Het grote inrichting inspiratie topic

22-01-2021 10:39 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk nu ik ga verbouwen, dat ik veel behoefte heb aan inspiratie mbt inrichting, kleuren, keuze materialen etc. etc. Ik ben daar gewoon erg slecht in. Dan zie ik zo her en der op o.a. pinterest echt super leuke dingen maar ik zou daar zelf niet opkomen.

Dus dacht ik.. laat ik hier eens een topic openen voor tips, trucs,do's and don't qua inrichting.

Dus.. zoek je tips en inspiratie m.b.t. het inrichten van je huis? This is the place.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
23-01-2021 10:06
O, maar hier kan heel veel bij! Dit is nog best neutraal.
Ik zou gaan voor licht of medium donker hout.
Verder mogelijk qua kleur: antraciet, geeltinten, goud- en bronstinten. Cremewit, koele blauw- en groentinten.

Hout idd.. dat willen we combineren met de keuken. We hebben hem in eerste instantie in laten tekenen met zwart en grijs, maar hoe langer ik er naar kijk, hoe minder mooi ik het vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het kleurenpalet in de link (kan nog geen plaatjes plakken volgens mij) enorm mooi: https://www.fabmood.com/inspiration/duc ... r-bedroom/
Heb je je al eens verdiept in soorten deuren?
Jij had oa de vraag over deur bijkeuken vanuit woonkamer.

Je kunt van zo’n doorn in het oog deur ook een eyecatcher maken door er bijvoorbeeld een plafondhoge deur of een schuifdeur van te maken. Kan heel strak, kan ook in andere stijl.
Alle reacties Link kopieren
Ieke78, mooie kleuren idd! Die had ik dus in mijn vorige huis... en kwam hier letterlijk niet mooi uit de verf ;-) Nu dus groentinten gecombineerd met creme op de muren, en in de slaapkamer groen op de kozijnen/houtwerk en heel licht terracotta op de muren. Dat gecombineerd met houten vloeren en antieke houten meubelen. En Engels gebloemde gordijnen. Ik heb de muren in de woonkamer bewust rustig en licht gehouden, omdat er ook wel het een en ander aan de muren hangt, zoals mijn ingelijste borduurwerk, een heleboel foto's en dergelijke. Ik houd zeker van een beetje bonte kermis, maar het moet ook niet teveel op je afkomen... hahaha. En de dames die meeschrijven op het kamerplanten en tuinentopic weten dat ik ook heeeel veel planten in huis heb!
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin schreef:
23-01-2021 19:53
Ieke78, mooie kleuren idd! Die had ik dus in mijn vorige huis... en kwam hier letterlijk niet mooi uit de verf ;-) Nu dus groentinten gecombineerd met creme op de muren, en in de slaapkamer groen op de kozijnen/houtwerk en heel licht terracotta op de muren. Dat gecombineerd met houten vloeren en antieke houten meubelen. En Engels gebloemde gordijnen. Ik heb de muren in de woonkamer bewust rustig en licht gehouden, omdat er ook wel het een en ander aan de muren hangt, zoals mijn ingelijste borduurwerk, een heleboel foto's en dergelijke. Ik houd zeker van een beetje bonte kermis, maar het moet ook niet teveel op je afkomen... hahaha. En de dames die meeschrijven op het kamerplanten en tuinentopic weten dat ik ook heeeel veel planten in huis heb!
Klinkt mooi!
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig Tuingravin dat je vorige woning die kleuren had. En bizar hoeveel invloed licht en de rest van de ruimte op kleur hebben op de kleurbeleving. Je nieuwe huis klinkt ook erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ieke78 schreef:
23-01-2021 13:22
Ik vind het kleurenpalet in de link (kan nog geen plaatjes plakken volgens mij) enorm mooi: https://www.fabmood.com/inspiration/duc ... r-bedroom/
jaaaaa. Ik ook! Kan dat ook met dat donkerblauwe behang van eerder ?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-01-2021 19:35
Heb je je al eens verdiept in soorten deuren?
Jij had oa de vraag over deur bijkeuken vanuit woonkamer.

Je kunt van zo’n doorn in het oog deur ook een eyecatcher maken door er bijvoorbeeld een plafondhoge deur of een schuifdeur van te maken. Kan heel strak, kan ook in andere stijl.

Het is meer dat is op onhandige plek zou zitten als ik daar zou wonen, maar we gaan keuken daar plaatsen. Er komt sowieso een mooie deur in hoor ;) geen simpel deurtje..wel mooi ding.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
23-01-2021 22:38
jaaaaa. Ik ook! Kan dat ook met dat donkerblauwe behang van eerder ?
Alles wat jij mooi vindt kan. Zeker als je verft. Als het toch niet helemaal mooi is heb je een muur zo over geverfd. Zou wel eerst wat grotere kleurstalen op de muur die je in die kleur wil hangen. Dat helpt een idee geven hoe het eruit gaat zien. Of je bestelt van die minimuurverftesters. Geloof dat je bij Flexa de meeste wel kan bestellen. Ook grappig is om op de site van Histor de kleurkiezer te doen. Upload je een plaatje van je interieur en kijk wat het effect is. Niet altijd even precies, maar je krijgt een idee.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
23-01-2021 22:38
jaaaaa. Ik ook! Kan dat ook met dat donkerblauwe behang van eerder ?
Die met die veren? Dat zou goed matchen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
22-01-2021 11:39
Houd je hiervan ? Net zo groot/breed/hoog te maken als je zelf wil.
Kijk op d-Bodhi voor de diverse samenstellingen en varianten.

Afbeelding

Of zoiets ?
Afbeelding

IXXI zie ik ook veel voorbij komen trouwens.
ik moet zeggen dat ik van beiden niet zo'n fan ben. Ik zoek eigenlijk een mooie plank en lijsten/decoratie voor boven de bank. Dus ik ga vandaag denk ik Pinterest af struinen op zoek naar inspiratie.

Mijn stijl is trouwens super kleurrijk en een beetje vintage. Ik zal eens kijken of ik plaatjes kan vinden van waar het op lijkt
Alle reacties Link kopieren
RedRoseThorn schreef:
24-01-2021 10:00
ik moet zeggen dat ik van beiden niet zo'n fan ben. Ik zoek eigenlijk een mooie plank en lijsten/decoratie voor boven de bank. Dus ik ga vandaag denk ik Pinterest af struinen op zoek naar inspiratie.

Mijn stijl is trouwens super kleurrijk en een beetje vintage. Ik zal eens kijken of ik plaatjes kan vinden van waar het op lijkt
Jaaa, plaatjes!
Ieke78 schreef:
23-01-2021 23:42
Alles wat jij mooi vindt kan. Zeker als je verft. Als het toch niet helemaal mooi is heb je een muur zo over geverfd. Zou wel eerst wat grotere kleurstalen op de muur die je in die kleur wil hangen. Dat helpt een idee geven hoe het eruit gaat zien. Of je bestelt van die minimuurverftesters. Geloof dat je bij Flexa de meeste wel kan bestellen. Ook grappig is om op de site van Histor de kleurkiezer te doen. Upload je een plaatje van je interieur en kijk wat het effect is. Niet altijd even precies, maar je krijgt een idee.
Wat een geniale tips!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ik heb ongeveer die kleur op de muur en de stijl vind ik ook heel leuk. Mijn bank is okergeel :D

Afbeelding deze stijl van de plank decoreren vind ik wel leuk. Maar dan met eigen foto's/ kunst of eigen gevonden kringloopvondsten.
RedRoseThorn schreef:
24-01-2021 11:52
Afbeelding
Ik heb ongeveer die kleur op de muur en de stijl vind ik ook heel leuk. Mijn bank is okergeel :D

Afbeelding deze stijl van de plank decoreren vind ik wel leuk. Maar dan met eigen foto's/ kunst of eigen gevonden kringloopvondsten.
Leuke plaatjes! Mijn nieuwe interieur wordt vooral wit, hout, grijs en zwart met kleine kleur accenten. Op mijn werkkamer komt meer kleur.
Tuingravin schreef:
23-01-2021 19:53
Ieke78, mooie kleuren idd! Die had ik dus in mijn vorige huis... en kwam hier letterlijk niet mooi uit de verf ;-) Nu dus groentinten gecombineerd met creme op de muren, en in de slaapkamer groen op de kozijnen/houtwerk en heel licht terracotta op de muren. Dat gecombineerd met houten vloeren en antieke houten meubelen. En Engels gebloemde gordijnen. Ik heb de muren in de woonkamer bewust rustig en licht gehouden, omdat er ook wel het een en ander aan de muren hangt, zoals mijn ingelijste borduurwerk, een heleboel foto's en dergelijke. Ik houd zeker van een beetje bonte kermis, maar het moet ook niet teveel op je afkomen... hahaha. En de dames die meeschrijven op het kamerplanten en tuinentopic weten dat ik ook heeeel veel planten in huis heb!
Ik krijg een ‘cottagecore’ gevoel bij jouw inrichting Tuingravin, kan dat kloppen?
Krijg het in ieder geval al behaaglijk warm bij je omschrijving, klinkt heel gezellig en knus!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
24-01-2021 19:55
Leuke plaatjes! Mijn nieuwe interieur wordt vooral wit, hout, grijs en zwart met kleine kleur accenten. Op mijn werkkamer komt meer kleur.
Ah leuk! voor welke kleuren heb je gekozen?
RedRoseThorn schreef:
26-01-2021 13:42
Ah leuk! voor welke kleuren heb je gekozen?
Dat weet ik nog niet :) Ik wil zo graag naar de winkel om te kijken wat ik op de muur wil hebben.

De gordijnen in de woonkamer krijgen trouwens ook een kleur, maar we weten nog niet wat precies.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen over een maand de sleutel van ons nieuwe huis dus ik ga dit topic volgen!
Ik ben nog zoekende naar de juiste kleur op de muur van de woonkamer. De keuken is zwart en we hebben een boomstam eettafel met 3 kleuren stoelen: mosgroen, bruin en cognac.
De hoekbank is bruin. We hebben veel licht inval in de woonkamer. Wil graag een warme kleur op de muur, niet te donker, maar die wel goed combineert met de meubels. Heeft iemand een tip? Er zijn zoveel kleuren dat ik het lastig vindt om een keuze te maken.
Alle reacties Link kopieren
Fee2015, een lichte groengrijze tint is heel mooi bij jouw meubels denk ik. Of heel lichtgeel/creme. Licht terracotta kan ook en is heel warm. Of een beetje gek: goud! maar dan echt he, dus met metallic glans. Zou ik niet op alle muren doen, dat eerst genoemde groen/grijs en een wandje goud is ook gaaf.
Fee2015 schreef:
30-01-2021 20:13
Wij krijgen over een maand de sleutel van ons nieuwe huis dus ik ga dit topic volgen!
Ik ben nog zoekende naar de juiste kleur op de muur van de woonkamer. De keuken is zwart en we hebben een boomstam eettafel met 3 kleuren stoelen: mosgroen, bruin en cognac.
De hoekbank is bruin. We hebben veel licht inval in de woonkamer. Wil graag een warme kleur op de muur, niet te donker, maar die wel goed combineert met de meubels. Heeft iemand een tip? Er zijn zoveel kleuren dat ik het lastig vindt om een keuze te maken.

Precies wat Tuingravin zegt! (deze kleuren heb ik ook in huis :) )
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik ga er gelijk naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
ik heb een interieur architect over de vloer gehad :) . krijg volgende week offerte. Leuk gesprek gehad en ik moest haar " spammen" met dingen die ik leuk vond..een soort levend moodboard

Ben nu bezig met keuken uit te zoeken (frontjes enzo) en dat moet dan 1 geheel gaan worden met vloer en gordijnen enzo..

Leuk !!!
Alle reacties Link kopieren
In de hoop dat het topic nog bezocht wordt..

Ik heb nog wat twijfels/overwegingen:

Vloer: in eerste instantie ging ik voor PVC (we krijgen vloerverwarming) op hele benedenverdieping incl. gang en keuken. Maar nu was ik laatst bij iemand en zij had keramisch parket (waarvan ik dacht dat het hout was).. Wie heeft er zo'n vloer en wat zijn de nadelen en voordelen. En wie heeft er al langer een PVC vloer (geplakt) liggen en hoe is de duurzaamheid (dwz krassen etc.). Welke merk vloer heb je ?


Kraan: in onze keuken overwegen we een quooker. Maar welke ? De keuze is :

Een " simpele" met alleen een reservoir van 3 liter kokend water of een combi (+) en vo

Met de Quooker COMBI is ook het wachten op warm water verleden tijd. Het reservoir mengt koud leidingwater met kokend water uit de Quooker. Het ultieme alternatief voor de gewone keukenboiler.

COMBI
Geeft 7 liter direct kokend water of 15 liter warm water (60°C).

COMBI+
Geeft 7 liter direct kokend water en onbeperkt warm water.

Combi's hebben zelfde prijs (adviesprijs 1645) de pro is 300 euro goedkoper (adviesprijs)

Keukenboer doet geen uitspraak vind alles goed (duh..)

Ons warm water komt nu vanuit de CV en die zit op zolder..het duurt best lang voordat het echt goed heet water is.

Ik zet regelmatig thee en zal kokend water gebruiken voor het koken (pasta, aardappels etc).

De kosten van zo;n ding vind ik niet de beslissende factor. Zeker omdat de prijs die ik uiteindelijk betaal stuk lager is dan adviesprijs en op het totaal wat we uitgeven is het peanuts.

Hoe handig is ie ? En welke heb jij ? Iemand hier de flex ? Spettert hij erg ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven