Graag thuis zijn, wie is ook een huismus?

08-03-2021 22:38 44 berichten
Wij zijn tegenwoordig vaak thuis vanwege de lockdown. Ergens vind ik het ook heel prettig die rust. Dat we niks hoeven op dit moment.
Ik ben ook echt een huismus. Ik deed vaak de boodschappen zelf, maar betrapte me erop dat ik nu de laatste tijd vaak de boodschappen laat bezorgen. Ik vind het leuk om op stap te gaan of om te reizen, maar ik vind het stiekem veel fijner om thuis te zijn in ons eigen huisje met onze kat, lekker veilig binnen. Oost west, thuis best zeg maar.
Wie van jullie is ook een huismus?
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 13:18
98.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik. Totaal ook geen moeite met de avondklok. Mis wel een beetje het shoppen.
Werd altijd al sjaggereinig als ik 2 verjaardagen in een weekend had.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heerlijk. Ook stiekem best wel genoten van de winter. Lekker warm in ons huisje zitten :) .
Nu wordt het weer voorjaar en hoewel dat ook echt zijn voordelen heeft, voel ik me soms bijna schuldig als ik er toch voor kies om lekker een middagje thuis te blijven ipv een wandeling te gaan maken of iets dergelijks...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben graag thuis in de winter, als het regent en grijs is buiten. Heerlijk knus en lekker kaarsjes aan, dekentje op de bank, daar hou ik ontzettend van. Maar met mooi weer ben ik liever op pad! Heeft ook met de “herrie” te maken dan. Veel meer rumoer buiten dan en met de deur open hoor je dat dan. Dat vind ik minder prettig en dan ben ik liever ook zelf op pad, dagjes weg enz. Het ligt dus heel erg aan het seizoen bij mij :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook! Héerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ja heerlijk, lekker op mijn bank, kopje thee erbij, mijn hondjes naast me, fijn.
Huismus meldt zich! Heerlijk, in mijn eigen cocon zitten. Ik sluit me ook vaak af en wil dan volledig op mezelf gefocust zijn. Alhoewel ik het ook fijn vind om in een weekend iets te doen te hebben. Dat is dan genoeg om even extra energie op te doen, maar daarna wil ik dan helemaal niks meer hoeven.

Hoe minder verplichtingen, hoe beter.
Ik doe het liefst alleen dingen die ik echt graag wil doen. En dat doe ik dus ook, tenzij ik er echt niet onderuit kom en een ander daar een plezier mee doe.

Ik vind mijn huis heel fijn, in een prettige buurt. Dat scheelt ook wel.
Kan me voorstellen dat je je huis liever uitvlucht als je het niet naar je zin hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ehmmm.. dubbel. Aan de ene kant ben ik graag thuis, maar ik mis ook wel heel erg de avondjes met vriendinnen, het samen eten met m'n familie (deden we iedere week), leuke dingen doen.
Wat ik wel merk is dat áls ik nu ergens heen ga, een afspraak heb met een vriend/vriendin bijvoorbeeld, ik daar meer gespannen over ben dan voor corona.
Ik heb dat altijd wel een beetje gehad, ik ben redelijk introvert van mezelf, maar "vroeger" vond ik het toch iets makkelijker. Alsof ik het ontwend ben ofzo. Niet leuk eigenlijk.
Tja, wanneer ben je een huismus?
Ik hou van afspreken met familie en vrienden, maar het liefst met z n tweeën of vieren.
Ik houd van uit eten of een drankje in de stad, wederom het liefst met twee of vier personen.

Het liefst verdeel ik de afspraken, zodat ik in het weekend ook nog een dag vrij heb, en dus thuis ben en 'niks' doe.
Daarnaast vind ik avond bankhangen of bordspellen met partner helemaal prima.

Maakt mij dit een huismus?
Niet echt vind ik, hoewel veel mensen de dagen een stuk voller (kunnen) plannen dan ik.
De combi vind ik denk ik het prettigst
Alle reacties Link kopieren
Ik hou enorm van thuis zijn, al is het me net iets te veel de laatste tijd. Maar dat is vooral omdat ik niet veel meer om handen heb, hier. Moest ik thuis werken, dan was het waarschijnlijk een ander verhaal.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Hier ook, twee zelfs want man is net zo’n huismus als ik.
Altijd al geweest, we doen weleens wat buiten de deur uiteraard maar zijn geen terrasjes/uitstapjes/weekendjes weg enz. mensen.
We vinden het heerlijk om lekker samen in huis aan te keuvelen, veel tijd met onze dieren door te brengen en niet altijd maar vertier buiten de deur te hoeven zoeken.
We hebben een aantal goede vrienden die we zo eens in de week/eens in de twee weken zien, soms iets vaker soms iets minder vaak. Zij zijn hetzelfde dus dat is fijn.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een huismus. Wel vooral in de winter. Ik vind theater en uit eten gaan ook heel leuk, maar zie vaak wel op tegen het erheen gaan. Ik vind het niet leuk om bij mensen op bezoek te gaan, laat ze maar hier komen, hoef ik de deur niet uit. Ik vind thuis zijn heerlijk, maar ook ik vind, net als hierboven al genoemd, het nu wel érg veel thuis zijn.
Hendrikje106 schreef:
09-03-2021 00:12
Hier ook, twee zelfs want man is net zo’n huismus als ik.
Altijd al geweest, we doen weleens wat buiten de deur uiteraard maar zijn geen terrasjes/uitstapjes/weekendjes weg enz. mensen.
We vinden het heerlijk om lekker samen in huis aan te keuvelen, veel tijd met onze dieren door te brengen en niet altijd maar vertier buiten de deur te hoeven zoeken.
We hebben een aantal goede vrienden die we zo eens in de week/eens in de twee weken zien, soms iets vaker soms iets minder vaak. Zij zijn hetzelfde dus dat is fijn.
Dan is die lockdown geen straf voor jullie!😄👍
Alle reacties Link kopieren
Overdag ga ik er graag op uit maar 's avonds na het eten zit ik net zo lief in mijn pyjama op de bank. Als het straks weer langer licht is, vind ik het wel prettig om nog even naar buiten te gaan.
's Avonds werken heb ik geen moeite mee. Ik ben soms ook wel blij dat ik niet thuis kan werken, nu zit ik al genoeg thuis.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn ook echte huismussen. Lekker thuis, genieten van de rust. Spreken ook zelden af met vrienden, we zijn echte introverten. We gaan veel wandelen of fietsen maar dat is dan lekker met twee.
Je zal ons ook nooit met vrienden een weekendje weg zien gaan, lijkt ons echt horror.
We vrezen de dag dat alles weer kan en mag en we weer worden opgetrommeld voor verjaardagen en feestjes....
Yep, hier ook. Ik werk inmiddels een jaar thuis en houd me aan de richtlijn (alleen als het écht niet anders kan een paar uur naar het werk). Omdat ik alleen woon, wordt er nogal eens gevraagd of ik het niet vreselijk vind. Nee, ik vind het heerlijk! Al zeg ik at meestal niet zo direct.
Alle reacties Link kopieren
S’avonds ben ik graag thuis ja. Overdag ben ik liever de hort op. Man is het liefst altijd wel iets leuks aan het doen. Mooie zomerdag? Ik zit het liefst in de tuin met muziekje, hapje, drankje, hij wil op pad.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook graag thuis, heb ook vóór corona lang thuisgewerkt en dat vond ik heerlijk. Ook in het weekend lekker thuis rommelen met ons gezin vind ik fijn, ik hoef niet zo nodig hele weekenden op pad te zijn zoals sommigen. We hebben ook nooit veel plannen voor het weekend of ‘s avonds. Toch vind ik deze lockdown vreselijk, ik mis festivals, concerten, met vriendinnen uit eten, met de kinderen uren shoppen en ergens lunchen, zonvakanties, feestjes. Daar krijg ik energie van, waardoor ik me daarna weer fijn voel als ik lekker thuis ben. Van alleen maar thuis zitten en hooguit een wandeling word ik echt niet vrolijk!
Hier nog een huismuis, ook ik heb totaal geen moeite met de avondklok.
Ik heb wel een paar maanden volledig thuis gewerkt, dat vond ik niet zo leuk.
En nu met de Lockdown begint het mij ook te veel te worden. (Of beter gezegd, te weinig |-) , te veel van hetzelfde)

Ik heb overigens al jaren heimwee en ik ben dus ook niet zo'n fan van vakantie, alleen een paar dagen weg lukt, maar 2 of 3 weken, nee dank je.
Dan ben ik liever thuis met mijn katjes :heart:
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
09-03-2021 06:47
Toch vind ik deze lockdown vreselijk, ik mis festivals, concerten, met vriendinnen uit eten, met de kinderen uren shoppen en ergens lunchen, zonvakanties, feestjes. Daar krijg ik energie van, waardoor ik me daarna weer fijn voel als ik lekker thuis ben. Van alleen maar thuis zitten en hooguit een wandeling word ik echt niet vrolijk!
Dit!

Vind het het heerlijk om thuis te zijn maar daar geniet ik nog meer van als ik ook af en toe buiten leuke dingen doe.
Ik ga graag weg maar ben ook graag thuis. Ik mis het afspreken met vrienden maar aan de andere kant genieten we meer van de kleine dingen. En we zijn meer in de natuur waar ik de positieve effecten van merk.

Met de avondklok ben ik blij, we hebben geen overlast van hangjongeren meer. :)
Ook een huismus hier.
Alleen ben ik de Coronashit net als iedereen lijkt me, wel helemaal zat.
Ben graag thuis, maar de dingen die nu niet kunnen mis ik ook erg.
Alle reacties Link kopieren
Een afwisseling van thuis en buiten zijn is het beste, zelfs al heb je geen zin. Negatieve gevoelens, tegenzin, problemen e.d. zijn ook belangrijk. Die moet je ook dagelijks ervaren zodat het volgende moment weer beter kan worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben introvert maar heb echt prikkels nodig van musea, horeca, bios, natuur etc. Dus nee, ik vind het niet fijn om steeds thuis te zijn.

Wat ik niet zo goed snap: hoezo vind je het ‘stiekem’ fijn? Waarom zou je daar stiekem over doen? En waarom leef je dan niet altijd dit huismusserige leven als je het fijn vindt?

Ik wil mijn oude leven terug omdat dat het leven was dat ik wilde. Wie dwingt jou dan pre-corona om allemaal gingen te doen die je niet wilde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven