Geurtjes huisdieren in huis

26-05-2020 08:50 21 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds de Corona tijdperk 2 lieve honden erbij gekregen van iemand die op dit moment even niet de zorg eraan kan geven.
Geweldige lieve honden, maar de geur...

Ik blijf ze ruiken. Zodra ik het huis binnenstap, van boven naar beneden loop...
Het is een gewone hondengeur, dus niet extra overdreven ofzo.

Wat kan ik er tegen doen?

Elke dag wordt er gestofzuigd, om de dag gedweild.
Lampe Berge werkt goed, alleen van korte duur,maar de olie vind ik behoorlijk prijzig om er meer van te gebruiken.

Wie weet de beste oplossing?

Honden gaan voorlopig nog niet terug (en eerlijk vind ik dat ook helemaal niet erg!) En zijn ze hier meer dan welkom!
Eraan wennen. Honden ruiken nu eenmaal. Als je voldoende lucht kun je er verder niet zoveel aan doen.
Alle reacties Link kopieren
tja dat is met honden
Bij vriendinnen met honden ruik ik het als ik binnen kom, maar de geur went ook wel

(moet zeggen, dat vriendinnen met een puberzoon van 15 een grotere meur in huis hebben)
We hebben zelf ook al 2 honden. Maar deze ruiken niet zo sterk als de nieuwe 2.

Mis ergens een frisse geur in huis...
Alle reacties Link kopieren
zijn de leen-honden wellicht wat ouder dan je eigen honden?
(of misschien ben je gewoon gewend geraakt aan jullie eigen honden?)
lilalinda schreef:
26-05-2020 09:03
zijn de leen-honden wellicht wat ouder dan je eigen honden?
(of misschien ben je gewoon gewend geraakt aan jullie eigen honden?)
Klopt! Deze zijn zo'n 5 jaar ouder dan mijn eigen honden. 10 en 11 jaar zijn de logeer honden.

Eigen honden ruik ik ook wel, maar bij lange na niet zo erg als deze.
lilalinda schreef:
26-05-2020 09:03
zijn de leen-honden wellicht wat ouder dan je eigen honden?
(of misschien ben je gewoon gewend geraakt aan jullie eigen honden?)
Klopt! Deze zijn zo'n 5 jaar ouder dan mijn eigen honden. 10 en 11 jaar zijn de logeer honden.

Eigen honden ruik ik ook wel, maar bij lange na niet zo erg als deze.
Goed ventileren en de honden naar buiten als dat kan. Meer kun je niet doen, honden ruiken nu eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
Milkakoe schreef:
26-05-2020 09:06
Klopt! Deze zijn zo'n 5 jaar ouder dan mijn eigen honden. 10 en 11 jaar zijn de logeer honden.

Eigen honden ruik ik ook wel, maar bij lange na niet zo erg als deze.
oudere honden schijnen meer te stinken omdat ze hun vacht minder schoon houden
ff zoeken...
Alle reacties Link kopieren
https://degroeneos.nl/help-hond-stinkt/
oh wacht, niet de huid,
Alle reacties Link kopieren
Zo’n spray ding van ambu pur. Die kan je in sterkte instellen. En de aantal keer hij spuit per uur.

Ons huis heeft de geur van de vorige bewoners er nog in zitten. 🤢.

Die spray zorgt ervoor dat de geur geneutraliseerd wordt of zo. Ik ruik de geur van die spuitunit niet. (Of niet meer)
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
26-05-2020 09:16
Zo’n spray ding van ambu pur. Die kan je in sterkte instellen. En de aantal keer hij spuit per uur.
oh bah
Honden even wassen?
Alle reacties Link kopieren
Ligt het misschien ook aan de voeding? Na een logeerpartij bij mijn broer, waar onze hond samen met hun hond ander voer at, rook zijn vacht ook sterker dan thuis. Thuis eet hij soms vers vlees, soms brokken. Schoonzus heeft ook vaker opgemerkt dat je vrijwel geen hondengeur in ons huis ruikt.
Ik denk ook dat het eraan ligt dat de honden wat ouder zijn...
Ik denk ook voldoende luchten, eventueel zon textielverfrisser gebruiker voor stoffen bekleding, kussentjes, gordijnen, stoffen deurmat etc. Daar willen luchtjes wel eens in blijven hangen.

Bakjes azijn met citroen neerzetten wil ook wel eens helpen, schijnt dat dat geuren 'vangt'. Doe ik altijd na gourmetten ofzo
Mijn tweelingzus heeft een klein huisje en een enorme Argentijnse dog. :proud: Ze heeft overigens wel twee grote tuinen en gaat elke dag flinke stukken met hem wandelen en hardlopen. En hij gaat dagelijks los, voordat iemand “zielig” roept. Maar goed: eerst stonk het bij haar echt vreselijk naar hond in huis. Sinds ze een luchtreiniger (een luchtzuivering apparaat) heeft, ruik je de hond helemaal niet meer. Echt ideaal. Zóveel frisser en prettiger.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 26-05-2020 11:55
3.94% gewijzigd
Ik heb ook een hond, maar ik ruik hem niet . Ook niet in de auto.
Of mijn bezoek hem wel ruikt, dat weet ik niet.
Vermoedelijk is het toch een kwestie van er weer aan wennen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-05-2020 09:19
oh bah
Ja zou je denken, maar je ruikt het dus niet. Alleen de eerste keer dat hij spuit ruik ik het. Daarna wordt het neutraal. In mijn beleving dan.
Alle reacties Link kopieren
Wat je verder nog kan doen:

1. Huis vaker luchten.
2. De oude haren weg borstelen uit de vacht van de honden.
3. Als je honden niet wil wassen: minimaal de poten wassen / afnemen.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
26-05-2020 11:18
Ja zou je denken, maar je ruikt het dus niet. Alleen de eerste keer dat hij spuit ruik ik het. Daarna wordt het neutraal. In mijn beleving dan.
ik krijg er hoofdpijn van
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
26-05-2020 11:18
Ja zou je denken, maar je ruikt het dus niet. Alleen de eerste keer dat hij spuit ruik ik het. Daarna wordt het neutraal. In mijn beleving dan.
In mijn beleving ruikt het heel sterk. Ik ben er geen fan van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven