Help kachel steeds hoger

09-12-2018 02:42 26 berichten
Er is iets mis met mijn kachel sinds gisteren. Hij gaat steeds hoger uit zichzelf en het is nu al 29 graden. Weet iemand wat ik kan doen ? Normaal slaap ik nu, maar werd net zwetend wakker.

Thermostaat terugdraaien werkt niet. Raam open ook niet want dan gaat hij harder stoken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken of ik bij de CV ketel ergens iets op 0 kan draaien ofzo. Ook niet teveel mee kloten als je er geen verstand van hebt vanwege CO gevaar enzo. Dan smorgens even een buurman vragen en/of een monteur laten komen.

Als iets niet goed is met de verbranding zou ik sowieso ramen open laten en zorgen dat je met je neus in de frisse lucht slaapt. Een brandmelder is sowieso wel een aanrader.

Wat voor kachel is het trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een geest in huis ;-)?

Ruik of hoor je ook iets vreemds?
Misschien de stekker even uit de ketel halen en dan weer op nieuw aanzetten? Verder de verwarmingen in de ruimtes uitdraaien, dus niets met de thermostaat doen. En als je het niet vertrouwd nu iemand bellen. En sowieso morgenochtend om de cv na te laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets raars ruikt/hoort/voelt (hoofdpijn, misselijk, duizelig, verward oid) dan gelijk alarm slaan hoor!

En als je huisgenoten hebt, hen ook ff checken.
Als je een ketel hebt zou ik nu de stekker eruit trekken. Opnieuw aanzetten zou ik vannacht niet meer doen, die verwarming heb je vannacht toch niet meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Monteur laten komen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Is dat Vlaams om een c.v.-ketel kachel te noemen? Hoe dan ook de driewegklep zit vast. Soms kun je hem handmatig verstellen, maar op termijn is vervangen beter.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ah ok bedankt. Ik heb uiteindelijk alle radiatoren uitgedraaid en de ketel uitgedrukt. Nu is het 13 graden, maarja.
Dan bel je straks een monteur. Die werken ook op zondag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe thermometer en dat helpt. Dat weet je zeker dat de temperatuur correct is en het niet aan jou ligt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
kopjekoffie70 schreef:
09-12-2018 07:09
Is dat Vlaams om een c.v.-ketel kachel te noemen?
Geen idee maar ik kom uit Amsterdam en ik zou het ook zo kunnen zeggen.
Bel de monteur, die kan er naar kijken. Bij ons was het de driewegklep die vastzat en vervangen moest worden.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-12-2018 08:45
Ik heb een nieuwe thermometer en dat helpt. Dat weet je zeker dat de temperatuur correct is en het niet aan jou ligt.
Hoezo helpt dat een thermometer. Het verschil tussen 29 en 20 graden is heel goed te merken.

Lijkt mij mee een kapottte thermostaat. Was vroeger makkelijk, thermostaat van de wand en draadjes los. Kreeg je het koud, draadjes weer aan elkaar.

Maar nu met de proportionele regelingen, zal dat vast wel niet meer werken. Dus voor TO, heb je het koud, cv weer aan, heb je het weer warm cv uit weer uit als in trek de stekker eruit.

Kan je als die aanstaat trouwens wel douchen, iemand hierboven had het over de 3weg klep, dat kan idd ook het euvel zijn.

En oh ja bovenal een monteur bellen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Pavlovski schreef:
09-12-2018 08:54
Bel de monteur, die kan er naar kijken. Bij ons was het de driewegklep die vastzat en vervangen moest worden.
Huisbaas weigert het op te lossen. Ik moet maar een YouTube filmpje kijken. Ik ben echt klaar met die man.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
09-12-2018 09:08
Huisbaas weigert het op te lossen. Ik moet maar een YouTube filmpje kijken. Ik ben echt klaar met die man.
Bij mij was het ook een kapotte driewegklep. Daardoor stook je je arm en wordt het bloedheet in huis. En die klep kun je niet zelf vervangen, dus aan youtube heb je niks. Er moet gewoon een monteur komen.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
09-12-2018 08:51
Geen idee maar ik kom uit Amsterdam en ik zou het ook zo kunnen zeggen.
Zeker in Amsterdam is er een groot verschil tussen kachel en CV. Met kachel word toch eigenlijk altijd een op zich staande gaskachel bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
09-12-2018 08:55
Hoezo helpt dat een thermometer. Het verschil tussen 29 en 20 graden is heel goed te merken.

Lijkt mij mee een kapottte thermostaat. Was vroeger makkelijk, thermostaat van de wand en draadjes los. Kreeg je het koud, draadjes weer aan elkaar.

Maar nu met de proportionele regelingen, zal dat vast wel niet meer werken. Dus voor TO, heb je het koud, cv weer aan, heb je het weer warm cv uit weer uit als in trek de stekker eruit.

Kan je als die aanstaat trouwens wel douchen, iemand hierboven had het over de 3weg klep, dat kan idd ook het euvel zijn.

En oh ja bovenal een monteur bellen.
Lijkt de thermostaat, is waarschijnlijk de driewegklep. Daarom is het zo fijn dat monteurs weten wat ze doen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
09-12-2018 09:08
Huisbaas weigert het op te lossen. Ik moet maar een YouTube filmpje kijken. Ik ben echt klaar met die man.
Zorgen dat je alles op email of papier krijgt of opnemen als het per telefoon gaat. Verwarming is een must voor de huisbaas en als hij daar niet voor zorgt is dat reden tot huurverlaging. Morgen meteen juridisch loket bellen en de huurcommissie
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
09-12-2018 07:59
Ah ok bedankt. Ik heb uiteindelijk alle radiatoren uitgedraaid en de ketel uitgedrukt. Nu is het 13 graden, maarja.

In 5 uur tijd zakt de temperatuur in de woning van 29 naar 13 graden? Dat lijkt me zeer stug. Woon je in een kartonnen doos?
Alle reacties Link kopieren
kwatstopic..
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Opvliegers?
Ja wel als t raam openstaat en alles uit:)

Bedankt ik ga t wel oplossen. Is geen onzin topic, maar bedankt voor het meedenken.
Om 2 uur ;s nachts is het 29 graden en 6 uur later,nog maar 13. Dat is toch echt onmogelijk hoor. Misschien als het buiten -50 is, maar niet met deze temperaturen.
Tja je hoeft het niet te geloven. Het is wel waar.
Alle reacties Link kopieren
Want dan denk je ik zet de verwarming uit en laat het raam open staan? Uhu :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven