Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 kinderen en 2 volwassenen. man werkt fulltime, ik 36 uur.

Eens per 2 wkn heb ik 4 uur een poets.

De rest doen we zelf tussen de bedrijven door.



Het enige dat me echt uren kost is de jaloezieën schoonmaken.. Wat een k** klus is dat zeg. Maar goed, dat doe ik niet iedere week
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:-Kia-Ora- schreef op 27 juli 2016 @ 22:22:

[...]



Lijkt mij wel, ik trek met het stofzuigen en dweilen alles aan de kant inclusief het bed en de bank. Ramen eens in de zes weken, net als velen denk ik?Mwoah meer 1x in de 6 maanden bij mij maar ik heb zo'n hekel aan ramen lappen dat ik dat altijd zo lang mogelijk uitstel
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 27 juli 2016 @ 22:24:

Hier 2 kinderen en 2 volwassenen. man werkt fulltime, ik 36 uur.

Eens per 2 wkn heb ik 4 uur een poets.

De rest doen we zelf tussen de bedrijven door.



Het enige dat me echt uren kost is de jaloezieën schoonmaken.. Wat een k** klus is dat zeg. Maar goed, dat doe ik niet iedere weekLeg ze in het bad in goed heet water, doe er wat soda of ander "bruisend" schoonmaakmiddel bij, en ze zijn in een wip schoon.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 22:20:

[...]





Helemaal met je eens dat je niet hoeft te gaan poetsen als doel op zich. Maar ben dan oprecht wel eens even verbaasd. Man en ik zijn alleen, komt twee keer per week een werkster voor 4 uur, en dan nog doen we zelf van tijd tot tijd iets wat moet gebeuren. En ben heus geen superschoonfreak, en er mag best een tijdschrift of krant rondslingeren die we nog niet uit hebben.



Vandaar dat ik niet snapte dat mensen mét kinderen én een compleet huis dan doodleuk kunnen stellen dat het met 2 of 3 uur per week wel schoon is.Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw huis is, maar bij mij zou je echt in 8 uur per week 2x het hele huis door kunnen + 2x een extra klus meepakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 27 juli 2016 @ 22:32:

[...]





Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw huis is, maar bij mij zou je echt in 8 uur per week 2x het hele huis door kunnen + 2x een extra klus meepakken.Tuurlijk is het daarvan afhankelijk. Maar wat ik bedoelde is dat ik hier ook mensen zie met 2 kleine kinderen, die in een normale eengezinswoning wonen, die dan vrolijk stellen dat het met 2 uur per week wel gebeurd is, en dat geloof ik gewoon niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 22:35:

[...]





Tuurlijk is het daarvan afhankelijk. Maar wat ik bedoelde is dat ik hier ook mensen zie met 2 kleine kinderen, die in een normale eengezinswoning wonen, die dan vrolijk stellen dat het met 2 uur per week wel gebeurd is, en dat geloof ik gewoon niet.Neuh 2 uur is denk ik wat weinig voor mijn huis met 2 kinderen. Vooral omdat je de kinderstoel ook mee moet pakken en alle plakhandjes op de deuren enzo. Maar goed, laat het dan 5 uur zijn dat je een huis spic en span moet krijgen met kinderen. Dan zou ik zeggen de een doet deuren, speelgoed, kamers, keuken en de ander badkamer, toilet, stofzuigen en dweilen, samen vouw je je een weg door de was en 2,5 uur per persoon later kun je je weekend weer aan nuttigere dingen besteden
Wauw, ik ben echt wel een hele dag bezig als ik mijn huis schoon wil maken en dan heb ik er toch echt wel vaart inzitten.



In ieder geval kan ik me niet herinneren dat ik me ooit ergens aan geërgerd heb als ik bij iemand langs kom. Jengelende kinderen, katten die op schoot springen, honden die in mijn tas "iets" zoeken, rotzooi, doet me niets. Ik kom voor die mensen en een bepaalde vorm van chaos vind ik ook wel huiselijk. Ik word eerder onrustig van een steriele omgeving met gedrilde aanhang en huisdieren, het heeft iets ongezelligs op één of andere manier. Daarnaast is de kans dat je een ziekte oploopt in een Nederlands huishouden nihil.
quote:Mistiek1990 schreef op 27 juli 2016 @ 22:11:

Vriendlief die denkt dat ik alles van hem opruim..



Ergste punten in het huis :



- Vuile werkkleding op de grond in een hoekje van de kamer ipv in de wasmand. Ik was altijd zeg ik steeds maar pas als het in de wasmand ligt. Tegenwoordig negeer ik het compleet als het ergens anders ligt dan in de wasmand. Hiervoor raapte ik alles dan weer geïrriteerd op. (Vooral kledingstapeltjes vinden..)

- Onze wascombi wasmachine en droger werkt alleen het wasgedeelte nog, dus nu hangt heel de zolder iedere keer helemaal vol was. Ziet er gewoon niet uit. (Ook heel vervelend dat mn lieve vriend dan een dag van te voren met zijn vuile werkkleding aankomt of het nog even gewassen kan worden, die werkbroeken moeten lang drogen namelijk.)

- Strepen blijven zien op het raam, na vier keer afdoen... grr

-Lege cola flessen overal in het huis moeten vinden.



- Dennennaalden bij de voordeur. Deze loop je door heel het huis heen

- Modderige aanslag bij de voordeur/achterdeur drempel (ziet er onverzorgd uit)

- Zevenblad oorlog in onze tuin.



Het ergste klusje in ons huis vond ik nog de schoonmaak van alle kozijnen en bah nicotine...Heel het huis was vies.



Zou al z'n zooi lekker op z'n bed mikken. Wat ben je? Z'n moeder?



Mijn man gooit altijd z'n kleren op de grond in zijn hoek van de slaapkamer (hij heeft expres een hoek die ik niet kan zien vanaf mijn kant van de kamer of de slaapkamerdeur. Als ik ga schoonmaken heeft ie pech en gaat het in de wasmand. Hij heeft ook kledinghaakjes dus niet mijn schuld als schoon spul (en waarom ligt het dan op de grond? ) in de was belandt.



Gelukkig is hij verder wel wat netter al merk ik wel duidelijk verschil tussen zijn 'schoon' en mijn 'schoon' nu ik ziek op de bank lig. Mja daar is even niks aan te doen, komt wel weer hij doet iig z'n best om het leefbaar te houden.
Ik ben nooit heel veel tijd kwijt aan het huishouden het begint bij mij in de ovhtend al.



Ritueel van mij: na het douchen de cabine schoonmaken nadrogen de vloer meepakken de wastafel schoonmaken de wc soppen. Ondertussen heb ik de raam van de slaapkamer de hele nacht open gehad, het bed is gelucht bed opmaken, als ik vind dat de slaapkamer vloer vies is (tapijt) dan stofzuig ik ook nog de overloop en de overige kamers.



Ik loop naar beneden, even de wc soppen vloer dweilen en klaar is kees.



Daarna loop ik door naar de keuken. Vaatwasser uitpakken, onbijten af en toe een keukenkastje afnemen niet dagelijks. En klaar is kees.



Na het avond eten de keuken stofzuigen de woonkamer en de hal neem ik mee, gasfornuis schoonmaken afzuigkap schoonmaken. En klaar is kees.



Kost mij geen moeite en scheelt mij heel veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 22:31:

[...]





Leg ze in het bad in goed heet water, doe er wat soda of ander "bruisend" schoonmaakmiddel bij, en ze zijn in een wip schoon.Dat gaat niet, het zijn houten jaloezieën die je er niet zomaar even af haalt. en houten jaloezieën in vocht leggen lijkt me niet zo goed voor de jaloezieën.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 28 juli 2016 @ 07:14:

[...]





Dat gaat niet, het zijn houten jaloezieën die je er niet zomaar even af haalt. en houten jaloezieën in vocht leggen lijkt me niet zo goed voor de jaloezieën.





Met een microvezel doekje droog afnemen en anders dit gebruiken nietbje houten jaloezien nat maken.





Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 28 juli 2016 @ 07:32:

[...]





Met een microvezel doekje droog afnemen en anders dit gebruiken nietbje houten jaloezien nat maken.





[img]http://dijkonline.com/warenhuis/images/ ... 413161.jpg[/img]Ja die heb ik.. Maar dan nog is het een k**klus. En ik neem ze dan ook met een nat doekje af. Maar t is nogal veel. Dus eens in de zoveel tijd plan ik een dag om dat te doen. Kost met echt 6 uur om ze helemaal schoon te hebben.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Kijk dat soort dingen daar begin ik dus al niet eens aan veeeeel te veel werk. Leuk, jaloezieën, maar laat maar zitten.



En zo heb ik ook geen beeldjes, prullaria en frutsels door het huis staan die stoffig worden en afgenomen moeten worden. Ik heb een vitrinekastje met daarin een aantal dingen die me dierbaar zijn en voor de rest: weg met al die meuk.



Maar goed, ik ben qua huisinrichting wel redelijk minimalistisch ingesteld. Ik heb meubels die ik gebruik, planten, lampen en kaarsen, maar ik heb alleen wat platen aan de muur 'voor de sier' en doen niet aan allerlei troepjes en kleine tafeltjes met geclusterde frutsels. Brrr. Zo'n VT-wonen idee dat ze een gigantische kast bouwen en vervolgens vol zetten met troep uit de woonwinkel. Waarom? Kennelijk vinden mensen dat 'gezellig', ik vind dat een 'sta in de weg'. Ik wil sowieso al mijn kasten dicht hebben, behalve de boekenkast.



Scheelt ook veel schoonmaakwerk, als je die tic niet hebt
quote:lux. schreef op 28 juli 2016 @ 08:08:

Kijk dat soort dingen daar begin ik dus al niet eens aan veeeeel te veel werk. Leuk, jaloezieën, maar laat maar zitten.



En zo heb ik ook geen beeldjes, prullaria en frutsels door het huis staan die stoffig worden en afgenomen moeten worden. Ik heb een vitrinekastje met daarin een aantal dingen die me dierbaar zijn en voor de rest: weg met al die meuk.



Maar goed, ik ben qua huisinrichting wel redelijk minimalistisch ingesteld. Ik heb meubels die ik gebruik, planten, lampen en kaarsen, maar ik heb alleen wat platen aan de muur 'voor de sier' en doen niet aan allerlei troepjes en kleine tafeltjes met geclusterde frutsels. Brrr. Zo'n VT-wonen idee dat ze een gigantische kast bouwen en vervolgens vol zetten met troep uit de woonwinkel. Waarom? Kennelijk vinden mensen dat 'gezellig', ik vind dat een 'sta in de weg'. Ik wil sowieso al mijn kasten dicht hebben, behalve de boekenkast.



Scheelt ook veel schoonmaakwerk, als je die tic niet hebt Ik hou daar helemaal niet van,van allerlei tierlantijntjes mijn huis is strak en overzichtelijk ik kan er niet tegen als het vol staat dan voel ik me benauwd.
quote:Ttass28 schreef op 28 juli 2016 @ 08:48:

[...]





Ik hou daar helemaal niet van,van allerlei tierlantijntjes mijn huis is strak en overzichtelijk ik kan er niet tegen als het vol staat dan voel ik me benauwd.



Nah ik heb niet eens zozeer strak, al kan ik dat wel heel mooi vinden.. Maar het moet niet te kil worden. Vooral belangrijk dat het licht, ruimtelijk en clutter vrij is.



Maar meer dit:





Dan dit:





Dat eerste vind ik fijn en rustig, dat tweede een beetje kil.
Ik heb alleen minder kussens op de bank.. Want waar moet je nu zitten
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 22:35:

[...]





Tuurlijk is het daarvan afhankelijk. Maar wat ik bedoelde is dat ik hier ook mensen zie met 2 kleine kinderen, die in een normale eengezinswoning wonen, die dan vrolijk stellen dat het met 2 uur per week wel gebeurd is, en dat geloof ik gewoon niet.



Wat ik schoon vind, vindt een ander niet schoon, vrees ik als ik sommigen lees.

Dus ik zou idd 2 uur kunnen doen per week (geen idee, hou het niet bij) en het schoon vinden. Maar ik doe echt heel veel niet dat een ander wel dagelijks of wekelijks doet.
Alle reacties Link kopieren
Bij een aantal mensen zorg ik dat ik een lange broek (ipv jurk/rok) draag als ik bij ze op bezoek ga, mensen hebben een lederen bankstel en ik vind het echt niet prettig om daar met blote huid of pantybenen op te zitten.

Toen man zijn vorige auto kreeg, vond ik de lederen bekleding ook verschrikkelijk, was dolblij toen hij een andere kreeg



Verder hou ik niet van mensen die vinden dat hun hond(je) tegen mij op mag springen, "hij doet echt niks".

Ik ben bang voor honden, net zoals een ander bang is voor spinnen 'die doen ook niks'. Ik verlang niet dat mensen hun hond buiten doen als ik er ben, maar ik zorg er zelf wel voor dat mijn dieren (katten in mijn geval) mijn bezoek geen last bezorgen, let er extra op als mensen aangeven mijn beesten niet leuk te vinden/er bang voor te zijn.

Ik wil ook niet dat mijn panty scheurt door de nagels van zo'n beestje.



Kinderen graag netjes maken voor je ze naar me laat toekomen vind ik ook wel fijn. "Geef tante Monica 's een kus" met een mond vol yoghurt of een snottebel, doe dat aub niet



Ik laat een aantal mensen liever bij mij thuis komen, kan ik hen vragen hun hond thuis te laten en in mijn eigen huis zeg ik wel tegen hun kinderen dat ze hun neus moeten schoonmaken, in andermans huis durf ik dat niet zo goed - al zou ik het wel accepteren als iemand dat tegen mijn kinderen in mijn huis zegt.
quote:pejeka schreef op 27 juli 2016 @ 20:25:

[...]





Maar er is toch niemand die jou dwingt een huis binnen te stappen waar gerookt wordt?Klopt, was bij schoonouders en ik heb dan ook het hele (vrij korte) bezoek verder in de achtertuin gezeten, waarbij ze af en toe naar buiten riepen of ik ook een toastje kwam halen. Nee, in verband met de rook etc etc. Oh maar de ramen staan toch open? typische jaren '70 mentaliteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven