Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
...
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu voor je kat Drakie :(

Onze kat gaat ook steeds meer achteruit. Hij is net 13. Hij krijgt nu drie pilletjes per dag voor zijn schildklier + een pijnstiller voor zijn artrose. Het gaat steeds slechter met zijn heupjes en we moeten hem ook goed in de gaten houden wbt eten en drinken. Hij krijg iedere dag ook gewoon lekker een schaaltje melk. Is lekker vet en hij vind het heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig dat je je beestje zo achteruit ziet gaan. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
08-05-2019 22:50
Qua eten mocht ik haar alles geven omdat het aankomen het belangrijkste is. Hills kidney care eet ze namelijk niet/nauwelijks. Ze krijgt wel mirtazipine tegen de misselijkheid en verder prednison en antibiotica vanwege verhoogde ontstekingswaarden.
Ok, helder. Een hele andere aanpak dan mijn dierenarts had destijds maar er zijn ook veel verschillende vormen van nierfalen helaas.
Misschien een rare vraag maar is ze ooit in aanraking gekomen met lelies?

Sterkte maar weer, ik blijf duimen voor jullie :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Jij ook sterkte Sjiraf, zoiets hakt erin he? :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwartwitte was vandaag jarig, hij is 6 geworden. Vreemde gewaarwording, voor mijn gevoel liep hij hier een jaartje terug nog als mini kitten door huis te rennen. Nog steeds noem ik hem mijn kleine en dat terwijl hij nu toch echt een meer dan volwassen kater is :$
...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat beestje betekend echt heel veel voor mij. Ik heb 'm al sinds kitten en het is echt een lief ding. Hij hoort gewoon bij ons gezin.

Gefeliciteerd met je poezel CC!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je kat, Calamitycat! :cheer2: heeft hij nog cadeautjes gekregen of ben ik de enige die dat doet? :P

Dikke knuffel ook voor alle katten waar het even niet zo goed mee gaat. Vind het zo naar om dat soort verhalen te lezen en ik blijf duimen voor iedereen! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Geen cadeau maar ik heb hem verwend met wat extra brokjes én een zakje zachtvoer en aangezien hij bezeten is van eten kon ik hem hiermee vast niet blijer krijgen :biggrin: Nu ligt hij zich tevreden te wassen op het vloerkleed.

Sjiraf, ik snap je helemaal. Hier een lapjesoma van bijna 15 die ook wat begint te kwakkelen. Ook haar heb ik vanaf dat ze een kitten van 12 weken was. Katten brengen veel onvoorwaardelijke liefde maar helaas ook soms veel zorgen en verdriet.
...
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle, gaat het met jouw poezel met blaasgruis al wat beter?

Met mij gaat het met ups en downs. Zolang ik mezelf bezig kan houden (daar valt forummen ook onder ;-D ) gaat het wel maar als ik 's avonds ik bed lig en slecht in slaap kan komen is het wel weer even moeilijk. Ook ben ik ontzettend moe maar het hoort er allemaal bij en ik zal er doorheen moeten. Ik had een tijd geleden al twee weken vakantie gepland dus hoef gelukkig deze week en volgende week nog niet te werken.
...
Alle reacties Link kopieren
Zwartwitte als kitten :heart:
Afbeelding
...
Alle reacties Link kopieren
tvp :cat:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte voor iedereen met de verdrietige verhalen. Dieren geven zoveel liefde en plezier, maar zulke momenten brengen altijd zoveel pijn en verdriet met zich mee.
Calamitycat schreef:
09-05-2019 00:31
Zwartwitte als kitten :heart:
Afbeelding
Dat lijkt hamtaro wel alleen dan een paar maatjes kleiner ♡♡♡
Voor alle zieke poezels,

Wij hopen dat jullie weer snel opknappen!
Heel veel beterschap ♡♡♡♡

@calamitycat, ja de nachten zijn het zwaarst omdat je dan geen afleiding hebt.
Misschien helpt Lindebloesem thee voor het slapen gaan?
Mij helpt het vaak in zware periodes.
Sterkte ♡
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat onze katten op elkaar lijken Labrujajoder.

Lief dat je meedenkt maar mijn slaapproblemen spelen al heel erg lang en ik heb al van alles geprobeerd. Ik heb vooral problemen met inslapen, daar ben ik een tijdje geleden bijna onderdoor gegaan omdat ik iets van twee jaar lang maar 3-4 uur per nacht sliep. Dan viel ik pas tegen 2 of 3 uur (of met een beetje pech nog later) in slaap en moest ik om 6 uur weer op, slopend. Omdat niets hielp heb ik via de huisarts temazepam gekregen, dat mag ik in geval van nood nemen (max. 2x per week) en dat heeft wel iets geholpen.

Nu slaap ik wel iets sneller in maar ben ik (door de overgang (6) ) weer regelmatig 's nachts wakker. Ik heb me er maar bij neergelegd, ik slaap nu ongeveer 5-6 uur per nacht en daar doe ik het redelijk goed op. Het is wel fijn dat ik nu twee weken lang geen last heb van een wekker die meedogenloos vroeg afloopt ;-D
...
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik denk dat poes bang is voor de dierenarts. Ik had gebeld om een afspraak te maken en nog geen half uur later zit die poes te eten, en een aardige hoeveelheid ook. Toen haar bakje leeg was, ging ze verder met de droge brokjes. Ik snap er niks meer van, maar ik ben wel blij.

In plaats van morgen, heb ik nu maandag een afspraak bij de dierenarts. Dat komt ook beter uit, omdat ik morgen geen vervoer zou hebben en maandag wel. Ik vind het wel spannend met het weekend in vooruitzicht, maar als het eten goed gaat denk ik niet dat het heel zinnig is om eerder naar de dierenarts te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het allemaal weer snel wat zonniger voor je wordt Calamity!

En Drackie, ik hoop dat dit doorzet, wat zou dat fijn zijn. Merk jij ook aan jezelf dat je nu overal op let en van alles ziet? Ik kijk naar mijn kat en denk, nah, zo deed je nooit. Maar eigenlijk weet ik dat helemaal niet eens zeker. Ik zie nu alles en let teveel op haar. Ga dat toch maar proberen los te laten, misschien wordt ze van mij ook wel bloednerveus. Maar ik heb het idee dat het beter met haar gaat. Ze wordt weer steeds meer haar oude zelf. Pilletjes gaan er meestal in als zoete koek en het nieuwe voer wordt door beide katten geaccepteerd.

Sterkte maar weer iedereen, met alles wat jullie bezighoudt!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel herkenbaar. Ik let voortdurend op alles wat ze doet. Als ze even niet in de woonkamer is ben ik al bang dat ze zich weer gaat afzonderen, terwijl ze voorheen natuurlijk ook echt niet altijd in de woonkamer was.

Ze doet het trouwens echt heel goed vandaag. Ik ben echt verbaasd hoe goed ze eet en daardoor ben ik ook weer een beetje gerustgesteld. Ik was gisteren echt heel bang om haar te verliezen. Alles dat ze gisteren heeft laten staan (en dat was aardig wat, omdat ik verschillende bakjes geprobeerd heb om haar te laten eten), heeft ze vandaag al opgegeten en nog meer. Ik ben zo trots op mijn meisje. :heart:
Ik hoop dat het goed komt met je poezel Drackie! Ik blijf duimen voor jullie. Ik snap je angst heel goed.

Gefeliciteerd met je kat CC, en wat een schatje zeg!
Hoe is het met je? Fijn dat het zo'n mooie dienst was afgelopen week. Doe rustig aan, het zal met golven komen. Rouwen kost enorm veel tijd en energie. Je bent nooit meer echt hetzelfde nadat je iemand verliest. Zorg goed voor jezelf. Laat je maar fijn troosten door je poezels.

Met Jaime gaat het goed, hij eet nu Purizon kip en vis, gemengd met zijn Purina one. Het gaat er redelijk goed in maar hij is nog niet super enthousiast. Vanochtend had ik wat afgewisseld met Purizon vis maar dat ging er niet echt lekker in.
Iemand tips om hoe ik verschillende merken kan proberen? Hoe lang moet je een brok proberen voor je accepteert dat hij het niet eet? Hij eet de Purizon nu 4 dagen. Aan zijn Purina one moest hij ook wennen, herinner ik me nog. Dus nog even doorzetten? Of gewoon meteen afwisselen met andere merken?
@Calamitycat ja de overgang >:-(
Vreselijk is het.
Ik hoop hier binnenkort een foto van Hamtaro te kunnen tonen.
Dan zie je de gelijkenis.

@Madrid de meeste katten hebben veel tijd nodig om aan nieuw voer te wennen.
Niet alleen qua smaak maar ook hun systeem.
Elk voer heeft weer een andere samenstelling waar de darmpjes ook weer aan moeten wennen.
Het beste kun je niet te vaak en teveel veranderen van voer. En ook goed naar de ontlasting kijken, zo zie je waar ze het best op reageren.
Ja dat dacht ik ook al. Daarom hou ik het voorlopig nog even op Purizon kip en vis.
Ik heb nog veel andere merken om te proberen.
Hoe zijn ontlasting is weet ik niet, hij poept altijd buiten. Plassen ook. Die bak staat er meestal voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Drackie, wat een ontwikkelingen weer :O Echt fijn dat ze zo goed heeft gegeten vandaag en een bezoekje aan de dierenarts haar daardoor bespaard is gebleven. Ik weet niet of ze dat lust, maar misschien kan je voor het weekend wat vis en kipfilet halen en dan koken voor haar? Ik kon misselijke katten soms wel blij maken met gekookte kipfilet en een visje ging er ook altijd wel goed in.
Hopelijk maakt ze je nog trotser dan je nu al op haar bent!

MockTurtle, komt goed hoor, alleen nu nog even niet. Rouwen kost nou eenmaal best veel tijd en ik neem het zoals het komt.
Wat goed dat het weer wat beter gaat met je poezel en ook de medicatie er goed ingaat. Ik herken dat wel hoor dat letten op iedere kleine verandering, dat moet slijten.

Dank je Madrid :) Ja wat een scheet he, hij is nog steeds hartstikke lief en leuk hoor maar als kitten was hij echt om op te vreten. Zijn eerste kennismaking met een van de konijnen in de tuin was ook zo grappig, dan ging hij achter wat hoge grassprieten zitten, begon te schudden met zijn kont en hoppa, in één grote sprong op het konijn af, die daarvan helemaal niet van onder de indruk was en juist hem achterna ging omdat hij wilde neuzen Dat vond zwartwitte echt heel vreemd en na nog een paar pogingen is hij maar afgedropen. Toen was de lol eraf waarschijnlijk. Gek beest.
Het gaat nog wel met ups en downs, valkuil is juist niet goed voor mezelf zorgen als ik niet goed in mijn vel zit maar ik loop al een tijdje bij een psychologe en weet nu gelukkig wel het tij weer op tijd te keren door de handvatten die ze me heeft gegeven. Ik ontbijt, kook iedere avond een gezonde maaltijd voor mezelf en eet veel fruit. Soms heb ik er geen energie voor en/of geen trek maar ik doe het wel omdat ik weet dat ik me anders nog rotter ga voelen.
V.w.b. die verschillende merken/smaken; ik geef mijn lapjesdame al jarenlang iedere dag wat anders omdat ze geen dag hetzelfde wil eten en ze heeft daar helemaal geen last van qua maak-/darmproblemen. Ik denk dus dat het niet veel kwaad kan hoor en dat je het best kan afwisselen.

Labrujajoder, de overgang zuigt inderdaad. Ik zit er nu zo'n twee jaar in, volop opvliegers, gewrichtspijn etc. Ik hou me er maar aan vast dat het ooit overgaat ;-) Ik ben benieuwd naar een foto van je kat.

Wat een lang bericht :$ Nu maar een boek pakken en in bed wat lezen in de hoop dat ik slaperig word.
...
Afbeelding[/img]Afbeelding

Hoe plaats ik hier nu een afbeelding?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat altijd via https://postimages.org/

Foto uploaden via de knop Kies afbeeldingen.
Afbeelding zoeken in een map op je computer.
*pauzemuziekje*
Klik op het blauwe icoontje op de tweede regel (directe link)
Kies hier op het forum voor het tweede icoontje van rechts in een bericht.
Ctrl V voor plakken van je link naar de foto tussen de img etc.
Klaar :)
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
09-05-2019 00:31
Zwartwitte als kitten :heart:
Wat een leuk koppie :heart:
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven