Dubbel en enkel consult twee katten

18-01-2020 10:55 26 berichten
Ik vraag mij t volgende af. Als je met twee katten naar de dierenarts gaat voor inentingen, betaal je dan 1 of 2 consultkosten? Ik ben aan t overwegen of ik wel of geen dierenverzekering neem en ben hier benieuwd naar.
Ik betaal twee consulten voor twee katten. Avondconsult is 42 euro dus ik probeer met geplande dingen overdag te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Twee katten twee consulten bij mijn dierenarts. Ze doen dan niet alleen de inentingen maar ook een algehele gezondheidscheck.
...
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wie achter de bali zit. De receptioniste rekent 2x consult maar als de dierenarts zelf afrekent meestal maar 1x. Ligt er ook aan welke dierenarts beschikbaar is in de dierenkliniek.
Alle reacties Link kopieren
Ja afhankelijk van je dierenarts, maar vaak gewoon twee consulten. Je kunt altijd de dierenarts even bellen en gewoon vragen, dan heb je gelijk het juiste antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Hangt misschien ook af van de tijd die ze nodig hebben.
Consult is meestal zo'n 10 minuten denk ik?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Oef toch twee consulten.. dat tikt flink aan. Maar t is niet anders..
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt hier per dierenarts.Sowieso de kosten van alles is echt heel verschillend: inenten ,castreren . Je zou dus even kunnen bellen naar diverse dierenartsen.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ligt denk ik aan de dierenarts?
Hier betaal ik 1 heel consult en krijg ik korting op het 2e consult als ik met beide poezen tegelijk kom voor de jaarlijkse check/inenting.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
18-01-2020 13:41
Ligt denk ik aan de dierenarts?
Hier betaal ik 1 heel consult en krijg ik korting op het 2e consult als ik met beide poezen tegelijk kom voor de jaarlijkse check/inenting.
Dit doet onze dierenarts ook.
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
18-01-2020 13:12
Oef toch twee consulten.. dat tikt flink aan. Maar t is niet anders..

Niet lullig bedoelt hoor, maar als die 30 euro per jaar voor dat tweede consult al een "oef dat tikt flink aan" is, dan moet je misschien toch eens overdenken of huisdieren financieel wel zo'n goed idee zijn. (Als je ze al hebt, dan heb je ze al natuurlijk) Want die 30 euro is nog niks vergeleken met allerlei dingen die je kat kunt overkomen. Al meerdere keren bij de DA gezeten omdat poezenbeest hier een abces had. Of tandsteen. Jaarlijkse vaccinaties. Etc.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
18-01-2020 20:15
Niet lullig bedoelt hoor, maar als die 30 euro per jaar voor dat tweede consult al een "oef dat tikt flink aan" is, dan moet je misschien toch eens overdenken of huisdieren financieel wel zo'n goed idee zijn. (Als je ze al hebt, dan heb je ze al natuurlijk) Want die 30 euro is nog niks vergeleken met allerlei dingen die je kat kunt overkomen. Al meerdere keren bij de DA gezeten omdat poezenbeest hier een abces had. Of tandsteen. Jaarlijkse vaccinaties. Etc.
Dit.
Zeker bij een oudere kat. Net als wij krijgen ze mss allerlei kwaaltjes.
Mijn kater van 16 en een half heeft dagelijks pijnstilling vanwege artrose in zijn ruggengraat. Ongeveer 16 euro per maand.
Daarnaast krijgt hij daarvoor een maagbeschermer en ook nog glucosamine.Dit is een paar euro per maand.
En een voedingssupplement omdat hij wat warrig begint te worden, zodat hij zich wat lekkerder in zijn vel voelt, ook 18 euro per maand.
En dan heb ik het niet over zijn natvoer wat een euro per dag is om zijn medicijnen door te kunnen roeren.
En dan nog brokjes van de DA voor zijn gevoelige darmen en tegen blaasgruis.

Ik denk dat hij me mss wel een 75 euro per maand kost: voer, medicatie en grit voor de kattenbak.
Daar komen nog de inentingskosten jaarlijks bij.

Daar tegenover staan bergen liefde en een lekkere warme kruik in bed 's nachts.
En is hij de grote beschermer voor zijn adoptief 3-poot zusje van 3 jaar oud.
Ja, nog zo'n geldverslinder in huis en dan in de tuin nog 2 konijnen met een ren, bergen hooi en stro, goed voer en verse andijvie elke dag.
Ik denk dat we per maand een 150 euro kwijt zijn, maar krijgen daar ook veel voor terug.
:cat:
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Bij onze vorige dierenarts was de derde kat bij een gelijktijdig consult gratis, je hoefde alleen de medicijnen/inentingen te betalen.
Even reageren op je overweging om dit met een verzekering op te lossen; een verzekering is natuurlijk altijd duurder dan de gebruikelijke jaarlijkse kosten die verzekerd zijn.

Voor 2 dieren is het slimmer om gewoon maandelijks geld apart te zetten i.p.v. naar de verzekering te doen: je kan met de ene kat pech hebben maar met de andere geluk, en zo baat hebben bij een gedeeld spaarbedrag.

Had destijds met mijn 1e hond meteen als pup een verzekering afgesloten met het idee dat dat slim is om jong te beginnen: ze zeggen zelf dat je dan een lager tarief houdt. 2e hond erbij: ook verzekerd. Maar tussendoor kreeg ik wel een aantal maal “nieuwe voorwaarden” opgestuurd. Was dus een eenzijdige wijziging waar ik niets tegen kon doen.

Werd eerste hond oud; waren alle voorwaarden zo veranderd dat er bijna geen medicatie of ingrepen voor ouderdom meer werden gedekt! Geen slechte gewrichten behandeling, geen chronische medicatie (pijnstiller enzo) etc.

Dus toen alles stop gezet. Nu 3e hond, en gewoon gaan sparen... Gaar prima: beest is 2 en gesteriliseerd, en ik hen als buffer voor haar inmiddels ruim 700 euro gespaard (and counting).
Alle reacties Link kopieren
Even een reactie op blijmetmij. Ik loop al een paar dagen rond of ik zou reageren of niet.
Hartstikke goed dat je dat geld opzij zet en daar mee bespaart.
Dat is waarschijnlijk het meest voordelige wat je kunt doen.
Ik zouden dat niet kunnen, gewoonweg omdat het gespaarde bedrag dan toch opgaat aan andere rekeningen die dan voorrang krijgen.
Dus ik heb vanaf dat mijn kat bij me kwam wonen, een verzekering afgesloten. Hup, elke maand automatische afschrijving en niet meer over nadenken.
Ze is nu 10 jaar en afgelopen december ging het in ene heel slecht met haar. Veel naar dierenarts geweest en ze is een nachtje opgenomen. Nu gaat het gelukkig weer goed met haar en dat komt echt omdat de verzekering alles dekte (behalve medicatie).
De dierenarts was enorm blij dat ze verzekerd was en hij alle benodigde onderzoeken kon doen. Dat waren er flink wat. Hij vertelde dat veel huisdiereigenaren hun beestje laten inslapen omdat de kosten bij ziekte te hoog worden. Ook vertelde hij dat slechts 5% van de Nederlandse huisdieren verzekerd is. In bijvoorbeeld Zweden is dit 70%. Als meer mensen hun huisdier verzekeren zouden de kosten van de verzekering flink omlaag gaan. Want inderdaad, het is nogal een bedrag per maand. €700,- op een spaarrekening was niet genoeg geweest om mijn kat weer gezond te maken. Reuzeblij dus met die verzekering!!!
En verder helemaal eens met chocolol en Machutookunbietjemeerzijn .
Alle reacties Link kopieren
Oh! Duomarker, ik zou dus zeker een verzekering nemen! :winkie: :cat:
heidebloemie schreef:
20-01-2020 11:58
Even een reactie op blijmetmij. Ik loop al een paar dagen rond of ik zou reageren of niet.
Hartstikke goed dat je dat geld opzij zet en daar mee bespaart.
Dat is waarschijnlijk het meest voordelige wat je kunt doen.
Ik zouden dat niet kunnen, gewoonweg omdat het gespaarde bedrag dan toch opgaat aan andere rekeningen die dan voorrang krijgen.
Dus ik heb vanaf dat mijn kat bij me kwam wonen, een verzekering afgesloten. Hup, elke maand automatische afschrijving en niet meer over nadenken.
Ze is nu 10 jaar en afgelopen december ging het in ene heel slecht met haar. Veel naar dierenarts geweest en ze is een nachtje opgenomen. Nu gaat het gelukkig weer goed met haar en dat komt echt omdat de verzekering alles dekte (behalve medicatie).
De dierenarts was enorm blij dat ze verzekerd was en hij alle benodigde onderzoeken kon doen. Dat waren er flink wat. Hij vertelde dat veel huisdiereigenaren hun beestje laten inslapen omdat de kosten bij ziekte te hoog worden. Ook vertelde hij dat slechts 5% van de Nederlandse huisdieren verzekerd is. In bijvoorbeeld Zweden is dit 70%. Als meer mensen hun huisdier verzekeren zouden de kosten van de verzekering flink omlaag gaan. Want inderdaad, het is nogal een bedrag per maand. €700,- op een spaarrekening was niet genoeg geweest om mijn kat weer gezond te maken. Reuzeblij dus met die verzekering!!!
En verder helemaal eens met chocolol en Machutookunbietjemeerzijn .
Bij mijn internetbankieren kan je allemaal potjes maken met aparte spaardoelen; daarin zit al mijn spaargeld verdeeld. De "buffer" voor algemene gaten is daar maar een klein deel van: een deel is voor de volgende auto, een deel voor gezondheidszorg, en dus dit soort posten. Ook een deel voor klussen aan het huis en inrichting enzo. Het helpt mij enorm goed om zuinig te blijven: ik ga echt niet iets van de auto of de hond afhalen voor bijvoorbeeld een keer uit eten ofzo.

Ik heb bij deze hond overwogen of ik een verzekering zou willen voor de eerste paar jaar: dus helemaal tegenovergesteld aan onze eerste honden toen ik dacht me te kunnen indekken voor kosten van "later". Want mijn ervaring is dus dat er bij die oudehondenkwalen best weinig gedekt wordt, zeker als je kijkt wat je dus de jaren daarvoor al steeds in die verzekering gepompt hebt.
Als je een jonge energieke hond hebt, die een heleboel jaar vooruit kan, en die onder een auto rent, dan zal je dolblij zijn dat je verzekerd bent natuurlijk.

Maar met de kennis van nu weet ik niet of ik voor een middelbare of oudere hond ook alles uit de kast zou trekken als behandeling, herstel etc. voor de hond ook heel belastend is. Het moet wel in verhouding staan tot wat het beestje daarna nog kan verwachten aan levensplezier; als hij een heel jaar moet revalideren en er dan nog niet helemaal bovenop is, en qua verwachting nog maar iets van 3 jaar mee kan, weet ik niet of ik dat allemaal wil voor het beest.
En tja; we hebben nu geen verzekering genomen, dus als de hond nou echt een ongeluk zou krijgen, en we staan voor hoge kosten, dan zou ik dat bijvoorbeeld wel van de spaarpot van de auto trekken, en hopen dat de auto langer meegaat dan gepland (is uit 2007).

Ik heb een hond gehad die met net 8 jaar ineens dood was (gemiddelde levensverwachting 12 jaar), zonder kwalen vooraf. We vonden dat natuurlijk heel verdrietig, en te vroeg. Maar ze is fantastisch gegaan, zeker als ik het vergelijk met de andere hond. Die werd net 13, maar was de jaren daarvoor al moeilijker gaan lopen (spondylose), en werd behoorlijk bang toen zijn zintuigen slechter werden: die kon de nachten beneden niet meer alleen doorkomen. Dus mijn man heeft ruim een jaar beneden op de bank geslapen bij hem, maar hij was bang op het laatst bang bij onweer, regen, wind; heel veel. Oudjaar was een hel voor de hond. Als je zulke dingen bij elkaar op telt, zit je eerder aan het moment dat een spuitje ook goed is als er iets acuuts naar boven komt. Je kan ze niet uitleggen waarom je ze zo moet lastig vallen met behandelingen, prikken, verbandwissel etc. natuurlijk. Dus voor hen is het gewoon stress.
Je betaalt vaak 2 consulten. Bij de prijs van de enting zit de gezondheidscheck inbegrepen. Het merendeel van het bedrag voor de enting is eigenlijk het consult, want de enting zelf kost qua inkoop heel erg weinig. Het kan wel zo zijn dat de dierenarts minder rekent voor het 2e consult.
Bij ons 1x consultkosten als ik met beide katten gelijk voor de enting kom.
En natuurlijk 2x entkosten.

Dit jaar was het 1x €28 voor consult en 2x €22,65 voor de entstof.
Toen ik vroeger met mijn 2 katten ging rekende ze altijd 1,5 consult. Geen idee of dat nu nog zo is want ik heb nog maar 1 kat.
Als ik met mijn 2 konijnen ga wordt er 1 consult berekend. (andere dierenarts)
Hier geen dierenverzekering. Heb wel naar gekeken en verschillende berekeningen gedaan maar of de inleg per maand was erg hoog (en dan x 2) of de voorwaarden niet zo tof.

Ik heb een vast bedrag per maand gespaard op een aparte rekening en toen ik €2000 stond heb ik dat zo gelaten.
Die spaarpot (deelsparen ING) heet poezenpot en daar kom ik verder niet aan.
Is ook niet voor de gewone kosten als voer, jaarlijkse enting of vlooienspul enzo.
PoesinBoots schreef:
22-01-2020 14:32
Bij ons 1x consultkosten als ik met beide katten gelijk voor de enting kom.
En natuurlijk 2x entkosten.

Dit jaar was het 1x €28 voor consult en 2x €22,65 voor de entstof.
Inkoop van een enting is 4-5 euro, uiteindelijk betaal je gewoon voor een 2e consult, maar staat het anders op de bon.
Suzan_1991 schreef:
22-01-2020 15:04
Inkoop van een enting is 4-5 euro, uiteindelijk betaal je gewoon voor een 2e consult, maar staat het anders op de bon.

Ik snap echt wel dat ze verdienen aan de medicatie en enten dat is logisch. In een winkel koop je ook geen producten voor de inkoopsprijs. Dat snapt iedereen wel hoor.

Maar ik betaal geen 2x consultkosten zoals anderen hier wel.
Als ik met 1 kat ga betaal ik €28 consult en 1x €22,65.
Als ik met 2 katten ga betaal ik €28 consult en 2x €22,65
PoesinBoots schreef:
22-01-2020 16:03
Ik snap echt wel dat ze verdienen aan de medicatie en enten dat is logisch. In een winkel koop je ook geen producten voor de inkoopsprijs. Dat snapt iedereen wel hoor.

Maar ik betaal geen 2x consultkosten zoals anderen hier wel.
Als ik met 1 kat ga betaal ik €28 consult en 1x €22,65.
Als ik met 2 katten ga betaal ik €28 consult en 2x €22,65
Het is ook maar net hoe het in het systeem staat. Bij mijn dierenarts betaal je alleen voor de enting volgens het systeem, maar bij dit bedrag zitten de kosten voor het consult er al in. Dit doen ze hoogstwaarschijnlijk zodat klanten wat minder klagen dat ze er zoveel op verdienen. Jouw dierenarts is goedkoper dan menig dierenarts denk ik. De goedkoopste in de buurt is hier 50 euro per kat. Je krijgt wel 10 euro korting voor elke extra kat.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dierenarts staat alles per item gespecificeerd op de rekening, dus ik kan precies zien hoeveel iets kost. Even een uitgeklede versie van de factuur vorige check:

1e poes
Consult € 41,00
Injectie vaccinatie katten- en niesziekte €18,25

2e poes
Consult reductie € 27,50
Injectie vaccinatie katten- en niesziekte €18,25

totaal inc btw € 105,00
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven