Herdenkings "iets" voor een huisdier

21-04-2017 18:40 53 berichten
Hallo allemaal,



Afgelopen dinsdag is mijn lieve hondje ingeslapen nadat ik haar 13.5 jaar bij me heb gehad . Uiteraard ben ik hier erg verdrietig om en ik wil iets van haar in huis. Natuurlijk kan ik een mooie foto uitvergroten maar ik wil eigenlijk iets meer aparts. Nu kwam ik via google wel bij een aantal ideeën zoals een foto laten laseren op hout of in kristal maar misschien hebben jullie nog wel ideeën waar ik helemaal niet bij heb stil gestaan!



Alvast bedankt.
Een herdenkingsjuweel? Die zijn er ook veel specifiek voor huisdieren.
Ik heb een urntje, met de as van mijn eerste eigen kat.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben de as van onze hond en ze hadden bij het crematorium een poot afdruk in gips gemaakt van hem. dat hebben we ingelijst staan.
Toen mijn hond zou worden ingeslapen heb ik een pluk haar van hem geknipt en die zit samen met foto's in een lijst, maar daarvoor is het bij jou nu te laat vrees ik.



Een kennis van mij heeft ook iets moois gemaakt op de computer (ik heb geen idee hoe dat programma heet) met enkele foto's op een mooie achtergrond (strand, waar hij graag kwam) en zijn naam en geboorte+sterfdatum. Ook dat is ingelijst.

Ik zet het hier even neer, maar haal het later weer weg, omdat ik het wel erg privé vind.



<<<<<foto weggehaald>>>>



Ik weet hoe verdrietig het is en hoe jij je nu zult voelen. Probeer de mooie momenten te herinneren.

Ze zit voor altijd in je hart.



Heel veel sterkte gewenst!
Pootafdruk in gips vind ik altijd mooi, maar is niet meer mogelijk denk ik.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
op internet kun je voor een prikke mooie herdenkingsstenen vinden? Ik heb voor mijn katten ieder een mooi groot beeld, 30 euro incl naam enzo.



Weet alleen niet meer welke site, maar google doet vast wonderen.
Een mooi bronzen beeld laten maken op ware grootte. Wil ik van 1 van mijn paarden laten maken.
Wat verdrietig voor je, super dikke knuffel We hebben zelf pas geleden onze poes moeten laten inslapen ook na 13 jaar

Zelf vind ik een schilderij wel heel mooi, die laten we nu ook maken van ons diertje. Maar dan in cartoon-vorm. Zoiets misschien?
Wat verdrietig. Sterkte



Er is een bedrijf waar ze knuffeldieren namaken van foto's. Maar misschien is dat te kinderlijk?
Tekening laten maken? Op bokt.nl zijn er mensen die van paarden maar ook honden mooie tekeningen maken.,kan al voor paar tientjes
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het verdrietig als een dier waaraan je gehecht bent, aan het einde van het leven komt. Maar ik vind het wel wat overdreven om daar dan allerlei rituelen of memorabilia aan te verbinden. Een mooie foto van je hond of kat, die gemaakt is tijdens het leven, OK. maar hele overlijdensrituelen... Doe je dat dan ook voor je kanarie, of je goudvis, of je hamster?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Een mooi "levensecht" bronzen beeld van een paard in de bloei van haar leven is wel een sieraad in de tuin. Het heb het beest al 20 plus jaar, dus vind ik een mooi gebaar. Rituelen doe ik denk ook niet aan.
Ik ken iemand die een as-ei heeft laten maken. Prijzig, maar prachtig.
quote:superjuffie schreef op 21 april 2017 @ 20:25:

Ik ken iemand die een as-ei heeft laten maken. Prijzig, maar prachtig.Wat moet ik me daarbij voorstellen?
quote:pejeka schreef op 21 april 2017 @ 20:20:

Natuurlijk is het verdrietig als een dier waaraan je gehecht bent, aan het einde van het leven komt. Maar ik vind het wel wat overdreven om daar dan allerlei rituelen of memorabilia aan te verbinden. Een mooie foto van je hond of kat, die gemaakt is tijdens het leven, OK. maar hele overlijdensrituelen... Doe je dat dan ook voor je kanarie, of je goudvis, of je hamster?

Wat je vindt mag je houden. En jij hoeft het niet te doen hè.

Fijn zo'n oordeel. Je kunt ook kiezen om een keer geen zout in wonden te stampen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 21 april 2017 @ 20:06:

Wat verdrietig. Sterkte



Er is een bedrijf waar ze knuffeldieren namaken van foto's. Maar misschien is dat te kinderlijk?Heb je hier een link van? Als ik Google op knuffel van foto krijg ik allemaal links waar je gepersonaliseerde dingen kan maken op knuffels.
quote:pejeka schreef op 21 april 2017 @ 20:20:

Natuurlijk is het verdrietig als een dier waaraan je gehecht bent, aan het einde van het leven komt. Maar ik vind het wel wat overdreven om daar dan allerlei rituelen of memorabilia aan te verbinden. Een mooie foto van je hond of kat, die gemaakt is tijdens het leven, OK. maar hele overlijdensrituelen... Doe je dat dan ook voor je kanarie, of je goudvis, of je hamster?Totaal onzinnige reactie dit. Jij hebt niet te bepalen waar een ander waarde aan hecht. Als je je niet kan inleven, reageer dan niet op een dergelijk topic.
quote:Shiverrr schreef op 21 april 2017 @ 20:40:

[...]





Heb je hier een link van? Als ik Google op knuffel van foto krijg ik allemaal links waar je gepersonaliseerde dingen kan maken op knuffels.WoW leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 april 2017 @ 20:20:

Natuurlijk is het verdrietig als een dier waaraan je gehecht bent, aan het einde van het leven komt. Maar ik vind het wel wat overdreven om daar dan allerlei rituelen of memorabilia aan te verbinden. Een mooie foto van je hond of kat, die gemaakt is tijdens het leven, OK. maar hele overlijdensrituelen... Doe je dat dan ook voor je kanarie, of je goudvis, of je hamster?Pejeka, ik kan vaak meegaan in je nuchtere reacties. Maar ik denk dat je nu de empathie ontbreekt om mee te leven met iemand die lang of kort een huisdier heeft gehad, Het is pijnlijk als je bijvoorbeeld een hond 15 jaar hebt gehad en die moet missen. Die hond is vergroeid met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, Jampy.



Ik heb geen aparte ideeën. Wanneer mijn hond doodgaat, laat ik haar cremeren en voeg ik haar bij de as van mijn vader en moeder in één urn.
quote:Shiverrr schreef op 21 april 2017 @ 20:40:

[...]





Heb je hier een link van? Als ik Google op knuffel van foto krijg ik allemaal links waar je gepersonaliseerde dingen kan maken op knuffels.http://m.cuddleclones.com/
Alle reacties Link kopieren
quote:MsMuscle50enmeer schreef op 21 april 2017 @ 20:43:

[...]



Pejeka, ik kan vaak meegaan in je nuchtere reacties. Maar ik denk dat je nu de empathie ontbreekt om mee te leven met iemand die lang of kort een huisdier heeft gehad, Het is pijnlijk als je bijvoorbeeld een hond 15 jaar hebt gehad en die moet missen. Die hond is vergroeid met je leven.Natuurlijk is dat zo. Dat heb ik zelf ook meegemaakt toen mijn hond na 18 jaar moest inslapen. En natuurlijk doet dat je wat. Maar ik heb niettemin geen aandrang er mausoleums voor op te richten, of de as in een zilveren potje op mijn kast te zetten. Ik heb nog mooie, leuke lieve en grappige foto's van mijn hond en dat is als herinnering genoeg. Dieren zijn geen mensen hè, en je kan er enorm veel van houden en enorm gemis voelen als ze overleden zijn, maar ik vind het soms wel eens een beetje over the top. Mijn hemel, als je al tot op dergelijke hoogte gaat om een huisdier te herdenken of gedenken, wat doe je dan als je ouders overlijden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 21 april 2017 @ 21:04:

[...]





Natuurlijk is dat zo. Dat heb ik zelf ook meegemaakt toen mijn hond na 18 jaar moest inslapen. En natuurlijk doet dat je wat. Maar ik heb niettemin geen aandrang er mausoleums voor op te richten, of de as in een zilveren potje op mijn kast te zetten. Ik heb nog mooie, leuke lieve en grappige foto's van mijn hond en dat is als herinnering genoeg. Dieren zijn geen mensen hè, en je kan er enorm veel van houden en enorm gemis voelen als ze overleden zijn, maar ik vind het soms wel eens een beetje over the top. Mijn hemel, als je al tot op dergelijke hoogte gaat om een huisdier te herdenken of gedenken, wat doe je dan als je ouders overlijden?

En weer ram je je eigen gebrek aan gevoel door andermans strot

Wat voor jou genoeg herinnering is werd niet gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 21 april 2017 @ 21:15:

[...]



En weer ram je je eigen gebrek aan gevoel door andermans strot

Wat voor jou genoeg herinnering is werd niet gevraagd.Volgens mij staat het eenieder vrij zijn of haar ideeën te uiten zodra een onderwerp op een openbaar forum wordt geplaatst. Dus ja, in die zin werd ook mijn opinie "gevraagd".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven