Excuses maken burenoverlast feestje.

31-03-2020 13:31 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Ik woon nu 2 jaartjes op mijzelf en ben sinds kort verhuisd naar een gezinswoning.

Ik woon hier nu bijna een halfjaartje maar heb helaas geen goeie band meer met mijn buren.
Helaas mijn eigen domme schult en zeker niet goed te praten.

Ik ben jong en hou van een drankje en een feestje en zo heb ik dan ook regelmatig mensen over de vloer. Doordeweeks eigenlijk nooit.

Na 2 maanden ofzo begonnen mijn buren te klagen. Het begon met allemaal kleine dingen zoals mijn prullenbak die net te ver over haar schutting helft stond of de deur die ik te hard dicht zou doen.. waarbij ik dacht 'serieus?'
En nam het dan ook allemaal niet heel serieus.

Dat ze last hadden van mijn feestjes snap ik dan wel maar probeerde hier serieus rekening mee te houden.
Laatst had ik om 19:30 politie aan de deur voor een melding.. muziek stond op een normaal volume en zelf wisten ze ook niet heel goed wat te zeggen.

Nu hoorde ik vandaag de buurvrouw in de tuin klagen over mij en voel me eigenlijk toch ook best schuldig.. deze huizen zijn blijkbaar gewoon super gehorig en als ik een paar vriendinnen over de vloer heb , er een wijntje in zit en de muziek aanstaat snap ik dat ze hier best last van kunnen hebben midden in de nacht..


Nu het lampje bij mij is gaan branden wil ik ook echt mijn oprechte excusses aanbieden in een brief..

Ik weet alleen echt niet wat ik erin zou moeten zetten.
Ik wil mijn leefgewoonte aanpassen voor hun en er echt rekening mee gaan houden want wil natuurlijk ook mn huis niet kwijt en ruzie met je buren is ook niet fijn.

Zouden jullie mij kunnen helpen met tips?


Alvast dank!
La vie est belle ♡
Ga erheen met een bosje bloemen en bied je excuus aan.
Geef aan dat je niet goed door hebt gehad hoeveel last ze van je hadden en dat je er nu rekening mee houdt.

Hoe moeilijk is het?
Alle reacties Link kopieren
Geen brief, maar in gesprek gaan.
En excuus aanbieden is leuk, maar je zult serieus moeten laten zien dat er verbetering komt.

Niets erger dan geluidoverlast.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Beste buren

Ik kom er achter hoe gehorig het huis is, jullie hadden helemaal gelijk met je klachten
Ik ga mijn uiterste best doen helemaal rekening met jullie te houden.
Mocht er toch iets zijn, mijn nummer is 06-12345678
Nogmaals excuus, en na deze Corona-tijd drinken we een keer samen een kopje thee

groetjes
Chelss
Ga langs en ga in gesprek. Bied het persoonlijk aan, niet in een brief.

Ik vind het niet compleet jouw fout trouwens.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-03-2020 13:38
Beste buren

Ik kom er achter hoe gehorig het huis is, jullie hadden helemaal gelijk met je klachten
Ik ga mijn uiterste best doen helemaal rekening met jullie te houden.
Mocht er toch iets zijn, mijn nummer is 06-12345678
Nogmaals excuus, en na deze Corona-tijd drinken we een keer samen een kopje thee

groetjes
Chelss
dit, op een kaartje mèt een bos bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je oprecht van plan je leven te beteren, of is je primaire doel de relatie met je buren repareren zodat zij minder zullen klagen?

In het eerste geval: laat het gewoon merken. Zorg dat de muziek niet te hard staat (wat jij een normaal volume noemt hoeft geen normaal volume te zijn) of zet gewoon geen muziek aan als je vriendinnen komen. Je gaat toch harder praten om over de muziek heen te komen, en van alcohol worden de meeste mensen ook niet stiller.

In het tweede geval: ‘beste buren, ik heb spijt van mijn feestjes en zal het niet meer doen’.
Alle reacties Link kopieren
Wat tof van je, ik zou super blij zijn met zo'n buurvrouw. Geluidsoverlast kan mensen gek maken. En ja soms heeft het tijd nodig totdat je je dat realiseert, vooral als je nog in verschillende levensfasen zit :heart:
Alle reacties Link kopieren
En zwiep voortaan na 23.00 uur je vrienden de deur uit, of ga in de kroeg hangen.
Normale mensen moeten s ochtends weer vroeg op voor hun werk of kinderen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
- Koop een bos bloemen
- Bel aan bij je buren
- Leg de bloemen op de drempel
- Doe vier stappen naar achteren
- Wacht tot de buurvrouw de deur opent
- Zodra dat gedaan is zeg je:
"Buurvrouw, ik ben u een excuus verschuldigd. Ik hoorde u onlangs klagen over mij in uw tuin maar ik heb me nooit gerealiseerd dat ik u tot overlast ben.
Ik beloof mijn leven te beteren en er voor te zorgen dat er minder herrie te horen is. Hopelijk wilt u mijn excuses aanvaarden, zodat we op goede voet verder kunnen"

Gewoon een gesprekje aangaan, haar min of meer overrompelen en proberen of ze gelijk een ja of nee wil antwoorden. Zo weet je direct waar je aan toe bent.
Een brief is onpersoonlijker en geeft veel meer gelegenheid om geen antwoord te krijgen of iets dergelijks.

Maar goed, ik kom uit het westen en daar zijn mensen directer dan in andere delen van Nederland.
Een briefje is een goed idee, maar eigenlijk vind ik dat je langs zou moeten gaan met een bos bloemen/potje narcissen ofzo. Dat geeft denk ik meer effect (wel netjes afstand houden als je hebt aangebeld ;-) ).

En daarna daadwerkelijk je leven beteren!
Alle reacties Link kopieren
hopperdepopper schreef:
31-03-2020 13:43
- Koop een bos bloemen
- Bel aan bij je buren
- Leg de bloemen op de drempel
- Doe vier stappen naar achteren
- Wacht tot de buurvrouw de deur opent
- Zodra dat gedaan is zeg je:
"Buurvrouw, ik ben u een excuus verschuldigd. Ik hoorde u onlangs klagen over mij in uw tuin maar ik heb me nooit gerealiseerd dat ik u tot overlast ben.
Ik beloof mijn leven te beteren en er voor te zorgen dat er minder herrie te horen is. Hopelijk wilt u mijn excuses aanvaarden, zodat we op goede voet verder kunnen"

Gewoon een gesprekje aangaan, haar min of meer overrompelen en proberen of ze gelijk een ja of nee wil antwoorden. Zo weet je direct waar je aan toe bent.
Een brief is onpersoonlijker en geeft veel meer gelegenheid om geen antwoord te krijgen of iets dergelijks.

Maar goed, ik kom uit het westen en daar zijn mensen directer dan in andere delen van Nederland.
Dit, en geef direct je 06 erbij zodat ze je kan bellen wanneer er iets is.


Lees verder dit forum eens goed door, dan kan je lezen van welke geluiden buren allemaal wel geen last van kunnen hebben. Jij vindt dat je misschien je geluid om normaal volume hebt. Dit kan anders over komen bij de buren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Politie om 19:30 op de stoep? Is buurvrouw zelf ook naar je toegekomen?
Dat het gehorig is en dat dat vervelend is snap, maar kan uit je verhaal niet opmaken of buuf alleen maar klaagt, of ook al is langs geweest om het op een normale toon te bespreken.
Als bij mij de politie om 19:30 voor de deur zou staan, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is, dan zou ik absoluut geen excuses maken, buuf had best zelf even kunnen aanbellen.

Maar goed nogmaals de situatie is niet duidelijk, als ze wel meerdere keren heeft geprobeerd te praten dan zou ik zeker excuses aanbieden
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het super van je dat je excuses wilt maken en je leven wilt beteren. Maar dat briefje vind ik nogal lullig. Net als hopperdepopper zou ik ook aanbellen bij die mensen en het ze vertellen. Je kunt alsnog een bos bloemen op de drempel leggen met een kaartje eraan, maar dat je me zelf onder ogen zou durven komen om excuus aan te bieden zou ik echt veel fijner vinden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou langsgaan. Het nadeel van muziek aan is dat jullie er boven uit proberen te praten en met een wijntje op hoor je zelf niet meer hoeveel lawaai je dan maakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Geluidsoverlast is echt vervelend. Zoals al gezegd, jij kan muziek een normaal volume vinden, maar als de buren het horen is dat niet okay.
Oh, en de warme dagen komen er aan, muziek aan en je tuindeur open is ook heel vervelend. Niemand zit te wachten op muziek van een ander. (alvast een tip)

Als ik jouw buurvrouw was zou ik het fijn vinden als je persoonlijk je excuus komt aanbieden met je telefoonnummer erbij. Dat ik je direct kan bellen/berichten als er geluidsoverlast is.
Het helpt ook als je een feestje geeft om de buren van te voren in te lichten, maar ook dat het om 23.00 stil is, daarna ga je maar naar de kroeg.

Wel fijn dat je het door hebt en je het wil verbeteren!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie berichten!

Ik ben zelf ook echt fout geweest en daar ben ik me ook zeker van bewust.
Echter wat sommige van jullie vroegen heb in ze niet vaak aan de deur gehad.
De buurvrouw die stond te klagen in de tuin heb ik nog nooit gesproken erover.
Ze heeft 1x aan de deur gestaan rond 1900 vanwege de bas maar toen ik bij de deur stond was ze al weg. Daarna ook meteen de muziek uitgezet.

De andere buren zijn wel een paar keer aan de deur geweest en heb toen ook aangegeven hier respect voor te hebben en er rekening mee zou houden wat ik ook qua leefgeluiden ook echt doe. Ik let erop dat de deur niet dicht gegooid word etc.

Ja qua feestjes ben ik gewoon een hele vervelende buurvrouw.. -geweest-
Ik wil me echt beteren want wil hier nog lang langer wonen en niks is vervelender dan ruzie met je buren..


Ik weet niet of ik echt de ballen heb om echt zelf naar de deur te gaan..
Ik wil mn excuus aanbieden maar verder heb ik dan de ene buurvrouw ook nog nooit aan mn deur gezien..

Ik heb zelf het idee dat ik me ook veel beter kan verantwoorden in een brief want weet zeker dat ik niet uit mn woorden ga komen als ik er eenmaal sta.. grote mond klein hartje hé.

Ik lees al een hele hoop fijne tips en fijn dat jullie me helpen! Wie weet kunnen we de komende jaren normaal met elkaar omgaan. :-D
La vie est belle ♡
Alle reacties Link kopieren
Ik vind geluidsoverlast ook echt vervelend, maar ik vind het vooral vervelend als ik niet weet tot hoe laat iets duurt. Dus ik zou inderdaad een bloemetje en excuses aanbieden, maar ook eens in overleg gaan met de buurvrouw. Als je bijvoorbeeld op zaterdag tot 11 uur de muziek wat harder hebt staan, zou ik daar wel mee kunnen leven. Maar dan moet ik wel zeker weten dat het om 11 uur afgelopen is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
31-03-2020 13:39
Ga langs en ga in gesprek. Bied het persoonlijk aan, niet in een brief.

Ik vind het niet compleet jouw fout trouwens.
Klopt. Het is ook heel dubbel.. maar ik wil me dan toch van mijn goeie kant laten zien. Al weet ik wel dat ik als ik aan de deur ga staan niet uit mn worden ga komen en niet alles kan zeggen wat ik zou willen zeggen..
Miss een optie om erbij te zetten mochten ze in gesprek willen gaan met mij dat ze welkom zijn?
Of iets..
La vie est belle ♡
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
31-03-2020 13:40
Ben je oprecht van plan je leven te beteren, of is je primaire doel de relatie met je buren repareren zodat zij minder zullen klagen?

In het eerste geval: laat het gewoon merken. Zorg dat de muziek niet te hard staat (wat jij een normaal volume noemt hoeft geen normaal volume te zijn) of zet gewoon geen muziek aan als je vriendinnen komen. Je gaat toch harder praten om over de muziek heen te komen, en van alcohol worden de meeste mensen ook niet stiller.

In het tweede geval: ‘beste buren, ik heb spijt van mijn feestjes en zal het niet meer doen’.
Nee mijn doel is echt wel de relatie weer verbeteren en mezelf aanpassen.
Relatie verbeteren en niks aanpassen schiet niet op en ga je weer opdezelfde voet verder.

Bedankt voor je antwoord!
La vie est belle ♡
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
31-03-2020 13:41
Wat tof van je, ik zou super blij zijn met zo'n buurvrouw. Geluidsoverlast kan mensen gek maken. En ja soms heeft het tijd nodig totdat je je dat realiseert, vooral als je nog in verschillende levensfasen zit :heart:
Dankjewel! Toch wel fijn om te horen haha.
Ik vind het ook echt vervelend.. zeker omdat toen ik hier kwam wonen ze heel aardig waren. Zijn wel van die lekkere roddeltantes maar als je ze te vriend heb zijn ze leuk. Als je ze niet te vriend heb is het een drama :roll:
La vie est belle ♡
Alle reacties Link kopieren
Chelss994xx schreef:
31-03-2020 14:22
Klopt. Het is ook heel dubbel.. maar ik wil me dan toch van mijn goeie kant laten zien. Al weet ik wel dat ik als ik aan de deur ga staan niet uit mn worden ga komen en niet alles kan zeggen wat ik zou willen zeggen..
Miss een optie om erbij te zetten mochten ze in gesprek willen gaan met mij dat ze welkom zijn?
Of iets..
als je niet durft, dan ga je er niet langs
We zijn hier online allemaal een stuk stoerder, dit soort dingen is best spannend.
Maar doe een kaartje in de bus, of verberg je hoofd achter bloemen en bel toch aan

zorg dat ze je nummer hebben, dat is wel even handig, en zodra ook maar iemand weer klaagt, direct geluid af
Ook als je net dikke lol hebt en wat overmoedig bent van de wijn
Alle reacties Link kopieren
Om 22.30 stil ook in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
31-03-2020 13:55
Politie om 19:30 op de stoep? Is buurvrouw zelf ook naar je toegekomen?
Dat het gehorig is en dat dat vervelend is snap, maar kan uit je verhaal niet opmaken of buuf alleen maar klaagt, of ook al is langs geweest om het op een normale toon te bespreken.
Als bij mij de politie om 19:30 voor de deur zou staan, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is, dan zou ik absoluut geen excuses maken, buuf had best zelf even kunnen aanbellen.

Maar goed nogmaals de situatie is niet duidelijk, als ze wel meerdere keren heeft geprobeerd te praten dan zou ik zeker excuses aanbieden
Ik weet niet welke buurvrouw heeft gebeld maar ik gok de buurvrouw die ik nog nooit aan m'n deur heb gezien om te vragen of het zachter mag.

Het is ook heel dubbel.. het zijn miep tantes en kunnen over kleine dingen miepen maar vind dit ook weer heel kinderachtig hoe ze bezig zijn. Het is niet dat ze met me in gesprek zijn gegaan en ik er gewoon schijt aan heb. Ik houd al rekening mee dat de muziek niet harder dan een bepaald volume gaat, geen geschreeuw, deur zacht dicht etc.

Maargoed ik wil hier nog langer leuk wonen en een goeie band met de buren is dan fijner dan ruzie natuurlijk. Ondanks wie er fout zit en wie niet.
La vie est belle ♡
Alle reacties Link kopieren
Ik zou persoonlijk aanbellen en geen brief sturen.

Een persoonlijk excuses zou voor mij veel oprechter overkomen dan zo'n gemakkelijk briefje in de deur.
Voor mij als buurvrouw zou het het allerbelangrijkste zijn dat het dan ook echt wat minder luidruchtig wordt en als je wel een feestje geeft is het handig om dat van te voren te communiceren.
Zonder je gedrag te verbeteren is een sorry totaal niks waard.
saartje- wijzigde dit bericht op 31-03-2020 14:31
0.61% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven