Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
CalamityCat, ik ben vandaag naar de Sunsister geweest! Het zag er erg mooi uit, leuk aangekleed, aardige dames. Maar wel echt 80% salvia's en die zocht ik nou net niet. Maar wel een plek om nog eens vaker heen te gaan, dus dank voor de tip!

Ik heb daarna naar nog twee 'gewone' tuincentra geweest, maar dus echt nergens sedum, althans, niet van die lage die tussen de tegels kan. Dus die ga ik dan nu toch maar weer online bestellen, was er chagrijnig van.

Verder nog wat vingerhoedskruid en campanula voor rond en onder het kattenhuis. En een draadmand met van die tricolor zomerdingen voor aan het dak van het kattenhuis. En nog een butternut gescoord, maar die blijft mooi in een pot, voor ie de hele tuin vol ligt.

Nu net de slakkenvangers met bier gevuld en nog wat slakken geraapt. En toen ging het weer regenen.
Dat filmpje! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
15-05-2021 16:40
Als ik 's avonds raap dan breng ik ze de volgende dag naar een bos verderop. Is een kleine kilometer.

Morgenavond in Hart van Nederland, breaking news:
Er is sprake van een mysterieus nieuw verschijnsel. Er worden steeds vaker mensen gezien die met een zaklamp in het holst van de nacht om nog onbekende redenen in hun eigen tuin rondsluipen. Nader onderzoek naar en verdere berichtgeving over dit vreemde gedrag volgt zo spoedig mogelijk. Gevreesd wordt dat dit een bijwerking van de coronavaccinaties kan zijn.
En CC, hoeveel jaar geleden was jij ook al weer tegen corona gevaccineerd? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Meerkat, rotsplantenshop.NL is wel een goeie voor sedi. Al heb ik laatst ook gewoon bij het tuincentrum hier wat leuke besteld.

Hier flink bezig geweest, de kas netjes gemaakt en m’n tomaten en pepers geplant. Laatste moestuinbed schoongemaakt en augurken geplant. Nog voorgezaaide plantjes verspeend (oa nicotiana, wat een prutsplantjes zijn dat! Ik kan prima verspenen, maarditvwas echt gepriegel) Moestuin is lekker op stoom nu, heb alleen nog een langzaam kiemende pompoen in een voorzaai-potje staan en nog wat venkel-zaailingen. Verder staat alles in de volle grond. Ben wel erg benieuwd of mijn ingezaaide polycultuur nog iets gaat doen, heb ik in maart al gezaaid met er komt nog niks op :sigh:

Vanochtend kwamen er kijkers bij het huis van de buurman. t Staat nu een week te koop. Ben érg benieuwd wat voor mensen er komen en wat de plannen gaan zijn (er staan meerdere schuren die in slechte staat zijn en het huisje is ook niet veel). Ik hoop natuurlijk op een stel halve hippies zoals wij die het hele perceel in een mooie tuin gaan omtoveren en wat beesten gaan houden enzo. Maar voor hetzelfde geld gooit iemand alles plat en komt er een grijs bakstenen villa met zwembad en elke avond pool parties... :@@:
Oh wat een geweldige tip Moosey, en nog niet eens zo duur ook!
Alle reacties Link kopieren
duet schreef:
15-05-2021 17:32
En CC, hoeveel jaar geleden was jij ook al weer tegen corona gevaccineerd? :biggrin:
Scherp. Dat moet toch ondertussen toch wel zo'n 10 jaar geleden zijn :proud:
...
Alle reacties Link kopieren
Meerkat, dat wist ik niet. Wel dat ze inderdaad veel salvia's hadden maar ik dacht ook veel andere vaste planten. Nou ja, toch fijn dat het leuk was en je weer een uitje hebt gehad ;-)
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
15-05-2021 17:38
Scherp. Dat moet toch ondertussen toch wel zo'n 10 jaar geleden zijn :proud:
Je bent dus een trendsetter!
Alle reacties Link kopieren
Omdat beelden vaak meer zeggen dan woorden:
Afbeelding
Auberginekleurige akelei, waar ik al drie jaar mijn best op doe om deze te vermeerderen door zaad. Dit is een zaailing van een plant van 3 jaar geleden en hij wordt met het jaar groter! :cheer2:

Afbeelding
Na al jullie enthousiaste verhalen over de tiarella vorige jaar in de "looserhoek"van het tuincentrum een tray met zes onooglijke plantjes voor 5 euro gekocht, nu een hele hoek vol!

Afbeelding
Sering doet het ongelooflijk goed dit jaar.

Afbeelding
Painters palette van CC! Een trage start omdat hij na de reis per post meteen een nacht vorst over zich heen kreeg. Vervolgens nachtenlang een bloempot op zijn kop als bescherming tegen de vorst. En nu groeit hij als kool.

Afbeelding
Geranium macrorrhizum Pindus. Ooit een pluk uit het bos meegenomen waarschijnlijk ontstaan uit een berg gedumpt tuinafval.

Afbeelding
Mijn geums, herrezen uit de dood. Jaren geleden bij Bastin 3 soorten (kleuren) meegenomen. Na 2 jaar bijna niks meer terug te vinden. Vorig jaar alles wat ik nog kon vinden, verplaatst en dit jaar alle plantjes minutieus uit elkaar gehaald en opnieuw uitgeplant. De feloranje en de zalmoranje zijn er in ieder geval nog.

Afbeelding
De moeraskoekoeksbloem doet het geweldig en heeft zich niks aangetrokken van de zware nachtvorst. Het pijpestrootje erachter was niet blij met de vorst en doet nu weinig. De kafferlelie die ervoor stond, heeft prachtig gebloeid van oktober tot januari en is vervolgens doodgevroren, helaas.
Mooi Duet, ik vind het echt zó leuk om steeds jullie foto's te kijken! En hier doet de sering het ook waanzinnig dit jaar. Zo mooi!

Ik heb net nog even een paar tenen knoflook in een grote pot gestopt en wat indische kers gezaaid (ook in een pot, vanwege het enorme groeien dat ze doen). Ben weer benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Meerkat, ik zag vandaag nog lage sedums bij de praxis.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Mooi duet

Hier nog aan het afsteken geweest aan de Japanse duizendknoop
Begin van de week al veel weg gehaald
Maar zag nu al weer van alles zitten
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
mama-inge schreef:
15-05-2021 19:22
Mooi duet

Hier nog aan het afsteken geweest aan de Japanse duizendknoop
Begin van de week al veel weg gehaald
Maar zag nu al weer van alles zitten
dat zie je alle dagen verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
15-05-2021 19:23
dat zie je alle dagen verschijnen.
Ik ben er achter.
Dat word een hele lange adem.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
mama-inge schreef:
15-05-2021 19:24
Ik ben er achter.
Dat word een hele lange adem.

Oh wat een enorme ellende joh!
Alle reacties Link kopieren
Mooie foto's Duet :heart:

Ik heb hier ook wel slakken, maar nooit echt last van. Dus ik laat ze maar..
Alleen er op gaan staan vind ik echt de horror. Dus ik loop, als ik 's avonds nog even door 't donker moet, met m'n zaklamp aan. Maar dan niet om ze te rapen ;-)

Hahaha dat filmpje, geniaal! En ik zie die kat zo voor me, heerlijk!
Make it one day
het begint hier nu een beetje te regenen. Mooi, dan kan mijn lavameel en mijn mestkorrels voor het gras er in regenen.
Alle reacties Link kopieren
Het spettert hier sinds eind van de middag af en aan. Ik ben er ook wel blij mee, vandaag de laatste planten in de border gezet en die vinden de regen vast fijn.

Wat vreselijk toch die horror duizendknoop....

Duet, prachtige foto's :heart: Heel bijzonder dat je zo'n mooie kleur akelei hebt opgekweekt uit zaadjes en ik vind het erg leuk om te zien dat de PP zo goed is aangeslagen.
...
Willen jullie even huiveren? Ik vond een foto op mijn telefoon uit 2015, toen mijn ex (die de tuin altijd bijhield) drie jaar weg was en ik twee hele drukke jaren had van met name enorm veel werken in de zomer en dus ehm.... niet zo heel veel aan de tuin had gedaan...

Afbeelding

Daar kom ik dus vandaan, qua tuin... :O :O :O
oh, dat kun je ook een natuurtuin noemen. Deden ze gisteren bij GW ook :D
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
15-05-2021 19:23
dat zie je alle dagen verschijnen.
Gaat dat echt zo snel??
Alle reacties Link kopieren
@meerkat, in ieder geval een groene tuin.
Jouw kattenklimhuis is echt geweldig!
friezinnetje2014 schreef:
15-05-2021 20:18
oh, dat kun je ook een natuurtuin noemen. Deden ze gisteren bij GW ook :D

Haha, genoeg eh wildlife bleek erin te wonen...
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
15-05-2021 20:08
Willen jullie even huiveren? Ik vond een foto op mijn telefoon uit 2015, toen mijn ex (die de tuin altijd bijhield) drie jaar weg was en ik twee hele drukke jaren had van met name enorm veel werken in de zomer en dus ehm.... niet zo heel veel aan de tuin had gedaan...

Afbeelding

Daar kom ik dus vandaan, qua tuin... :O :O :O
Zoiets hebben mn ouders ook en die noemen t tuin. :heart:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
@CC, is het jou gelukt om uit de zaden van de valse indigo die je van mij had, ook echt plantjes te kweken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven