Fietsen en broek met heel wijde pijpen

14-07-2026 09:57 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu een broek aan met hele wijde pijpen, zit heerlijk. Straks moet ik echter een stuk fietsen en vraag ik me ineens af of dat wel handig is. Ik heb een gesloten kettingkast maar ik ben bang dat het tussen de spaken schiet tijdens het fietsen.

Iemand ervaring mee? Gaat dat prima of toch vast maken met een elastiekje?
Nee niet verstandig, gebruik een elastiek o.i.d. Ik heb wel eens gehad dat de broekspijp achter de stang van de trapper bleef hangen.
Ik zat een paar keer bijna vast in m'n trapper, snap niet hoe. Stop ze sindsdien in m'n sokken tijdens het fietsen. Niet vergeten er weer uit te halen, anders een gek gezicht haha. Een collega van me heeft van die speciale klemmetjes voor over d'r broek/enkels, dat werkt ook goed.
Voor die gevallen heb ik twee wasknijpers in mijn fietstas zitten.
We are in a bit of a pickle here . . .
Zo'n broekklem op je kuit lost het op.

https://www.bol.com/nl/nl/p/craved-broe ... aoQAvD_BwE
De broek is niet lang genoeg om in mijn sokken te stoppen helaas. Ik ga dus maar een elastiekje gebruiken. Ziet er heel raar uit maar liever dat dan mijn nieuwe broek tussen de spaken.
Leuke haarband werkt ook prima.
Strelizia schreef:
14-07-2026 10:04
Voor die gevallen heb ik twee wasknijpers in mijn fietstas zitten.
Blijft dat goed zitten? Ik ben bang dat dat los schiet tijdens het fietsen. Broek klemmen heb ik wel ergens liggen volgens mij maar geen idee waar.
Pinkblossom schreef:
14-07-2026 10:06
De broek is niet lang genoeg om in mijn sokken te stoppen helaas. Ik ga dus maar een elastiekje gebruiken. Ziet er heel raar uit maar liever dat dan mijn nieuwe broek tussen de spaken.
Ook beter dan daardoor onderuit gaan met je fiets, wat bij mij dus gebeurde.
Pinkblossom schreef:
14-07-2026 10:08
Broek klemmen heb ik wel ergens liggen volgens mij maar geen idee waar.

Nou dan had je zelf dus al de oplossing.

Even zoeken dan of nieuwe halen.
Mijn wijde broekspijpen hebben ook wel vaker vastgezeten, met als resultaat kapotte broek en bijna gevallen.
Ik heb ook een gesloten kettingkast trouwens, ik weet niet meer precies hoe de pijpen precies vast kwamen te zitten.

Ik heb nu ook van die speciale klemmen. En anders inderdaad altijd elastieken gebruiken.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Ja heel hip en zo maar ook vreselijk onhandig. Ook al een paar keer bijna gevallen omdat ik met mijn broekspijp ergens achter bleef hangen.
Je hebt toch niet deze 'horror' broek van Zara? https://www.telegraaf.nl/video/horror-b ... 47418.html
Pinkblossom schreef:
14-07-2026 10:08
Blijft dat goed zitten? Ik ben bang dat dat los schiet tijdens het fietsen. Broek klemmen heb ik wel ergens liggen volgens mij maar geen idee waar.
Blijft bij mij gewoon zitten. Niet te strak doen, beetje losjes.
We are in a bit of a pickle here . . .
Zo fietste ik, hoogzwanger, met een maxi-jurk aan, jurk vast in het achterwiel, fiets met geen mogelijkheid voor- of achteruit te krijgen.

Gelukkig reed er een hovenier langs die mijn jurk kapot knipte. Jammer dat ik die dag geen ondergoed aan had gedaan.
Carola_456 schreef:
14-07-2026 10:24
Je hebt toch niet deze 'horror' broek van Zara? https://www.telegraaf.nl/video/horror-b ... 47418.html
Nee gelukkig niet, wat een drama die broek. Heb meerdere filmpjes gezien. Die zou zowiezo veel te lang zijn voor mij en ik heb geen zin in korter maken.
Net overal gekeken en echt geen idee waar die broekklemmen zijn. Ik ga deze week wel even nieuwe halen voor als ik deze broek vaker aan wil als ik moet fietsen.
Zonnebloem101 schreef:
14-07-2026 10:55
Zo fietste ik, hoogzwanger, met een maxi-jurk aan, jurk vast in het achterwiel, fiets met geen mogelijkheid voor- of achteruit te krijgen.

Gelukkig reed er een hovenier langs die mijn jurk kapot knipte. Jammer dat ik die dag geen ondergoed aan had gedaan.
Dat heb ik ook een keer gehad. Natuurlijk met een Echt Dure Jurk die ik voor het eerst aan had.
Hij schoot vast in mijn achterwiel toen in bijna thuis was. Achterwiel opgetild en naar huis gelopen. Het was een doorknoopjurk die ik dus naast het huis heb uitgetrokken en daarna losgeknipt.
vivapimpelmees schreef:
14-07-2026 11:03
Dat heb ik ook een keer gehad. Natuurlijk met een Echt Dure Jurk die ik voor het eerst aan had.
Hij schoot vast in mijn achterwiel toen in bijna thuis was. Achterwiel opgetild en naar huis gelopen. Het was een doorknoopjurk die ik dus naast het huis heb uitgetrokken en daarna losgeknipt.

Ook zonder onderbroek?
Zonnebloem101 schreef:
14-07-2026 10:55

Zo vergeten we allemaal weleens wat.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ik ga zo ook even een rondje in mijn blote kont fietsen. Komt er ook niks vast te zitten in de kettingkast :proud:
Fucupcake schreef:
14-07-2026 11:28
Ik ga zo ook even een rondje in mijn blote kont fietsen. Komt er ook niks vast te zitten in de kettingkast :proud:

:rofl: Toch denk ik niet dat je ver komt!
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Lees dit topic net voordat ik met wijde broek de fiets op wil stappen....Sokken heb ik nu niet aan, geen klemmen in huis, wel wasknijpers. Ik stop ze wel in fietstas, ga eerst ff stukje kijken hoe mijn broekspijpen zich gedragen :)
Ik heb daar vorige week twee haarelastieken voor gebruikt. Dan kon ik ze om mijn enkels laten zitten voor de rit terug. Ik had geen grotere rubberen elastieken in huis, maar zo ging het ook.
Wat erg van die jurken en andere broeken zeg. Had vandaag van die wokkel elastiekjes gebruikt, die rekken lekker veel mee.
Ga ook nog van die broek klemmen halen want het is vast niet de laatste keer dat ik met deze broek op de fiets stap.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven