Diamond painting, wie ook?

10-12-2016 23:01 700 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maandje geleden heb ik via aliexpress diamond painting ontdekt en man wat is dat verslavend (en lekker suf )



Nog meer mensen? Misschien leuk om hier wat te laten zien, of tips uit te wisselen.



Voor als je het niet kent, dit is het principe:







Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook een tijdje gedaan, maar ik wissel altijd enorm snel van hobby, dus het ligt alweer een tijdje aan de kant.



Aantal tips: koop de paintings bij Aliexpress en laat je niet verleiden tot een dure Nederlandse site. De kwaliteit van dergelijke Nederlandse sites is absoluut niet beter, maar het kost je echt zo ontzettend veel geld. Een painting die je bij Ali kan kopen voor een paar euro, betaal je bij een lokale site makkelijk 30 euro voor. Zonde van je geld, dus gewoon geduld hebben



Nog een tip: koop een maatje groter. Als je een bepaald plaatje mooi vindt, kijk dan kritisch naar hoeveel kleine details daarin zitten. Als je die painting vervolgens in 15x15 cm bestelt, is de kans groot dat veel details verloren gaan. Vind je dus iets écht mooi, neem dan een groter maatje zodat je zeker weet dat je alles ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe aan pixelhobby. Beetje zelfde principe zonder diamonds. Ook leuk! Diamond painting wil ik ook ooit nog doen.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Dat ziet er leuk uit, vind die Russische kerk wel mooi, ben ik zelf ook eens geweest
quote:Amaryllisbol schreef op 11 december 2016 @ 00:23:

Bij productinformatie staat partial of full

Full is dus de hele plaat met steentjes

Kijk ook of er round of square staat ik werk liever met square (vierkante steentjes)



Je krijgt een plaat met folie eroverheen ik haal steeds een stukje weg, daaronder zit een plaklaag en allemaal symbolen waar dus een kleur steentje bij hoort en die plak je erop.



Steentjes zijn echt heel klein dus bereid je daarop voor haha

Tnx!

Ik ga eens kijken.
Alle reacties Link kopieren
deze wil ik dus bestellen (harry Potter)
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Een aantal weken geleden voor het eerst erover gelezen, ook op het vivaforum. Ik heb er twee besteld bij ali, maar ben er nog op aan het wachten. Heel benieuwd of het wat voor me is. Wel een beetje jammer dat ik niet wist van de hele plaat of gedeeltelijk, ik heb het nagekeken en het is helaas partial. Maar goed, het is meer uittesten of ik het leuk vind. Heb hier ook twee kleine kindjes rondlopen, dus dat wordt wel uitkijken met die steentjes. Ik hoop maar dat het niet teveel gepriegel gaat zijn, dan is het meer frustrerend dan relaxed.

Iemand die een voorbeeldje wil delen?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook aan dp. Gisteren was er weer een pakketje binnen gekomen:)
Alle reacties Link kopieren
Blueitis alles zit erbij inderdaad. Je krijgt een pakje met de plaat, alle steentjes die he nodig hebt op kleur, een bakje waar je de steentjes in kan doen en een pennetje met een lijmplakje. Ik kreeg bij een wat duurdere ook een pincet.



Harissa partial kan ook wel mooi zijn hoor! Het hangt vooral van de plaat af.



Wat gebruiken jullie het liefst? Ik heb zelf een wat grotere en zwaardere pincet die ik gebruik. Heb gisteren het pennetje eens geprobeerd, maar vond het 10x niks in vergelijking met de pincet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tulpje25 schreef op 11 december 2016 @ 10:22:

Ik doe ook aan dp. Gisteren was er weer een pakketje binnen gekomen:)Leuk, welke ga je doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pincet gekocht gewoon recht met een punt.

Pennetjes met lijm die je erbij krijgt vind ik niks
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me erg leuk om te doen.

Net met dochter afgesproken om dit samen te gaan doen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 11 december 2016 @ 09:47:

deze wil ik dus bestellen (harry Potter)Tof ding! Ik denk wel dat als je echt de mensen wil kunnen herkennen je de allergrootste maat moet nemen om het 'toonbaar' te laten zijn....Anders zijn het, ben ik bang, ook een hoop wazige vlekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 11 december 2016 @ 09:47:

deze wil ik dus bestellen (harry Potter)



Als ik het goed lees is dit niet een dp die je zelf kunt maken, maar een poster die al afgemaakt is... Tenminste, zo lees ik het in de dikgedrukte capslock tekst hier:



Ik heb er twee besteld!

Ben erg benieuwd of ik het wat vind.

Nu maar hopen dat ze een beetje snel binnen zijn. Daarom heb ik er ook expres twee besteld, bij verschillende verkopers, dan is er vast een wel wat sneller.



Ik lees hier, en zag trouwens ook op de plaatjes, iets van een pennetje.

Met lijm ofzo? Wat is dat precies? En waar is het voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook twee besteld. Nu maar wachten tot het er is.
Ik zag er gisteren ook een van Hogwarts die mij wel wat leek maar toen las ik de reviews en die waren slecht. Bleek ook een poster of iets te zijn zonder dat je zelf iets hoefde te plakken.



Ik lees nu dus vooral eerst de reviews. Helaas zijn de meeste in het Russisch.
Alle reacties Link kopieren
Deze heb ik afgelopen week afgemaakt, ik denk dat die ergens op de kamer van mn dochter (bijna 2) komt.







En deze ben ik nu mee bezig, dit is zo'n partial, gewoon voor de lol



Alle reacties Link kopieren
Reviews zeggen idd wel veel. Vind het ook altijd fijn als er foto's bij zitten, dan kun je een beetje zien of het resultaat wat is.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik ook besteld, afbeelding van een draakje wat een flesje tabasco knuffeld. Ben benieuwd hoe lang t duurt voordat t binnen is.
Kijk eens op Pixelhobby, zelfde idee
Ik kwam terecht op deze site: http://clara-francis.myshopify.com/ . Is dat dezelfde techniek? Kan je blijkbaar best wat voor vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 15 december 2016 @ 06:59:

Kijk eens op Pixelhobby, zelfde idee



Heb ik ook gezien op YouTube.



De OP 2e foto lijkt meer op een soort borduurwerk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Pixelhobby ziet er ook leuk uit idd! Maar las ergens dat dat wat omslachtiger was met verschillende plaatjes of kaartjes die je er steeds onder moet leggen?



Jaja007 klopt ja, nou je het zegt. Komt denk ik ook omdat het nog niet helemaal af was en daarom het plasticje er nog op lag
Alle reacties Link kopieren
Ziet er leuk uit, heb ook meteen 2 pakketten besteld op aliexpress. Ben benieuwd, heb wel gekeken naar goede reviews
quote:Eki12 schreef op 11 december 2016 @ 23:54:

En deze ben ik nu mee bezig, dit is zo'n partial, gewoon voor de lol



[afbeelding]Hey die heb ik besteld maar dan met andere kleuren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven