Goede paraplu

20-08-2026 17:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, waar koop jij een goede paraplu ? Een paraplu die ruim genoeg is, en ook sterk, dus wat stormbestendig.
Heeft iemand recent goede ervaringen met een bepaald merk of winkel ?
Mijn vorige plu had ik gekocht bij een themamarkt, en bij een beetje duwen ( om m in de grond te zetten) boog die al dubbel. Was blijkbaar van minder goede kwaliteit.

Dus iemand tips ?
In de grond duwen? Parasol bedoel je?
Ik gebruik al jaren geen plu meer. Als ze niet bijhet eerste het beste zuchtje wind kapot waaien vergeet je ze wel ergens, in de bus of zo. En je kunt er ook al niet mee fietsen.
Lady*Voldedinges
Redhead, Nee, het was een paraplu, ik ging wandelen en in een zandgebied wilde ik hem even overeind laten staan. Dus lichtjes in de grond geduwd, enkele centimeter, en dat resulteerde in een kromme plu.
Dus gewoon paraplu, tegen de regen, en een beetje stabiel in winderig weer.
Ik heb een Senz stormparaplu. Die doet al een paar jaar heel goed.
Zowiezo een storm paraplu. Ik heb er heel lang een gehad van de ANWB en nu heb al jaren een Senz mini maar die moet ik eigenlijk vervangen want is gaan roesten en een ijzer dingetje is helemaal verbogen en er zit een gaatje in het doek. Die Senz Mini verkopen af en toe bij de Aldi, daar heb ik de mijne ook vandaan.

Ook jaren een Knirps paraplu gehad tot die helemaal kapot waaide en niet meer te maken viel. Echt zo jammer. Dat was de fijnste paraplu die ik gehad heb maar doordat het naar mijn idee steeds harder gaat waaien ga ik voor een storm paraplu.
graze wijzigde dit bericht op 20-08-2026 18:49
7.71% gewijzigd
Ik heb een Nordace paraplu. Is sneldrogend dus kan zo hup weer de tas in terwijl mijn moeders paraplu nog zit na te druppelen. Is tot nu toe ook een stevige paraplu, maar ik heb nog nooit geprobeerd om 'm in de grond te zetten. Al beeld ik dan in dat je dat met zo'n puntige bovenkant doet en dat heeft deze niet.
Ik heb een Falcone paraplu. Heel stevig maar ook zwaar.

Ik heb liever een goede jas....
De beste plu, is degene die jij bij je hebt. Ik heb er dus vooral meerdere. Gewoon prima van het Kruidvat gok ik. Gekocht, toen ik weer eens geen bij me had. Lekker klein formaat
Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar ooit 1 keer een paraplu heb gekocht. Dat was zo’n doorzichtige van de Hema, zo’n koepeltje 😁 de beste paraplu’s zijn degene die we hebben gekregen en die al jaren mee gaan. Heb er 1 van centerparcs en 2 van Mazda, gekregen bij de aankoop van onze auto. Allemaal heel stevig en groot.
Lady*Voldemort schreef:
20-08-2026 17:56
Ik gebruik al jaren geen plu meer. Als ze niet bijhet eerste het beste zuchtje wind kapot waaien vergeet je ze wel ergens, in de bus of zo. En je kunt er ook al niet mee fietsen.
Ik gebruik er wel eens een op het stuur om te voorkomen dat mijn broek nat wordt. Dan klap ik m niet helemaal uit en hang hem over mijn stuur. Ideaal. Maar daarvoor hoef je geen goede plu te gebruiken, een kapotte kan ook.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven