Douchewand: aanslag verwijderen

06-12-2017 22:22 52 berichten
Iemand de gouden tip? Heb al vanalles geprobeerd: antikal, wonderspons, dasty. Hoe krijg ik de aanslag weg? Helaas is afdrogen ed nog geen optie. Mijn man, mijn oudste en ik doen dit wel, maar de andere kinderen niet. Er blijft (voorlopig) nog wel aanslag terug komen.
Alle reacties Link kopieren
Ordinaire terugvindpost
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
06-12-2017 23:29
Ordinaire terugvindpost
Jep, van mij ook
Alle reacties Link kopieren
Als echt niks lijkt te helpen:
HG vocht- en Schimmelreiniger.

Het is rotspul, maar is wel echt sprayen, 4 uurtjes laten intrekken en afspoelen. En je herkent je badkamer niet meer terug, zo schoon.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn vloer blijft vaak een plasje water staan en het water is hier enorm makkelijk en mijn tegels zijn donkerblauw..... recept voor aanslag. Zeker als je niet van schoonmaken houdt zoals ik. Wat ik doe is een oude theedoek op de grond gooien, hierover ruim schoonmaakazijn gooien, dan een half uur in laten trekken en dan doek eraf en met schuursponsje poetsen. Werkt ook met oude doordrenkte doeken of kranten tegen glazen douche deur (had ik in vorige huis) en even napoetsen. Dan afspoelen en nadrogen.
Wel even goed ventileren, het is niet gevaarlijk maar mijn longen vinden het niet altijd lekker.

En dan het allermoeilijkste: het bijhouden.... Als je het wekelijks doet, hoef je waarschijnlijk alleen azijn op te spuiten en wat later weer weg te poetsen. Maar ik ben nogal een slechte huisvrouw, dus dat werkt dan niet meer voldoende en heb je de doeken methode nodig.
Hahah, ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben!

Even een praktische vraag: hoe laat je een doek aan een douchewand plakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vaak de rode badkamerversie van blue wonder, en dan onverdund. Werkt als een tierelier.

Voor echte kalkaanslag dan weer schoonmaakazijn inderdaad. En eens in de zoveel tijd eens wat anti-schimmelspul, slechte ventilatie in de badkamer, dus het weer trekt er graag in na een tijdje.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
07-12-2017 06:44
Hahah, ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben!

Even een praktische vraag: hoe laat je een doek aan een douchewand plakken?
Echt natmaken met schoonmaakazijn en een dun stuk oud laken maar ook theedoek blijft bij mij plakken. Kranten schijnen ook te werken maar heb ik nooit geprobeerd.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 09-12-2017 11:09
0.27% gewijzigd
Ik heb er nu kranten tegenaan geplakt. Die ga ik eens 3 uur laten zitten. Ben benieuwd! Heb 1 wand gedaan, zodat ik het verschil kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van de Hg kalkverwijderaar. Met name de glazen deur kan een doorn in het oog zijn maar met dit spul heb ik het zo weg.


(Wij drogen ook nooit na)
Alle reacties Link kopieren
De echte gouden tip is het installeren van een goede waterontharder. Een degelijke (niet zo’n goedkoop dingetje wat je op je leidingen monteert). Geen goedkope optie maar het scheelt enorm.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Niet goedkoop maar het werkt: Clean-X professionele reinigingspasta. Ik heb 500 ml via internet kunnen bestellen en ben er maar wat blij mee, kun je ook voor ceramiek en RVS gebruiken. Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Zeer zeker schoonmaakazijn. Zo in een spuitflacon en sprayen maar. Zeer zuur dus raampje openzetten. Maar het werkt wel!
Alle reacties Link kopieren
tvp
Even een update. Ik heb dus afgelopen week kranten met azijn tegen de wanden geplakt. Wat een stank! Zorg dat je het goed ventileert. Zelfs de handdoeken ruiken er naar. Ik heb de kranten laten zitten tot ze er af vielen. Dat duurde ongeveer 3 uur. En het werkt! Ik voel en zie geen kalk meer. Nu een sprayflacon gemaakt met azijn, groene zeep en water. Dat ga ik er nu twee keer per week opsprayen. Hopelijk werkt groene zeep net als ander schoonmaakmiddel. Ik heb namelijk niets anders in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een luie mensentip voor dit probleem.

Neem een waterontharder. 2x per jaar zout erin en voor de rest nooit meer kalkaanslag. Nergens.
Goede tips!
Wij hebben donkere tegels op de vloer, en daar zit wittige aanslag op (ook tussen de donkere voegen). Heb al van alles geprobeerd. Wie heeft de tip?
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
09-12-2017 08:35
Goede tips!
Wij hebben donkere tegels op de vloer, en daar zit wittige aanslag op (ook tussen de donkere voegen). Heb al van alles geprobeerd. Wie heeft de tip?
Precies hetzelfde probleem hier!
Het ziet er goor uit, wordt steeds erger en de vloer boenen heeft nul effect.

Ik heb trouwens anti slip zwarte tegels. Ellende! Hoop ook op een goede tip.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
09-12-2017 07:17
Even een update. Ik heb dus afgelopen week kranten met azijn tegen de wanden geplakt. Wat een stank! Zorg dat je het goed ventileert. Zelfs de handdoeken ruiken er naar. Ik heb de kranten laten zitten tot ze er af vielen. Dat duurde ongeveer 3 uur. En het werkt! Ik voel en zie geen kalk meer. Nu een sprayflacon gemaakt met azijn, groene zeep en water. Dat ga ik er nu twee keer per week opsprayen. Hopelijk werkt groene zeep net als ander schoonmaakmiddel. Ik heb namelijk niets anders in huis.
Fijn dat het werkte! Groene zeep is prima schoonmaakmiddel, soort allesreiniger. verdunde azijn is meestal voldoende voor de badkamer echter
Elizaar schreef:
09-12-2017 09:21
Precies hetzelfde probleem hier!
Het ziet er goor uit, wordt steeds erger en de vloer boenen heeft nul effect.

Ik heb trouwens anti slip zwarte tegels. Ellende! Hoop ook op een goede tip.
Ik heb de tegels vorige week weerbehansekf met schoonmaakazijn. Erop sprayen in laten rekken. Dan schuurspons met groene zeep. Dan weer azijn, dan weer antikal onverdund.

Echt serieus de witte kringen / aanslag is zelfs erger geworden. Hoe kan dat?
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
09-12-2017 14:18
Ik heb de tegels vorige week weerbehansekf met schoonmaakazijn. Erop sprayen in laten rekken. Dan schuurspons met groene zeep. Dan weer azijn, dan weer antikal onverdund.

Echt serieus de witte kringen / aanslag is zelfs erger geworden. Hoe kan dat?
Vreselijk! En herkenbaar. Ik heb mijn vloer laatst gedaan met HG antikalk en schimmelreiniger. Het is idd nog erger geworden, ook op plekken waar het eerst niet zat zitten nu witte vlekken.
Het is een huurappartement dus ben ook bang er gezeik mee te krijgen als we hier weg gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stoomreiniger, daarmee krijg ik alles schoon, ook de douchewand met kalk.
Elizaar schreef:
09-12-2017 22:55
Vreselijk! En herkenbaar. Ik heb mijn vloer laatst gedaan met HG antikalk en schimmelreiniger. Het is idd nog erger geworden, ook op plekken waar het eerst niet zat zitten nu witte vlekken.
Het is een huurappartement dus ben ook bang er gezeik mee te krijgen als we hier weg gaan.
Is het ook zichtbaar als de vloer nat is? Zo nee dan zou ik net doen of ik net gedoucht heb als ze de eindinspectie doen.
Alle reacties Link kopieren
Luna-Lovegood schreef:
06-12-2017 23:19
Ik gooi altijd dreft en azijn door elkaar. Aanlengen met water en erop spuiten, even in laten trekken en eraf spoelen/met trekker.

Of het goed is voor je wand, geen idee... maar t helpt wel

Dit zag ik laatst op pinterest voorbij komen, maar dan wel met verwarmd schoonmaakazijn.

Ik ben niet van de agressieve antikal-middelen, maar mn vriend kwam laatst thuis met antikal van HG. Heb voor de grap een stukje vd douchewand ermee gedaan en dat ging verbazingwekkend goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven