Gekke gewoontes van jouw huisdier

30-03-2020 23:20 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals mensen ook eigenaardige gewoontes kunnen hebben, geldt dat ook voor huisdieren. Ik vind het ontzettend aandoenlijk over het algemeen, geeft zo'n beestje toch extra karakter :heart:

Wat zijn de gekke gewoontes van jouw huisdier? TO trapt af:

- kat 1heeft een favoriet speeltje, dat moet naast zijn eetbak liggen vindt hij. Als je het weglegt of ermee gespeeld hebt met hem, ligt het even later weer daar. Vaste prik

- kat 2 houdt van gezelligheid tijdens een midnight snack. Laat in de avond gaat ie je aanstaren tot je meeloopt. Dan brengt hij je altijd naar zijn eetbak, en pakt met een poot brokjes uit zijn bakje die dan een voor één opgegeten worden. Maar pas nadat hij wat rondjes heeft gedraaid voor zijn eetbak, terwijl hij klopjes op zijn zij krijgt :cat:
Alle reacties Link kopieren
Onze hond gaat altijd met haar kont op een verhoging zitten terwijl ze met haar voorpoten dan gewoon op de grond staat. Alsof ze op een stoel gaat zitten.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Hier een Al Bundy. Die zit op z'n billen met z'n achterpoten gestrekt vooruit met een gestrekte pluimstaart ertussen. Met z'n rug tegen de leuning van de bank en beide voorpoten op z'n buik. Dat is zijn tv-kijk houding. Favoriet zijn natuurprogramma's en klassieke concerten. Als er veel houtblazers te horen zijn gaat hij rechtop zitten precies tussen de speakers in. Gespitste oortjes en snoetje omhoog.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Onze hond kan klokkijken. Iedere avond rond 22 uur gaat hij bedelen om uitgelaten te worden. Op dit moment zit hij ook weer op (nog) gepaste afstand mijn man te hypnotiseren en met 1 pootje smekend in de lucht. (man zit achter zijn laptop). Waarschijnlijk zal hij dadelijk dichterbij komen en met zijn poten op leuning van de stoel zijn kop tussen man en laptop duwen om zo duidelijk te maken dat het TIJD is!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad...nu dus! :-D Je kunt er de klok op gelijk zetten!
Alle reacties Link kopieren
Duet, dat kon mijn eerste hond ook. Wist precies wanneer ik ongeveer thuis hoorde te komen van school en wachtte me dan op voor het raam.

O ja, gekke gewoonte van een valkparkiet die ik gehad heb: at graag naturel chips. Werd wild als ie een zak hoorde kraken, en als je de zak dan open op tafel had liggen en hij vloog vrij rond, vloog ie zo de zak in. Zat ie daar lekker te kraken en te snacken haha
Mijn lieve bijna 1 jaar jonge poesje heeft hele vreemde gewoontes.

Ze vind het leuk om gewoon voor het niks in de toiletpot te gaan zitten of liggen. Ze doet helaas niks op de wc maar zit of ligt daar gewoon. In het water.

Ze komt niet aan de planten maar zodra ik die water geef moet ze met haar pootjes in de modder staan.

Verder is ze gek op haar elastiekjes en speelt daar uren mee. Brengt ze zelfs terug naar je.

Als ik in de badkamer ben moet ze erbij zijn en gaat zitten toe kijken hoe ik mij was of tandenpoets of mij opmaak.

Ze is gek op plastic en ducttape.

Mijn lieve 7 jarige stafford heeft eigenlijk maar 1 ding.

Zodra er eierkoeken op tafel liggen moet hij ze hebben.
Die moet ik echt opruimen. Vergeet ik dat dan zitten de eierkoeken in zijn maag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft precies in de gaten wanneer ik richting werk vertrek. Vanaf het punt dat ik mijn tas inpak en ik mijn jas aantrek (een handeling van 3 minuten voor ik een kat had) ben ik met deze lieverd minimaal 15 minuten bezig omdat ze voor mijn voeten gaat liggen op haar rug. Ik erover heen stap. Zij binnen een fractie weer voor mijn voeten ligt. Ik haar dan uitgebreid ga aaien. Ik mijn tas in pak. Zij springt op tafel en maaaaaaaauuuuuwwwwwtttttt mijn aandacht. Ik door ga. Maaaaauuuuuwwwtttt mijn aandacht en gaat op mijn tas zitten. Ik aai haar even en zet haar op de grond.
Ik probeer mijn jas te halen en in elke stap die ik zet zit zij voor me en kijkt me boos aan. Ik moet voorzichtig lopen anders stap ik op haar staart of wat anders. Wanneer ik mijn jas heb aai ik haar nog maar even maar dit is niet ten goede zoals ze naar mij kijkt. Ik voel me schuldig.

Jas aan. Rugtas op rug. Ik gooi wat snoepjes in de woonkamer. Zij rent erachter aan en ik ren naar buiten.
Als ik dan een minuut later voor mijn raam fiets ligt ze tevreden in het raam, in het zonnetje, niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide honden spelen verstoppertje tussen en om de eetkamerstoelen .
Snurken harder dan ik, als ze slapen.
De oudste lebbert mijn benen droog na het douchen
Ze is ook stapelgek op een advocaatje en als ze de kans krijgt, dan likt ze mijn mond schoon, stel je voor dat er nog wat zit.
Zij is d Bourgondiër van de hondenfamilie.
De jongste praat,jodelt,ben ik weg geweest zonder iets te zeggen, dan krijg ik haar moppers bij thuiskomst.
Zij heeft de grootste blaas, bij het uitlaten laat ze overal een plasje achter.
De oudst poept in meters, overal een keuteltje om de 10 cm, ik er achter aan met zakje, om de drolletjes op te pakken

Ht zijn katten in een hondenlichaampje, liggen op de bank, vensterbank,in de zon,blazen ook als een kat, vechten ook als een kat.
Maar het zijn maatjes, alles doen ze samen, lief zijn en ondeugend zijn
Ze mogen graag winkelen , gaan ook altijd mee op d boodschappen route, kaas,groente, vlees, overal krijgen ze wat lekkers.
Alle reacties Link kopieren
wiriehorn schreef:
31-03-2020 21:27
Onze hond gaat altijd met haar kont op een verhoging zitten terwijl ze met haar voorpoten dan gewoon op de grond staat. Alsof ze op een stoel gaat zitten.
Ja dat deed de hond van mijn ex ook :proud:

Wat ze ook deed: als ik en ex op bed seks hadden dan kwam ze de kamer in (indien ze er nog niet was) en sprong ze op het bed om als een gek te gaan ‘graven’. Dat beest was ruim 25 kg, dus geen klein hondje. Het was altijd een beetje lastig om er dan niets van aan te trekken...
Hakuna Matata
Zojuist nog een andere gekke gewoonte ontdekt. Een van mijn honden gooit altijd een bek vol brokken door de hele keuken heen om ze vervolgens één voor één te zoeken en op te eten.

De andere hond zit ook vaak met haar kont op een verhoging.
Onze kater likt graag aan deuren en wasmanden. Vooral de badkamer deur is favoriet. Hij is super nieuwsgierig en ruikt graag overal aan. De afstandsbediening van apple tv is favoriet haha. We laten hem vaak voor de grap allerlei voorwerpen uit ons huis ruiken, vindt ie super interessant. Hij pakt snoepjes met beide pootjes uit je handen. Hij springt dan op, pakt je handen en pakt zo het snoepje. Hij is ook echt een zoetekauw, snoep, koek en chocola is hij gek op. Krijgt hij nooit maar jat het soms op een onbewaakt moment.

Onze poes ligt graag op haar rug net als een otter met de voorpootjes op haar borst gevouwen. Ziet erg echt zo super schattig uit. Dit doet ze alleen bij ons en mensen die ze goed kent. Hieraan merken we dat ze op haar gemak is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond gaat altijd als hij gegeten heeft heen en weer rollen op het vloerkleed. En zich daarna lekker uitschudden, geen idee waarom maar het is echt een vaste gewoonte.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vroeger een grote witte kater, echt een enorm lui monster. Hij luste geen katten eten, brokjes en vlees trok bijzijn neus voor op. Dus meneer kreeg speciaal vlees bij de slager vandaan. (Afval vlees) Maar waar hij echt een moord voor deed waren stroopwafels...soms dan lag hij compleet in coma maar oh wee als hij het stroopwafelzakje hoorde kraken. Dan wist hij niet hoe snel hij naar je toe moest komen en kroop zowat bij je benen omhoog. Hij vrat de wafel nog net niet uit je hand weg.
Alle reacties Link kopieren
Over 'gekke' dingen eten gesproken: onze oudste kat lust heel graag vaseline. Ooit bij toeval ontdekt toen we eens een plekje moesten insmeren met vaseline. Als ik ergens een pot vaseline open laat staan of als ik m'n handen met vaseline insmeer...
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 31-03-2020 23:28
2.82% gewijzigd
In this mad house we must all survive
duet schreef:
31-03-2020 22:08
Inderdaad...nu dus! :-D Je kunt er de klok op gelijk zetten!
Zelfs nu de klok net verzet is?
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
30-03-2020 23:27
Nog even een jankverhaal voor het slapengaan.

Hond kwam elke morgen gedag zeggen. Van beneden (mand) de trap op, even aan de slaapkamerdeur rammelen en goedemorgen knuffelen.

Hond werd oud.
Hond liep slecht en kon de trap niet meer op.

Dierenarts zei: "Hij heeft longkanker. Als jullie hem laten leven, dan stikt hij. Dat is een heel nare dood."
Daarom besloten om hond op donderdag in te laten slapen.
Wat deed hond op die donderdagmorgen? Toch de trap op voor een ochtendknuffel.

De schat.
:cry: :cry:
Honden zijn zo ontzettend lief! En hoe ouder ze worden, hoe meer je er van gaat houden.
Hel veel sterkte!
Mijn kat is niet zo maf eigenlijk. Hij is vrij saai, braaf en best wel normaal haha. Wel loopt hij als een hondje achter me aan als hij me naar buiten ziet komen dus elke avond lopen we samen een rondje. Dat trekt wel aardig wat bekijks hier in de straat. Dat ik mijn kat uitlaat.
Wat hij ook doet is me elke ochtend wakker maken door op mijn kussen te komen liggen als een tulband om mijn hoofd heen. Dan ligt hij te knorren en likt hij mijn haar af en toe even.
Verder eet hij normaal, drinkt hij normaal, slaapt hij bijna altijd goed en kliert hij nooit ( springt ook niet op het aanrecht ).
Ja heel soms maakt hij me periodes lang vroeg wakker in de zomer ( lees 4 uur ) omdat hij naar buiten wil, maar verder kan ik niets geks bedenken eigenlijk.

Oh ja, toch wel. Hij gaat in de winter graag mee de douche in als ik eronder sta.
Dan komt hij soms bij me op schoot zitten als ik half naakt op de WC zit. Verder ligt hij veel buiten, slaapt hij veel en speelt hij bijna nooit. Het is al een oudje.
Maar oh zo heerlijk braaf. :heart:

Zo'n kat krijg ik nooit meer. Wel leuk al jullie verhalen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Onze poes gaat heel graag mee op vakantie. Blijft bij onze bus, en is gewoon erg blij dat ze erbij is.

Ze valt mensen aan die ze niet leuk vind.....

En als we naar bed gaan komt ze mee naar boven, en ligt net als onze honden in een mandje naast het bed...En nachts als man slaapt komt ze bij hem liggen.

Onze honden hebben allemaal wel een tik.... de 2 oudjes kunnen de jonkies' onbeschoft aan kijken. En liggen altijd samen op de lounge in de tuin, terwijl de 2 jonkies een feestje bouwen.
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
31-03-2020 23:25
Zelfs nu de klok net verzet is?
Ja, nu je het zegt....zelfs nu de klok verzet is! o_o
Alle reacties Link kopieren
Autofan schreef:
31-03-2020 23:07
Mijn hond gaat altijd als hij gegeten heeft heen en weer rollen op het vloerkleed. En zich daarna lekker uitschudden, geen idee waarom maar het is echt een vaste gewoonte.
Dat doet die van ons ook!

En ook leuk: als hij uit is geweest, rent hij eerst een rondje door de woonkamer en komt even bij je staan om iedereen te laten zien dat hij er weer is.
Alle reacties Link kopieren
Haha Madrid, lijkt me soms heerlijk zo'n brave kat :biggrin:

Hier is geen een plant of boeket veilig, wordt meteen afgegraasd of vernield. Kattengras is dan weer saai ofzo. En ze komen beide regelmatig op het aanrecht terwijl het niet mag.

Wat betreft gekke eetgewoontes, een doet een moord voor kale rijstwafel (Als hij dat knerpende geluid hoort als je erin bijt pakt ie het uit je mond als het even kan), de ander is dol op de geur van pepermunt. Hoe scherper hoe beter.
Als je dan een smint in je mond hebt komt hij af op het tikken ervan tegen je tanden en gaat spinnend vlak voor je mond snuiven. Likt ook je lippen af als het lukt.
ringaroundtherosie schreef:
01-04-2020 13:00
Haha Madrid, lijkt me soms heerlijk zo'n brave kat :biggrin:

Hier is geen een plant of boeket veilig, wordt meteen afgegraasd of vernield. Kattengras is dan weer saai ofzo. En ze komen beide regelmatig op het aanrecht terwijl het niet mag.

Wat betreft gekke eetgewoontes, een doet een moord voor kale rijstwafel (Als hij dat knerpende geluid hoort als je erin bijt pakt ie het uit je mond als het even kan), de ander is dol op de geur van pepermunt. Hoe scherper hoe beter.
Als je dan een smint in je mond hebt komt hij af op het tikken ervan tegen je tanden en gaat spinnend vlak voor je mond snuiven. Likt ook je lippen af als het lukt.
Echt? Oh, planten en bloemen geeft hij helemaal niets om. Sowieso vindt hij weinig dingen echt interessant. Dozen springt hij ook nooit in, ook niet in plastic tassen of andere dingen. Ook springt hij nooit op de tafels en eet hij niets van mijn bord af. Bedelen doet hij al helemaal nooit.
Ik heb echt een bizar braaf beest, dat weet ik maar al te goed. Als ik sommige verhalen lees op het katten topic denk ik echt, jemig wat heb ik een geluk met die van mij. :P

Het is ook wel eens wat saai hoor, vooral als ik wel wil spelen maar hij er totaal geen zin in heeft. En dat is meestal zo. Gooi ik een veter voor zijn neus langs maar nee hoor, niets. De gekke vijf minuten kent mijn kat helemaal niet. Mijn vorige katten wel maar deze niet.
Dierenarts en reismandjes zijn ook geen enkel probleem, hij zit er zo in en gedraagd zich voorbeeldig bij de dierenarts. :proud:
Onze papegaai (*als hij in een opstandige bui is) pakt hij wat voer met z'n poot en gooit het expres op de grond, en dan kijkt ie me aan op zo'n manier, ik moet dat vreten niet.

Diezelfde etterbak praat door ons heen, als man en ik in gesprek zijn, dan zegt ie de hele tijd tzatzatzatzatzah, ik denk dat hij blablablabla bedoelt, maar dat lukt m niet. :-D

Als ik in de huiskamer ga aardappelschillen, moet en zal hij in het vergiet klimmen om alles te inspecteren, als ik dan zeg dat hij dat niet mag, protesteert hij met een simpel boos "kwek" geroep.

Diezelfde "Kwek" gebruikt hij overigens bij alle protesten,
Ga maar naar je kooi : Kwek!
Zit niet zo te schreeuwen joh: kwek!
Nee mag niet: kwek!

Iedere ochtend als we hem begroeten, begroet hij ons met zijn eigen naam.

Hij is dol op het slopen van een rol wc papier, en gaat compleet uit z'n dak als dat ding compleet uitgerold op de grond ligt.

Hij is dol op het slopen van sloffen, en hij houdt van behangscheuren.
Ik zou m voor geen goud willen missen :-D
duet schreef:
01-04-2020 11:46
Ja, nu je het zegt....zelfs nu de klok verzet is! o_o
Maar hoe doet-ie dat? Eten jullie om een vaste tijd, dat-ie uren kan tellen na het eten? Kijken jullie altijd om dezelfde tijd naar hetzelfde tv programma? Drinken jullie om 21:30 uur precies een kopje thee?
Zo niet, hebben jullie een analoge of digitale klok waar-ie op kijken kan?
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
01-04-2020 19:27
Maar hoe doet-ie dat? Eten jullie om een vaste tijd, dat-ie uren kan tellen na het eten? Kijken jullie altijd om dezelfde tijd naar hetzelfde tv programma? Drinken jullie om 21:30 uur precies een kopje thee?
Zo niet, hebben jullie een analoge of digitale klok waar-ie op kijken kan?
:-D geen idee! Hij zal na het verzetten van de klok de eerste dag vast wel een uur te laat zijn geweest, of wij dus te vroeg, daar heb ik niet op gelet. Maar inmiddels is het weer steeds vlak voor of na 22 uur. Ik zie hem overigens niet naar de klok kijken hoor! :biggrin:
Hij ligt meestal in de keuken te slapen en komt dan rond de klok van 22 uur een beetje stijfjes onze kant opgelopen om vervolgens mijn man "lastig" te gaan vallen. Ik zal er vanavond nog een keer opletten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven