Excuses maken burenoverlast feestje.

31-03-2020 13:31 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Ik woon nu 2 jaartjes op mijzelf en ben sinds kort verhuisd naar een gezinswoning.

Ik woon hier nu bijna een halfjaartje maar heb helaas geen goeie band meer met mijn buren.
Helaas mijn eigen domme schult en zeker niet goed te praten.

Ik ben jong en hou van een drankje en een feestje en zo heb ik dan ook regelmatig mensen over de vloer. Doordeweeks eigenlijk nooit.

Na 2 maanden ofzo begonnen mijn buren te klagen. Het begon met allemaal kleine dingen zoals mijn prullenbak die net te ver over haar schutting helft stond of de deur die ik te hard dicht zou doen.. waarbij ik dacht 'serieus?'
En nam het dan ook allemaal niet heel serieus.

Dat ze last hadden van mijn feestjes snap ik dan wel maar probeerde hier serieus rekening mee te houden.
Laatst had ik om 19:30 politie aan de deur voor een melding.. muziek stond op een normaal volume en zelf wisten ze ook niet heel goed wat te zeggen.

Nu hoorde ik vandaag de buurvrouw in de tuin klagen over mij en voel me eigenlijk toch ook best schuldig.. deze huizen zijn blijkbaar gewoon super gehorig en als ik een paar vriendinnen over de vloer heb , er een wijntje in zit en de muziek aanstaat snap ik dat ze hier best last van kunnen hebben midden in de nacht..


Nu het lampje bij mij is gaan branden wil ik ook echt mijn oprechte excusses aanbieden in een brief..

Ik weet alleen echt niet wat ik erin zou moeten zetten.
Ik wil mijn leefgewoonte aanpassen voor hun en er echt rekening mee gaan houden want wil natuurlijk ook mn huis niet kwijt en ruzie met je buren is ook niet fijn.

Zouden jullie mij kunnen helpen met tips?


Alvast dank!
La vie est belle ♡
Alle reacties Link kopieren
Je geeft steeds aan dat de huizen gehorig zijn. Heb je er al eens aan gedacht om naar de isolatie te kijken? Een paar boekenkasten met boeken, of wandkleden tegen de muur kan enorm schelen. Idem dito met gordijnen voor de ramen en een goede ondervloer/zachte vloerbedekking ipv parket of laminaat.

Verder noem je de buren mieperts, omdat jij rekening moet houden met hen. Je muziek moet zachter, je deuren moet je zachtjes dicht doen... Zo gaat dat nou eenmaal als je in een woonwijk leeft. De buren houden waarschijnlijk ook rekening met jou, op dezelfde manier. Jij merkt daar minder van, omdat zij dat al veel langer doen en het voor hen bij hun manier van leven hoort.

Veel appartementen zijn, zeker tegenwoordig, heel goed geïsoleerd qua geluid. Het klinkt alsof je nu in een oudere wijk woont, wellicht een arbeiderswijk uit de jaren 50 oid? Die zijn idd minder goed geïsoleerd dan appartementen. Dus dan kun je kiezen: aanpassen (leefgedrag of isolatie), ruzie of verhuizen. Meer smaken zijn er niet.

Nog een optie: heb je wel eens overwogen om aan de buren te vragen of je mag luisteren hoeveel ze van je horen? Vriendinnen in jouw huis, muziek aan, vriendinnen die erbovenuit proberen te komen, deur een paar keer dichtdoen zoals voor jou normaal is, en dat jij dat eens gaat besluisteren bij de buren? Dan weet je waar ze over klagen.
Let gewoon vanaf nu goed op en doe rustig aan. Brieven en bossen bloemen zijn nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Woon je in een jaren '60 of '70 huis ofzo?
Die huizen zijn vaak mega gehorig. Ik heb ooit in een jaren '60 huis gewoond waar ik precies hoorde wat de buurman op TV aan het kijken was (en nee, die stond niet hard) en ik ben weleens naar de voordeur gelopen omdat ik dacht dat er aangebeld werd en toen bleek dat er iemand bij de buren aangebeld had.

Ik snap dat je herrie hebt veroorzaakt, TO. Maar als je in zo'n soort huis woont dan zullen ze nog vaak last van je ervaren omdat je werkelijk alles hoort.

Ik zou daarom in gesprek gaan en aangeven dat je voortaan rekening met hen houdt, maar dat sommige geluiden er ook bij horen.

Tof dat je dit doet trouwens!
Je woont er sinds kort en ze hebben al meerdere keren aan de deur gestaan? Ik zou ze tich echt persoonlijk je excuses aanbieden met een bloemetje. Zo te horen ben je echt veel te ver gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat uit het opgevangen gesprek deed een belletje bij je rinkelen? Ze hebben al eerder laten weten dat ze last van je hebben. Willen ze nu misschien een stap verder gaan?

En als antwoord op je vraag: ik zou geen brief schrijven maar persoonlijk excuus aanbieden. Als je dat niet durft dan raap je maar wat moed bij elkaar. Je durfde hun ook een half jaar lang te negeren, dus een beetje lef heb je echt wel.
Alle reacties Link kopieren
Meprim schreef:
31-03-2020 21:24
Wat uit het opgevangen gesprek deed een belletje bij je rinkelen? Ze hebben al eerder laten weten dat ze last van je hebben. Willen ze nu misschien een stap verder gaan?

En als antwoord op je vraag: ik zou geen brief schrijven maar persoonlijk excuus aanbieden. Als je dat niet durft dan raap je maar wat moed bij elkaar. Je durfde hun ook een half jaar lang te negeren, dus een beetje lef heb je echt wel.
Ik zou een gesprekje aangaan, en bosje bloemen of plantje meenemen.
Geen brief.
Vrienden van mij kwamen ergens wonen, en die hadden ook een paar miepende buren, die grepen echt alles aan om hun weg te pesten.
Als jij de brief schrijft hebben zij iets in handen, waarin staat dat jij je excuus aanbiedt. Dus zij zijn onschuldig.
Ik denk dat je de lieve vrede wilt bewaren en daarom de brief schrijft, ook al voel je misschien dat het niet alleen aan jou ligt.
Dus praten. Ook al zouden het niet zulke enge buren zijn als bij mijn vrienden.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
ik ben benieuwd naar een update
Maar serieus, ik blijf het mij afvragen: wat is de toegevoegde waarde van die volume knop omhoog draaien? WAAROM? En natuurlijk heb je één favoriet nummer, die duurt 2:43 en dan weer gewoon normaal volume....


Écht. Koop een koptelefoon. Val een ander toch niet lastig met die tyfus herrie. En inderdaad ook in het weekend: na 22:30 ga naar de kroeg als je wil tetteren met je vriendinnen EN de muziek hard aan wil hebben.... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
lexi-may schreef:
02-04-2020 14:09
ik ben benieuwd naar een update
Snap ik :yum:

Nouuu,
Ik heb me al 2 weken netjes gedragen en heb ik geen feestjes gehad etc.
ik had 2 mooie brieven klaar liggen om vandaag in de bus te doen.
Tot ik vandaag thuis kwam van het werk een brief van de woningbouw had. Er was dus een klacht. Begrijpelijk.
Wat ik dan niet begreep dat deze klachten ook van de afgelopen 2 weken gekomen zouden zijn.
Een vriendin kwam langs dus had even overlegd met haar en toch maar besloten om meteen langs te gaan..

Trillend op mn benen en dood zenuwachtig.
Gelukkig met beide buren in gesprek kunnen gaan en beide ons zegje kunnen doen.
Heb ze duidelijk gezegt dat ik weet dat ik echt fout zit.
Ze wouden gelukkig allebei mn excuus accepteren als ik echt liet zien dat ik me ga beteren.
Heb mn nummer aan beide buren gegeven en als er wat is zouden ze het laten weten zolang het niet weer de spuigaten uitloopt en ze anders alsnog nieuwe meldingen maken.
Meteen natuurlijk gezegt dat ik niet mijn nummer geef zodat ik weer los kan gaan hier.

Wel is mn blaffende honden thuis een vervelend ding dus daar ga ik ook een oplossing voor proberen te vinden..

Ben blij dat ik toch langs ben gegaan en hoop dat we op een normale manier verder met elkaar om kunnen gaan en hoop vooral dat als er iets is ze me het laten weten..


Xoxo
La vie est belle ♡

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven