Gekke gewoontes van jouw huisdier

30-03-2020 23:20 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals mensen ook eigenaardige gewoontes kunnen hebben, geldt dat ook voor huisdieren. Ik vind het ontzettend aandoenlijk over het algemeen, geeft zo'n beestje toch extra karakter :heart:

Wat zijn de gekke gewoontes van jouw huisdier? TO trapt af:

- kat 1heeft een favoriet speeltje, dat moet naast zijn eetbak liggen vindt hij. Als je het weglegt of ermee gespeeld hebt met hem, ligt het even later weer daar. Vaste prik

- kat 2 houdt van gezelligheid tijdens een midnight snack. Laat in de avond gaat ie je aanstaren tot je meeloopt. Dan brengt hij je altijd naar zijn eetbak, en pakt met een poot brokjes uit zijn bakje die dan een voor één opgegeten worden. Maar pas nadat hij wat rondjes heeft gedraaid voor zijn eetbak, terwijl hij klopjes op zijn zij krijgt :cat:
Nog even een jankverhaal voor het slapengaan.

Hond kwam elke morgen gedag zeggen. Van beneden (mand) de trap op, even aan de slaapkamerdeur rammelen en goedemorgen knuffelen.

Hond werd oud.
Hond liep slecht en kon de trap niet meer op.

Dierenarts zei: "Hij heeft longkanker. Als jullie hem laten leven, dan stikt hij. Dat is een heel nare dood."
Daarom besloten om hond op donderdag in te laten slapen.
Wat deed hond op die donderdagmorgen? Toch de trap op voor een ochtendknuffel.

De schat.
Alle reacties Link kopieren
Odens, triest inderdaad. Jullie hebben goede keus gemaakt. Wij hebben bij onze vorige kat te lang gewacht.

1 van onze 2 katten gooit het eten eerst uit de voerbak met zn poot en eet het dan pas op. Ook doet hij moeite brokjes in het water te krijgen. Dan pas drinkt hij er van. Dus zelfde als TO bijna :-)
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn katten is zo aanhankelijk dat het bezitterig wordt, hij volgt mij overal en deelt graag liefdesbeetjes uit. Als ik op voedertijd niet snel genoeg een blikje kattenvoer opentrek naar zijn zin, zet hij zijn hoektand in mijn kuiten.
Hij speelt graag met water, erg ongewoon gedrag allemaal voor katten, maar niet voor dit ras: Turkse Van. Hij is groot en halflangharig met zwartwitte aftekeningen, hij heeft de kop van een Sfinx met een zwart piratenlapje om 1 oog en kan praatziek zijn, gemauw in de stijl van Oosterse katten.
Alle reacties Link kopieren
Och god Odense, dat maakt zo'n keuze dan nog veel moeilijker, ook al doe je wat goed is voor het dier. Maar wat lief inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
:cry: Odense

Kat 1 ligt altijd op haar rug te slapen. Echt zo:
Afbeelding
Kat 2 maakt geluidjes bij alles wattie doet. Springtie op de grond, dan is het "PRR".

Uitlaathond draait rondjes als hij gaat poepen. Dan heeftie een plekje uitgekozen en dan maakt hij eerst vier pirouetjes en dan gaat hij pas echt poepen.
Alle reacties Link kopieren
@ Odense :'(

mijn kat heeft chronisch aandacht tekort, is nogal jaloers, en bemoeit zich overal mee.
hij flost ook graag na het eten zijn tanden, schoenveters , was wat laag hangt, kabels niks is veilig.

ook heeft hij het snel koud dus winters kruipt hij bij ons in bed.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Hamster die ik vroeger had, had ook een gek dingetje.

Hij had zo'n mooi habitrail hok met allemaal buizen die dan weer ergens heen leidden. Hij douwde zijn wangzakken vol bodembedekking, perste zichzelf door zo'n buis en spuugde het uit in een soort mini huisje waar een deksel opzat. Herhaalde hij tot het deksel los kwam te zitten, en ontsnapte dan 's nachts vervolgens naar een la onder het fornuis waar hij servetten versnipperde en erin ging pitten.

De eerste keer in paniek dat beest door het huis heen gezocht, de keren daarna viste ik hem gewoon meteen uit die la :-D
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
30-03-2020 23:35
:cry: Odense

Kat 1 ligt altijd op haar rug te slapen. Echt zo:
Afbeelding
Kat 2 maakt geluidjes bij alles wattie doet. Springtie op de grond, dan is het "PRR".

Uitlaathond draait rondjes als hij gaat poepen. Dan heeftie een plekje uitgekozen en dan maakt hij eerst vier pirouetjes en dan gaat hij pas echt poepen.
Dat PRR bij iedere move doet kat 2 hier ook! Fijn want ik weet altijd wanneer hij iets gaat doen wat niet mag. (Zit voor aanrecht aanstalten te maken, PRRR. 'Niet op het aanrecht kat 2!!' *kat 2 kijkt betrapt en doet het toch maar niet*)
Mijn cavia's hebben een hoek van de kamer waar hun hok met ren staat. In die ren staat ook een kast, een linnenkast voor een kinderkamer bedoeld, vol met spulletjes, waaronder een grote plastic doos onder in de kast met verschoonspullen, antiplasmatjes etc. Zodra de kast opengaat, willen de cavia's een rondje rond die doos lopen. Vinden ze prachtig, behalve al er een paar met de klok mee lopen en een ander is zo eigenwijs om tegen de klok in te gaan. Dan hoor je boos gepiep achter de doos vandaan komen en degene die verliest, komt dan in z'n achteruit de kast uitgekropen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kat, maar dit vond ik wel een ontzettend lief filmpje
https://www.dumpert.nl/item/7879179_5d744cde
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 hondjes: een Maltezer en een Boomer (Maltezer / Shih Tzu kruising). Beiden 11 jaar.
De Maltezer heeft best veel irritant gedrag. De gipsplaat wand kapot krabben. Zodanig schuiven met de etensbak dat hij tegen de drinkbak aan komt en er een plas water ligt. Meestal als ik niet thuis ben. Zomaar ineens een gilletje geven en uit haar mand rennen. Als ze poept legt ze een drol, daarna draait ze een kwartslag en legt de 2e drol.

De Boomer is een "manwijf". Ze rent het liefst door de modder. Loopt een beetje boers en springt met haar volle gewicht tegen je aan als ze blij is. Als ze naast me ligt kijkt ze regelmatig naar boven en likt aan mijn handen. Soms gaat ze liggen en haar oren poetsen. Tussen mij en de bankleuning zit zo'n 20 cm. Heel de bank is verder vrij, maar dan MOET ze op dat smalle stukje liggen.
Ik dacht dat mijn derde kat normaal zou zijn, maar nee:').

Oudste kat:
Als ze geen aandacht krijgt geeft ze tikjes met haar poot op je hand, been. Het is echt heel schattig. En als dat niet werkt gaat ze op haar achterpoten staan en met haar voorpootjes aandacht trekken. Reageer je niet meteen dan gaat ze met een van haar pootje over haar snoetje om het zo minder awkward voor haarzelf te maken.

Kat 2:
Pakt een brokje met zijn bekje en doet daarna of die een haring eet. Gooit soms een brokje in het water.
Kan ontzettend hard knorren. Nog nooit in mijn leven zo hard een kat horen knorren. Als kitten bij de dierenarts viel het hen al op.
Oja en we vinden hem allemaal ontzettend hardleers. De kat die je niet kan opvoeden en loopt letterlijk altijd voor je voeten. Door hem heb ik geleerd om op mijn tenen te lopen.

Jongste:
Kan apporteren en heeft zichzelf dit aangeleerd. Racet vaak door het huis heen en is super snel.
Is zwervertje geweest en blies in het begin en was zeer angstig. Nu gaat hij constant een meter van je af liggen om geaaid te worden, maar rent dan snel weer weg. Maakt van het gordijn (echt kunstwaardig!) een hangmat die hangt over de stoel en zit zo lekker veilig en geborgen in het gordijn.
Gooit zijn speeltjes in het water en komt ze dan brengen.
Als ik naar de wc sta komt hij naast mijn staan en gaat dan trillen met zijn staart.
(enige plek waar die zich ook volledig veilig voelt en uit zijn slaap in een sneltrein naar je toerent om naast je te staan in de wc).
Geeft de middelste harde kopjes als hij door ons geaaid wilt worden en snapt dan niet dat hij dat zeer vervelend vindt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn konijn die altijd vreugdesprongetjes gaat maken als ik haar betrap op iets stouts.
Als ze aandacht wil gaat ze keihard met haar rinkelbal gooien of rammelen aan de toiletbak.
Konijnen doen zachtjes tandenknarsen als ze tevreden zijn. Die van mij doet dat ook als ik tegen haar praat, na ieder zinnetje van mij. Als een soort antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Als ik schoon stro in de legnesten leg, dan gaat mijn haan ze inspecteren en alle strootjes goed leggen. Vervolgens gaat hij er uitgebreid in zitten draaien en spitten tot er een perfect kuiltje op maat is ontstaan waar precies een bevallig bipsje van één van zijn vrouwtjes in past.

Als het legnest door de haan geperfectioneerd is durf ik daar niet meer aan te komen ... en de hennen dus ook niet want ik vind de eitjes in een donker hoekje van het nachthok. Wat het nog erger maakt is dat de hennetjes vechten om dat donkere hoekje en elkaar eraf jagen als ze synchroon willen eieren leggen. Er zijn precies evenveel legnesten als hennen. Allemaal identiek. Allemaal onaangeroerd. Maffe beesten. :roll:
Ik vind hier dingen van.
aviv_13 schreef:
30-03-2020 23:45
Mijn cavia's hebben een hoek van de kamer waar hun hok met ren staat. In die ren staat ook een kast, een linnenkast voor een kinderkamer bedoeld, vol met spulletjes, waaronder een grote plastic doos onder in de kast met verschoonspullen, antiplasmatjes etc. Zodra de kast opengaat, willen de cavia's een rondje rond die doos lopen. Vinden ze prachtig, behalve al er een paar met de klok mee lopen en een ander is zo eigenwijs om tegen de klok in te gaan. Dan hoor je boos gepiep achter de doos vandaan komen en degene die verliest, komt dan in z'n achteruit de kast uitgekropen.
Ik zie en hoor het helemaal voor me :rofl:
konijnenpantoffeltje schreef:
31-03-2020 00:36
Mijn konijn die altijd vreugdesprongetjes gaat maken als ik haar betrap op iets stouts.
Als ze aandacht wil gaat ze keihard met haar rinkelbal gooien of rammelen aan de toiletbak.
Konijnen doen zachtjes tandenknarsen als ze tevreden zijn. Die van mij doet dat ook als ik tegen haar praat, na ieder zinnetje van mij. Als een soort antwoord.
Ah zo schattig!
Alle reacties Link kopieren
2 katten,de ene is linkspotig de ander rechts ik wist niet dat dieren dat ook hadden.
Ook bij de etensbakjes de ene eet links de ander rechts.
Eentje kan klokkijken s,avonds om 20.30 jankt hij en loopt naar de keuken...snoepjestijd.
De oudste is de baas,speelt de jongere ergens mee dan pakt hij het af.
Flesje met valeriaan druppels staan op de kast,ze kijken ernaar en dan naar mij,oke wat druppels op een knuffeltje en ze zijn helemaal gek aan t spelen met grote sprongen.
Morgen meer nu is het bedtijd.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Mijn hond heeft de irritante gewoonte om op de eettafel te gaan liggen als we er niet zijn. Geen idee waarom, mooi overzicht?
Resultaat is dat elke keer als we thuiskomen, we eerst een schoonmaakdoekje kunnen pakken om over de tafel te halen.
Daarnaast kan ze deuren, zowel naar binnen als naar buiten draaiend, openen. Ze gaat dan rustig een blokje om en komt weer terug, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus staan nu alle deurklinken naar beneden en doen we altijd de schuttingdeur op slot.
Alle reacties Link kopieren
Onze hond, maakt me (als ik bij mijn ouders slaap waar hij woont) altijd om 8 uur wakker, óók als hij bij me heeft geslapen, maar hij gaat eerst altijd om 7 uur naar beneden. Hij komt dan super enthousiast weer naar boven om 8 uur.

Hij gaat altijd bij het raam naast de deur zitten als het ongeveer de tijd is om uitgelaten te worden (hoe hij dat weet?).

Hij gooit altijd eerst 1 brokje naast z’n bak tijdens het eten,Die eet hij dan later wel op.

Hij gaat tijdens/na het ontbijt altijd naast m’n vader zitten, zonder uitzondering. Drukt z’n snoet in z’n handen. M’n vader haalt dan de slaapsnotjes uit z’n ogen weg voor hem. Bah, maar daarna is hond weer helemaal blij en m’n vader wast even z’n handen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
1 van onze katten gaat vaak staan mauwen bij je voeten en kijkt je dan aan. Als je dan een tijdje terug mieauwt springt ze zo hop van de grond zo op je schouders. :heart:
Ze doet dat wel veel vaker bij mijn man dan bij mij gek genoeg. Ze kondigt het meestal ook wel even aan maar zeker bij mijn man springt ze zelfs soms bovenop hem als hij nog niet eens begonnen is met terugmauwen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Oh zoveel :proud: . Op zn rug liggen en kirren tot dat zijn buikje wordt gekriebeld. Als we in de woonkamer zitten op een andere verdieping keihard schreeuwen, een soort ezel geluid: eeeee-ohhhhhh en dan heel verbaasd naar ons kijken als we checken wat er gaande is. Rond bedtijd zeuren en mauwen als we nog niet boven zijn. Zijn pluche bal mee naar zijn slaapkussen nemen want zonder slaapt ie niet. En de hele dag door kletsen. Dat heeft ie van zn "oudere broer" (die we nu helaas moeten missen). Het is een gezellig beest.

Heel leuk om alle eigenaardigheden van jullie beestjes te lezen!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 07:31
16.11% gewijzigd
Odense* schreef:
30-03-2020 23:27
De schat.
Oh Odense, wat doet het zeer he :'(
Alle reacties Link kopieren
Vannacht nog gekke gewoonte kat 2 (Dat is echt een gewoontedier pur sang). Als je net allebei in bed ligt en beneden alles donker en afgesloten is, gaat ie met een speeltje in zijn bek luid mauwend rondlopen.
Die mauw klinkt dan raar omdat ie zn bek vol heeft, eigenlijk hetzelfde als wanneer hij aankondigt zo over te moeten geven (een soort vragend MWOAHHH, MROWWW??)

de eerste keren rende ik naar beneden om opgedroogde kots in de morgen te voorkomen, maar nu weet ik beter :eh:
Alle reacties Link kopieren
Als kat haar schoonheidsslaapje gaat doen dan springt ze naast me op de bank.
Kijkt me intens aan. En gaat pas liggen als ik haar eerst even uitgebreid heb geaaid (met de tekst .. ga je lekker slapen beestje...)

Kat moet altijd als eerste in de volgende ruimte zijn waar ik mij naar toe beweeg, ze maakt er een wedstrijdje van. Hierdoor schiet ze me nog wel eens voorbij, stoot ze haar kop ergens tegen aan of loopt me onder de voeten door waardoor ik uit balans raak.

Naar de wc gaan gaat niet meer alleen, ze schreeuwt het uit als ik even wat privacy zoek. :cat:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven