Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 2606 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
@loulou39 daar is dit topic voor
Ik heb te weinig verstand van zn introductie dus kan er niks over zeggen :-P

Hier blijft de situatie ongewijzigd. Hoewel kleine rooie nu iets meer slaapt nu ik een extra soort van tentje heb gebouwd waar die zacht en verstopt ligt.
Loulou, ik weet niet wat je vraag was maar wees niet bevreesd. 😁
Wie weet komt net die ene tip.

Rooiekater, sterkte. Hoop dat je kat snel opknapt.
Lief jullie reacties!

Ik merk hier dat ik conflictvermijdend ben, sowieso in het leven, maar nu ook met de katjes. Ik hou ze minimaal een meter uit elkaar als ze in dezelfde kamer zijn.

Dat moet ik proberen te stoppen, maar vandaag maakte ik daar weer een blunder mee: mijn oude katje liep de slaapkamer in en meestal hou ik haar weg van het bed omdat dat de schuilplek van het nieuwe katje is.
Nu had ik gezien dat het nieuwe katje achter onder het bed in een mandje lag, en liet ik mijn oude katje even onder het bed kijken. Maar het nieuwe katje was net op dat moment water gaan drinken en stond precies om het hoekje….
Deze keer was mijn katje hard aan het blazen van schrik.

Ik moet me er echt niet meer zoveel mee bemoeien😳
Er zijn twee karaktertrekken die ik heel erg van mezelf ken: dus conflictvermijding en controle dwang. Ik wil altijd alles regelen en goed doen. En dat werkt zo averechts nu.
Pittig…
Mijn vraag was: hoe zie je het verschil tussen kijken en staren? Weet iemand dat?

Mijn oude katje houdt natuurlijk alles constant in de gaten, maar wanneer is het kijken en wanneer is het staren?

Internet zegt bijvoorbeeld: grote pupillen, wijdopen ogen, gespannen lichaamshouding etc.
Maar om deze voorbeelden aan te houden, die heeft ze niet, maar ze was gisteren wel volledig obsessed, ik vond zelf bijna eng 😅, aan het kijken.
Maar zoals jullie waarschijnlijk merken, ben ik vaak onzeker in dit hele proces.

De ene keer kijkt ze en loopt ze weer door, maar zoals gisteren lijkt ze wel in trance.
En dan net die blunder van mij…
Loulou39 voelen de katten jou spanning niet? Kan je geen camera plaatsen ze bij elkaar zetten en zelf weg lopen ?

Hier is staren ook echt niet bewegen en een allerte gespannen houding hebben.
derooiekater schreef:
22-08-2025 20:04
Loulou39 voelen de katten jou spanning niet? Kan je geen camera plaatsen ze bij elkaar zetten en zelf weg lopen ?

Hier is staren ook echt niet bewegen en een allerte gespannen houding hebben.
Hier was het ook niet bewegen, ze bleef wel liggen, en heel ook erg alert. Vanmorgen keek ze even de slaapkamer in, zag het nieuwe katje en liep ook weer door (wel een hekje ertussen en niet op haar terrein: woonkamer). Het verschilt per keer

Dank je wel je wel voor de tip en het meedenken 🌸. Ik denk inderdaad dat ze mijn spanning ook voelen, daar hebben dieren vaak een radar voor. Ik heb een camera in de gang bij de voordeur, dan doe ik die morgen even in de huiskamer. (En dan moet ik deze keer zelf even in de slaapkamer 😁.)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven