Het grote urban-kamerplantenjungle-topic

29-08-2018 10:05 2199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Urban Jungles zijn helemaal in!

Afbeelding

Enkele jaren geleden heb ik een poging gedaan tot een kamerplantentopic want toen had het groene virus mij al te pakken maar er was weinig animo. Inmiddels denk ik dat dat anders is, planten zijn hip! Maar daarnaast ook gezond, stressverlagend en natuurlijk ook gewoon heel erg mooi.

Hebben jullie veel planten? Wat zijn jullie favoriete? Lopen jullie ergens tegenaan? Krijg je steeds meer dode punten? Welke plant zou het overleven in je vensterbank? Welke plant vind je echt een dramaqueen en welke populaire plant vind je stiekem echt heel suf?

Kom mee kletsen in het plantjestopic! :cheer2:

Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
11-07-2020 10:01
Lastig zeg! Ik heb niet veel ervaring, maar zou het kunnen zijn dat de vetplant teveel water krijgt? Soaken klinkt alsof je m alle aarde met water op laat zuigen of bedoel je iets anders?

Bruine punten zou te lage luchtvochtigheid kunnen zijn, dus sproeien is een goed idee. Ik neem af en toe een calathea van mij mee onder de douche, dus niet onder de douche maar wel in de ruimte, kan ie lekker stomen. Misschien een idee? Maargoed, ik ben een leek, misschien heeft iemand met meer ervaring zinnigere tips!

Dankjewel!
Bij de vetplant laat ik de aarde volledig 'verzadigen' bij het water geven (en soms is dat onderdompelen), daarna helemaal uitlekken (staat dus nooit met natte voeten) en tussendoor volledig uitdrogen. Ik heb op meerdere websites gelezen dat dit een goede manier is voor vetplantjes :)
Ik doe dit al 3 maanden bij dit plantje en heb hier niet eerder problemen mee gehad.
De Tradescantia gaat inderdaad ook mee de badkamer in! Ongeveer 1-2 keer per week. Misschien moet ik dit dan nog maar wat vaker doen. In ieder geval bedankt!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
11-07-2020 10:06
Dankjewel!