Donzen dekbed zonder levend geplukt dons?

22-01-2014 21:56 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben aan het kijken voor een nieuw dekbed en sinds ik onder een donzen dekbed heb geslapen ben ik verkocht!



Maar ik vroeg me af hoe je te weten kan komen of het dons wat gebruikt is niet levend geplukt is zeg maar.

Bij de ikea heb ik dekbedden gezien met een prijsje waar voor mij nog wel voor te sparen is maar als dat dan inhoud dat er dons inzit wat levend geplukt is zie ik er liever vanaf.



Dus hoe weet je of er geen dieren levend geplukt zijn voor je dekbed?



(En ja ik weet het; het dons komt van een dood dier. Maar een dier wat geslacht is voor de consumptie waarna de 'vacht' verder gebruikt wordt vind ik een ander verhaal dan een dier levend villen. Dus verdere discussie daar over graag niet hier )
Alle reacties Link kopieren
Eentje van marktplaats kopen, en dan eerst even naar de stomerij?

Ik heb zelf trouwens een synthetisch dekbed met daaroverheen een donzen dekbed ,omdat die donzen nogal dun was (was een oude).

Nu wel heerlijk warm zo.
quote:miedo schreef op 25 januari 2014 @ 12:18:

Eentje van marktplaats kopen, en dan eerst even naar de stomerij?

Ik heb zelf trouwens een synthetisch dekbed met daaroverheen een donzen dekbed ,omdat die donzen nogal dun was (was een oude).

Nu wel heerlijk warm zo.Hoeft zelfs niet eens naar de stomerij. Ik was hier de donzendekbedden zelfs op 60 graden en dan lekker veel wasverachter en en met een paar tennisballen in de droger. Zo fijn die frisruikende dekbedden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al op marktplaats gekeken, maar hier in de omgeving is er vrij weinig of te duur voor een gebruikt dekbed.



En ik vraag me af of ik het zelf kan wassen; het gaat om 220x240. Volgens mij past dat nooit in mijn wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 januari 2014 @ 22:32:

je hebt liever dat de kuikens eerst vergast worden? Hilarisch!! :-D
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op yumeko.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 25 januari 2014 @ 13:36:

[...]



Hoeft zelfs niet eens naar de stomerij. Ik was hier de donzendekbedden zelfs op 60 graden en dan lekker veel wasverachter en en met een paar tennisballen in de droger. Zo fijn die frisruikende dekbedden.



Zo fijn als er een knapt en je hele wasmachine onder de donsveertjes zit.



True story! En ik vind nog steeds overal veertjes in huis.
quote:lizzebeestje schreef op 25 januari 2014 @ 14:08:

[...]





Zo fijn als er een knapt en je hele wasmachine onder de donsveertjes zit.



True story! En ik vind nog steeds overal veertjes in huis.

Oh vreselijk lissebeestje, nooit bij nagedacht dat dat kan gebeuren.

Waren er meerdere vakjes open? (doorgestikt bedoel ik)
Alle reacties Link kopieren
Bij bol.com de dekbedden van yumeko!
Alle reacties Link kopieren
..Mijn god, 400 euro

Ik geloof dat ik maar opzoek ga naar wat anders
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, dan weet je wel zeker dat het niet leven geplukt is. Maar dat is me toch net te veel geld voor een dekbed. Het is een optie voor later als ik werk heb
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelkont90 schreef op 25 januari 2014 @ 13:43:

Ik heb ook al op marktplaats gekeken, maar hier in de omgeving is er vrij weinig of te duur voor een gebruikt dekbed.



En ik vraag me af of ik het zelf kan wassen; het gaat om 220x240. Volgens mij past dat nooit in mijn wasmachine.



Je kan het toch ook per pakketpost laten versturen?

En wassen in eigen wasmachine kan ik ook niet.Ik had het ook over de stomerij of je kan kijken of er ergens een wasserette is, die hebben vaak wel wasmachines waar twee keer zo veel in kan als thuis. (12 kilo)
Wollen dekbed nemen. Vier seizoenen hier. Geen gepluk en ook heel lekker warm. Ga er nu maar meteen onder liggen... Welterusten.
volgens mij heeft Action ze ook wel

zal vast ook levend geplukt zijn, maar als ik Meds begrijp is dat meestal / altijd zo?



wol vind ik niet fijn, te zwaar
oh, Duitsland is misschien een optie?

goedkoper en kwalitatief beter (niet die harde pennen die door de tijk prikken)



wellicht heeft Aldi ze in het najaar in de aanbieding?
Alle reacties Link kopieren
Texels wol. vier seizoenen, bevalt erg goed. Bij een lokale (niet aan keten verbonden) beddenzaak. Wel echt mazzel gehad, liep er langs er was een bak afgekeurde dekbedden. ¤ 60,- voor betaald. Wegens foutje in de productie is het zomerdekbed 3 cm smaller dan het herfstdekbed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven