Geluid dempen voor buren.

27-04-2017 09:09 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedank allemaal!
anoniem_210698 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 17:24
Reden: Herkenbaarheid
97.64% gewijzigd
Kun je niet beter het licht dempen zodat de parkieten minder vroeg beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een deken over de kooi? Kun je de parkieten ergens neerzetten waar het langer donker blijft?
Hello, can you hear me?
Een verduisterings(rol)gordijn gebruiken en 's avonds een doek over de kooi. Dan blijven ze rustig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit in de bijkeuken. Let wel dit zijn vrij dikke platen hoor, geloof dat ze starten vanaf 6 cm dikte. Dan kom je denk ik niet goed uit met deuren en dorpels? Een zeil erover gaat niet lukken omdat je dan de eps indrukt als je erover loopt, krijg je er kuilen in. Wij hebben eps platen en daarover houten osb platen en dan daarover pas zeil. Wij hebben het puur om de kou vanuit de garage vloer tegen te houden en dat werkt redelijk. Qua geluid demping kan ik helaas niets zeggen. Ofja je hoort het natuurlijk wel als je erover loopt, een beetje hol klinkt het.



Ohja en ik denk dat als de buren het horen, ze zich er ook wel aan irriteren misschien? Maar durven ze dat niet goed te zeggen? Hier naast een hond ik word gek als dat beest blaft en de eigenaren er niets van zeggen grrr. Goed dat je zoekt naar een oplossing!

Misschien nog een idee om rond de kooi iets aan te brengen dat het geluid dempt? Ik zou dan vooral aan de onderkant denken on daar iets te dempen?



En de tips hierboven zijn ook al heel goed!
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_210698 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 17:25
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Praat nog eens met je onderburen. Zo blijf je in ieder geval goed in gesprek met ze en ....misschien maak je je zorgen om niets.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens na te denken over de vraag waarom je parkieten opeens veel meer lawaai maken. Hebben ze ruzie, zijn ze bang, krijgen ze te weinig aandacht? Ik hebgeen verstand van parkieten ( ) maar dit lijkt me toch wel van belang.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_210698 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 17:25
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou betere verduistering kopen, er zijn genoeg gordijnen die helemaal geen licht doorlaten. Daarnaast is 90 decibel echt heel veel, als het zoveel is, zijn je directe buren niet de enige die het horen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook gordijnen die bestuurbaar zijn, dan kan je ze op een goed tijdstip automatisch open laten gaan. Wel duur.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_210698 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 17:25
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_210698 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 17:25
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:weegschaal68 schreef op 27 april 2017 @ 09:42:

Praat nog eens met je onderburen. Zo blijf je in ieder geval goed in gesprek met ze en ....misschien maak je je zorgen om niets.Precies. Als de relatie goed is, de buren zich serieus genomen voelen, kunnen ze meer van je hebben. Ik vind dat je het goed doet!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het erover hebben met die buren. Als zij weten dat jij ermee bezig bent zullen ze zich minder ergeren. Zij zullen toch ook af en toe wat geluid maken waar ze anderen mee kunnen storen?



Er bestaan overigens ook buren die zich echt aan alles ergeren en zodra jij er iets aan doet, met een hele waslijst komen wat je ook nog even moet oplossen en voordat je het weet kan je je niet meer roeren. Maar zo te horen speelt dat niet bij jou.



Wat de parkieten betreft denk ik dat houten kooiwanden en alleen van voren een traliewandje veel geluid zal dempen. Maar het blijven luidruchtige dieren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ook stoffering van de kamer (gordijnen, vloerbedekking) helpt om het minder hol te laten klinken. Maar je moet ook rekening houden met "luis" (vogelmijt) die zich prima voelt in kamers met veel schuilmogelijkheden. Dus dat is dan weer een nadeel.



Succes!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:starfeathers schreef op 27 april 2017 @ 09:26:

Doeken gaan niet werken,de kooien zijn namelijk meer voliere's.

Het gaat om 4 parkieten maar samen kunnen ze op 90 decibel komen,ik heb ze al lang en toen der tijd nooit aan een situatie als dit gedacht.

Ik heb verduistering gordijnen maar er komt nog steeds veel licht door,waardoor het niet werkt.

Ook moet ik heel vroeg naar het werk dus doe ik de rolgordijnen omhoog als ik weg ga,ook werk ik op zaterdag.

Hierdoor zal afdekken niet werken omdat ik ze niet de hele dag in het donker kan laten,vloer isolatie lijkt me dus de beste optie,maar ik kan weinig informatie vinden omtrent geluid.

Mijn grootste angst is dat de woningbouw mij met de tijd zal dwingen om ze weg te doen,en dit wil ik echt niet,ze betekenen heel veel voor mij.

Ik heb de buren meerderen keren gevraagd of ze last hadden en kreeg te horen dat ik me geen zorgen moest maken,maar toen was het nog niet zo vroeg licht.Zet een (led) lamp neer aangesloten op een tijdklok.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:starfeathers schreef op 27 april 2017 @ 10:00:

[...]



Vroeger zaten ze op mijn kamer en omdat ik daar volop aanwezig was hadden ze zeg maar meer afleiding,

Ook zijn er in deze buurt heel veel meeuwen voorop ze ook reageren,ik heb wegens dit al licht doorlatende gordijnen voor het raam zodat ze de meeuwen niet kunnen zien,en dit werkt.

Maar vogels zijn vooral luidruchtig in de ochtend en in de avond.

In de avond kan ik op vangen omdat ik er ben en ze dan los zijn,maar het gaat dus vooral om de ochtend.

Als mijn buren vrij zijn willen ze lijkt mij ook uitslapen.

Ik weet niet hoe hard ze mijn vogels horen,maar hun hoor ik goed,tv,praten en hun kind gild/jankt elke dag.

Hierdoor lijkt mij dat ze de vogels ook redelijk moeten horen.Mooi zo, dan hoeven ze ook niet bij jou te komen zeuren om jouw geluiden. Klaar toch?
Alle reacties Link kopieren
Er is elektronica te koop dat een anti-geluid produceert.

Hierdoor worden de geluidsgolven gecompenseert en hoor je het niet meer.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 27 april 2017 @ 13:12:

Er is elektronica te koop dat een anti-geluid produceert.

Hierdoor worden de geluidsgolven gecompenseert en hoor je het niet meer.Dit is zeer interessant,dank je!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de ismomat KE gezien.,iemand die ze misschien kent.

Het lijkt mij makkelijk aan te brengen maar ze hebben het wel over houten vloeren en bij mij zou het dan op beton gaan en dan de ondervloer en zeil er weer over heen.

Ook zag ik deze voor aan de muur,maar ik vroeg mij af hoeveel zoiets zou kunnen helpen.

http://www.aixfoam.nl/aku ... en-mit-fotomotiv-rechteck
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_210698 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 17:25
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
3D wandpanelen zijn vierkante of rechthoekige panelen met een reliëf. Een 3D wandpaneel wordt gebruikt als wandbekleding ipv behang of verf.



De 3D wandpanelen zijn geluiddempend en 100% milieuvriendelijk door de duurzame productie uit bamboe.3D wandpanelen Beach

En zijn qua sterkte vergelijkbaar met eikenhout. Afhankelijk van het soort voorwerp kunnen de 3D panelen een drukbelasting van 130-200 kg weerstaan. Botsingen met scherpe voorwerpen dient te worden vermeden.

3D wandpanelen zijn een nieuwe trend in wandbekleding en zijn zeer licht en eenvoudig te monteren op muren en plafonds.



De wandpanelen van Design your Home worden speciaal door de fabriek met een laser gesneden.

Hierdoor zijn de zijkanten van de panelen rechter en maatvast.

De 3D panelen zelf zijn hol en zijn ongeveer 2 mm dik. Op de uitstekende delen komen de wandpanelen maximaal

35 mm naar voren, afhankelijk van het model wandpaneel.

De panelen worden standaard in de kleur wit geleverd en dienen in een gewenste kleur te worden geverfd.

https://designyourhome.eu ... nbiedingen/?orderby=price



Ik denk dat je met schilderen al een eind komt. Dat is goed afneembaar. (geen latex muurverf dus, wel informeren of dat kan)
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Houd er ook rekening mee dat als jij een raam hebt open staan en je onderburen ook, dat je je vloer kunt isoleren wat je wil, maar dat ze dan nog steeds het geluid via de open ramen kunnen horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven