Flessen wasmiddel/verzachter openen om te ruiken of niet?

25-06-2019 20:54 41 berichten
Voel me er toch altijd ongemakkelijk bij in de supermarkt. Doen jullie het wel of niet?

Maak jij de flessen open om er aan te ruiken?

Totaal aantal stemmen: 197

Ja, hoor. Wat is het probleem? (55%)
Ja, maar ik voel me er ook ongemakkelijk bij. (17%)
Nee. Dat doe je toch niet? (20%)
Nee, maar ik vind het niet erg als de mijne eerder is besnuffeld. (3%)
Ik koop die troep nooit. (5%)
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
25-06-2019 21:55
Zou het geen negatief effect op de sterkte van de geur hebben, al dat gesnuffel?


Genoeg wasverzachters (met name de Lenor) waarbij dat een pluspunt zou zijn.

Ik gebruik geen wasverzachter. Als er van mijn vaste merk wasmiddel een nieuw geurtje komt wordt dat besnuffeld. Hetzelfde geldt voor de douchegel. Maar ik ben verder behoorlijk merkvast en reageer nogal eens allergisch op de gekste dingen (hooikoorts en een parfum op basis van grassen bleek geen goed idee), dus eenmaal het goede zul je mij niet snel aantreffen met mijn neus in andermans flessen.

Oogschaduw enzo koop ik doorgaans verzegeld, mascara en lippenstift komen bij de ici Paris vandaan, dus dan ben ik redelijk zeker van een ongetest exemplaar. Van goedkoper drogisterijspul accepteer ik dat het waarschijnlijk goed bekeken is.
Alleen oogpotloden, die worden vaak getest zonder dat er een tester is. Dat vinnikeenbeetjedom van de drogisten, met name van kleuren willen veel meiden toch wel graag weten hoe het uitpakt.

Mijn dochter test deodorant-in-spuitbussen dus wel. Die is dol op nieuwe dingetjes. Als het kan, snuffelt ze aan de fles doucheschuim om te weten hoe de bijpassende deo ruikt, maar dat kan niet altijd. Bij de afdeling huisluchtjes doen ze er dan zo´n stikker op, zouden ze voor dat soort spul ook moeten doen.
Maar heel vaak heeft het een chemisch luchtje en dat wil ze vooraf wel graag weten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
puck-en-hans schreef:
25-06-2019 21:59
mm, dat je daarmee de topnoten verbruikt en de middentonen te bruut naar voren komen bedoel je?
Ja, dat ik thuis zit te wachten op de subtiele hint van ceder en dat die niet komt. :proud:

Nee, dat het gewoon naar niets meer ruikt, omdat de geur vervlogen is. Ik heb het weleens gehoord, maar ik weet niet of het waar is. Misschien kan iemand dit voor me ontkrachten.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
25-06-2019 22:22
Ik doe het altijd. Nooit over nagedacht dat dat iets is waar je wat van kunt vinden.
Idd
De meningen blijven dus verdeeld :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken dat het wasmiddel eerder bederft, als er lucht bij komt. En misschien wel snotdruppels, of bacteriën uit je neus. Maar misschien is dat onzin? Ik doe het in elk geval niet. Wasverzachter gebruik ik sowieso niet, dat ruikt me veel te sterk en ik hou van harde lakens en handdoeken.
.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
25-06-2019 21:59
Ik doe het nooit.

Maar dit doet me denken aan die ene keer dat ik dat ruiken bij een andere supermarktklant fout zag gaan. De fles glipte uit haar handen en hoppa, heel pad 9 onder een laagje wasmiddel. Stinken! :O
Dan was het dus niet de goede geur, maar goed dat ze rook van tevoren :P

OT, ja ik ruik eraan. Deo enzo spuiten doe ik niet, dan verbruik je iets wat niet van jou is. Ik probeer bij deo wel doppen te ruiken voor het geval mijn voorganger wel in de dop heeft gespoten. Ik pak dan ook altijd de achterste.
Maar ik wil wel weten of mijn was gaat meuren of niet. Vandaar dat ik ruik.
sue-heck wijzigde dit bericht op 26-06-2019 10:19
1.70% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ja, ik ruik altijd. Ben er nog nooit op aangesproken.
Nee, maar geen probleem als een ander het wel doet. Ik deed het vroeger wel, maar moet al jaren alles parfumvrij. Ruiken heeft dus geen zin meer.
Alle reacties Link kopieren
In kleren rondlopen waarvan je de geur niet lekker vindt (of gewoon niet bij je past) is niet zo fijn. Onder een dekbed slapen met een dergelijke geur word ik ook niet blij van. Ik heb wel een aantal geurtjes die ik lekker vind, maar ik wissel ook wel eens van geurtjes en dan ruik ik wel eerst hoor. Al is de geur in de fles wel anders dan als hij in je kleren/dekbed zit, je hebt in ieder geval een aanzienlijk grotere kans dat het je bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, alles is hypoallergeen hier. Dus voor een luchtje aan mijn kleding moet ik toch in de weer met een fles parfum. En daar staat altijd een tester bij. Ik heb nog nooit iemand zien snuffelen aan wasmiddel of wasverzachter in de winkel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nooit aan gedacht dat dit een ding kon zijn.
Nieuwe geur, ff ruiken. En gelukkig maar want vaak vind ik het enorm stinken ondanks dat de geur mij op de fles heerlijk leek.

Ben ooit wel aangesproken door een vriend van mij (als grap) ik deed aan de lijn en at geen pindakaas maar elke middag pakte ik de pot wel en snoof er even aan (uiteraard niet met mijn neus in de pot of ademen erboven) ieb zei hij: je ruikt het lekkere er nog eens af.
Nou deed hijzelf ook wel rare dingen dus we vulden elkaar wel aan maar elke keer als ik pindakaas ruik of eet moet ik daar nog aan denken.

Maar goed deo test ik niet in de winkel omdat dit mij een nadelig effect lijkt hebben voor de eventuele koper. Een vriendin van mij doet dat wel en als ze het lekker vind ruiken koopt ze een fles die achterin staat zodat niemand ermee gespoten heeft. :proud: :facepalm: Ikzelf zou dan iig wel degene nemen die ik geroken zou hebben maar goed ieder zijn ding.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Gewoon natuurazijn gebruiken. Beter voor je huid en wasmachine. En ja, dat azijnluchtje merk je niets van.
We used to be friends...
Ik durf dat nooit, maar juist bij wasverzachters ben ik heel benieuwd naar de geuren. Lenor houdt me tegen vanwege de prijs, maar hoe sterker een cosmetische/geparfumeerde geur, hoe liever ik het heb. Ik ben zelfs in staat om pal boven mijn geurstokjes te gaan hangen en de geur flink op te snuiven. Dat doe ik dus ook wel eens. Stofzuiger-verfrissingszakjes doe ik het ook mee (de plastic verpakking), die bewaar ik daar speciaal voor :heart:

Heb mijn eigen vaste favoriete wasverzachter maar nieuwe 'kunstmatige' (dus vooral niet natuurlijke) geuren trekken me altijd enorm aan. Maar durf in de winkel nooit iets open te draaien en te ruiken. Heb ook van mijn moeder geleerd de achterste producten te pakken (en echt vooral bij deodorant). Deo heb ik ook al jaren mijn vaste geur, dus dat is gewoon de achterste bussen pakken, betalen, inpakken en wegwezen.

Foundation en mascara koop ik altijd verzegeld, daar neem ik geen enkel risico mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat altijd. Straks koop ik het en heb ik kleding die ik vies vind ruiken 2 maanden lang.
Het zou niet in me opkomen om een verpakking te openen in de supermarkt. Ik ben eigenlijk heel verbaasd dat blijkbaar veel mensen dit doen o_o
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
25-06-2019 22:25
Ja, dat ik thuis zit te wachten op de subtiele hint van ceder en dat die niet komt. :proud:

Nee, dat het gewoon naar niets meer ruikt, omdat de geur vervlogen is. Ik heb het weleens gehoord, maar ik weet niet of het waar is. Misschien kan iemand dit voor me ontkrachten.
In principe kan dat bij sommige producten gebeuren. Geur wordt veroorzaakt door bepaalde vluchtigere moleculen in het middel. Als die moleculen allemaal in de lucht verdwenen zijn, dan ruikt het niet meer. Bij ouderwetse zeepblokken die weinig gebruikt worden en heel lang open in de lucht liggen kun je dat inderdaad krijgen, dat ze nauwelijks meer ruiken. Overigens zullen ze vaak binnenin nog wel weer sterker ruiken. Bij wasmiddel kan dat ook gebeuren, maar dan moet het wel heel lang open staan. Dan zal het ook echt wel indrogen en anders er uit gaan zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven