Elektrische lattenbodem die hoog komt
dinsdag 8 juli 2025 om 23:39
Na de vraag over beddengoed (het is toch dons geworden en slaapt heerlijk), nu een vraag voor ons nieuwe bed. Het lijkt mij heerlijk om in bed rechtop te kunnen zitten en te lezen. Dus ik wil graag een bed met een verstelbare lattenbodem, en dan het liefst elektrisch. Maar komen die wel een beetje hoog zodat je echt wel (richting) rechtop kunt zitten? Welke zou je aan- of afraden?
woensdag 9 juli 2025 om 07:03
Hoe hoog het bed ook komt, het zit niet fijn echt rechtop. Door de vouw die het matras maakt vind ik het niet lekker zitten.
Wij zetten altijd twee flinke (extra) kussens in onze rug tegen de muur. Dat werd het behang lelijk van dus nu een mooi hoofdbord tegen de muur gehangen.
Het verstelbare bed gebruik ik alleen om soms mijn hoofdeinde enkele centimeters hoger te zetten. Bijvoorbeeld als ik verkouden ben, of misselijk, of bij maagzuur.
Wij zetten altijd twee flinke (extra) kussens in onze rug tegen de muur. Dat werd het behang lelijk van dus nu een mooi hoofdbord tegen de muur gehangen.
Het verstelbare bed gebruik ik alleen om soms mijn hoofdeinde enkele centimeters hoger te zetten. Bijvoorbeeld als ik verkouden ben, of misselijk, of bij maagzuur.
woensdag 9 juli 2025 om 07:04
SweetFirefly schreef: ↑09-07-2025 00:08Aanraden: Auping! Goede kwaliteit en goede service, zelfs nog na jaren en jaren.
En dit ook eens!
Auping doet het hier al 25 jaar.
woensdag 9 juli 2025 om 07:17
SweetFirefly schreef: ↑09-07-2025 00:08Aanraden: Auping! Goede kwaliteit en goede service, zelfs nog na jaren en jaren.
Dit. Wij hebben al jaren en jaren een Auping en werkt nog steeds perfect. Ik heb de rug nooit op de hoogste stand, dat vind ik te rechtop. Ik kan ook de benen omhoog doen, heerlijk.
woensdag 9 juli 2025 om 09:20
Inside-information: Van welk merk je de lattenbodem ook koopt, de motoren zijn allemaal hetzelfde. Er zijn n.l. minder fabrieken die die motoren maken dan er fabrieken van lattenbodems zijn. Ze doen dus allemaal ongeveer hetzelfde. Er is echter wel een ander verschil: je hebt lattenbodems die enkel voet- en hoofdeinde verstellen (2-motorig dus), maar je hebt er ook die nog een extra knik maken voor je nek (3-motorig), en dan zit je comfortabeler, dan wanneer je de knik niet hebt.
Die auping-bodems waar mensen hierboven over schrijven zijn fijn, maar als je niet de 3-motorige hebt, heb je nog steeds die knik bij je nek niet, en dus niet het comfort wat jij zoekt. De bodem blijft goed, maar de motoren zijn van dezelfde kwaliteit als die van elke willekeurige lattenbodem die minder dan de helft kost. Maar als je het uit wil geven of aan een goede tweedehands kunt komen, moet je het zeker doen.
Die auping-bodems waar mensen hierboven over schrijven zijn fijn, maar als je niet de 3-motorige hebt, heb je nog steeds die knik bij je nek niet, en dus niet het comfort wat jij zoekt. De bodem blijft goed, maar de motoren zijn van dezelfde kwaliteit als die van elke willekeurige lattenbodem die minder dan de helft kost. Maar als je het uit wil geven of aan een goede tweedehands kunt komen, moet je het zeker doen.
woensdag 9 juli 2025 om 09:57
Hier heb ik geen last van. Maar we hebben dan ook matrassen die geschikt zijn bij een verstelbare lattenbodem.Kaarsjevoordesfeer schreef: ↑09-07-2025 07:03Hoe hoog het bed ook komt, het zit niet fijn echt rechtop. Door de vouw die het matras maakt vind ik het niet lekker zitten.
Ik kan helemaal rechtop zitten als ik wil. Dus ja TO, dat is mogelijk.
Maar check even of je huidige matras er geschikt voor is, anders moet je dat ook veranderen.
Het merk lattenbodem weet ik zo even niet maar wij hebben in ieder geval geen Auping.
woensdag 9 juli 2025 om 20:49
Ik heb geen idee welk merk we hebben, hier bij de lokale meubelzaak gekocht, maar die doen het ook al 10 jaar prima en kunnen heel goed recht op en dan ook nog aan de onderkant omhoog, dus je kan echt dubbelgevouwen zitten als je zou willen. 
Wij waren rond de €1.800 euro kwijt voor een complete boxspring met verstelbare bodem.
Oke, ik had ook even de titel goed kunnen lezen. Maar goed, mocht je geinteresseerd zijn in een boxspring, die zijn er dus ook....

Wij waren rond de €1.800 euro kwijt voor een complete boxspring met verstelbare bodem.
Oke, ik had ook even de titel goed kunnen lezen. Maar goed, mocht je geinteresseerd zijn in een boxspring, die zijn er dus ook....

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in