Extreem strenge ouders

01-07-2020 10:01 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een dilemma

Ik ben 22 jaar, en wil samen met een vriendin op vakantie naar frankrijk. Mijn vriendin is ook 22 jaar. Alleen haar ouders zijn extreem streng voor haar, het lijkt wel alsof ze niet willen dat ze plezier heeft. Of ze nou uit eten gaat, uit gaat, een middagje wat leukst gaat doen, ze zijn bijna altijd boos op haar. Nu hebben ze gezegd dat ze niet op vakantie mag. Ze zeggen steeds 'ons huis, onze regels' we willen heel graag met haar ouders tot een compromi komen, maar we komen er niet tussen.

Ik vind het heel normaal gedrag voor een 22 jarige en vind dat ze haar eigen leven moet gaan leiden ipv luisteren wat haar ouders willen. Ik ben zelf iemand die tegen mijn ouders zou zeggen dat ik gewoon ga ongeacht wat hun ervan vinden.

Btw, ze werkt al, heeft een hele goede baan, betaalt al haar rekeningen zelf, betaalt ook kostgeld. Ze is opzoek naar een eigen woning maar dat gaat niet zo makkelijk.

Hoe denken jullie hierover? En wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik zou me er niet mee bemoeien.
Wat een vreselijke mensen.

Wat zeggen ze dan waarom het niet mag? Behalve dan hun huis en regels?

Ze kan een kamer zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Niets. Want niet mijn ouders. Ik vind het wel vrij bizar voor een 22-jarige om zo klein gehouden te worden. Dit is iets wat je vriendin zelf moet aanpakken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin pakt het goed aan. Ze zal uiteindelijk toch verder moeten met haar ouders, dus daar horen compromisen bij. Helaas zijn die niet altijd redelijk.

Waarom open jij een topic voor haar?
Zsm het huis uitgaan.

De kans is aanwezig dat als vriendin wel gaat, ze haar boeltje op straat zetten?
Het is de vraag of het verstandig is om het op de spits te drijven. Waarom zijn ze zo?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je dochter van 22 niets verbieden, absurd dit. Ik hoop dat ze snel een eigen woning heeft. Of desnoods gewoon een kleine kamer ergens, als ze maar op eigen benen kan staan.
Dochter zal toch echt voor zichzelf moeten opkomen. Zeggen dat ze volwassen is en het zelf uitmaakt. En als ik haar was zou ik zo snel mogelijk uit huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er niet mee bemoeien. Vanaf de zijlijn is het heel makkelijk roepen dat jij gewoon zou gaan, ongeacht wat je ouders zeggen, maar ik kan me voorstellen dat je, ondanks dat je het ontzettend oneens bent met je ouders, toch niet ontspannen op vakantie gaat, wetend dat er bij thuiskomst een enorm conflict op je wacht. Dus laat haar beslissen, dring niet verder aan en hoop voor haar dat ze snel eigen woonruimte heeft. Het hoeft inderdaad niet meteen een heel eigen woning te zijn, in het begin kan je ook genoegen nemen met een kamer, maar ook dat is aan haar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je kunt een 22 jarige niet veel meer verbieden, maar in deze corona zomer zou ik er als ouder ook niet heel blij van worden eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien, het zijn wel haar ouders.

Als je haar gaat overtuigen dat ze gewoon moet gaan, komt ze straks haar huis niet meer binnen.
Wat dan?

Heeft misschien niet zoveel te maken of ze wel of niet haar mond durft open te trekken, er zal vast meer mee spelen voor haar.

Hopen dat ze snel haar eigen plek heeft, dan kunnen jullie feesten tot jullie erbij neer vallen (bij wijze van).
Alle reacties Link kopieren
Dus of haar ouders bepalen wat zij wel en niet mag of jij bepaalt wat goed voor haar is. Heeft ze zelf een mening?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Niet zoeken naar een woning, maar een kamer, zsm weg daar en genoeg nemen met n klein plekje. Dat dan tenminste echt van haar is en zodat ze zich los kan weken van haar ouder.
Btw, die vakantie heeft niets te maken met hun huisregels, ze is volwassen, ze hebben hier niets over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer doen haar ouders zo? Was dit ook zo voor Corona?
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 01-07-2020 11:03
21.25% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
01-07-2020 10:58
Sinds wanneer doen haar ouders zo? Hoelang hebben jullie een relatie? Was dit ook zo voor Corona?
Het is een vriendin toch? Ze hebben geen relatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou gewoon gaan haha, maakt de sfeer er thuis niet beter op maar dan maar proberen zo snel mogelijk uit huis te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er vooral niet mee bemoeien.

Stel jullie gaan wel. En er gebeurt iets in Frankrijk (corona,ongeluk, autopech, kan vanalles zijn),zijn haar ouders dan wel goed genoeg om jullie te helpen?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
01-07-2020 10:59
Het is een vriendin toch? Ze hebben geen relatie.
O ja, ik las het alsof ze een relatie hadden. Verkeerd gelezen.
Life is short. Eat dessert first.
Ze is 22. Misschien is het verstandig als ze haar eisen wat verlaagt en niet op zoek gaat naar een zelfstandige woonruimte, maar eerst iemands huisgenoot wordt. Dat is waarschijnlijk een stuk sneller geregeld. Vanaf die plek kan ze op zoek gaan naar een zelfstandige woonruimte.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
01-07-2020 10:56
Niet zoeken naar een woning, maar een kamer, zsm weg daar en genoeg nemen met n klein plekje. Dat dan tenminste echt van haar is en zodat ze zich los kan weken van haar ouder.
Btw, die vakantie heeft niets te maken met hun huisregels, ze is volwassen, ze hebben hier niets over te zeggen.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Vakantie heeft inderdaad niks te maken met hun huisregels, maar na de vakantie zal ze toch weer naar huis moeten en zit zij in die sfeer, want als ze zo zijn als TO ze beschrijft zullen ze er niet voor schromen haar flink het leven zuur te maken als ze terug is. Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet durft te riskeren, al sta je nog zo in je recht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
01-07-2020 11:03
Ik zou me er vooral niet mee bemoeien.

Stel jullie gaan wel. En er gebeurt iets in Frankrijk (corona,ongeluk, autopech, kan vanalles zijn),zijn haar ouders dan wel goed genoeg om jullie te helpen?
Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Zijn er religieuze redenen waarom ze kort wordt gehouden? Misschien zijn ze bang voor seks-voor-het-huwelijk-taferelen op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien en je vriendin steunen in haar keuze.

De vakantie is het probleem niet. Het onderliggende probleem is, is dat ze als volwassen vrouw die haar eigen brood verdient niet haar eigen leven mag leven. Ze woont bij haar ouders, dus dan zal ze zich aan de regels van haar ouders moeten houden wanneer ze thuis is. Wat ze buiten de deur doet, dat is haar eigen keuze.

Misschien moet ze toch eens goed nadenken over de toekomst. Hoe lang wil ze zo blijven leven?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als ik haar was zou ik gewoon mijn koffer inpakken en met jou op vakantie gaan. Dag ouders, fijne tijd thuis en dan zwaaien tot je de straat uit bent.
Wat gaan ze doen dan? Ze zijn toch al altijd boos zeg je, dus slechter kan het niet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven