Ervaringen met hypo allergene kat?

16-08-2019 22:22 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Sinds langere tijd willen ik en mijn dochter een kat.
Mijn vriend is alleen een beetje allergisch voor katten. Ik heb begrepen dat zo’n allergie op kan bouwen.
Daarom ben ik me aan het verdiepen in de aanschaf van een zgn hypo allergene kat (bijv de Devon Rex, Blauwe Rus, Balinees)
Ik weet dat er geen garanties zijn maar ik ben benieuwd naar ervaringen.

Dank alvast ;-)
Frivooltje76 schreef:
17-08-2019 08:11
Dank voor je bericht en het delen van je ervaring Zakdoek! Ik heb meerdere artikelen gelezen waarin staat dat een kattenallergie wel degelijk kan uitdoven, dat sluit aan bij jouw verhaal.
Het toverwoord is KAN...

Wil je op basis van een gok een beest in huis halen?
gizzmo-returns schreef:
17-08-2019 09:17
Het toverwoord is KAN...

Wil je op basis van een gok een beest in huis halen?
ja joh. TO wilhet wilhet wilhet. ze wil het omdat ze het wil. Is leuk joh. Ook voor dochter. Ik denk dat kind liever een kat heeft dan nieuwe vriend van moeder maar daar gaat het niet over. TO wil allesssss
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:52
Reden: medisch advies
99.09% gewijzigd
MissMaran schreef:
17-08-2019 09:24
[...]
niet waar
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we na het overlijden van onze poes goed nagedacht en we wilden nooit meer een kat!
Ze werd zo erg gemist dat we na 2,5 jaar ook eens op zoek zijn gegaan, ware het niet dat mijn zoon allergisch is en mijn man een beetje. Allergisch in de zin van hoesten, dus op de ademhaling, geen tranende ogen etc.

Wij hebben sinds 3 mnd een bengaal, echt fantastisch en 0 last, ze hebben namelijk een pels geen vacht.
Ik zou wat cattery in de buurt opzoeken en ga eens kijken en neem je vriend mee.
Bengalen koop je via een cattery en niet via marktplaats (ivm ziektes, doorfokken etc).
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-08-2019 09:29
niet waar
Welles.
MissMaran schreef:
17-08-2019 09:24
...............

Er klopt niets van wat je zegt. Zorg a.j.b. even dat je over goede info beschikt als je dergelijke uitspraken doet, info geeft en vergelijkingen maakt.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:54
35.70% gewijzigd
Zeepdoos25 schreef:
17-08-2019 09:29
Hier hebben we na het overlijden van onze poes goed nagedacht en we wilden nooit meer een kat!
Ze werd zo erg gemist dat we na 2,5 jaar ook eens op zoek zijn gegaan, ware het niet dat mijn zoon allergisch is en mijn man een beetje. Allergisch in de zin van hoesten, dus op de ademhaling, geen tranende ogen etc.

Wij hebben sinds 3 mnd een bengaal, echt fantastisch en 0 last, ze hebben namelijk een pels geen vacht.
Ik zou wat cattery in de buurt opzoeken en ga eens kijken en neem je vriend mee.
Bengalen koop je via een cattery en niet via marktplaats (ivm ziektes, doorfokken etc).
Je weet dat vacht en pels dezelfde dingen zijn hè?
Tijdschriftenverslindster schreef:
17-08-2019 09:30
Er klopt niets van wat je zegt. Zorg a.j.b. even dat je over goede info beschikt als je dergelijke uitspraken doet, info geeft en vergelijkingen maakt.
Dit is gewoon een gevaarlijke uitspraak, je zou toch vanuit deze gedachte iemand met coeliakie elke dag een beetje tarwe voeren, dan heb je binnen een week een ziekenhuisopname. echt koekoek
Of elke dag een klein stukje pinda om een anafylactische shock te voorkomen???
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
17-08-2019 09:24
Het schijnt zo te zijn dat je minder allergisch wordt voor je eigen kat omdat je steeds blootgesteld wordt aan zijn huidcellen, net als met een griepprik dat je een beetje griep krijgt ingespoten en resistent wordt.
Dit kan inderdaad hoor. Toen wij 2 nieuwe kittens kregen, kreeg ik ook weer heel erg last van mijn allergie. Nu zijn ze bijna 2 en heb ik bijna nergens last meer van, behalve als ik ze uitgebreid ga kammen ofzo.
Het zal helaas niet voor iedereen zo werken, maar voor mij wel.
Oktoberbaby2019 schreef:
17-08-2019 09:37
Dit kan inderdaad hoor. Toen wij 2 nieuwe kittens kregen, kreeg ik ook weer heel erg last van mijn allergie. Nu zijn ze bijna 2 en heb ik bijna nergens last meer van, behalve als ik ze uitgebreid ga kammen ofzo.
Het zal helaas niet voor iedereen zo werken, maar voor mij wel.
echt onzin. Misschien hadden de kittens meer last van de eiwituitscheiding. Misschien heb je geen kattenallergie. Je bent namelijk niet allergisch voor de haren maar voor de eiwitten die de kat uitscheidt
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:52
Reden: medisch advies
99.44% gewijzigd
MissMaran schreef:
17-08-2019 09:42
Ik hoor het vaker maar sommigen weten alles gewoon beter en ook heel zeker.
Ik heb het zelfs een keer gelezen geloof ik.
Maar vaker mensen zoals jij gehoord dat het zo ging, ze leefden liever met allergie dan zonder hun huisdier en allergie voor je eigen huisdier schijnt af te nemen terwijl je van een ander zijn kat nog allergisch kunt zijn.
Hou op met deze onzin. het is niet waar en het is ook nog gevaarlijk om dit te stellen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-08-2019 09:53
Hou op met deze onzin. het is niet waar en het is ook nog gevaarlijk om dit te stellen
Als de griepprik geen bewezen feit was maar wel bestond zou je ook keihard roepen dat het onmogelijk was.
Resistentie komt vaker voor.
missmaran wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:01
1.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben allergisch voor katten, maar zou er wel heel graag eentje willen. Bij twee blauwe russen was mijn allergie zo mogelijk nog erger dan bij een “gewone kat”, bij twee devon rex had ik nauwelijks last. Maar ik ga er geen één aanschaffen, want dat een beestje moet lijden voor mij, gaat me toch echt te ver.
meisje85 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 13:31
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar maken we ons nog druk om. Die kat komt er gewoon bij TO (aangezien ze alleen maar leest wat in haar straatje ligt en de rest is gezeik) en vriend heeft zich er maar naar te schikken en anders dumpen we die kat gewoon weer alsof er niks is gebeurd.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
17-08-2019 10:02
Waar maken we ons nog druk om. Die kat komt er gewoon bij TO (aangezien ze alleen maar leest wat in haar straatje ligt en de rest is gezeik) en vriend heeft zich er maar naar te schikken en anders dumpen we die kat gewoon weer alsof er niks is gebeurd.
Oh echt?? Wauw wat vreselijk, waar staat dat?
MissMaran schreef:
17-08-2019 09:57
[...]
Resistentie? Je weet helemaal niet waar je het over hebt je vergelijking slaat kant noch wal.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-08-2019 09:39
echt onzin. Misschien hadden de kittens meer last van de eiwituitscheiding. Misschien heb je geen kattenallergie. Je bent namelijk niet allergisch voor de haren maar voor de eiwitten die de kat uitscheidt
Je moet hoe dan ook gelijk hebben op een agressieve toon. Vervelend zeg. En onnodig ook, sta eens open voor ervaringen van een ander ipv alles af te doen als onzin.
Calamitycat schreef:
17-08-2019 00:19
"De snorharen van de Devon Rex ontbreken of hebben een afwijkende vorm. Dit is een ernstige handicap, die het welzijn van de kat aantast".

Wat zielig! Waarom fokken mensen dit soort katten? :(
Omdat mensen denken dat een dier een accessoire is
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-08-2019 10:06
Resistentie? Je weet helemaal niet waar je het over hebt je vergelijking slaat kant noch wal.
Ja dr meds, nee dr meds, is goed dr meds. Zo beter?
MissMaran schreef:
17-08-2019 10:08
Je moet hoe dan ook gelijk hebben op een agressieve toon. Vervelend zeg. En onnodig ook, sta eens open voor ervaringen van een ander ipv alles af te doen als onzin.
een allergie is een medische aandoening en kan ernstige gevolgen hebben. Jij doet uitspraken die niet waar zijn bovendien heb je geen enkele kennis van zaken en ben je geen arts.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-08-2019 10:10
een allergie is een medische aandoening en kan ernstige gevolgen hebben. Jij doet uitspraken die niet waar zijn bovendien heb je geen enkele kennis van zaken en ben je geen arts.
En als hier dan mensen zijn die het wel zo hebben ervaren met hun kat dan verzin je er zelf vanalles bij, oh het was geen allergie, er was iets met hun eiwitten :nut:
MissMaran schreef:
17-08-2019 10:13
En als hier dan mensen zijn die het wel zo hebben ervaren met hun kat dan verzin je er zelf vanalles bij, oh het was geen allergie, er was iets met hun eiwitten :nut:
Je snapt de hele allergie niet, je bent niet allergisch voor de haren maar voor het eiwit dat de katten uitscheiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven