Familie lid dood wensen

19-02-2018 23:43 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben echt ten einde raad. Mijn broertje (ik wil hem niet eens zo noemen, omdat ik hem haat tot op het bot) heeft mij 2 maanden geleden in elkaar geslagen. Het was zo erg dat ik zwaar gekneusde ribben had. Ik zal het verhaal in het kort uitleggen. We delen een scooter samen. Ik gebruik hem nu voor stage, wat betekent dat ik soms lang weg ben met de scooter. Hij heeft dat een jaar eerder ook gedaan. Uiteindelijk vond hij dat hij te veel benzine geld betaalde, wat na berekening niet zo bleek te zijn, hij moest mij juist betalen. Op een dag was ik wat later thuis en belde hij mij. Ik kan natuurlijk niet opnemen als ik rij. Toen ik thuis kwam was hij helemaal boos. En kregen we ruzie. Hij sloeg mij in elkaar. De volgende dag gaf hij mij de schuld. Ik zei tegen mn moeder dat ik aangifte wilde doen. Ik wilde weggaan en hij kwam naar me toe rennen en schopte me in elkaar. Uiteindelijk moest de politie komen.
Vanaf toen haat ik mijn leven echt. Ik heb geen aangifte gedaan omdat mn ouders dat vroegen. Ik heb nu heel veel spijt. Ik heb geen leven hier in huis. Mijn broertje gamed bijvoorbeeld tot laat in de nacht en hij praat dan keihard met zijn vrienden. Mijn ouders moeten 100 keer vragen of hij een keer stil kan zijn. Overigens mag hij alles wel gewoon nog en is hij eigenlijk nauwelijks gestraft voor wat hij gedaan heeft. Ik haat mijn leven zo dat ik eigenlijk echt dood wil. Ik kan nu bijvoorbeeld weer niet slapen doordat ik zijn rot stem hoor. Ik wens elke nacht dat hij door wat voor reden dan ook dood gaat. Pas dan kan ik weer een beetje leven.
Alle reacties Link kopieren
Ga uit huis.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Ga zsm het huis uit als je 18 jaar bent.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind het heel naar voor je wat er is gebeurd. Hoe oud ben Je?
Alle reacties Link kopieren
En doe altijd aangifte, altijd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
19-02-2018 23:45
En doe altijd aangifte, altijd.

Als je nog aangifte kan doen, alsnog doen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog geen 18
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
19-02-2018 23:47
Als je nog aangifte kan doen, alsnog doen
Dat wil ik wel doen. Maar mijn verwondingen en zo zijn al weg. Ik heb wel foto's ervan gemaakt. En natuurlijk ook naar de dokter geweest toendertijd
Ga op kamers, zo snel mogelijk!!!
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
19-02-2018 23:45
Ik vind het heel naar voor je wat er is gebeurd. Hoe oud ben Je?
Ik ben 17 jaar. Ik ben echt ten einde raad. Ik weet het gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
19-02-2018 23:45
Ik vind het heel naar voor je wat er is gebeurd. Hoe oud ben Je?
Ik ben 17 jaar. Ik ben echt ten einde raad. Ik weet het gewoon niet meer.
Heb je een vriendin waar je bij in kan trekken? Dit is geen veilige situatie voor je.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
19-02-2018 23:50
Heb je een vriendin waar je bij in kan trekken? Dit is geen veilige situatie voor je.
Nee niet echt zij wonen nog allemaal bij hun ouders. Ik zit ook nog op de middelbare school
Ga morgen naar de huisarts, die kan je verder helpen.
Jouw ouders hebben hem niet meer onder controle.

Is het mss een idee dat jullie gezin/jij onder Jeugdzorg komen te staan? Wat je broer heeft gedaan is echt afschuwelijk en niet goed te praten en jouw ouders zijn al helemaal schandalig bezig op de manier hoe ze hier mee om zijn gaan.

Schakel een vertrouwenspersoon in. Een maatschappelijk werker, decaan/mentor of huisarts. Sterkte!
anoniem_248825 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 23:55
Reden: Aanvulling
4.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
19-02-2018 23:52
Ga morgen naar de huisarts, die kan je verder helpen.
Met een aangifte bedoel je ?
Lydia1999 schreef:
19-02-2018 23:53
Met een aangifte bedoel je ?
Nee, richting maatschappelijk werk en Veilig Thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de huisarts, die kan je doorverwijzen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vivalamor schreef:
19-02-2018 23:53
Jouw ouders hebben hem niet meer onder controle.

Is het mss een idee dat jullie gezin/jij onder Jeugdzorg komen te staan? Wat je broer heeft gedaan is echt afschuwelijk en niet goed te praten en jouw ouders zijn al helemaal schandalig bezig op de manier hoe ze hier mee om zijn gaan.

Schakel een vertrouwenspersoon in. Een maatschappelijk werker, decaan/mentor of huisarts. Sterkte!
Dankjewel. Ik wil er nu inderdaad echt werk van maken.
Alle reacties Link kopieren
Ga praten met de HA en met de vertrouwenspersoon of Mentor bij jou op school. Doe het gewoon, vertel hen hoe jij je voelt want dit klinkt echt niet Ok. Je denkt dat je alleen bent maar dat ben je echt niet. Kijk maar hoeveel mensen hier je al willen helpen.

Praat met de huisarts. En ja, er zijn op school ook echt mensen die naar je kunnen en willen luisteren, die je verder kunnen helpen. Maar praat open en eerlijk, geef aan dat je in elkaar geslagen bent, dat de politie erbij is gekomen en dat jouw ouders hebben gezegd dat je geen aangifte mag doen. Durf voor jezelf op te komen, dat kan jij echt.
enn wijzigde dit bericht op 20-02-2018 00:01
9.62% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lydia1999 schreef:
19-02-2018 23:53
Met een aangifte bedoel je ?
Voor de aangifte zelf moet je naar de politie toe gaan.
Huisarts verwijst/helpt je met de situatie thuis.
Decaan of ander vertrouwen persoon op school kan je ook benaderen en vertellen over de situatie.

Hoe eerder ze het weten, hoe eerder ze je kunnen helpen! Probeer morgen dus al langs te gaan.
Bel veilig thuis 0800 2000 het is gratis en anoniem. Je krijgt een hulpverlener aan de telefoon die je helpt om het op een rijtje te zetten en jou kan adviseren. Heel veel sterkte gewenst
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
19-02-2018 23:58
Ga praten met de HA en met de vertrouwenspersoon of Mentor bij jou op school. Doe het gewoon, vertel hen hoe jij je voelt want dit klinkt echt niet Ok. Je denkt dat je alleen bent maar dat ben je echt niet. Kijk maar hoeveel mensen hier je al willen helpen.

Praat met de huisarts. En ja, er zijn op school ook echt mensen die naar je kunnen en willen luisteren, die je verder kunnen helpen. Maar praat open en eerlijk, geef aan dat je in elkaar geslagen bent, dat de politie erbij is gekomen en dat jouw ouders hebben gezegd dat je geen aangifte mag doen. Durf voor jezelf op te komen, dat kan jij echt.
Ja klopt. Ergens is er ook schaamte van mijn kant. En ik hoopte dat mijn gevoelens wel weg gingen, maar dat is helaas niet zo. Ik ga morgen met iemand praten
Alle reacties Link kopieren
Elsa1984 schreef:
20-02-2018 00:01
Bel veilig thuis 0800 2000 het is gratis en anoniem. Je krijgt een hulpverlener aan de telefoon die je helpt om het op een rijtje te zetten en jou kan adviseren. Heel veel sterkte gewenst
Dankjewel voor de goede tip 😚
Lydia1999 schreef:
20-02-2018 00:02
Ja klopt. Ergens is er ook schaamte van mijn kant. En ik hoopte dat mijn gevoelens wel weg gingen, maar dat is helaas niet zo. Ik ga morgen met iemand praten
Je moet je echt niet schamen! Wat er is gebeurt is niet jouw schuld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven