Familie bed , meningen gevraagd

09-07-2020 17:25 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een samen gesteld gezin bestaande uit 2 moeders en 2 dochters, wij zijn bijenkaar gekomen door een traumatische ervaring ( beide mannelijke partners / vaders verongelukt ) via een gesprek groep.
Vanaf het begin klikte het enorm tussen ons, we zijn na ruim 1 jaar dan ook samen gaan wonen ( nu 9 jaar geleden ) toen we samen zijn gaan wonen waren de kinderen nog klein ( nu 14 en 15 ) mede door de ervaring voor dat we samen gingen wonen hebben we besloten dat het voor de kinderen beter was om met zijn allen op 1 kamer te gaan slapen in 1 groot kingsized familie bed, dit om dat de kinderen vaak snachts bang waren en huilden en ze niet goed sliepen.
Dit ging stukken beter toen we met zijn allen samen gingen slapen, kinderen hadden steun lagen niet alleen sliepen door en ook lang , soms moesten we ze gewoon wakker maken, en ze waren niet bang meer en als ze dat wel waren kropen ze gewoon lekker tegen een van de anderen aan .
Dit kwam hun erg ten goede en ook in het algemeen de binding tussen ons werd steeds hechter en dieper, onze dochters zijn ook steeds meer naar elkaar toe gegroeid en aan elkaar gehecht ( nu lijken ze soms wel een tweeling kwa gedrag ).
Sinds dien is er aan onze slaap situatie nooit meer iets veranderd en slapen we nog steeds met zijn allen in 1 bed.
we hebben wel eens gevraagd aan onze dochters of ze misschien een eigen bed willen op hun kamer , om dat ze nu ouder worden en ook wel eens aan het logeren gaan en daar alleen slapen, maar dat willen ze beide niet, ze vinden het veelte leuk om met zijn allen in 1 bed te liggen, de oudste zegt zelfs dat als ze het huis uit is het liefst ziet dat er 1 of 2 vaste nachten per maand worden gepland om met z'n vieren lekker samen te gaan slapen om dat ze dit heerlijk vindt.
We hebben in het gemeenschappelijk bed ook geen vaste plek waar we liggen, we gan gewon ergens liggen en kijken wel wie er naast komt, dit vinden we ook heel leuk en gezellig, om dat je dan heerlijk je plek kan kiezen en iedere nacht weer een ander naast je hebt.

Alleen er is ook een keer zijde niet binnen het gezin maar daar buiten, daar krijgen we wel eens commentaar op onze invulling van de nacht en wordt ook wel afwijzend gereageerd van moet je niet doen kids worden ouder etc.
Soms twijfel ik ook wel eens, maar dat ebt al weer heel snel weg als we weer samen zijn en lekker met elkaar in bed liggen, om dat het ook wel erg fijn en prettig is, zo met elkaar.

Maar wil wel eens weten hoe kijken jullie hier tegen aan
of zijn er misschien meer die met het hele gezin in groot 1 familie bed slapen en hebben misschien ook een goede ervaring er mee.
Alle reacties Link kopieren
Hadden de mensen die nu zeggen dat het oké is het ook oké gevonden als de nieuwe partner van TO een man was geweest en ze haar 6 jarige dochter bij stiefvader in bed had gelegd?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
09-07-2020 20:57
Hadden de mensen die nu zeggen dat het oké is het ook oké gevonden als de nieuwe partner van TO een man was geweest en ze haar 6 jarige dochter bij stiefvader in bed had gelegd?
Dat is hier niet zo en ik denk dat het best verschil maakt voor een meisje, een man of een vrouw. Mijn stiefdochter is nu 17, maar lag een paar jaar geleden ook nog wel eens bij ons in bed als ze zich niet lekker voelde of zo. En mijn dochter zegt bijvoorbeeld (naar aanleiding van de nieuwe relatie van de vader van een vriendinnetje) dat ze het best leuk zou vinden, een stiefmoeder erbij, maar ze moet er absoluut niet aan denken dat ik een andere man zou hebben en die steeds bij ons zou zijn of wij bij hem. Dus misschien had de dochter van TO dat dan helemaal niet gewild.

Neemt niet weg dat ik het een ongezonde situatie vind, vooral ook voor TO’s eigen liefdesleven. Op die leeftijd gaan de kinderen vaak net zo laat naar bed als jijzelf en dan liggen ze ook nog bij je in bed. Ik moet er echt niet aan denken, ik heb die momenten alleen met mijn partner juist zo nodig en hij ook.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
09-07-2020 19:54
En de relatie met je vriendin is platonisch?
Dat dacht ik eerst ook, maar toen ik loepte, zag ik dat het om een liefdesrelatie gaat.
Alle reacties Link kopieren
Weleens is iets anders dan bijna altijd en het niet eens hebben van een eigen bed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
09-07-2020 22:01
Weleens is iets anders dan bijna altijd en het niet eens hebben van een eigen bed.
Heb je het tegen mij? Ik had het over het verschil tussen een stiefvader en stiefmoeder en ik denk dat daar voor een meisje echt wel veel verschil tussen is. En dat mijn stiefdochter het dus op die leeftijd helemaal niet erg vond om bij mij te liggen. Maar bij een moeder en stiefvader hoeft dat niet hetzelfde te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat een stiefvader een plek met de moeder heel erg op prijs zou stellen.
Ik weet dat het overdag kan en overal, maar er is meer dan seks.
Soms is het toch ook gewoon fijn even samen alleen te zijn en dat hebben de volwassenen nu niet. Of anders.
Alle reacties Link kopieren
Onze jongens slapen meestal in hetzelfde bed als ik. Maar die zijn 3 en 1. Ik verwacht dat ze tegen de tijd dat ze puberen lekker in hun eigen bed slapen.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor je reacties zeer gemengd ook.
Mijn vriendin en ik hebben overigens een liefdes relatie, wanneer wij “het” doen we werken beide in ploegendienst en zijn ook momenten thuis als de kids op school zitten en dan is het “hobbie” tijd en als de kids logeren gaan bij opa en oma op een van de eilanden.
Goedele Liekens sliep na haar scheiding ook samen met haar beide dochters in bed, https://m.gva.be/cnt/aid1080786/goedele ... 2-dochters dit hebbeyze gedaan tot haar dochters uit huis gingen, zelfs toen Goedele een lat relatie kreeg bleef ze bij haar dochters slapen. En hun band is zo gegroeid en ze zijn zo aan elkaar gehecht geraakt dat ze nog steeds “ meiden avonden “ organiseren voor de gezelligheid en duiken nog steeds met elkaar in bed en slapen ze samen. En die band dat merken wij onderling ook heel sterk.
Alle reacties Link kopieren
Jouw kinderen zijn op een leeftijd dat ze ook hobby's gaan ontwikkelen. Waarom zet je niet een bed neer in hun kamer en laat je ze zelf kiezen?

Ik denk namelijk niet dat het bij Goedele thuis zo was dat de kinderen niet eens een eigen slaapplek hadden. Zo geeft ze aan dat haar dochter Merel wel regelmatig in haar eigen bed slaapt vanwege het contact met haar vriendje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gerda-1979 schreef:
10-07-2020 06:10
Dank jullie voor je reacties zeer gemengd ook.
Mijn vriendin en ik hebben overigens een liefdes relatie, wanneer wij “het” doen we werken beide in ploegendienst en zijn ook momenten thuis als de kids op school zitten en dan is het “hobbie” tijd en als de kids logeren gaan bij opa en oma op een van de eilanden.
Goedele Liekens sliep na haar scheiding ook samen met haar beide dochters in bed, https://m.gva.be/cnt/aid1080786/goedele ... 2-dochters dit hebbeyze gedaan tot haar dochters uit huis gingen, zelfs toen Goedele een lat relatie kreeg bleef ze bij haar dochters slapen. En hun band is zo gegroeid en ze zijn zo aan elkaar gehecht geraakt dat ze nog steeds “ meiden avonden “ organiseren voor de gezelligheid en duiken nog steeds met elkaar in bed en slapen ze samen. En die band dat merken wij onderling ook heel sterk.
Het gaat ook niet om de seks, zoals ik en nog iemand hierboven al hebben uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die meiden toch een eigen bed geven. Al slapen ze er voor nu misschien nooit, het geeft wel vrijheid. Nu hebben ze geen keuze waar ze slapen.
Gerda-1979 schreef:
10-07-2020 06:10
Dank jullie voor je reacties zeer gemengd ook.
Mijn vriendin en ik hebben overigens een liefdes relatie, wanneer wij “het” doen we werken beide in ploegendienst en zijn ook momenten thuis als de kids op school zitten en dan is het “hobbie” tijd en als de kids logeren gaan bij opa en oma op een van de eilanden.
Goedele Liekens sliep na haar scheiding ook samen met haar beide dochters in bed, https://m.gva.be/cnt/aid1080786/goedele ... 2-dochters dit hebbeyze gedaan tot haar dochters uit huis gingen, zelfs toen Goedele een lat relatie kreeg bleef ze bij haar dochters slapen. En hun band is zo gegroeid en ze zijn zo aan elkaar gehecht geraakt dat ze nog steeds “ meiden avonden “ organiseren voor de gezelligheid en duiken nog steeds met elkaar in bed en slapen ze samen. En die band dat merken wij onderling ook heel sterk.
Goedele gebruikte haar kinderen als troost dus. Grote verschil is dat het haar eigen kinderen zijn en haar nieuwe partner er niet tussen ligt
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-07-2020 09:23
Goedele gebruikte haar kinderen als troost dus. Grote verschil is dat het haar eigen kinderen zijn en haar nieuwe partner er niet tussen ligt
En dat de kinderen ook hun eigen slaapplek hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-07-2020 09:23
Goedele gebruikte haar kinderen als troost dus. Grote verschil is dat het haar eigen kinderen zijn en haar nieuwe partner er niet tussen ligt
Inderdaad, dat is heel anders.

En ik vind het ook heel raar dat jouw dochters niet eens een eigen bed hebben, TO.
viva-amber schreef:
10-07-2020 09:24
En dat de kinderen ook hun eigen slaapplek hebben.
ja. En dan nog is het ongezond
S-Meds schreef:
10-07-2020 09:34
ja. En dan nog is het ongezond

Heb je hier een bron van?

Of VIND jij het ongezond en is het alleen maar jouw mening?

Hebben de meiden ook een eigen bed? Dat zou ik wel belangrijk vinden.
MarvelousMrsMaisel schreef:
10-07-2020 10:24
Heb je hier een bron van?

Of VIND jij het ongezond en is het alleen maar jouw mening?

Hebben de meiden ook een eigen bed? Dat zou ik wel belangrijk vinden.
waarom vind je dat belangrijk, heb je daar een bron van
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nog maar van genieten want aan de hand van hun leeftijd is de kans wel enorm dat ze elk moment behoefte gaan krijgen aan wat meer tijd alleen, wat meer privacy, er komen stapavondjes en -nachten aan, en steeds meer logeerpartijen met vriendinnen en straks evt een relatie.

Dus ik zou beginnen met het faciliteren van een eigen slaapplek. Of ze er nu gebruiken van maken of niet, toch maar vast zorgen dat die bedden er zijn
Lekker doen waar jullie je goed bij voelen.
Jagersvrouw schreef:
10-07-2020 13:18
Lekker doen waar jullie je goed bij voelen.
Dat zullen ze ongetwijfeld blijven doen.
Ik kan me ook nog wel enigszins voorstellen, dat je er in eerste instantie voor kiest om in een bed gaat slapen na een trauma.
Het zal best rust gegeven hebben.
Maar niet om dat voor jaren vol te blijven houden en zelfs een kingsize bed te kopen, zodat het gewoon wordt en de enige manier om te slapen.
Kinderen moeten toch de veiligheid bij zichzelf leren zoeken en daarvoor niet afhankelijk gemaakt worden van een ander.
Daarnaast ontbreekt de vrijheid om hun eigen lichaam en seksualiteit te ontdekken zonder de directe nabijheid van anderen.
De meisjes weten niet beter, dus nu maar stellen "dat ze het zelf willen" is wel erg makkelijk en puur vanuit de moeders geredeneerd.
Er waren vast veel betere en constructievere manieren te vinden om jonge kinderen veiligheid te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week was je dochter nog 16. Bijzonder.
S-Meds schreef:
10-07-2020 13:00
waarom vind je dat belangrijk, heb je daar een bron van
Ik ben de bron van deze mening.

Ken je het verschil echt niet?
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
10-07-2020 13:48
Vorige week was je dochter nog 16. Bijzonder.
Ik verander soms ook wel een kleinigheidje om minder herkenbaar te zijn. Jaartje erbij of eraf. Jongen/ meisje oid. Als het voor het verhaal verder niet uitmaakt geen punt toch?
Wat ik me dit hele topic al afvraag is of jullie dan eigen dekens hebben, of 1 hele grote. Of 4 1-persoons. Of 2 2-persoons.

Niet dat het het overigens toe doet voor wat ik er al dan niet van zou vinden, maar ben gewoon benieuwd naar de praktische kant.
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
10-07-2020 13:52
Ik verander soms ook wel een kleinigheidje om minder herkenbaar te zijn. Jaartje erbij of eraf. Jongen/ meisje oid. Als het voor het verhaal verder niet uitmaakt geen punt toch?
Bij dit specifieke verhaal vraag ik me wel al hoeveel details die er wel toe doen dan ook niet helemaal kloppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven