Deurklinken Rvs opfrissen met spray. Welke?

20-07-2019 09:48 31 berichten
Mijn deurklinken zijn nog prima, maar hebben hier en daar wat krasjes opgelopen. Wil ze graag wat opschuren en opfrissen met een spray met dezelfde kleur om ze weer mooi egaal te krijgen. Ben al aan het zoeken geweest, maar word nooit wijzer van de kleur op de verpakking (vaak op de dop). Ik zoek een Rvs-achtige kleur, niet te glanzend. Satin-finish, of liever mat dan te glimmend. Wie o wie weet wat ik moet hebben?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat dat niet werken. Op het rvs blijft de verf niet plakken. En waar het wel blijft plakken daar gaat het zo weer bladderen.
Ik denk dat je daarmee alleen maar je deurklinken helemaal verpest.
Alle reacties Link kopieren
Nope niet doen, heb het zelf ooit gedaan in een studentenkamer. Het voelde ook echt goedkoop aan. Ook zag het er niet mooi uit (maar misschien kan jij dat beter dan ik). Het is in elk geval heel lastig dit mooi te doen en het resultaat is mwoa.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het om ze op te poetsen zodat krassen zichtbaar worden verminderd?
Je houdt niet van rustiek effect?
Hmm.. ik wil ze niet verpesten nee. Dacht dat de verf daar wel geschikt voor zou zijn.
Oriander schreef:
20-07-2019 10:02
Je houdt niet van rustiek effect?
Neh, niet echt wat dit betreft :lol:
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe klinken kopen. Zo duur zijn die niet. Of de krasjes voor lief nemen.
Oppoetsen kan met een beetje (zonnebloem)olie, daar gaat rvs mooi van glimmen.
.
Als ze al van RVS zijn dan zijn ze toch te polijsten?..
Alle reacties Link kopieren
Voor kleine krasjes in de lak van je auto werkt commandant heel erg goed. Misschien dat je daar de deurklinken mee kunt poetsen?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Rvs kan je gewoon poetsen met staalwol, diepe krassen haal je er daar niet meer mee uit, maar ze worden wel weer mooi egaal.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
20-07-2019 11:36
Rvs kan je gewoon poetsen met staalwol, diepe krassen haal je er daar niet meer mee uit, maar ze worden wel weer mooi egaal.
Maak je dan niet alleen maar meer krassen? Ik zou dat niet doen hoor. Alleen een barbecue rooster wordt hier met staalwol bewerkt.
.
impala schreef:
20-07-2019 10:34
Nieuwe klinken kopen. Zo duur zijn die niet. Of de krasjes voor lief nemen.
Oppoetsen kan met een beetje (zonnebloem)olie, daar gaat rvs mooi van glimmen.
Als dingen nog wel werken dan wil ik ze liever niet vervangen. Gaat niet om de prijs, maar vind het echt onnodig.

En mocht er geen oplossing zijn voor die krasjes dan kan ik er absoluut mee leven.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2019 11:39
Maak je dan niet alleen maar meer krassen? Ik zou dat niet doen hoor. Alleen een barbecue rooster wordt hier met staalwol bewerkt.
Edelstaalwol geeft geen krassen.
Ik stik van (geborsteld) rvs door heel het huis, al 10 jaar, deurklinken, eetstoelen, tafelpoten, alle apparatuur in de keuken,veel in de badkamer etc en hét middel om krasjes aan te pakken is zonder twijfel Blanco Polish!
Let er wel op dat je altijd met de "veeg" meepoetst en dat je ook echt rvs of inox hebt. NOOIT baby-olie gebruiken of olijfolie, echt nooit doen, dat legt een laag die op den duur het rvs/inox een rozige gloed geeft, voor glans gebruik ik HG rvs snelglans, werkt als een tiet.

Blanco polish is volgens mij alleen online te koop óf bij de betere keukenzaken. Ik wet niet meer waar ik het toen online gekocht heb, geloof bij franke.be (woon wel in nl) , had meteen maar 7 tubes besteld dus kan nog even vooruit :-D maar het is echt tof spul, zelfs mijn spoelbak die heel wat te verduren heeft is bijna als nieuw (hele diepe krassen krijg je er nooit uit)

Nee, ik heb géén aandelen maar ik kook veel en uitgebreid maar ben ook een poetsmiep en kan absoluut niet tegen vlekken, veegjes en ik moet dus alles streeploos en glanzend schoon :P . Laatst was er een monteur van Siemens hier, die dacht dat hier alles nog nieuw was, serieus, maar is dus dit jaar allemaal 10 jaar oud :-P

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als een goeie tip. Ga eens op zoek!
.
Niet lachen, heb speciaal voor jou (en Impala :-P ) even mijn spoelbak gepoetst, die zag na mijn laatste bericht dus zo uit en is nu zo (wilde er de krant van vandaag nog bijhouden :mrgreen: ) maar echt dus nét gedaan!

(overigens gebruik ik Blanco niet voor mijn oven en afzuigkap, die ontvet ik met hg vetweg en poets dan, indien nodig, veel heet water na de vetweg helpt ook) met een beetje HG rvsglans na, wat best een rotklusje is maar dat stoot vingerafdrukken ook af trouwens) Blanco Polish, de naam zegt het af polijst lichtjes, je sponsje is ook zwart na gebruik dus bij de oven is dat wat percair met al die toetsen en mijn afzuigkap heeft een enorme plaat zodat je geen rooster ziet dus die oppervlakte vind ik eng om met een polijstmiddel te doen, bovendien heeft die geen krassen, de rest wordt met regelmaat gewoon lekker "geblancoot" .

Maar tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, de spoelbak dus voor en na :yes:

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
doe_es-lief schreef:
20-07-2019 12:11
Ik stik van (geborsteld) rvs door heel het huis, al 10 jaar, deurklinken, eetstoelen, tafelpoten, alle apparatuur in de keuken,veel in de badkamer etc en hét middel om krasjes aan te pakken is zonder twijfel Blanco Polish!
Let er wel op dat je altijd met de "veeg" meepoetst en dat je ook echt rvs of inox hebt. NOOIT baby-olie gebruiken of olijfolie, echt nooit doen, dat legt een laag die op den duur het rvs/inox een rozige gloed geeft, voor glans gebruik ik HG rvs snelglans, werkt als een tiet.

Blanco polish is volgens mij alleen online te koop óf bij de betere keukenzaken. Ik wet niet meer waar ik het toen online gekocht heb, geloof bij franke.be (woon wel in nl) , had meteen maar 7 tubes besteld dus kan nog even vooruit :-D maar het is echt tof spul, zelfs mijn spoelbak die heel wat te verduren heeft is bijna als nieuw (hele diepe krassen krijg je er nooit uit)

Nee, ik heb géén aandelen maar ik kook veel en uitgebreid maar ben ook een poetsmiep en kan absoluut niet tegen vlekken, veegjes en ik moet dus alles streeploos en glanzend schoon :P . Laatst was er een monteur van Siemens hier, die dacht dat hier alles nog nieuw was, serieus, maar is dus dit jaar allemaal 10 jaar oud :-P

Afbeelding
:cheer2: een tellsell reclame is er niks bij! :yes:
doe_es-lief schreef:
20-07-2019 12:38
Maar tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, de spoelbak dus voor en na :yes:
Die is weer als nieuw.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2019 11:39
Maak je dan niet alleen maar meer krassen? Ik zou dat niet doen hoor. Alleen een barbecue rooster wordt hier met staalwol bewerkt.
Nee hoor, wel staalwol fijn of extra fijn gebruiken. Het polijst krast absoluut niet. Ik bedoel dus niet de schuursponzen, maar echt het fijnere staalwol.
drominique schreef:
20-07-2019 13:04
:cheer2: een tellsell reclame is er niks bij! :yes:
Whahaha, aangezien ik áls ik ergens blij mee ben ook daar héél blij mee ben zal ik maar zeggen (zeg maar: druk) zegt man ook altijd als ik enthousiast ben over iets heel gelaten met een zucht: je kunt weer zó bij Tellsell :clown: .
Ik oefen alleen nog op dat kauwaccentje :mrgreen:
Hannie85 schreef:
20-07-2019 13:22
Nee hoor, wel staalwol fijn of extra fijn gebruiken. Het polijst krast absoluut niet. Ik bedoel dus niet de schuursponzen, maar echt het fijnere staalwol.
Ik wil niet eigenwijs of vervelend zijn maar juist dat heeft mij ooit mijn vorige rvs kookplaat gekost, één en al kras en helemaal dof :|
En dat was de extra fijne staalwol :"-(
(kijk ook uit met wondersponzen op RVS/Inox trouwens), daar heb ik dan weer mijn huidige rvs kookplaat mee verziekt, ik dacht er ingebrand vet mee weg te krijgen :-( )
Maloochem, woon je in België? Ik dacht dat je je deurklinken vond stinken.
doe_es-lief schreef:
20-07-2019 12:38
Niet lachen, heb speciaal voor jou (en Impala :-P ) even mijn spoelbak gepoetst, die zag na mijn laatste bericht dus zo uit en is nu zo (wilde er de krant van vandaag nog bijhouden :mrgreen: ) maar echt dus nét gedaan!

(overigens gebruik ik Blanco niet voor mijn oven en afzuigkap, die ontvet ik met hg vetweg en poets dan, indien nodig, veel heet water na de vetweg helpt ook) met een beetje HG rvsglans na, wat best een rotklusje is maar dat stoot vingerafdrukken ook af trouwens) Blanco Polish, de naam zegt het af polijst lichtjes, je sponsje is ook zwart na gebruik dus bij de oven is dat wat percair met al die toetsen en mijn afzuigkap heeft een enorme plaat zodat je geen rooster ziet dus die oppervlakte vind ik eng om met een polijstmiddel te doen, bovendien heeft die geen krassen, de rest wordt met regelmaat gewoon lekker "geblancoot" .

Maar tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, de spoelbak dus voor en na :yes:

Afbeelding

Afbeelding
Wooow :cheer: ik ben om haha! Wat goed dat je het hier ook nog even post.

Nu moet ik dus uitzoeken of ze écht Rvs zijn. Want met dat spul zijn ze straks weer spiltertje nieuw!
Oriander schreef:
20-07-2019 13:55
Maloochem, woon je in België? Ik dacht dat je je deurklinken vond stinken.
Stinken? :lol:

Nee, ik ben een Hollander!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven