Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ja present!
Dat er maar veel ons voorbeeld mogen volgen :daisy:

PS lief dat je dit deel hebt gemaakt friez, ik had je vraag wel gelezen, maar ik heb nog nooit iets aangemaakt hier.... :biggrin:
Make it one day
Alle reacties Link kopieren
Note to myself: floramix

Ik zou graag zo'n tuin willen op het laatste plaatje maar ik heb zo weinig ervaring met tuinieren dat mijn huidige tuin al een uitdaging vind..

Happy New topic!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! :cheer:

Welcom chocolade reep en Morgana

Ik heb vanmiddag mijn container gevuld met een deel van mn dooie buxushaag en een rondje onkruid gedaan. Kleinspringzaad en rode klaverzuring werd al veel te blij van dit weer.
Nog 1,t week tot mn kleine tuinverbouwing :biggrin:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:

Joepie, een nieuw topic en een nieuw voorjaar met nog meer tuinkriebels.
Ik ben niet zo goed in fanatiek meeschrijven maar lees nogsteeds wel fanatiek mee.

Ik heb al heerlijk genoten van het mooie weer in onze tuin op het zuidwesten. Lekker uit de wind in de zon, perfect. Ik hou me nog in met dood materiaal verwijderen. Ik vind t handig om te herkennen wat waar staat. :sherlock: :D

Afgelopen najaar hebben we een laurierhaag geplant van ongeveer 8m lang, ipv een kaal hek dat er stond. Er zitten nu al zo veel meer vogels in de tuin! En hier en daar zie ik weer nieuw leven de grond uit piepen. :jump:
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! Dank Friez :)

Ik was helemaal in de zone gisteren ;-D Randen van de vijver afgewerkt met meer stenen, de planten die ik vorig jaar had opgepot in de border achter de vijver geplant (en erachter gekomen dat zuring echt halve bomen maakt onder de grond, bizar zeg! Dat krijg je echt niet makkelijk weg.) Wat ongerechtigheden uit de vijver geprobeerd te halen maar ik kan nu echt niks meer met een schepnet, kwam ik achter, er zitten veel te veel beesten in de vijver die ik dan meeschep. Had bij de eerste poging meteen 2 enorme libellelarven te pakken. Meteen maar weer teruggemikt natuurlijk. Verder stikt het echt van de waterslakjes en de bootsmannetjes en nog allerhande ander kriebelspul wat ik nog niet van naam ken. Zo leuk.

En ik miste wat hoogte bij de vijver, ik heb er een hoge pot achter gezet en dat werkt mooi, maar ik weet niet wat erin moet. Graag iets wat bloeit in een stevige kleur, en wat lekker lang bloeit, zon wil en niet teveel water nodig heeft. Ik twijfelde even over agapanthus maar die zijn niet winterhard, misschien dan toch een stamroos met iets eronder geplant? Ben bang dat dat een beetje formeel is misschien, de rest van mijn tuin is toch vrij wild/natuurlijk. Hoewel ik ook enorm heb genoten van mijn rozenboog vorig jaar...
Een klimmer zou ook nog kunnen, zet ik er zo’n klimrek in. Ideeën?
Of zou lupine het leuk vinden in een pot misschien?
Alle reacties Link kopieren
:yes: , we zijn er weer bij! :hello:

Ik gooi hier meteen een paar lentebodes neer:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Fijn, een nieuw topic
Ik schuif weer aan.
Gisteren het 1 en ander gesnoeid en voorzichtig met een hark bezig geweest
Her en der komen allemaal puntjes omhoog.
Ik denk dat mijn prachtkaars het loodje gelegd heeft met de kou.
Heb de meeste takkenboel weggehaald en kijk het nog even aan.
Ook zijn er wat coniferen dood.

Ik zag bij de winkel zaad liggen, dus al wat mee genomen.
Nu nog een plekje om het te zaaien.

Mijn man is de hele week al druk bezig met het bouwen van een schuur.
Ik zal blij zijn als die klaar is, ruimt het wat op om huis.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Ik ben jaloers op al jullie mooie krokussen. Hoe zijn het alleen een paar sprietjes boven de grond terwijl ze wel in de volle zon staan, nog even geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij begint er ook van alles weer uit te lopen; het zeeuws knoopje loopt voorop. Ik moet me ook bedwingen om niet alvast al het blad uit de borders te halen, en wat struiken te snoeien. En ik hoop heel erg dat de 3 Annabellen die ik uit de tuin van mijn ouders heb gehaald, goed zijn aangeslagen en uit zullen lopen.
En verder wil ik gewoon vooral dat de tuincentra weer open mogen. En anders misschien maar wat online bestellen.
Hoeraaaa weer een deel!
Bij mij zijn de krokussen in de borders ook nog niet in bloei hoor, die heb ik pas in december erin gestoken. Wel een potje met krokussen die ik al twee maanden eerder in de grond had gestopt.

@moosey: eenjarige lupines ga ik dit jaar ook in een pot zaaien, als hij groot genoeg is moet dat lukken zegt internet ;)

@kiwi: jaloers op je haag!
Ik zou het graag willen ipv een schutting maar daar is echt niet genoeg ruimte voor. Mijn tuintje is maar 5 meter breed... maar goed, ik kan zodra de nieuwe schutting staat heel veel klimplanten laten groeien!
Ik ben er ook weer. Nog steeds bezig mijn groene vingers te ontwikkelen, dus ik blijf graag mee lezen :)
Alle reacties Link kopieren
Het plaatje in de openingspost van de tegeltuin is helaas niet zichtbaar ivm hotlinken.

Maar voor wie even wil gruwelen, deze kwam ik vandaag tegen op Instagram:
https://instagram.com/onderhoudsarmoe?i ... vljwq39oxd

Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
meelezertjuh schreef:
24-02-2021 21:03
Het plaatje in de openingspost van de tegeltuin is helaas niet zichtbaar ivm hotlinken.

Maar voor wie even wil gruwelen, deze kwam ik vandaag tegen op Instagram:
https://instagram.com/onderhoudsarmoe?i ... vljwq39oxd

Vreselijk!
Dat mensen zo iets mooi inden, verschrikkelijk
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
meelezertjuh schreef:
24-02-2021 21:03
Het plaatje in de openingspost van de tegeltuin is helaas niet zichtbaar ivm hotlinken.

Maar voor wie even wil gruwelen, deze kwam ik vandaag tegen op Instagram:
https://instagram.com/onderhoudsarmoe?i ... vljwq39oxd

Vreselijk!
Vreselijk inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Echt :@@:

Ik ken ook iemand, heele leuke vent maar ik zou er nooit mee samen kunnen wonen. Zn tuin.... 2 vakjes groen verder veel 60x60 en bbq in schaamkorfwand.
O en tuinhuis en overkapping zwart.
En piepen dat de buren hun dakplatanen in t najaar moeten snoeien want er waait blad in zn tuin. (Koopeenpenthouseinngrotestadlekkerding)

Morgen nog een lekker dagje. Eerst kamerplantengrond en een mosstok ophalen bij de intratuin en dan verder de tuin in :cheer:

Ik heb lekker de bbq al aangehad vanmiddag. Heerlijk om weer in de tuin te wonen :love:

Mezen waren om me heen oorlog aan t voeren om beschikbare huisjes. Te leuk
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Tussen het werken door stiekem wat gesnoeid vandaag. Moest mijn nieuwe snoeischaar uitproberen...
meelezertjuh schreef:
24-02-2021 21:03
Het plaatje in de openingspost van de tegeltuin is helaas niet zichtbaar ivm hotlinken.

Maar voor wie even wil gruwelen, deze kwam ik vandaag tegen op Instagram:
https://instagram.com/onderhoudsarmoe?i ... vljwq39oxd

Vreselijk!
oh, ik zie hem gewoon. Hebben er meer last van, want dan zet ik er een andere neer
Alle reacties Link kopieren
Ik zie m ook niet, allebei de tegeltuinen niet trouwens (ik vind dat ook niet zo heel erg, persoonlijk ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Hey een nieuw topic! Wat leuk! Afgelopen tijd weinig meegelezen want te druk met mijn bedrijf opzetten. Best lastig tijdens de Corona tijd hoor.

Ik heb laatst via MP een 200 liter vat gratis gescoord(bij Caaf om de hoek trouwens), die wil ik als regenton gaan gebruiken. Vat staat op z'n plek maar moet nog worden aangesloten op de regenpijp en er moet nog een tapkraantje in. Daarvoor heb ik mijn vader al gevraagd maar die is nu druk aan het verbouwen bij mijn zwager's bedrijf dus het moet nog even wachten.

Wel bloeien hier al crocussen en zag ik de eerste iris.

Ik had al veel meer in de tuin willen doen maar mijn kliko was vol dus het kon niet. Wel mijn passiebloem en witte wisteria al gesnoeid, de takken waren uit het rek gewaaid en hingen voor de voordeur.

Ik was vergeten mijn olijf en vijg in te pakken met de vorst maar zo te zien hebben ze het beiden overleefd.

Zo fijn dat de dagen al weer langer worden, merk dat ik daar ook weer meer energie van krijg. Hoe is dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
c_estelle schreef:
25-02-2021 08:20

Ik was vergeten mijn olijf en vijg in te pakken met de vorst maar zo te zien hebben ze het beiden overleefd.
Gelukkig hebben ze het overleefd!

Ik bedenkt me nu dat ik ook een vijg heb staan! Ik vind het lastig om te zien of hij het overleefd heeft, hij is nog helemaal kaal.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het openen van een nieuw topic Friez. Mooie plaatjes van de zo-hoort-het-weltuinen. Ik zie de tegeltuinen ook niet en van mij mogen die er wel bij want ik erger me graag. ;-D

@C_estelle: Wat stoer dat je in deze tijd een eigen bedrijf opzet! :worship: Petje af voor jou hoor! Ik ga je website even opzoeken :)

Ik vind dit zo'n fijne tijd van het jaar, zo nét voor de lente. De lucht voelt zachter op één of andere manier, alsof je de lente al kunt ruiken. De dagen die langer worden, de wetenschap dat het allemaal nog komen gaat, alle plannen die je kunt maken met nog een zee van tijd om ze uit te voeren, dat doet zeker iets met mijn energie en welbevinden. De kipjes zijn ook een stuk actiever nu en twee zijn al weer aan de leg. Nu maar hopen dat er niet weer een koudegolf komt want dat vind ik oneerlijk.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste hoop ik met je mee, Cavia!

Gisteren en eergisteren de hele container volgestampt met blad. Had hier een dikke laag laten liggen in de winter. En wat vond ik daaronder (naast heel veel kattenpoep)? Krokusjes en sneeuwklokjes :heart:
Vanochtend is de container geleegd, dus ik ga zo weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat nog op het oude onderwerp te lezen en bestelde net 5 liter Floramix. Ik ben benieuwd! Dat laat ik wel weten hier of dat iets doet.

Verder ben ik heel hard bezig, net een volle aanhanger met 200 kilo groen afval weggebracht en ik ben nog lang niet klaar.

De Kamperfoelie ziet er niet uit, die knipte ik maar wat zodat het diepgevroren spul eraf is. De rest komt wel weer denk ik

De peren ben ik aan het doen maar dat vind ik doodeng eigenlijk. De opstaande takjes eraf. Nou eh.....

De malus komt ook nog maar als die niet goed gaat is het niet erg. Die ga ik echt terugsnoeien want die is te groot dus we gaan het zien wat daarvan terecht komt.

De hortensia's deed ik al deels, de annabelles gaan ook nog. Sprak bij de groenstort een hovenier en hij zei dat het wel kon ondanks de nachtvorst die gaat komen nog

Lekker bezig dus -)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven