Geen ruimte voor bureau op kleine kamer

15-10-2010 14:10 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft een klein kamertje,helaas,maar nu is het de kunst om hem zo praktische mogelijk in te delen,maar hoe..?

Hij heeft er nu een halfhoog slaper staan met een kledingkast erachter en meer kan er niet op,maar hij moet huiswerk gaan maken en heeft dus geen eigen bureau want die kan er niet staan ...en nu zal je zeggen kan hij beneden toch huiswerk maken,maar dat kan niet altijd want hij kan zich moeilijk concentreren als er visite bij zit,daarbij vind ik het belangrijk dat hij een eigen bureau heeft op zijn kamer.....

Nu is het ook zo dat hij heel veel ruimte heeft onder zijn bed ivv ruime kasten,stel dat ik het bed weghaal en er een eenpersoons laag bed neerzet,hij even lang is als die hij nu heeft,maar dan ben ik al die ruimte kwijt die hij nu heeft voor de rommel,er kan geen kast bij voor die spullen en nog steeds geen bureau want zijn kledingkast staat er ook nog....

????? Iemand een slim idee.....
Mijn vriendin heeft zo'n bed van de Ikea een ijzeren met een bureau eronder,heb hem opgemeten en die is langer door te trappen aan de achterkant en daarom past hij niet tussen de kast en de muur naast het raam...of er zou een trap aan de voorkant moeten zitten..Nu heeft het bed geen trap want hij springt er zo op..
Jouw zoon zijn kamer is precies hetzelfde als die van mijn oudste, die heeft nog een lastig hoekje naast de deur maar dat doet er niet toe.

Hier is een hoogslaper dé oplossing.

Ik denk voor jou ook alleen heb je het nog niet in je hoofd dat dat kan.

Je denkt te moeilijk.
quote:janeejanee schreef op 15 oktober 2010 @ 15:02:

Mijn vriendin heeft zo'n bed van de Ikea een ijzeren met een bureau eronder,heb hem opgemeten en die is langer door te trappen aan de achterkant en daarom past hij niet tussen de kast en de muur naast het raam...of er zou een trap aan de voorkant moeten zitten..Nu heeft het bed geen trap want hij springt er zo op..Vaak kan je de trap plaatsten waar je wilt.
Eens met Badass, een hoogslaper is alleen maar hoger, niet breder of langer, die kan dan op de plaats van het huidige bed komen te staan. Hoeft de kast ook niet weg.

En als je een nog ruimtelijker geoel wil, kun je de deur nog vervangen door een schuifdeur....
Ja de ruimte onder zijn bed,zijn in 3 verdeelde kasten diep zoals het bed breed is....

En tuurlijk kan hij buiten zijn kamer huiswerk maken,maar we wonen niet alleen hé en hij is gewoon heel snel afgeleid en ik wil eigenlijk dat hij ook een eigen plek heeft op zijn veel te kleine kamer hahah
En als ie breder is, kan je ook de deur nog omdraaien of vervangen idd.
Ik praat tegen een deur geloof ik
Nou mensen ik kan hier wel wat mee,ik ga nog eens rondkijken op marktplaats en goed passen en meten moet het goed komen....Ik laat het nog wel weten wat en hoe het is geworden..
Nee je praat niet tegen een deur hihihi een schuifddeur kan ook een optie zijn
geen dank he
@Emaille, die deur houdt je wel bezig he
Allemaal erg bedankt voor het meedenken
quote:Chloe15 schreef op 15 oktober 2010 @ 15:08:

@Emaille, die deur houdt je wel bezig he Het maakt me werkelijk waar geen mallemoer uit, maar als die briljante optie maar genegeerd blijft worden, wordt het een ding ja Dan kom ik bijna persoonlijk die deur wel omdraaien
Ik zou verhuizen
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10059165

75x75cm. Kan dus onder het raam naast zijn bed staan. Niet groot, maar hoeveel ruimte heeft hij nodig om huiswerk te maken?

Mocht bovenstaande niet passen, dan kan je altijd losse poten bij Ikea (of ergens anders) kopen; http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90105291 Vervolgens koop je een losse plank die je op de juiste maat laat zagen.
Je zou ook nog het bed met de lange kant tegen de muur met het raam kunnen zetten, mits de kamer 2 meter of meer breed is. De kast blijft waar hij nu staat en het bureau kan dan tegen de muur er tegenover naast het bed. Maar een hoogslaper lijkt me een praktischer oplossing.
Ik vind hier dingen van.
Bij Ikea heb je ook hoge boekenkasten(30 cm diepte) waar je een tafelblad/bureaublad (diverse maten) in kunt schuiven.

Koop je manden voor die boekenkast waar hij nog spullen in kan bewaren of zijn schoolboeken.

En die deur maak je naar buiten open aan de andere kant.
Mail gewoon ff naar dat programma Huizenjacht op sbs6,die architect komt vast met de beste oplossing:-))
quote:Sabeltandcavia schreef op 15 oktober 2010 @ 15:30:

Je zou ook nog het bed met de lange kant tegen de muur met het raam kunnen zetten, mits de kamer 2 meter of meer breed is. De kast blijft waar hij nu staat en het bureau kan dan tegen de muur er tegenover naast het bed. Maar een hoogslaper lijkt me een praktischer oplossing.Het bed is 90cm breed en er is nog 75cm over naast het bed. Dat gaat dus niet lukken!
quote:Sabeltandcavia schreef op 15 oktober 2010 @ 15:30:

Je zou ook nog het bed met de lange kant tegen de muur met het raam kunnen zetten, mits de kamer 2 meter of meer breed is. De kast blijft waar hij nu staat en het bureau kan dan tegen de muur er tegenover naast het bed. Maar een hoogslaper lijkt me een praktischer oplossing.Of je leest het topic even
quote:emaille schreef op 15 oktober 2010 @ 15:12:

[...]

Het maakt me werkelijk waar geen mallemoer uit, maar als die briljante optie maar genegeerd blijft worden, wordt het een ding ja Dan kom ik bijna persoonlijk die deur wel omdraaien
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Misschien mosterd, ben tot pagina 5 gekomen.

Opklapbaar buro tussen muur en bed bij het raam. Daar kun je dan ook een opklapstoel bij gebruiken. Dan kan hij na gebruik alles opklappen en ophangen aan haken.
mijn oudste heeft net zo'n kamer,naast hoofdeind van bed een smal bureau met opklap werkblad gezet.Neemt niet veel ruimte in en onder het bureau ook nog 3 grote laden(waar je dus geen last van hebt als je het werkblad uitklapt. Dus een bureau en nog extra bergruimte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven