Dingen die een leven lang meegaan

17-10-2020 21:44 89 berichten
Ik heb vandaag 3 paar sokken besteld, voor ruim €60. Gek geworden? Wellicht; maar nadat ik weer een paar goedkope sokken moest wegsmijten omdat ze versleten waren ging ik op zoek naar alternatieven en kwam er achter dat darn tough sokken een levenslange garantie hebben!
Kortom: één keer investeren, en dan voor altijd van het sokkenprobleem af. (En, voor mij belangrijk, gemaakt van ethisch geproduceerde merino-wol)

En toen vroeg ik me af: wat bezit ik nog meer dat een leven lang mee gaat? Verrassende dingen nog!
- ik heb een oven/gasfornuis uit de jaren ‘60. Nog brandschoon en doet t waanzinnig.
- ik heb een nilfisk stofzuiger uit de jaren ‘80. Best zwaar om te tillen maar aan de andere kant: briljant ding.
- een les pooch hondenborstel. Gebruik ik al 10 jaar zo’n 3x per week om de hond uit te borstelen en ik ga nooit meer een andere kopen.
- ik heb een aantal meubels die jarenoud zijn, maar goed dit telt niet echt vind ik want meubels kunnen niet echt stuk.

Op mijn verlanglijstje staat nog: echt goede pannen. Het liefst geëmailleerde maar niet perse Le creuset. Ik weet nog niet exact welke dan wel.

Wat hebben/gebruiken jullie voor voorwerpen die een leven lang meegaan of zouden moeten gaan?
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Voor mij:

-Familiestukken qua sieraden en antieke meubels. Gaan al 50-150 jaar mee :)
-Lego en duplo. Mijn zoontje speelt weer met de bewaarde sets van mij en mijn man van vroeger
-Peuterservies: zelfde verhaal
-Dubarry laarzen: heb ze al 10 jaar en zijn onverwoestbaar
-Wedgwood servies
-Ikea bestek en bekers: 20 jaar geleden bij het op kamers gaan gekocht
-Boeken

Die waren allemaal wel te verwachten. Wat ik echt verrassend vind zijn de V&D boxershorts die ik ook al 10 jaar heb, zelfs een zwangerschap heb doorgedragen en nog als nieuw zijn. En twee H&M zomerrokjes waarvoor hetzelfde geldt.
Alle reacties Link kopieren
Oké TO, nou wil ik die sokken ook. Misschien moet ik ze voor man en mijzelf kopen als thuiswerkcadeautje - ik heb nu bijvoorbeeld koude voeten.

Ik kijk ondertussen om me heen of ik eeuwenoude artefacten zie. Niet echt geloof ik.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Zo'n klein groen nachtlichtje. Die was er al bij mijn oma en niet kapot te krijgen. Ik denk dat die toch al een jaar 40/50 oud.

Ik herken het hoofdkussenproleem. Ik heb er een die ik toch al ruim 25/30 jaar heb. Ik heb diverse nieuwe kussen uitgeprobeerd maar die eindigen op de kast. Er kan er geen een tippen aan het kussen die ik nu heb.

Ik heb een geweldige braadpan van de Hema van 22 jaar oud en nog elke dag blij mee en gebruik. Daarnaast heb ik nog steeds het bestek van de Hema toen ik op kamers ging (man en ik hadden hetzelfde bestek waardoor we 18 persoons hadden bij samen wonen) en mijn wedgwood servies die ik dagelijks gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel wat geërfde stukken maar die staan alleen die gebruik ik niet.

Wat ik wel gebruik en wat lang meegaat; muziekinstrument.
Alle reacties Link kopieren
Creuset pan inderdaad.
En mijn gazellefiets gaat toch ook al een kleine 22 jaar mee, en die is nog lang niet op. Staat wel meeste binnen (schuur en stalling)
Een zebra is geen paard met strepen
Jamaarhoe schreef:
19-10-2020 18:22
En mijn gazellefiets gaat toch ook al een kleine 22 jaar mee, en die is nog lang niet op. Staat wel meeste binnen (schuur en stalling)
Oh dat vind ik serieus knap! Ik heb een racefiets uit de jaren ‘90, maar die staat dan ook binnen. En zelfs die is nu echt aan vervanging toe.
Mijn gewone stadsfiets moet ik toch echt wel iedere 5 jaar vervangen. Ik zorg er niet goed voor denk ik :/
Alle reacties Link kopieren
O en ik heb een creusetpan van mn moeder, die is denk ik 40 jaar oud. Misschien ouder??
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
17-10-2020 21:48
Ik gebruik na 20 jaar nog steeds heel veel keukenspullen die ooit in het Ikea starterspakket zaten toen ik op kamers ging. Dingen als een vergiet en zelfs de kookpannen zijn nog steeds echt in prima staat.

Verder heb ik laatst een nieuwe wc-bril gekocht en toen gedacht: hoe vaak koop je dat nou? :-D
Wat grappig, is heb ik ook. Dat was een steelpannetje, koekenpan en 2 gewone pannen. Alles is nog zo goed als nieuw, zelfs de aanbaklaag van de koekenpan is nog perfect!

En mijn batavusfiets gaat ook al weer meer dan 20 jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Mijn magic bullet via tv toen ooit aangeschaft bij mijn oudste voor fruithapjes. Dus zeker 15 jaar oud is jaren dagelijks gebruikt en nu nog wekelijks...top ding!
Alle reacties Link kopieren
- Antieke meubels, waaronder een hoge ladenkast uit ongeveer 1800 en een theekastje van rond 1920. Worden dagelijks gebruikt.
- Kinderboeken van mezelf dus tussen de 40 en 45 jaar oud en kinderboeken van mijn moeder, uit de jaren '50.
- Een pannensetje van de HEMA, blauw emaille twee pannetjes en een steelpannetje. Zijn klein, maar gebruik ik nog wel heel vaak en zijn van begin jaren '90, toen ik op kamers ging.
- Een rijststomer uit Indonesië die zéker 25 jaar geleden voor mij gekocht is, doet het nog als een zonnetje.
- Twee truien die mijn moeder nog gebreid heeft, de een toen ik een jaar of 16 was, de ander van toen ik rond de 20 was. Ben nu 51.. Zijn nog helemaal goed, en ik draag ze graag en veel.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, geheel onverwachts, twee H&M-items die al 20 jaar meegaan. En die ik ook veelvuldig draag.

Verder de jaren 70 handmixer van mijn ouders, het nog prima.

De café stoelen die mijn ouders ooit op een rommelmarkt kochten, heel lang in hun huis hebben gestaan, en nu alweer 15 jaar mijn eetkamerstoelen zijn.

De föhn die ik 20 jaar geleden voor 15 euro kocht bij de Blokker: doet het nog prima.

De wasmand die ik in datzelfde jaar kocht. Een lelijk ding met inmiddels ook wel stukjes eraf, maar ook geen zin gehad om een nieuwe te kopen.

Een 70’s hanglamp die jaren bij mijn oom en tante hing en nu alweer 8 jaar bij mij. Die gaat ook nooit meer weg, denk ik.

Ik hoop dat mijn piano, nu 8 jaar oud, een leven lang meegaat.

Stel Ikea pannen. Doen het al 10 jaar prima.
ClumsyNinja schreef:
17-10-2020 22:13
Hahaha ik heb geen aandelen ik beloof het! (Maar tip; bij bergfreunde zijn ze nu in de aanbieding)
Voor diegene die zei een panty van €20 te hebben - bij deze sokken zit dus letterlijk garantie. Als je ze weet te verslijten kan je ze opsturen en dan krijg je nieuwe.
Welk merk?
Of lees ik daar overheen?
Waterverf schreef:
22-10-2020 19:25
Welk merk?
Of lees ik daar overheen?
Darn tough.

Nou de sokken zijn binnen hoor, gisteren voor het eerst aangehad! Ze waren dunner dan ik verwachtte en daar was ik blij verrast mee. Als ik de omschrijving las (ze zijn zo sterk omdat ze heel fijn geweven zijn) was ik bang dat het behoorlijk dik en warm zou zijn en dus misschien minder geschikt voor de zomer. Maar zeker niet oncomfortabel dik!

Je kan voelen dat vooral de tenen en de hak versterkt zijn, hoewel ik nog steeds niet kan geloven dat er nooit een gat in gaat komen.
Ik vond ze heel lekker zitten.

Ik had ook de juiste maat (er zijn 3 maten en ik twijfelde met mijn schoenmaat 37,5 tussen s en m, maar heb m gekozen). Viel me wel op dat ze behoorlijk hoog zijn. Vind ik niet erg want ik hou wel van hoge sokken, maar ze zijn echt langer dan normale sokken.

Oh ja en het zijn dus best opvallende kleuren. Ook weer: voor mij niet erg. Maar ik zou ze denk ik niet dragen bij wat formelere kleding.
Alle reacties Link kopieren
Leuk CN! Ik heb gister ook 3 paar besteld. 2 van de dunste en 1 met cushion. Ben heel benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven