mad:
redbulletje schreef:
27-07-2019 13:33
Ik heb net in de regen gezwommen!

Zong je er ook een liedje bij?

I'm swiiiimming in the rain
Just swiiimming in the rain
What a gloooorious feeling
I'm haaaaappy again
TsumTsum schreef:
27-07-2019 13:52
Het is hier nog steeds 21 graden, het regent, de zon laat zich niet zien en het waait goed. Heb nu een kort zomer jurkje aan want het zou 27-28 graden worden maar ik twijfel of ik dadelijk niet een broek aan zal trekken als ik ga wandelen. Door al die hitte van de afgelopen dagen voelt 21 graden wat fris. :facepalm:
Ik wou dat ik daar was, klinkt hemels.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
27-07-2019 14:00
Ja en geen ikea te bekennen :mad:
Das echt erg.

Hema was vanochtend ook heerlijk.
Supermarkt ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
27-07-2019 13:56
Ruilen? :biggrin: . Hier in het oosten buiten 32 graden en binnen 26,5/27 :|

En het blijft maar doorgaan :| Nu hier ook bijna 30 buiten, en 27 binnen en boven nog warmer, en dat zal nog wel oplopen.
Vanochtend vroeg was het zo heerlijk, zelfs even onder de 20 graden. Toen het warmer werd ben ik maar weer even gaan slapen.
Er staat hier een walgelijk hete, droge zuidoostenwind.
Wat zien die buien er jaloersmakend uit!
nounou
Solomio schreef:
27-07-2019 14:02
Das echt erg.

Hema was vanochtend ook heerlijk.
Supermarkt ook.
Bij ons in de hema zijn nu allemaal mensen. :(

Ik kan beter hier thuis blijven. Dan heb ik alleen zelf last van mezelf.
Zazamaenade schreef:
27-07-2019 14:03
En het blijft maar doorgaan :| Nu hier ook bijna 30 buiten, en 27 binnen en boven nog warmer, en dat zal nog wel oplopen.
Vanochtend vroeg was het zo heerlijk, zelfs even onder de 20 graden. Toen het warmer werd ben ik maar weer even gaan slapen.
Er staat hier een walgelijk hete, droge zuidoostenwind.
Wat zien die buien er jaloersmakend uit!

Haha, hier ook. En ik hou echt van de zomer, maar deze hittegolf is zo teveel van het goede dat ik ook verlang naar dat te koude miezerweer.
Alle reacties Link kopieren
Ja, normaal vind ik de zomer ook heerlijk, maar nu zit ik mij haast te verheugen op de aankomende herfst :mrgreen: ... ben dat hete weer helemaal zat. Vanochtend was het nog wel fijn weer, 22 a 23 graden.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
27-07-2019 14:06
Bij ons in de hema zijn nu allemaal mensen. :(
Bij 'mijn' Hema waren vanochtend alleen de 3 raamtafeltjes bezet.
Verder was alles leeg.
Gaf nog keuzestress: waar moesten we gaan zitten? :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
27-07-2019 14:15
Bij 'mijn' Hema waren vanochtend alleen de 3 raamtafeltjes bezet.
Verder was alles leeg.
Gaf nog keuzestress: waar moesten we gaan zitten? :roll:
Ai! Die stress is me gelukkig bespaard gebleven :-)
GroenTuintje schreef:
27-07-2019 13:56
Ruilen? :biggrin: . Hier in het oosten buiten 32 graden en binnen 26,5/27 :|
Geef maar 5 graden dan is het bij jullie iets koeler en hier iets minder fris, nouja fris...

Dat er zo'n verschil kan zijn tussen noord en zuid. Maar toen het hier 39 was zag ik dat het in het noorden soms niet eens 28 graden was.
TsumTsum schreef:
27-07-2019 14:30
Geef maar 5 graden dan is het bij jullie iets koeler en hier iets minder fris, nouja fris...

Dat er zo'n verschil kan zijn tussen noord en zuid. Maar toen het hier 39 was zag ik dat het in het noorden soms niet eens 28 graden was.
Volgens mij is het in het zuidoosten ook niet zo koud. Ik woon zeker niet noordelijk, maar het is echt puffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was net even buiten en de wind is heerlijk.
Ik heb een uit-het-raam-spring-kat en heb daarom mijn ramen maar op een klein kiertje open, dus binnen gebeurt er niet veel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Kom naar Zeeland, wij zijn op bezoek op de camping bij schoonouders en het regent verdorie al zowat de hele dag.
Pffff, eindelijk koelt het wat af, er waait nu een frissere wind uit het westen. Wat fijn!

Ik had vandaag veel last van de hitte. Dat zit ook tussen mijn oren denk ik,had koeler weer verwacht vandaag en dat maakte het lastig dat het nog steeds zo heet was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging net even op de fiets, tis gewoon koud buiten. :hihi:
Nog net boven de 20 graden zie ik.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven