Het grote inrichting inspiratie topic

22-01-2021 10:39 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk nu ik ga verbouwen, dat ik veel behoefte heb aan inspiratie mbt inrichting, kleuren, keuze materialen etc. etc. Ik ben daar gewoon erg slecht in. Dan zie ik zo her en der op o.a. pinterest echt super leuke dingen maar ik zou daar zelf niet opkomen.

Dus dacht ik.. laat ik hier eens een topic openen voor tips, trucs,do's and don't qua inrichting.

Dus.. zoek je tips en inspiratie m.b.t. het inrichten van je huis? This is the place.
@FoxtrotAlpha: dat is wanddecoratie voor de leuk :) . Stelt verder niks voor maar je zag het een tijd geleden ook bij meubelzaken hangen.
Ik hou er ook niet van.
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
22-01-2021 13:08
@Poldervrouw,

Lijkt de kleur van de vloer niet teveel op kleur van de kasten?
Nee..de vloer is meer grijzig (ik heb een staal liggen hier van de vloer) op de foto is het wat roder . Mijn meubels zijn echt meer kleurig
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
22-01-2021 12:02
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou het zelf nooit zo vol zetten als op de foto's, maar ter inspiratie wel leuk.

Wel leuk idd.. net iets te landelijk voor mij
Alle reacties Link kopieren
Die groene keuken van die foto's :love:

Wij hebben net een half jaar ons huis en heb veel inspiratie opgedaan op Pinterest. Een board gemaakt met alle foto's die ik ook maar een beetje leuk vond & daar een gemene deler in gezocht. Ik hou blijkbaar van kleur, want onze woonkamer heeft roze (officieel lichtbruin, maar neigt echt naar roze) en zonnebloemgele muren met een parketvloer die er al lag. Meubels zijn een beetje een mix van teak, leverkleurige bank en nog meer hout. En de hele grote buffetkast in koloniale stijl hebben we in Svenska Blue van Annie Sloan geverfd.

Slaapkamer is groen (zeewier van Histor) geworden. De studeerkamer lichtgroen met heel veel boeken op witte planken van wit meubelpaneel, mijn oude bureau, en een groot geel vlak voor magneetjes. En de badkamer krijgt een blauwe vloer met Portugese tegels, de muur achter de douche is geel en de rest van de muren mat wit. Voor de badkamer hebben we trouwens in meerdere zaken gekeken voor we iets echt leuks vonden. De vloer waren we snel klaar mee, maar de muren hebben we een combinatie van ideeen voor gebruikt. Nog een weekje en dan is hij eindelijk af :-)

Mijn tip is vooral maak een Pinterest board met alles wat je leuk vindt en als straks alles weer open is, ga naar verschillende winkels om te kijken wat je daar echt mooi vindt
Alle reacties Link kopieren
En kijk ook eens in buitenlandse interieur bladen. Via Readly zijn er best veel zweedse & noorse magazines beschikbaar & daar staan net even andere dingen in dan in de nederlandse bladen voor inspiratie. Deze vind ik dan altijd wel heel leuk: https://www.expressen.se/leva-och-bo/
Ieke78 schreef:
22-01-2021 16:00
En kijk ook eens in buitenlandse interieur bladen. Via Readly zijn er best veel zweedse & noorse magazines beschikbaar & daar staan net even andere dingen in dan in de nederlandse bladen voor inspiratie. Deze vind ik dan altijd wel heel leuk: https://www.expressen.se/leva-och-bo/
Leuke tip! Ik houd wel van die stijl.

En heb je gezien dat in jouw link een foto van een mooie vrouw staat die eens niet strak staat van de fillers, maar gewoon (!) rimpels en kraaienpootjes heeft? :flirting:
Sorry, dat laatste is bijna bijzonder tegenwoordig dus ik moest het even kwijt :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een hele slaapkamer nagedaan van een plaatje maar het is al niet meer herkenbaar. :proud: In begin vond ik het mooi omdat het goed leek op de fot0 maar al gauw dacht ik: wat stom eigenlijk die lege lijstjes en die idiote vergroting van een monsterablad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
22-01-2021 18:41
Ik heb weleens een hele slaapkamer nagedaan van een plaatje maar het is al niet meer herkenbaar. :proud: In begin vond ik het mooi omdat het goed leek op de fot0 maar al gauw dacht ik: wat stom eigenlijk die lege lijstjes en die idiote vergroting van een monsterablad.

:rofl: ....ja 1 op 1 kopiëren werkt denk ik nooit zo goed. Dan is het toch niet helemaal jóuw invulling.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
22-01-2021 18:51
:rofl: ....ja 1 op 1 kopiëren werkt denk ik nooit zo goed. Dan is het toch niet helemaal jóuw invulling.
Het was eigenlijk alsof ik een decor binnenkwam en niet mijn eigen huis. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
22-01-2021 18:56
Het was eigenlijk alsof ik een decor binnenkwam en niet mijn eigen huis. :)

Ja dat geloof ik gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ieke78 schreef:
22-01-2021 15:57
Die groene keuken van die foto's :love:

Wij hebben net een half jaar ons huis en heb veel inspiratie opgedaan op Pinterest. Een board gemaakt met alle foto's die ik ook maar een beetje leuk vond & daar een gemene deler in gezocht. Ik hou blijkbaar van kleur, want onze woonkamer heeft roze (officieel lichtbruin, maar neigt echt naar roze) en zonnebloemgele muren met een parketvloer die er al lag. Meubels zijn een beetje een mix van teak, leverkleurige bank en nog meer hout. En de hele grote buffetkast in koloniale stijl hebben we in Svenska Blue van Annie Sloan geverfd.

Slaapkamer is groen (zeewier van Histor) geworden. De studeerkamer lichtgroen met heel veel boeken op witte planken van wit meubelpaneel, mijn oude bureau, en een groot geel vlak voor magneetjes. En de badkamer krijgt een blauwe vloer met Portugese tegels, de muur achter de douche is geel en de rest van de muren mat wit. Voor de badkamer hebben we trouwens in meerdere zaken gekeken voor we iets echt leuks vonden. De vloer waren we snel klaar mee, maar de muren hebben we een combinatie van ideeen voor gebruikt. Nog een weekje en dan is hij eindelijk af :-)

Mijn tip is vooral maak een Pinterest board met alles wat je leuk vindt en als straks alles weer open is, ga naar verschillende winkels om te kijken wat je daar echt mooi vindt
Moodboard ga ik idd doen, die tip kreeg ik ook van iemand anders. DUs ik heb al mijn boekjes, folders etc.. bij elkaar gezocht en ga ouderwets knippen en plakken. Ik heb linda's ,libelles , woonbladen enzo... dus daar zit wel eea tussen Pinterest vind ik leuk maar ook wel veel.

Ik vind vooral kleuren lastig.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
22-01-2021 20:26
Moodboard ga ik idd doen, die tip kreeg ik ook van iemand anders. DUs ik heb al mijn boekjes, folders etc.. bij elkaar gezocht en ga ouderwets knippen en plakken. Ik heb linda's ,libelles , woonbladen enzo... dus daar zit wel eea tussen Pinterest vind ik leuk maar ook wel veel.

Ik vind vooral kleuren lastig.
Wat vind je lastig?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit waanzinnig , die kleur.. maar ja.. wat doe je erbij ?

Vandaag kwam des schilder voor offerte... en zei dat het mooi was om 1 muur in een kleur te doen.. maar welke...

Dit fotobehang zou ik dus in de aanbouw doen, bij de keuken dus. Gewoon als blikvanger. Maar wat doe je er dan nog meer bij.

Afbeelding

Nog meer wat ik leuk vind

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Misschien een idee om de kleurkaarten van Farrow & Ball en Little Green Paint te bestellen. Kan je alvast wat uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
En dat schilderij dat je post met die bloemen is misschien wel heel tof om bijpassende kleuren uit te zoeken. Er bestaat een app waarmee je van een foto een kleurschema kan maken. Zal zo even zoeken hoe die heet. En gevonden... Druppel
ieke78 wijzigde dit bericht op 22-01-2021 20:44
Reden: App gevonden
5.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier; een heleboel bloemen, voor een kussen of zo: https://www.degrootstoffen.nl/winkel/de ... tstof-032/

Geen idee of je het mooi vindt maar ik kwam het daarnet tegen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ieke78 schreef:
22-01-2021 20:41
Misschien een idee om de kleurkaarten van Farrow & Ball en Little Green Paint te bestellen. Kan je alvast wat uitzoeken.
goede tip!
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
22-01-2021 20:38
Wat vind je lastig?

of bepaalde kleuren niet te zijn, past het wel, wat bij wat..
Alle reacties Link kopieren
Haaaa, leuk weer een interieurtopic! TO, mijn tip is dat je niet perse hoeft te kijken naar een stijl. Kies items die je zelf mooi vindt, maakt niks uit dat het misschien niet bij elkaar 'hoort' of 'past'. En een interieur hoeft niet in een keer klaar. En modieus of trendy hoeft het ook niet te zijn, als jij jezelf er prettig in voelt is het allemaal okee. Voor de een is het belangrijk om een 'hip' huis te hebben, nou prima. Voor de ander is het huis de verzamelplek van allerlei herinneringen en spullen die geërfd of gekregen zijn, of zo praktisch mogelijk ingericht. Als het bij jou en je manier van leven past, is het goed.
En wat kleuren betreft: blauw en groen kunnen goed samen hoor! Pak een aantal kleurstalen in verschillende tinten blauw en groen en houd ze naast elkaar voor de combinatie die jij het mooist vindt. En kijk ook naar de lichtinval in huis. In ben gek op blauwtinten, in mijn vorige huis had ik het houtwerk lavendelblauw geschilderd. Dat vond ik zo mooi dat ik het in ons huidige huis herhaalde. Niet slim, want dit huis is veel lichter door meer ramen, en dat blauw maakte het een beetje kil. Nu dus overgeschilderd in groen, veel warmer. Trial and error, haha.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
22-01-2021 20:38
Ik vind dit waanzinnig , die kleur.. maar ja.. wat doe je erbij ?

Vandaag kwam des schilder voor offerte... en zei dat het mooi was om 1 muur in een kleur te doen.. maar welke...

Dit fotobehang zou ik dus in de aanbouw doen, bij de keuken dus. Gewoon als blikvanger. Maar wat doe je er dan nog meer bij.

Afbeelding

[...]
O, maar hier kan heel veel bij! Dit is nog best neutraal.
Ik zou gaan voor licht of medium donker hout.
Verder mogelijk qua kleur: antraciet, geeltinten, goud- en bronstinten. Cremewit, koele blauw- en groentinten.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion: eensch! Die plaatjes die jij postte, zouden zo bij mij in huis gemaakt kunnen zijn. Tis niet precies hetzelfde, maar het sfeertje klopt wel aardig. Ik houd ervan, maar kan me voorstellen dat er ook genoeg mensen zijn die het te druk en te vol vinden. Het gaat bij mij een beetje wisselend: de ene keer vind ik dat ik nodig op moet ruimen om het wat minder 'druk' te hebben in huis, en dan betrap ik me er naar een paar maanden toch op dat het weer het oude liedje is: een verzamelingetje hier, en wat prulletjes daar... Ik wissel nog wel es, dan gaat er een deel naar elders in huis (of naar de kringloop). Ik heb elk seizoen wel wat wisselingen, het een hoort bij het voorjaar, en het ander bij najaar/winter. Omdat ik geen dure spullen heb en het meeste tweedehands is, maak ik me niet druk als ik iets zat ben, dan gaat het gewoon weg. De meubels en spullen die ik echt heel mooi vind en waar ik aan gehecht ben, heb ik al tientallen jaren en vervelen nooit. Als ik mijn huisinrichting over de jaren bekijk is er best een en ander veranderd, maar het stijltje (of wat er dan voor door moet gaan) is eigenlijk altijd hetzelfde geweest: een mengelmoes van kleuren, ouwe rommel, herinneringen en zelfgemaakt. Zelfs al vind ik sommige trendy dingen heel mooi, het komt bij mij altijd op hetzelfde neer. Kennelijk is dat hetgene waarbij ik me het meest thuis voel.
Tuingravin schreef:
23-01-2021 10:36
Daveotion: eensch! Die plaatjes die jij postte, zouden zo bij mij in huis gemaakt kunnen zijn. Tis niet precies hetzelfde, maar het sfeertje klopt wel aardig. Ik houd ervan, maar kan me voorstellen dat er ook genoeg mensen zijn die het te druk en te vol vinden. Het gaat bij mij een beetje wisselend: de ene keer vind ik dat ik nodig op moet ruimen om het wat minder 'druk' te hebben in huis, en dan betrap ik me er naar een paar maanden toch op dat het weer het oude liedje is: een verzamelingetje hier, en wat prulletjes daar... Ik wissel nog wel es, dan gaat er een deel naar elders in huis (of naar de kringloop). Ik heb elk seizoen wel wat wisselingen, het een hoort bij het voorjaar, en het ander bij najaar/winter. Omdat ik geen dure spullen heb en het meeste tweedehands is, maak ik me niet druk als ik iets zat ben, dan gaat het gewoon weg. De meubels en spullen die ik echt heel mooi vind en waar ik aan gehecht ben, heb ik al tientallen jaren en vervelen nooit. Als ik mijn huisinrichting over de jaren bekijk is er best een en ander veranderd, maar het stijltje (of wat er dan voor door moet gaan) is eigenlijk altijd hetzelfde geweest: een mengelmoes van kleuren, ouwe rommel, herinneringen en zelfgemaakt. Zelfs al vind ik sommige trendy dingen heel mooi, het komt bij mij altijd op hetzelfde neer. Kennelijk is dat hetgene waarbij ik me het meest thuis voel.
Ik vind het ook te druk en te vol voor mezelf maar ik vind het toch een heerlijk sfeertje. Ik zou me denk ik ook heel prettig voelen als ik bij jou op de koffie zou komen. Supergezellig.
In mijn eigen huis kan ik al die spullen niet handelen, daar wordt ik onrustig van, maar dat is iets anders dan het niet leuk vinden :)

Iemand gisteravond Binnenstebuiten gezien met de brocante-boerderij? Ik heb ervan genoten. :)
Alle reacties Link kopieren
Herfstappeltaart, nee niet gezien, maar dat kan ik natuurlijk nog doen op uitzending gemist...
Ik zou zeggen: als het weer kan, kom gezellig een keertje op de koffie met appeltaart!
Ik denk dat ik het bij jou ook wel knus vind hoor, heb inmiddels van jouw interieur ook een goed beeld gekregen. Jij hebt waarschijnlijk de rust en opgeruimdheid die ik mis, hahaha. Maar een mens is nooit te oud om te leren, al ben ik er bang voor dat ik hardleers ben.
Tis voor mij wel goed dat de kringloopwinkel gesloten is, scheelt een hoop nieuwe input (maar ook een hoop output :hihi: )
Inmiddels staan er zoveel dozen met spul dat weg kan, dat ik een kraampje kan beginnen op de vrijmarkt (gaat ook niet door denk ik, oh bummer)
herfstappeltaart schreef:
23-01-2021 10:52
Ik vind het ook te druk en te vol voor mezelf maar ik vind het toch een heerlijk sfeertje. Ik zou me denk ik ook heel prettig voelen als ik bij jou op de koffie zou komen. Supergezellig.
In mijn eigen huis kan ik al die spullen niet handelen, daar wordt ik onrustig van, maar dat is iets anders dan het niet leuk vinden :)

Iemand gisteravond Binnenstebuiten gezien met de brocante-boerderij? Ik heb ervan genoten. :)
Ja, heb ik ook. Bij anderen kan ik dat echt leuk en gezellig vinden. Ik houd zelf van wat strakker en meer rust.

Ik ga dat terugkijken. Leuke tip.
Alle reacties Link kopieren
Ieke78 schreef:
22-01-2021 20:42
En dat schilderij dat je post met die bloemen is misschien wel heel tof om bijpassende kleuren uit te zoeken. Er bestaat een app waarmee je van een foto een kleurschema kan maken. Zal zo even zoeken hoe die heet. En gevonden... Druppel
wederom, bedanktvoor de tip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven