Diamond painting, wie ook?

10-12-2016 23:01 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maandje geleden heb ik via aliexpress diamond painting ontdekt en man wat is dat verslavend (en lekker suf )



Nog meer mensen? Misschien leuk om hier wat te laten zien, of tips uit te wisselen.



Voor als je het niet kent, dit is het principe:







Alle reacties Link kopieren
En sommige leveranciers gebruiken andere nummers voor de kleuren. Komt vooral vaak voor bij partials, volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot hobby.
Die dingen zijn veel te klein..krijgen je vellen van op de ogen.
En dan heb je zo 'n ding klaar en dan ?
Ga je die allemaal ophangen of wat ??
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gaan beginnen met diamond painting maar ik heb nog een hoop vraagjes en ik hoop dat er hier iemand is die me kan helpen :-)

Ik heb een tafeltje over van 55x55 en ik wil hier de dp op leggen (dus ik kijk naar de maat 40x50). Ik heb gelezen dat bij een kleine maat de details wegvallen, maar ik heb geen idee wanneer iets te klein is...
De volgende paintings vind ik mooi, is de maat die ik wil dan goed?
1: https://nl.aliexpress.com/item/HOMFUN-5 ... e18bd84-34
2: https://nl.aliexpress.com/item/Diamant- ... 6052230-28
3: https://nl.aliexpress.com/item/Volledig ... 518e230-18

Ook heb ik gelezen dat het handig is om bakjes te hebben om de steentjes te bewaren, is zoiets dan handig? En hoeveel dan?
https://nl.aliexpress.com/item/10-Slots ... st=ae803_4

Nog een laatste dingetje, is het handig om tools te bestellen? Bv. https://nl.aliexpress.com/item/DIY-Diam ... 7d86150-31

En als er nog andere handige dingen zijn om te bestellen/weten, dan hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de olifanten gaan, dan kun je het makkelijkste zien wat het effect is met de details.

Tools zitten bij je pakket, hoef je niet te bestellen.

Zelf gebruik ik geen bakjes van Ali, dus daar kan ik je niet bij helpen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je ook wil beginnen!
Je hebt gelijk dat details weg kunnen vallen in kleinere paintings, maar bij een painting van 50x40 zal dat meevallen. Het eerste wat wegvalt is bv de stippen van het reejong in 2. Mar nogmaals ik denk dat 50x40 groot genoeg is, zeker voor 1 en 3.

Wat betreft je bakjes, ze lijken aan elkaar te zitten. Ikvind dat persoonlijk niet handig, maar het ligt net aan je voorkeur. Ik heb deze: https://m.nl.aliexpress.com/item/329147 ... 4024219734
Bakje zijn veel handiger dan de zakjes of minigripjes. Hoeveel kleuren kun je vinden bij de beschijving item (voor 1 zijn het 30-45 kleuren)

Ik zou geen tools bestellen, je krijgt deze meegelevert, zodat je gelijk jan beginnen. Mocht je later iets specifieks willen kan je altijd nog bestellen. Ik heb het nog niet nodig gehad.

Wel handig, zeker niet noodzakelijk: https://m.nl.aliexpress.com/item/328709 ... 0242853111
Werkt een stuk prettiger dan licht van bovenaf.

Succes met bestellen en vooral veel geduld met wachten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weer opgepakt. Had al vrij lang eentje liggen van een tijger waar ik aan was begonnen, nu toch maar verder gegaan en wat wordt hij mooi! Hij is 50x70cm groot.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat een snelle reacties. Fijn!

Ik ga nog even nadenken welke painting ik ga bestellen, bedankt voor de uitleg over de details. De levertijd van alledrie is 12-15 dagen en dat valt me nog mee voor ali :-)

Bakjes die los zitten klinkt wel handiger inderdaad dus daar ga ik naar zoeken.

De lichtbak houd ik in gedachten voor als ik het echt heel leuk vind!
Alle reacties Link kopieren
Paintings gaan best snel idd! Sommige andere dingen daarentegen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zn spijt van deze painting pfff.... 50x65 lijkt geen einde aan te komen nu 6 maanden mee bezig en net 1/5 van klaar.
Hij is voor mijn ouders dus moet er wel mee door gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor afbeelding is het, rooie kater?
Alle reacties Link kopieren
Een grote grizzly beer in het water dus vooral veel grijs en bruin hij paint ook niet lekker omdat er op 1 vlakje wel 20 kleuren nodig zijn
Alle reacties Link kopieren
Dat is irritant ja! Dan moet je steeds wisselen en kun je nooit even lekker doorwerken.
Alle reacties Link kopieren
Doorwerken kan ik vergeten ben telkens aan het wisselen van kleuren
Alle reacties Link kopieren
Ohh, dat klinkt wel heel vervelend rooie kater!
Vind je het nog wel leuk of is het vooral moeten? Anders misschien een ander projectje tussendoor om er weer zin in te krijgen? (dat werkt met andere dingen tenminste voor mij)


Ik hoop dat mijn paintings snel binnen zijn! Ben een beetje ongeduldig..
Alle reacties Link kopieren
Het is vooral moeten :-$ 0lannimg was eerst december klaar maar dat word december volgend jaar :rofl:

Ik maak tussen door nu ook kerstkaarten en nog een andere die kleiner is met 2 katten er op.
Alle reacties Link kopieren
Banaantjee schreef:
25-10-2018 20:29
Ohh, dat klinkt wel heel vervelend rooie kater!
Vind je het nog wel leuk of is het vooral moeten? Anders misschien een ander projectje tussendoor om er weer zin in te krijgen? (dat werkt met andere dingen tenminste voor mij)


Ik hoop dat mijn paintings snel binnen zijn! Ben een beetje ongeduldig..
Je kan ook effe de action binnen lopen of Xenos daar hebben ze de ook kan je alvast oefenen :daisy:
Alle reacties Link kopieren
December is december toch ;)
Kerstkaarten klinkt ook heel leuk, die maak ik nu met 3D knipplaatjes (geen idee hoe dat heet) maar dp is wel een idee voor volgend jaar

Morgen kom ik langs de action dus dan kijk ik even, bedankt voor de tip! Weet je toevallig ook waar het ligt?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat wisselt per action of bij de knutsel spullen of bij het kinder speelgoed. Als ze het hebben hier iedere keer mis gegrepen jammer genoeg. Wel lagen hier bergen lichtpads op a4 formaat voor iets van 13 euro.
Wibra schijnt ze ook te hebben volgens de facebook groepen.

Kerstkaarten zijn best leuk zeker omdat ze met een uurtje plakken klaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!
Ik heb nu een app geïnstalleerd op mn tablet, dus ik kijk eerst even of dat ook werkt als 'lichtpad'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een A5 licht pad een kleintje dat vind ik erg fijn werken
Alle reacties Link kopieren
Er lag nog 1 diamond painting bij de action, dus ik was precies op tijd :)

Mijn tablet is ook ongeveer A5 formaat en het werkte fijn met de licht app (misschien werkt een echte pad nog beter maar dat weet ik niet)
Alle reacties Link kopieren
Mijn painting is binnen! :-D

Er zitten alleen een paar kreukels in (hij was opgerold en verpakt in plastic, niet in een doos..). Weet iemand hoe ik deze eruit kan krijgen? Of kan ik gewoon beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Eveb wat zware boeken of iets op leggen voor 24 uur
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Had er gisteravond al wat op gelegd, vanochtend was de ronding er wel uit maar de kreukels nog niet echt.. Hopelijk is het vanavond al beter
Alle reacties Link kopieren
Banaantje, even de schutbladen een voor een lostrekken en weer terugleggen. Daarmee wordt hij meteen een stuk platter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven