Droger droogt niet meer

13-02-2012 11:34 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand verstand van drogers? Heerlijk nu de jongste 2 aan het spugen zijn,begeeft de droger het.Ik weet het , het droogt ook zo wel en op de verwarming enz..maar ik ben er wel heul erg aan gewend geraakt .



Nu droogt hij dus sinds gisteren niet meer. Hij warmt niet meer op, en ik denk dus een probleem met de temperatuurregelaar ding ofzoiets. Ik heb alles zo en zo kwaad mogelijk schoongemaakt ,maar achter kom ik er niet zo bij. Man ik hele dag op het werk en de was van gisteren hangt nu overal en nergens in huis.



Ik heb al gebeld met whirpool maar daar zeggen dat de omgeving mss te koud is (vorige week met min 20 hier deed hij het wel dus denk het niet) en daarna begon ze te smijten met voorrijkosten van 106 euro excl onderdelen. Nu gaat diegene waar wij hem hebben gekocht even uitzoeken wanneer dat ook al weer geweest is (kan 2 jaar zijn kan ook 2,5 zijn) Ik hoop nog binnen de 2 jaar dan is er nog garantie..



Maar heeft iemand tips waar ik mss nog niet aan gedacht heb om te doen?



Alvast bedankt.
Puck
Ik heb dit ook gehad. Bij mij toen wel iemand geweest, hij heeft alleen bij de doorvoer naar buiten alle pluizen verwijderd (ook helemaal bovenaan bij het kapje) en toen werd mijn droger weer warm. Dus kijk even goed of alles pluisvrij is.
Alle reacties Link kopieren
Dit betekent dat het verwarmingselement niet meer functioneert. Het is nodig om zowel de oorzaak van het probleem te vinden en het probleem te verhelpen.

Waarschijnlijk is of een thermostaat op het verwarmingselement defect. Of het verwarmingselement zelf. Of ze zijn alle twee defect. De oorzaak hiervan is vaak te vinden in een verstopping in de filters en de afvoer. In het geval van een condensdroger de condenser. De condenser zit onderin de machine achter een grote klep. Doordat de warmte niet weg kan wordt het in de machine te heet en kunnen deze onderdelen stuk gaan.

Controleer de filters, maak ze goed schoon. De delen waar geen stof zit zijn volledig verstopt en kunt je het beste schoonmaken door het filter in z'n geheel in het azijn te leggen. Controleer ook de condenser in het geval van een condensdroger, maak ook deze goed schoon.

Controleer de afvoer, is deze vrij of zit de slang verstopt. Zorg dat alles goed schoon is en de lucht en/of het water tot aan het einde (buiten in geval van luchtafvoer of opvangbak/afvoer in geval van condens) goed weg kan komen. Kijk vervolgens of de machine weer warm wordt. Soms zit er een zelf resettende thermostaat in. Check anders het verwarmingselement en de thermostaat op het verwarmingselement.

Het is nodig de achterkant van de droger open te maken. Hierachter zit het verwarmingselement geschroefd met de thermostaten erop. Als het een thermostaat is die je kunt resetten, zit er een knop op. Zoniet, dan moet je ze controleren door ze door te meten. Voor elke thermostaat geld weer een andere waarde, dit maakt ze lastig door te meten. Vervangen is daarom beter. Duur zijn ze niet en het kan nooit kwaad. Ook het verwarmingselement kunt je doormeten door weerstand te meten. Geen weerstand betekent defect en dus vervangen. Tip: als het verwarmingselement defect is, vervang dan ook de thermostaten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ja drogers hebben, behalve het pluizenfilter in de deur, nog een soort filter dat zit meestal onderin. Als je in het bijbehorende boekje kijkt dan staat het er wel in. deze filter hoor je ook om de paar maanden schoon te maken. ik doe dat meestal met de douchesproeier, want de binnenkant is lastig om bij te komen. Met de douche sproei je het zo weg.

Als dat niet het probleem is dan is het misschien toch goed om er iemand bij te laten komen.

Als hij niet meer in de garantie zit, dan is het soms voordeliger om er een monteur uit de buurt bij te laten komen in plaats van iemand van het merk zelf. Overleg dat even met de winkelier, wellicht weet hij een goede monteur.
Over welke type droger heb je het?
Soms is het zelfs goedkoper om een goedkope nieuwe machine te kopen.



Een merk als whirlpool is er toch eentje waarvan ik persoonlijk niet verwacht dat ie het ietsje langer doet dan 2 jaar. Dus kun je net zo goed een goedkoop merk nemen met 2 jaar garantie, dan ben je een stuk goedkoper uit.



Enfin, voor 200 euro heb je er al eentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven