Delft, Rotterdam, Den Haag, Leiden of Rijswijk?

21-09-2021 11:39 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!

Man en ik hebben beiden de optie om in het westen van het land te gaan werken en zijn er ook wel aan toe om van omgeving te veranderen. We gaan de stap maken van Brabant naar het Westen 😅

Nu zitten wij te kijken naar huizen in Delft, Den Haag, Rotterdam, Leiden en Rijswijk. Natuurlijk nemen we de grote dorpen in de omgeving ook mee.

Persoonlijk neig ik heel erg naar Rotterdam of Delft en man naar Delft. Tips, adviezen, aanraders en afraders? Voor degenen die in deze steden wonen: wat maakt het leuk wonen? Hoe is het centrum? Zijn de voorzieningen compleet en gemakkelijk te bereiken?

Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Rotterdam. Voor de liefde naartoe verhuisd en destijds nooit gedacht, maar inmiddels wil ik er niet meer weg.
Wij wonen in Kralingseveer, een soort dorp dat omsloten is door Capelle en toch op een kwartier fietsen van het centrum zit. Gemêleerde samenstelling qua bevolking. Rijk, arm, culturele afkomst, alles woont hier door elkaar. Voorzieningen zoals school, sport en supermarkt zijn in Capelle op een paar minuten afstand. Het bevalt mij hier goed, maar het dorpse moet je liggen. En er wonen hier wat markante figuren. Kralingseveer heeft een geschiedenis van families die hier al generaties wonen. Inmiddels is er veel import en merk je daar minder van. Maar deze wijk staat wel bekend als de vrijstaat Kralingseveer waar veel kan en mag. Dat is soms positief, en soms negatief. Ik ben ervan gaan houden, maar dat heeft wel wat tijd gekost.
De Rotterdamse niet l*llen maar poetsen mentaliteit bevalt me. Ik heb ook in Den Haag gewoond, en mijn broer in Leiden. Dat is anders. Niet minder, maar ik mis het nuchtere Rotterdamse daar.
Er zijn meer leuke wijken in Rotterdam. Katendrecht ook erg leuk en met een eigen karakter. Hillegersberg en Kralingen ook een eigen sfeer. Maar allemaal erg duur.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
26-09-2021 10:05
Nou sorry, maar ik vind die 'mindere wijken' toch wel de overhand hebben in Alphen a/d Rijn.
O echt?
Welke wijken vind jij dan allemaal minder?
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
26-09-2021 10:05
Nou sorry, maar ik vind die 'mindere wijken' toch wel de overhand hebben in Alphen a/d Rijn.
O echt?
Welke wijken vind jij dan allemaal minder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven