En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Hahahahaha...MV..wat een briljant verhaal!! Wat een sufferds zijn het zeg, hihi. Vooral die laatste foto waar Bo naar het stukje ham aan het happen is, terwijl er een enorm bord met allemaal lekkernijen naast hem staat, geniaal!

@ Eli...wij hebben geen verzekering, maar wel een potje waar elke maand geld in gaat. Ik wil nooit (meer) de keuze hoeven maken om iets niet aan mijn diertjes te laten doen vanwege geld. En soms kom je nou eenmaal voor onverwachte en onaangename verrassingen te staan...

@ Olijf en MV... wat een ellende zeg...wat een gezeur allemaal! Om heel boos van te worden...
Nog even wat plaatjes van afgelopen winter:

quote:delphicat schreef op 08 maart 2010 @ 21:12:

heerlijke foto's + verhaal MV!

Ja en zie de laatste foto he, daar heb ik diverse van dat hij probeert in het beeld te klimmen om bij het mini stukje ham te komen. Maar kijk wat er bij zijn pootjes ligt, die taart laat hij gewoon liggen, hij heeft alleen die ham opgegeten en van die Cachet sticks.

Oh hhahahah, ja crospost met Mittens, ja dat bedoelde ik, wat een drolletje he.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mooie foto's Mylenevalerie. En prachtige katten heb je toch.

De foto's kunnen zo in een reclame voor Gourmet ofzo!

Wat een heerlijke beesten zijn het toch. Je geeft ze een super taartje en dan willen ze toch liever dat kleine stukje ham waar ze niet bij kunnen. Geweldig.
Geweldig verhaal en foto's! hahaha!!

Heb het een keer gehad met een paar leuke speeltjes die ik had gekocht.

Ik kwam helemaal enthousiast thuis met de speeltjes en gooi ze de kamer in.

Lopen ze er samen op af, snuffelen er 1 seconde aan en kijken dan samen tegelijkertijd om met een blik van: Ja, en nu? Moeten we dit leuk vinden?

Daar sta je dan met je goeie gedrag... hihi..
quote:MissLoki schreef op 08 maart 2010 @ 19:56:

Ik heb nog niet terug gelezen, maar ik had even een vraag. Luna was vorig jaar voor het eerst krols in maart, en nu afgelopen februari pas voor de 2e keer. Maar vandaag is weer opnieuw de krolsheid begonnen. Ik herken het aan de miauwtjes en koerende geluidjes, maar vooral aan het feit dat Balthasar er bovenop duikt (hij is gecastreerd) en ze dat maar al te leuk vind. Ik vroeg me af hoe het kan dat ze nu ineens zo snel weer krols is, en of dat terug blijft komen tot ze gedekt is. Kan het zijn omdat er een ongecastreerd mannetje loopt (loki, die nu nog niets kan)....

.

Ja ik vind krols zijn altijd zielig door de informatie die ik heb. Ze vinden het helemaal niet leuk. Je moet het niet vergelijken met een mens die zin heeft en het gekroel fijn vindt. Het is echt een drang en die wordt niet bevredigd. Toen mijn moederpoes bij een officiele dekkater gedekt werd moest ze in de hoogtij 4 dagen daar blijven. In een kamer zat ze met de dekkater en is 200 keer gedekt. Ik moet zeggen dat ik er misselijk van word. En poezen ook. Op het moment dat de kater zich terug trekt doet het bij haar pijn en valt ze bijna altijd de kater aan. Maar die rot natuur (krols blijven) zorgt ervoor dat ze erna weer "moet". Nou ja, het schijnt echt niet zo leuk te zijn als wij willen denken, het zijn op die manier geen dieren die seks alleen voor het plezier hebben, dat doen wij alleen geloof ik.

Verder zie je ook dat ze in die periode heel veel afvallen. Het kost ze heel veel energie. Geen oog meer voor andere dingen. Alleen maar onrustig zijn. Nou ja, zo kan ik wel doorgaan. Ik denk niet dat je krols zijn als prettig zijn moet toedichten aan katten.

Daarom zou ik als je een nestje neemt wel je kat eerst een pil geven. Ik heb ook een keer van andere fokkers gehoord dat heel vaak krols zijn ook niet zo goed is voor de kat en de voortplanting. Maar ik heb hier thuis even geen info over om het wetenschappelijk te bewijzen, ik heb nooit naar die info eigenlijk gezocht, maar dat hoorde ik toen ik een dierenservice had.
Leuk plaatje heb je, Precious
Sneeuwpret met mijn liefste (L)

Thanks allemaal. Ik twijfelde lang of ik het zou plaatsen omdat het nou echt iets was van "je had erbij moeten zijn".

Maar met de beste bedoelingen was dit een verjaardagstaart voor alle Tetters.
Bedankt voor de tip MV. Ik had oom wel het idee dat als een kat krols is, dat Ze ook alleen maar krols is, en niets anders. Ik zal eens kijken na deze krolsheid, als ze dan weer binnen een paar weken krols is, doe ik haar aan de pil. Dat is maximaal voor een maand of 9, dat is nog wel te doen?
Eli ik kom later nog terug op je vraag.
quote:MissLoki schreef op 08 maart 2010 @ 21:43:

Bedankt voor de tip MV. Ik had oom wel het idee dat als een kat krols is, dat Ze ook alleen maar krols is, en niets anders. Ik zal eens kijken na deze krolsheid, als ze dan weer binnen een paar weken krols is, doe ik haar aan de pil. Dat is maximaal voor een maand of 9, dat is nog wel te doen?Ze kunnen om de paar weken krols worden. Dus ik zou snel met een pil beginnen. Als je daarmee stopt en je wilt een nestje is dat ook geen probleem. Maar voor je poes zou ik haar toch wel die rust geven. Het put een kat/poes erg uit het krols zijn.; geen goed begin voor een zwangerschap.
Dank je Missloki, vond hem ook zo schattig.
Leuke foto's MV!!

Ik zo'n zelfde serie heb ik er ook nog een paar..

Bibi's eerste verjaardag...zal ik zo ff inscannen (na "Verborgen Gebreken")
Ik zal zsm naar de DA gaan. Fijn dat je het even liet weten MV, want ik vermoedde het wel maar wist niet of het nou echt zo heftig kon zijn. Ik ga er iets aan doen, voor Luna haar rust....
Pil kun je gewoon ophalen hoor MissLoki

Hoef je Luna niet voor mee te nemen..
Dan zal ik morgen eens bellen. Thanks voor de info. Ik ga nu lekker slapen......
quote:Strawberry86 schreef op 08 maart 2010 @ 21:40:

Sneeuwpret met mijn liefste (L)

[afbeelding]

Oh wat een prachtige hond. Die ogen. Veel mee lopen he? Ik ken iemand die zulke honden had. Echte werkhonden.

Leuk je foto's Bieb, ga zo in bed bekijken als je ze geplaatst hebt.

Ja lijkt mij een goed idee MissLoki een pil. Ik kon hem gewoon halen bij de da, ik hoefde er niet voor langs.
Ik kwam iets tegen toen ik nog even op zoek was naar informatie. Het is wel een hele lap tekst, maar wel grappig.....

Ow, al de internet pagina's maakte me wel erg nerveus, over dat die pil kanker kan veroorzaken. Ik ben er nog niet uit of ik wel of niet een nestje wil, maar dat zal ook nog 8 maanden duren voor dat kan. Dan is ze wel lang aan die pil. Ik ga morgen zker even de DA bellen voor informatie.

Hier komt de lap tekst..

Hoe geef ik mijn kat een pil..

Allereerst pakt u uw kat en legt u hem in de ronding van uw arm, alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechterduim en -wijsvinger aan beide zijden van het snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit, terwijl u de pil gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent gooit u de pil naar binnen en geeft u de kat de gelegenheid om te slikken.

Vervolgens raapt u de pil van de vloer en vist u de kat achter de bank vandaan. Begin opnieuw. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de vies geworden pil weg. Duw een nieuwe pil naar binnen met uw rechterwijsvinger. Vis de pil uit het aquarium en haal de kat van de bovenkant van de kast. Dwing uw kat tussen uw knieën. Negeer het lage gebrom. Dwing met een houten liniaal de bek open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren. Haal uw kat van de gordijnrail. Veeg de kapotte vaasjes aan de kant om later te lijmen.

Roep uw echtgenoot erbij. Draai uw kat in een handdoek en laat uw partner zo op de kat liggen, dat nog net de kattenkop zichtbaar is. Zuig de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het rietje in de kattenkeel. Controleer de bijsluiter om zeker te zijn dat deze pillen onschadelijk zijn voor mensen en spoel de smaak weg. Ontsmet en verbind de arm van uw partner. Haal uw kat van de schuur. Zet uw kat zo in het keukenkastje, dat het kattenkopje net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil naar binnen met een elastiekje. Hang het deurtje weer terug in zijn scharnieren. Leg een koud whiskykompres op uw wangen om deze te ontsmetten.

Controleer of uw tetanusinjectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg. Bel de brandweer om de kat uit de boom te halen. Neem de laatste pil uit het doosje. Tape de voorpoten van het beestje samen en bind hem aan de poot van de eettafel. Trek uw zware werkhandschoenen aan. Duw de pil naar binnen en een stuk vlees erachteraan, gevolgd door wat water om hem te dwingen te slikken. Neem het laatste beetje whisky, vraag uw partner u naar de eerste hulp te rijden. Laat daar uw vinger en onderarm hechten en de restanten van de pil uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar de meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen. Bel dan het dierenasiel of ze een wilde geworden kat willen ophalen en informeer bij de dierenwinkel of ze hamstertjes hebben.
Ja ik heb die tekst ook op mijn pc, om je te bescheuren.

MissLoki, poezen die niet geholpen zijn hebben op latere leeftijd weer meer kans op baarmoederkanker. Dus wil je geen nestje zou ik zeggen laten helpen zodra het kan van je da, en anders denk ik echt niet dat die paar keer een pil nemen slechter is dan dat de katnatuur doet met het krols zijn. Maar bel even met je da en kijk wat zijn mening is.

Ik ga naar mijn mandje. Neem voor de zekerheid mijn laptop mee.

Truste alvast alle Tetters voor het geval ik zo in slaap val.

Ik heb Klaas Vaak even richting Olijfje gestuurd met wat slaapzand.
Jullie tetteren veel te snel, dat is bijna niet bij te houden.

Dat "hoe geef ik mijn kat een pil" verhaal blijft leuk om te lezen.

Wat een leuke foto's weer allemaal!

Maar ik zou nooit meer een kattentaartje maken MV. Wat een ondankbare katten.

Fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat met Ottelientje.

Wat spannend Etosha, een nestje.

Je gaat ons toch wel spammen met foto's als de kleintjes er zijn?

Ik ben nu alweer de helft vergeten van wat ik wilde typen..

Dan maar even zo:

voor iedereen die het kan gebruiken.

Ik ga nu snel douchen, want ik voel overal stukjes mozaiektegel op mijn lijf.
Mooie hond Strawberry!

die ogen...geweldig!
Leuk verhaal inderdaad: hoe geef ik mijn kat een pil

Had m al wel eens ergens gelezen.

(hier nooit een probleem overigens)

Iemand al wat van Etosha gehoord?

Ben benieuwd of er kleintjes zijn...

Voor (oa) haar nog even een foto van toen moedertje Belle op knappen stond.

nog met 5 ukjes in haar buik..
Zo, wat een dikke dobbelsteenbuik (lijkt net of je vier gegooid hebt )
Hier mijn taart voor de verjaardag van Bibi.

Niet zo verantwoord als die van MV en werd ook niet zo heel erg gewaardeerd.

Terwijl ik dacht: slagroom,daar zullen ze blij mee zijn!!

Wat is dat voor rommeltje op die tafel en wat doet die muis daar?

De slingertjes zijn wel oké

Ging niet van harte..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven