Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
...
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk staan al jullie kerstbomen nog en is er geen versiering vernield ;-D

Zijn er hier nog meer mensen die kerstcadeau’s voor de katten kopen of ben ik gewoon een beetje raar? Van mij krijgt ze een drinkfontein (haar eerste, dus ik hoop dat ze het wat vindt en er veel gebruik van wil maken), wat snoepjes en misschien nog een speeltje als ik wat interessants kan vinden :)
Alle reacties Link kopieren
parachutes schreef:
06-12-2019 21:26
Hopelijk staan al jullie kerstbomen nog en is er geen versiering vernield ;-D

Zijn er hier nog meer mensen die kerstcadeau’s voor de katten kopen of ben ik gewoon een beetje raar? Van mij krijgt ze een drinkfontein (haar eerste, dus ik hoop dat ze het wat vindt en er veel gebruik van wil maken), wat snoepjes en misschien nog een speeltje als ik wat interessants kan vinden :)
Mijn katten zijn helemaal wild van hun fontein! Hopelijk die van jou ook.

Uiteraard liggen hier al cadeaus voor de kerst klaar voor onze rode dame en zwarte kanjer. Een heel leuk klein speeltje en speciale kerst katten snoepjes.

Verder doen we nog met zijn allen een dobbelspel met kerst. Inmiddels heeft iedereen katten dus ook daar zit wat in wat de katten lekker vinden.
Vorig jaar een speciale kat kerstsok gekregen eens kijken waar die is, ook leuk!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
De boom staat nog steeds :cheer2:
Gaat goed dus!

Ik ga nog wat voor ze voor de kerst kopen :$
"I love not Man the less, but Nature more..."
parachutes schreef:
06-12-2019 21:26
Hopelijk staan al jullie kerstbomen nog en is er geen versiering vernield ;-D

Zijn er hier nog meer mensen die kerstcadeau’s voor de katten kopen of ben ik gewoon een beetje raar? Van mij krijgt ze een drinkfontein (haar eerste, dus ik hoop dat ze het wat vindt en er veel gebruik van wil maken), wat snoepjes en misschien nog een speeltje als ik wat interessants kan vinden :)
Wat een goed idee!!
Dat ga ik ook doen. Mijn katten houden ook van stromend water en drinken weinig uit hun normale bakjes. En een van de twee vindt het niet fijn als zijn snorharen tegen de rand komen. Maar bij een grote bak maakt hij er steeds een waterballet van (gaat hij heel hard met zijn poten er in spetteren, dus die grote bak staat nu alleen op de badkamer).

Welke drinkfontein heb je gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Super leuk, IBI en PimPom! Onze katten worden zo te horen dus weer lekker verwend dit jaar ;-D

Miss-Pippilotta, hier dus precies hetzelfde wat betreft het drinken, daarom denk/hoop ik dat ze een fontein leuk gaat vinden en dat ze daardoor ook wat meer zal gaan drinken!

Ik heb deze gekocht; https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145972 veel mensen die ik ken hebben deze ook en zijn er erg positief over :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie bomen nog heel zijn en wat lief van die kattencadeautjes :heart:
Hier alleen een klein boompje die op een plek staat waar de katten niet bij kunnen en een guirlande en wat lampjes in de vensterbank. Hopelijk ligt alles morgenochtend nog op z'n plek :biggrin:

Lapje eet goed van het nierdieetvoer. Ze is een onsje aangekomen. Niet veel maar alle beetjes helpen. Ben allang blij dat er niet nog meer af is.
Zwartwitte heeft gelukkig niet meer binnen gesproeid, zijn urine is nagekeken en dat was goed, geen blaasontsteking dus. Ik heb het hele aanrecht leeggehaald en bedekt met aluminiumfolie, dat vind hij blijkbaar niet zo leuk. Ik wil dit eigenlijk nog wel even volhouden en dan op een gegeven moment kijken of het klaar is met het gesproei op het aanrecht. In ieder geval helpt de folie en daar ben ik blij mee want het was echt wel vies :|
...
Gelukkig dat Lapje goed eet en het sproeien van Zwartwitte eerst afgelopen CC. Al die extra zorgen kunnen wel even worden gemist.
Alle reacties Link kopieren
parachutes schreef:
08-12-2019 21:48
Super leuk, IBI en PimPom! Onze katten worden zo te horen dus weer lekker verwend dit jaar ;-D

Miss-Pippilotta, hier dus precies hetzelfde wat betreft het drinken, daarom denk/hoop ik dat ze een fontein leuk gaat vinden en dat ze daardoor ook wat meer zal gaan drinken!

Ik heb deze gekocht; https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145972 veel mensen die ik ken hebben deze ook en zijn er erg positief over :)

Die fontein heb ik ook voor de poezels! Ik heb nooit losse bakjes water of iets gehad, dus ik heb geen vergelijking tussen bakjes en de fontein.

Voor de kerst heb ik deze voor ze gekocht: https://miaustore.com/nl/
Best een groot ding die niet past waar de fontein nu staat, dus de nieuwe ga ik boven in strijk/kattenkamer zetten, verwende mormels :cat:

Fijn dat jouw lapje weer eet Calamity!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
08-12-2019 21:59
Gelukkig dat Lapje goed eet en het sproeien van Zwartwitte eerst afgelopen CC. Al die extra zorgen kunnen wel even worden gemist.
Absoluut. Ik snap er nog steeds helemaal niets van waarom hij ineens is begonnen met sproeien en nog wel binnen ook. Misschien toch overstuur door een nieuwe buurtkat of zo.
...
Alle reacties Link kopieren
parachutes schreef:
06-12-2019 21:26
Hopelijk staan al jullie kerstbomen nog en is er geen versiering vernield ;-D

Zijn er hier nog meer mensen die kerstcadeau’s voor de katten kopen of ben ik gewoon een beetje raar? Van mij krijgt ze een drinkfontein (haar eerste, dus ik hoop dat ze het wat vindt en er veel gebruik van wil maken), wat snoepjes en misschien nog een speeltje als ik wat interessants kan vinden :)
Wij hebben voor onze kat een poesventkalender (adventkalender voor katten) en we maken er elke dag een momentje van dat we met zijn drieën (kat, man en ik) kijken wat er achter het luikje zit. Vraag me af wie het het leukst vindt..... maar nu na dag 8 lukt het katlief steeds beter om zelf de snoepjes uit het vakje te hengelen.
Calamitycat schreef:
08-12-2019 22:17
Absoluut. Ik snap er nog steeds helemaal niets van waarom hij ineens is begonnen met sproeien en nog wel binnen ook. Misschien toch overstuur door een nieuwe buurtkat of zo.
Zoiets zal het dan wel zijn. Stinkt altijd zo....
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je lapje weer eet (en is aangekomen!) en dat het sproeien van je zwartwitte is gestopt, CC, hopelijk blijft dat ook zo! Ik kan me voorstellen dat het inderdaad heel vies is, zeker op het aanrecht. Je hebt het slim aangepakt, zo te lezen :)

PimPom, oh, die is ook heel erg mooi! Hopelijk bevalt het, maar dat zal haast wel! Beter verwend dan verwaarloosd natuurlijk :P

Tarya83, dat klinkt ook heel erg leuk en wat schattig dat jullie er echt een gezellig en speciaal momentje van maken elke dag :heart: Misschien dat ik er volgend jaar met kerst ook wel eentje koop.
Tarya83 schreef:
08-12-2019 22:22
Wij hebben voor onze kat een poesventkalender (adventkalender voor katten) en we maken er elke dag een momentje van dat we met zijn drieën (kat, man en ik) kijken wat er achter het luikje zit. Vraag me af wie het het leukst vindt..... maar nu na dag 8 lukt het katlief steeds beter om zelf de snoepjes uit het vakje te hengelen.
Wat gaaf, zo’n kalender!!
parachutes schreef:
08-12-2019 21:48
Super leuk, IBI en PimPom! Onze katten worden zo te horen dus weer lekker verwend dit jaar ;-D

Miss-Pippilotta, hier dus precies hetzelfde wat betreft het drinken, daarom denk/hoop ik dat ze een fontein leuk gaat vinden en dat ze daardoor ook wat meer zal gaan drinken!

Ik heb deze gekocht; https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145972 veel mensen die ik ken hebben deze ook en zijn er erg positief over :)
Dank! Krijgt inderdaad goede reviews.
Ik ga me eens goed inlezen deze week en dan iets bestellen. Leuk kerstcadeau.

En PimPom ook bedankt (en die keramische variant had ik ook gezien, mooi en handig).
parachutes schreef:
08-12-2019 21:48
Super leuk, IBI en PimPom! Onze katten worden zo te horen dus weer lekker verwend dit jaar ;-D

Miss-Pippilotta, hier dus precies hetzelfde wat betreft het drinken, daarom denk/hoop ik dat ze een fontein leuk gaat vinden en dat ze daardoor ook wat meer zal gaan drinken!

Ik heb deze gekocht; https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145972 veel mensen die ik ken hebben deze ook en zijn er erg positief over :)
Dat is een hele fijne fontein ja. Ik heb die ook. Al ga ik mijne op MP zetten omdat mijn kat er nooit uit drinkt ( nou ja vroeger wel maar nu niet meer ). Al staat hij de halve dag aan, hij kijkt er niet meer naar om. Logisch ook want ik gooi een enorme plens water bij zijn nat voer en dat is momenteel het enige voer wat hij krijgt dus hij zal genoeg vocht binnen krijgen. En om dagelijks 2 liter water te vervangen wat hij toch niet drinkt vind ik zonde, dus er staat nu gewoon weer een klein bakje water. Maar voor veel katten die weinig drinken en voornamelijk brokken krijgen is het een goede oplossing.
Ik hoop dat je kat het leuk gaat vinden!

Jaime krijgt met de kerst ook wat cadeaus, voornamelijk omdat hij dan jarig is ( geen idee wanneer hij precies jarig is maar ik vond kerst wel een leuke dag aangezien het mijn favoriete dagen van het jaar zijn ). Zo'n adventkalender heb ik ook naar gekeken maar hij is niet dol op snoepjes en goede kans dat ik die allemaal weg zou kunnen gooien dus ik hou het bij mijn eigen kalender met chocolaatjes. :proud:
Hij is tot nu toe blij met al zijn nat voer behalve de Smilla variant. Ik dacht ik probeer eens wat goedkoop voer maar nee hoor. De kerst variant lust hij wel.
Hij had flink gevochten buiten eergisteren en leek een beetje van slag. Liep een heel klein beetje mank en krapte veel aan zijn oor. Maar het gaat nu weer prima, denk dat hij wat wondjes in zijn oor heeft en misschien verkeerd gevallen is. Ik heb hem wel binnen gehouden toen hij mank liep.
Dat werd me niet in dank afgenomen. :P
Oh ja en de kerstboom staat hier nog even netjes als eerst. Mijn kat boeit dat allemaal niets, ligt er soms onder op het dekentje maar de cadeaus zijn nog intact en er is nog geen bal uit gegaan. Heb wel een kunstboom en vloerbedekking dus ballen zullen niet snel sneuvelen hier. Mijn saaie kat laat de boom braaf met rust. Hij slaapt ook nog steeds om mijn hoofd heen, dat vind ik enorm schattig. :$

Fijn dat je lapje goed eet CC, dat is een zorg minder hoop ik voor je. En ook dat je kater niet meer sproeit. Gek dat hij dat ineens deed. Ik heb geen idee waarom want ik heb dat nog niet meegemaakt maar wel top dat het over is.
Ik hoop dat jullie bomen allemaal mooi blijven staan.
Hier met kerst geen cadeaus maar zeker wel een lekker kersthapje.
Alle reacties Link kopieren
Madrid, groot gelijk om die van jou te verkopen als er geen gebruik van wordt gemaakt. Hopelijk kan je iemand anders er blij(er) mee maken! Wat leuk dat Jaime met kerst ook jarig is, al enig idee wat je voor hem gaat kopen? Rot dat hij heeft gevochten, maar fijn dat het alweer een stuk beter gaat. Hier zijn ze de afgelopen week ook 's avonds laat buiten aan het vechten en de mijne zit dan meteen rechtop in haar mandje, haha. Fijn dat je boom met rust wordt gelaten, hier wordt er ook alleen maar onder gelegen op het dekentje en verder gelukkig niks (ik heb ook een kunstboom). Ben ik echt blij mee, vooral als ik zie hoe erg andere katten tekeer gaan in en met de kerstbomen ;-D

Mieke, ook hartstikke leuk en lekker! :)
Alle reacties Link kopieren
Dushi drinkt ook niet uit een gewoon bakje water. Hij heeft ook een fontein. Het zwaantje. Drinkt hij heel goed door!

Hier staat de boom nog niet... komende zaterdag. Hebben jullie tips om de kerstboom heel te houden en Dushi veilig en happy?

Heb sowieso het plan om kerstboom vast te zetten met touwtjes. En heb een airpuffer aangeschaft.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Wij zetten de boom zaterdag neer. Heel benieuwd of dat geboefte van ons de boom met rust gaat laten.
Ze zijn nu 3 1/2 jaar en ze hebben pas 1 boom mee gemaakt en toen was ik continue bezig om ze er uit te halen.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik heb pantoffels waarbij een kerstdeuntje in zit (ter mijn verdediging dit zag ik pas na het kopen :-D )
Ik zette het even aan om aan mijn man te horen en de zwarte kanjer kroop direct onder de bank maar deed ook iets wat ik hem nog nooit eerder heb horen doen: grommen, hij zat onder de bank te grommen totdat het deuntje weer weg was.
Haha wat een dappere dodo. :rofl:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
14-12-2019 21:57
Hmmm ik heb pantoffels waarbij een kerstdeuntje in zit (ter mijn verdediging dit zag ik pas na het kopen :-D )
Ik zette het even aan om aan mijn man te horen en de zwarte kanjer kroop direct onder de bank maar deed ook iets wat ik hem nog nooit eerder heb horen doen: grommen, hij zat onder de bank te grommen totdat het deuntje weer weg was.
Haha wat een dappere dodo. :rofl:
https://youtu.be/3ieBOpUHB-E


Deze? :-D
Alle reacties Link kopieren
misspatrice schreef:
11-12-2019 20:55
Dushi drinkt ook niet uit een gewoon bakje water. Hij heeft ook een fontein. Het zwaantje. Drinkt hij heel goed door!

Hier staat de boom nog niet... komende zaterdag. Hebben jullie tips om de kerstboom heel te houden en Dushi veilig en happy?

Heb sowieso het plan om kerstboom vast te zetten met touwtjes. En heb een airpuffer aangeschaft.

Gewoon heel hard hopen dat ze er weinig aan vinden :whistle:
Ook heb ik de onderste takkenlaag vrijgehouden van ballen, lampjes en slingers.

Vorig jaar was kleine poes een half jaar en zat er al in toen ik de boom aan het opzetten was...nu een jaar ouder, klimt nog wel eens in een gordijn als ze de kolder in d'r kop heeft, maar de boom laat ze met rust!
Nou ja...ze geeft de boom kopjes :$
"I love not Man the less, but Nature more..."
Dolfine schreef:
12-12-2019 16:14
Wij zetten de boom zaterdag neer. Heel benieuwd of dat geboefte van ons de boom met rust gaat laten.
Ze zijn nu 3 1/2 jaar en ze hebben pas 1 boom mee gemaakt en toen was ik continue bezig om ze er uit te halen.
En?
Staat de boom nog?
Ik heb vanochtend onze allerliefste poes van ruim 18 in laten slapen.. ze kreeg last van benauwdheid en hartruis. Ik dacht dat t inslapen vredig zal gebeuren maar ze krijste zo hard bij de 1e prik..Ik krijg dat beeld niet uit m'n hoofd.. Ik heb heel veel verdriet om haar.. Ik kan niet beseffen dat ze er niet meer is en ik voel mij zo schuldig omdat die prik zo pijnlijk voor haar was :cry:
Zeepje-uit-de-zee schreef:
16-12-2019 10:23
Ik heb vanochtend onze allerliefste poes van ruim 18 in laten slapen.. ze kreeg last van benauwdheid en hartruis. Ik dacht dat t inslapen vredig zal gebeuren maar ze krijste zo hard bij de 1e prik..Ik krijg dat beeld niet uit m'n hoofd.. Ik heb heel veel verdriet om haar.. Ik kan niet beseffen dat ze er niet meer is en ik voel mij zo schuldig omdat die prik zo pijnlijk voor haar was :cry:
Ach gossie meisje toch :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven