Familie lid dood wensen

19-02-2018 23:43 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben echt ten einde raad. Mijn broertje (ik wil hem niet eens zo noemen, omdat ik hem haat tot op het bot) heeft mij 2 maanden geleden in elkaar geslagen. Het was zo erg dat ik zwaar gekneusde ribben had. Ik zal het verhaal in het kort uitleggen. We delen een scooter samen. Ik gebruik hem nu voor stage, wat betekent dat ik soms lang weg ben met de scooter. Hij heeft dat een jaar eerder ook gedaan. Uiteindelijk vond hij dat hij te veel benzine geld betaalde, wat na berekening niet zo bleek te zijn, hij moest mij juist betalen. Op een dag was ik wat later thuis en belde hij mij. Ik kan natuurlijk niet opnemen als ik rij. Toen ik thuis kwam was hij helemaal boos. En kregen we ruzie. Hij sloeg mij in elkaar. De volgende dag gaf hij mij de schuld. Ik zei tegen mn moeder dat ik aangifte wilde doen. Ik wilde weggaan en hij kwam naar me toe rennen en schopte me in elkaar. Uiteindelijk moest de politie komen.
Vanaf toen haat ik mijn leven echt. Ik heb geen aangifte gedaan omdat mn ouders dat vroegen. Ik heb nu heel veel spijt. Ik heb geen leven hier in huis. Mijn broertje gamed bijvoorbeeld tot laat in de nacht en hij praat dan keihard met zijn vrienden. Mijn ouders moeten 100 keer vragen of hij een keer stil kan zijn. Overigens mag hij alles wel gewoon nog en is hij eigenlijk nauwelijks gestraft voor wat hij gedaan heeft. Ik haat mijn leven zo dat ik eigenlijk echt dood wil. Ik kan nu bijvoorbeeld weer niet slapen doordat ik zijn rot stem hoor. Ik wens elke nacht dat hij door wat voor reden dan ook dood gaat. Pas dan kan ik weer een beetje leven.
Klinkt een beetje lullig zo maar je kunt nog gebruik maken van de kindertelefoon of chat. Ook als je al 17 bent. Ik denk dat zij jou wel de weg kunnen wijzen in wat je het beste kunt ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
20-02-2018 00:04
Je moet je echt niet schamen! Wat er is gebeurt is niet jouw schuld.
Ik zie dat nu ook steeds meer in. Ik hoopte dat het vanzelf over ging, maar ik weet nu dat dat niet zo is en dat ik er alleen wat aan kan veranderen. Dankjewel voor de steun
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
20-02-2018 00:04
Klinkt een beetje lullig zo maar je kunt nog gebruik maken van de kindertelefoon of chat. Ook als je al 17 bent. Ik denk dat zij jou wel de weg kunnen wijzen in wat je het beste kunt ondernemen.
Ja dat is ook wel een goeie inderdaad !
Alle reacties Link kopieren
Lydia1999 schreef:
19-02-2018 23:49
Dat wil ik wel doen. Maar mijn verwondingen en zo zijn al weg. Ik heb wel foto's ervan gemaakt. En natuurlijk ook naar de dokter geweest toendertijd
Als je bij de dokter bent geweest, wat heb je daar verteld over je verwondingen?
En wat zei hij/zij daarop?
Als je daar hebt verteld dat je door je broer bent geslagen moet hij melding maken!
Alle reacties Link kopieren
1 x is genoeg
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
20-02-2018 00:08
Als je bij de dokter bent geweest, wat heb je daar verteld over je verwondingen?
En wat zei hij/zij daarop?
Als je daar hebt verteld dat je door je broer bent geslagen moet hij melding maken!
Ik heb precies verteld wat er gebeurt is. Ook mijn blauwe plekken laten zien en een pluk haar dat uit mijn hoofd getrokken is. De dokter heeft het toen ook genoteerd en zo. Maar ik weet niet of er een melding gemaakt is.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
20-02-2018 00:09
1 x is genoeg
Want de politie is ook geweest. Dus dat staat wel genoteerd zeg maar. En ze wilde hem al meenemen, maar mijn vader had gesmeekt om het niet te doen. Omdat hij dan een strafblad krijgt, en dat is nadelig voor zijn toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Lydia1999 schreef:
20-02-2018 00:13
Want de politie is ook geweest. Dus dat staat wel genoteerd zeg maar. En ze wilde hem al meenemen, maar mijn vader had gesmeekt om het niet te doen. Omdat hij dan een strafblad krijgt, en dat is nadelig voor zijn toekomst.
Ja lekker dan. Daar had hij eerder over na moeten denken.....
Echt aangifte doen als jij dat wilt hoor!
En ga in gesprek met je huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
20-02-2018 00:18
Ja lekker dan. Daar had hij eerder over na moeten denken.....
Echt aangifte doen als jij dat wilt hoor!
En ga in gesprek met je huisarts!
Ja dat wil ik inderdaad echt doen. Maar denk je dat het nog kan na 2 maanden?
Dit is misschien een link die je nog kan helpen

https://nieuw.slachtofferhulp.nl/dienst ... ifte-doen/
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig!! Ik snap dat je geen aangifte hebt gedaan destijds, want je ouders hebben je onder druk gezet en je woont nog thuis. Maar je ouders hebben dit nooit mogen vragen van jou, sterker nog, ze hadden actie moeten ondernemen. Wat je broer gedaan heeft is echt vreselijk, dat kan en mag niet gebeuren. Maar zoals hier al meerdere keren is benoemd, neem contact op met een vertrouwenspersoon op school of bel je huisarts om dit te overleggen. Je kan inderdaad ook een hulplijn bellen en je verhaal vertellen. Hopelijk kan je daarna met iemand aangifte doen. Je kan de politie uitleggen dat je niet eerder aangifte gedaan had omdat je ouders je onder druk hadden gezet.

Verder vind ik je heel dapper omdat je hier je verhaal doet :hug: Laat je ons weten hoe het verder gaat?
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
20-02-2018 00:08
Als je bij de dokter bent geweest, wat heb je daar verteld over je verwondingen?
En wat zei hij/zij daarop?
Als je daar hebt verteld dat je door je broer bent geslagen moet hij melding maken!
En ook de politie had een zorgmelding op moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Bel morgen inderdaad Veilig Thuis.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
20-02-2018 00:51
En ook de politie had een zorgmelding op moeten maken.
Ja toch? Ik zit niet in de zorg, maar ik dacht altijd dat artsen dan een meldingsplicht hadden?
Alle reacties Link kopieren
Lydia1999 schreef:
20-02-2018 00:19
Ja dat wil ik inderdaad echt doen. Maar denk je dat het nog kan na 2 maanden?
Ja hoor, dat is echt nog niet verjaard!
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat er niet al een melding van de politie bij veiligthuis ligt?
Je ouders zouden hier een brief van gehad moeten hebben. Je bent minderjarig en er is politie aan huis geweest ivm geweld.
Het klinkt als of je ouders je broer aardig de hand boven het hoofd houden maar totaal geen grip op hem hebben.
17 Is jong, maar op kamers zou je moeten redden. Er zijn ook begeleid wonen projecten voor kinderen zo als jij, die miss net nog niet helemaal op eigen benen kunnen staan... maar zoals al eerder gezegt kan jouw huisarts dit balletje laten rollen.
Het ligt iig echt echt echt niet aan jou, probeer de situatie zo snel mogelijk een positieve wending voor je zelf te geven. Want geen zin meer hebben in het leven omdat je broer probleem gedrag vertoont kan zeker niet de bedoeling zijn!
Alle reacties Link kopieren
Lydia1999 schreef:
20-02-2018 00:19
Ja dat wil ik inderdaad echt doen. Maar denk je dat het nog kan na 2 maanden?
Jazeker. En als de politie beweert van niet liegen ze omdat ze geen zin hebben moeite te doen.

Ze hebben alle benodigde informatie al, je huisarts weet hoe het zit. Geen enkel probleem om die aangifte op te nemen.

Je vaders gedrag verklaart veel over hoe je broer zich gedraagt. Helaas, maar het is tijd om volwassen en zelfstandig te worden, en voor jezelf te knokken. Sterkte
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Zijn je ouders bang voor je broertje? Heeft hij hun in zn macht?
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
20-02-2018 01:12
Ja toch? Ik zit niet in de zorg, maar ik dacht altijd dat artsen dan een meldingsplicht hadden?
Hebben ze. Nou is mijn ervaring dat agenten dat nog weleens vergeten te melden aan gezinnen. Maar je zou wel denken dat de zorgmelding dan intussen ergens terecht was gekomen en iemand contact met het gezin had gezocht.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
20-02-2018 00:46
Jeetje wat heftig!! Ik snap dat je geen aangifte hebt gedaan destijds, want je ouders hebben je onder druk gezet en je woont nog thuis. Maar je ouders hebben dit nooit mogen vragen van jou, sterker nog, ze hadden actie moeten ondernemen. Wat je broer gedaan heeft is echt vreselijk, dat kan en mag niet gebeuren. Maar zoals hier al meerdere keren is benoemd, neem contact op met een vertrouwenspersoon op school of bel je huisarts om dit te overleggen. Je kan inderdaad ook een hulplijn bellen en je verhaal vertellen. Hopelijk kan je daarna met iemand aangifte doen. Je kan de politie uitleggen dat je niet eerder aangifte gedaan had omdat je ouders je onder druk hadden gezet.

Verder vind ik je heel dapper omdat je hier je verhaal doet :hug: Laat je ons weten hoe het verder gaat?
Hoi, ik ga zometeen als eerste even langs de dokter. Ook even kijken wat zij zegt. Want ik zit ook helemaal niet lekker in mijn vel. Ik laat weten hoe alles gaat !
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
20-02-2018 08:12
Hebben ze. Nou is mijn ervaring dat agenten dat nog weleens vergeten te melden aan gezinnen. Maar je zou wel denken dat de zorgmelding dan intussen ergens terecht was gekomen en iemand contact met het gezin had gezocht.
Oh nu snap ik wat jullie bedoelen. Mijn excuses. Ja ik ben een tijdje geleden gebeld. Mijn broer gaat verplicht naar een psycholoog, en ik moest dit melden. Toen hebben ze er verder niet zoveel meer mee gedaan. Omdat ik dus had gezegd dat eraan gewerkt wordt, maar ook dit moest ij van mijn ouders zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Lydia1999 schreef:
20-02-2018 00:02
Ja klopt. Ergens is er ook schaamte van mijn kant. En ik hoopte dat mijn gevoelens wel weg gingen, maar dat is helaas niet zo. Ik ga morgen met iemand praten

Deze zin valt me heel erg op: 'En ik hoopte dat mijn gevoelens wel weg gingen'. Je bent al goed gehersenspoeld als je denkt dat jouw gevoelens het probleem zijn.

Zoek hulp voor jezelf: een psycholoog, iemand die je kan helpen uit huis te gaan, vertel je verhaal aan zoveel mogelijk mensen: je huisarts, mensen op school, vriendinnen, die vriendelijke buurvrouw van een paar huizen verder,...

Jij hoeft je niet te schamen, wel je ouders die niet in staat zijn om jou veilig te laten opgroeien en die je manipuleren ten voordele van je broer.
Klop op alle mogelijke en onmogelijke deuren tot er eentje opengaat.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je ouders verantwoordelijk zijn voor de lieve vrede thuis, en uiteindelijk de veiligheid van degenen die daar moeten wonen.

Echter: het kan weleens niet lukken. In eerste instantie moeten jouw ouders, in het geval dat de kinderen nog niet volwassen zijn, hulp inroepen bij de opvoeding.

Mocht dat ook niet het gewenste effect hebben (we zijn allemaal maar mensen) dan zou ik als jonge vrouw zelf maar het huis uitgaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven