Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 5

23-03-2019 07:07 3344 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel vier is vol, nieuwe lente, nieuw TTT, deel vijf.
Ook in dit topic proberen we de groene tuin te promoten. De tegeltuin komt nog steeds negatief terug in het nieuws, en met reden.
Waarom zou je beter kunnen kiezen voor tegel eruit, plantje erin?

-afwatering. In een tegeltuin kan het regenwater moeilijker weg
-het wordt bloedheet op een betonnen vlakte op een warme dag
-de insecten hebben het al moeilijk genoeg: draag geen 'steentje' daaraan bij
-vogels, egels, eekhoorns en vlinders komen niet op visite zonder groen
-het is zoveel mooier!

voorbeeld van hoe het niet moet:

Afbeelding

Zo kan het ook:

Afbeelding
Afbeelding

Iedereen die de natuur een warm hart toedraagt, met of zonder groene vingers, met een klein tuintje of de geluksvogel met een grote tuin, gevel- en balkontuinierder is van harte welkom om hier mee te schrijven.

We delen tips, ervaringen en foto's van onze groene paradijsjes graag, om anderen te inspireren.
Er komt weer een fijn tuinseizoen aan. We gaan weer graven, maaien, snoeien en zaaien.
We hebben er zin in!
Alle reacties Link kopieren
Anne: wat reageer je altijd lief op iedereen.
Ik lees wel alles maar dan ga ik posten en vergeet ik de helft.

Mooie nieuwe poes!!
En die egel ... ik wil er ook een.

Gras is hier ook ellende. Veel kale plekken. Had achteraf echt graag graszoden gewild. Klavertjes zijn leuk. Soms als ik met dochter naar een speeltuin ga in t dorp, prik ik met een stokje stiekem madeliefjes of inderdaad dat paarse bloemetje uit om ze in de eigen tuin te zetten. Maar het slaat nog niet aan. Gras vind ik hier nodig ivm dochter dus!
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
23-06-2019 22:22
:heart:
Wat vinden de katten van de egels eigenlijk? (en andersom.. al stel ik me zo voor dat de egels weinig onder de indruk zijn)
Ze zijn allemaal niet zo onder de indruk van elkaar. Gaan mooi om elkaar heen, vermoed dat de katten ooit een prikkelende ervaring hebben gehad en nu wel uitkijken.

Moosey schreef:
23-06-2019 22:34
Wat een schatjes Koet, zowel poes als egel! Mijn oude man ligt as we speak op mijn buik te knorren, maar das wel een beetje warm nu ;-D
Knorrende poezen :love: Onze komen vaak knuffelen en schuiven dan braaf door naar het voeteneind. Meestal. Vannacht niet natuurlijk. Lekker zweten.

Vind dit topic zo leuk, nergens meer enthousiasme voor de nieuwe poes dan hier!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja, blijkbaar is er een 1 op 1-relatie tussen de liefde voor tuinen en katten ;-D
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
23-06-2019 22:40
Anne: wat reageer je altijd lief op iedereen.
Ik lees wel alles maar dan ga ik posten en vergeet ik de helft.

Mooie nieuwe poes!!
En die egel ... ik wil er ook een.

Gras is hier ook ellende. Veel kale plekken. Had achteraf echt graag graszoden gewild. Klavertjes zijn leuk. Soms als ik met dochter naar een speeltuin ga in t dorp, prik ik met een stokje stiekem madeliefjes of inderdaad dat paarse bloemetje uit om ze in de eigen tuin te zetten. Maar het slaat nog niet aan. Gras vind ik hier nodig ivm dochter dus!
Ik heb graszoden gebruikt, maar dat zegt niks. In het begin wel natuurlijk ;-D maar ook dat moet aanslaan. Ik heb ook gewoon raar gras, de grasmaaier die het bij mijn ouders prima doet loopt er helemaal op vast. Ben nu helemaal overgestapt op een grasstrimmer, toch een klein stukje met veel randjes en hoekjes.
Tjezus, wat vals
ik ga zo ook maar weer even aan de slag in de tuin. Het is een zooitje hier. Maar ja, weinig geen tijd gehad afgelopen week en met dat water wat er gevallen is, groeit het natuurlijk enorm. Het waait hier lekker en er is wat hoge bewolking, dus nu wel lekker even.
Alle reacties Link kopieren
Hé Friez, even off topic: zat gisteren op Pinterest en toen kwam op mijn startpagina een pin van jouw blog voorbij ;-D
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles groeit en bloeit flink hier :daisy: . Wel is het droog en heb ik toch weer even gesproeid
Voor iedereen een groene tuin
MevrouwJack schreef:
24-06-2019 15:41
Hé Friez, even off topic: zat gisteren op Pinterest en toen kwam op mijn startpagina een pin van jouw blog voorbij ;-D
oh wat leuk!
friezinnetje2014 schreef:
24-06-2019 19:58
oh wat leuk!
Blog, pin? Zien :D link-je-link-je

Suikerwafel, mogen we je al feliciteren?

Hier is geen zuchtje wind, het is warm en drukkend. Er waren net wel veel gierzwaluwen in de lucht, leuk!!
Aaaaanne je hebt pb
friezinnetje2014 schreef:
24-06-2019 22:30
Aaaaanne je hebt pb
Dankje, leuk!!
Had ik al verteld dat ik hier continu twee jonge eksters in de tuin heb? Nou zijn eksters nieuwsgierig, en jonge eksters zijn nog iets erger. Het leek de tweeling dus wel een goed idee om zich door mijn openstaande tuindeur te wringen en te kijken of er in mijn woonkamer nog iets te halen was.

Ze hadden geloof ik niet verwacht dat ik ook in de woonkamer was, dus grote paniek en toen waren ze even niet zo slim meer, want de deur konden ze niet meer vinden...

Omdat ik geen zin had in een ondergescheten huis heb ik ze toch maar oogepakt en naar buiten gemikt. Maar wat kan een ekster in paniek gillen: een rookmelder is er niets bij. Ook in de tuin grote paniek door de alarmroep van alle eksters uit de wijk en het was hier zeker nog 20 min zeer luidruchtig in de tuin.

Ik denk dat de tweeling deze fout niet nog een keer gaat maken (al vond ik het wel lief, dat ze alleen maar paniekerig gilde en spartelde en geen poging deden mij te bijten).

Ok, ik vind het sneu dat mijn twee houtduifjes vorige week waarschijnlijk hun ontbijt waren, maar dit was wel weer hilarisch 🤣.
Alle reacties Link kopieren
Dames, even even korte off topic update: gisteren heb ik te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor de leerwerkplek in de zorg!
Ik ben helemaal blij!
Eindelijk mijn bullshitbaan opzeggen en iets zinvols doen in mijn werktijd.
Tuingravin gaat eind September weer naar school :) Zometeen weer naar mijn toekomstige ex-werkgever, hahaha.
Daar de zaak afwikkelen wordt denk ik nog een dingetje, maar we zullen zien!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn TG, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd TG wat leuk een nieuwe uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd TG!
Ben wel benieuwd wat jouw bullshitbaan dan voor baan geweest is ;-)
Voor welke functie word je precies opgeleid in de zorg?
Ik werk zelf als ergotherapeut in de ouderenzorg. Ik heb zoveel respect voor de mensen die letterlijk "zorgen". Vergeleken met hun heb ik een luxe-baan in de zorg, zeker als je de omstandigheden in de zorg van de laatste jaren ziet.
Maar ik ben het met je eens dat werken in de zorg een enorme voldoening geeft.
Gefeliciteerd TG! Hartstikke fijn voor je
Hartstikke fijn voor je Tuingravin, Gefeliciteerd! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn eindelijk de bijen en vlindermixen in bloei en de lavendel. Alleen sinds gisteren geen bij of hommel meer te bekennen. Te warm? Zou dat kunnen?
Mijn stuk tegeltuin is best warm (man heeft de boel opnieuw gestraat) maar zelfs in de schaduw 35 graden. De borders met kruiden beginnen nu pas goed op gang te komen. De courgette en aubergine begint nu ook pas. Maar morgen eten we peultjes en er zit nog volop bloei in dus dat bied hoop. En de ene stokboon die de slakken heeft overleeft zit bloei in.

Maar de vijver heeft nieuwe bezoekers (klein vijvertje). De mussen die zijn uitgevlogen vermaken zich daar opperbest. Een kruik komt de slang van de pomp uit daar komen ze bij het water, dat water komt op een platte steen zodat het niet te veel lawaai maakt, maar daar kunnen ook net drie musjes op om te badderen. Zo leuk. Ze zijn met z'n zevenen dus het zijn net kleine kinderen, "ik wil" "nee, ik".

Van mij mag het dit weer blijven (met in de nacht nog een buitje).

Morgen mag ik de hele dag bij de kassa van een fair staan, in een geweldige omgeving. Voor de liefhebbers in Oost-Groningen is het evenement Westerwolde rijgt. 21 enorme tuinen zijn open voor publiek en kunstenaars exposeren. Ff googlen echt super tuinen.
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin schreef:
25-06-2019 08:10
Dames, even even korte off topic update: gisteren heb ik te horen gekregen dat ik aangenomen ben voor de leerwerkplek in de zorg!
Ik ben helemaal blij!
Eindelijk mijn bullshitbaan opzeggen en iets zinvols doen in mijn werktijd.
Tuingravin gaat eind September weer naar school :) Zometeen weer naar mijn toekomstige ex-werkgever, hahaha.
Daar de zaak afwikkelen wordt denk ik nog een dingetje, maar we zullen zien!
Wat goed, gefeliciteerd! Ben heel blij voor je. Hoeveel dagen ga je dan naar school en hoeveel dagen werk je?
...
Welkom Aaaanne en Alecta.

Soort van bijgelezen, alleen prachtige foto´s bekeken. :proud:
Nogal druk de laatste tijd met verschillende zaken maar heb intussen
mijn project regenton ook af. :cheer2:
Heeft nog wat voeten in aarde gehad want kon er moeilijk bijkomen omdat de regenpijp is weggewerkt in een tuinafscheiding die door de gemeente is geplaatst.
Daarnaast moest ik een stukje opnieuw bestraten zodat de regenton zoveel mogelijk waterpas kwam te staan.

Ga straks mijn tuin voor het eerst sproeien. Zal er binnenkort even foto´s van maken.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat leuk!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Gefeliciteerd TG, nu kan je nieuwe avontuur officieel beginnen!
Alecta, ik lig echt helemaal in een deuk om je verhaal over die eksters :rofl:
Ik heb het aan man voorgelezen, die moest ook lachen. Wat grappig dat ze niet pikten inderdaad!

Tuingravin, hartelijk gefeliciteerd, wat fijn!!!!

JSV, jij hebt ook al zo'n leuk verhal met die musjes, ik zie het voor me :)
Het tuinenevent klinkt mooi, maar geen tijd en te ver weg, veel plezier!

Dankjewel Merel!
De kinderen hebben zondagmiddag, gisteren en vandaag in het badje gespeeld. Nu kon het echt niet meer, kans op algen enzo.
Dus ik heb net de hele inhoud van het (redelijk grote) badje met bakken en gieter over de tuin verspreidt. Ik denk dat de planten erg blij zijn nu :D
Het is nog stikheet, dit wordt zo'n avond om te hopen dat de egels langskomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven